My Twitter Feed

19 Απριλίου, 2024

ΕΙΔΗΣΕΙΣ.ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ:

Δραματικό SOS της Παθολογικής! -

Τετάρτη, 17 Απριλίου, 2024

Το Κιλκίς και η αρχιτεκτονική του -

Κυριακή, 14 Απριλίου, 2024

Οι υποσχέσεις καλά κρατούν! -

Κυριακή, 14 Απριλίου, 2024

Στις κάλπες για το ψηφοδέλτιο -

Κυριακή, 14 Απριλίου, 2024

Επίσκεψη του Γ. Μανιάτη -

Σάββατο, 13 Απριλίου, 2024

Διευρύνουν τη συνεργασία τους -

Παρασκευή, 12 Απριλίου, 2024

Στις κάλπες για τους υποψήφιους -

Παρασκευή, 12 Απριλίου, 2024

Οι δήμαρχοι για το 2ο τμήμα ΑΕΙ -

Πέμπτη, 11 Απριλίου, 2024

Ο δρόμος έχει τη δική του τρελή ιστορία!

dromos ergasiesΤι προκύπτει από απάντηση σε ερώτηση Παραστατίδη για τα τμήματα Ν. Σάντα – κόμβος Ασσήρου και Κιλκίς – κόμβος Μαυρονερίου.

Ο δρόμος Ν. Σάντα – κόμβος Ασσήρου θα ολοκληρωθεί μέχρι τον Μάιο του 2015, ενώ το κομμάτι Είσοδος Κιλκίς – κόμβος Μαυρονερίου θα τελειώσει μέχρι τον Μάρτη του 2016. Αυτό διαβεβαιώνει το Υπουργείου Εσωτερικών σε απάντηση ερώτησης-αναφοράς που υπέβαλλε ο βουλευτής Κιλκίς, Θόδωρος Παραστατίδης.

Όσο για το κομμάτι Κιλκίς (κόμβος Μαυρονερίου) – Δοιράνη, ούτε κουβέντα να γίνεται! Το έργο υφίσταται μόνο ως άσκηση επί χάρτου. Έχει ακόμα χρόνο για να σιτέψει! Άλλωστε και ο δρόμος Κιλκίς – Θεσσαλονίκη ξεκίνησε για χρηματοδότηση εδώ και 10-12 χρόνια, όπως παρατηρεί κι ο κ. Παραστατίδης.

Όμως, απ` την απάντηση του υπουργείου προκύπτουν ανάγλυφα κι οι τρελές ιστορίες νεοελληνικής γραφειοκρατίας και κοροϊδίας,  που αφορούν στα δυο κομμάτια του δρόμου, τα οποία απομένει να κατασκευαστούν. Διαβάζοντάς τα, ο αναγνώστης, καταλαβαίνει  καλά γιατί κι οι ως άνω δεσμεύσεις του υπουργείου για το χρόνο περάτωσης των έργων, είναι βέβαιο ότι θ` αποτελέσουν ένα ακόμα παράδειγμα εξαπάτησης πολιτών απ` την πολιτική μας ηγεσία!

parastatidis-theodorosΔήλωση Παραστατίδη

Πρώτα, όμως, ας διαβάσουμε τη δήλωση του κ. Παραστατίδη για την απάντηση του υπουργείου:

Μετά και από την τρίτη αναβολή Επίκαιρης Ερώτησης του Θ. Παραστατίδη με την οποία ο Βουλευτής επεδίωξε το θέμα να έρθει και να συζητηθεί στη Βουλή παρουσία του αρμόδιου Υπουργού Εσωτερικών και αφορά την έναρξη και ολοκλήρωση κατασκευής του υπολοίπου τμήματος του Οδικού Άξονα Κιλκίς-Θεσ/νίκης (είσοδος Κιλκίς και τμήμα Ν. Σάντας-κόμβος Ασσήρου), υποχρεώθηκε στο τέλος να υποβάλλει ερώτηση-αναφορά ώστε να υπάρξει μια σαφής απάντηση προκειμένου να ενημερωθούν οι πολίτες του Νομού Κιλκίς για την εξέλιξη αυτού του έργου.

Από την απάντηση του Υπουργείου Εσωτερικών δυστυχώς για μια ακόμη φορά αποδεικνύεται η ανικανότητα του κρατικού και διοικητικού μηχανισμού να αντιμετωπίσει τα όποια προβλήματα της γραφειοκρατίας ώστε το συγκεκριμένο έργο να ξεκινήσει και κάποια στιγμή να ολοκληρωθεί. Σημειωτέον πως οι διαδικασίες ένταξης του έργου είχαν ξεκινήσει εδώ και περίπου 10-12 χρόνια όταν ακόμη ο Βουλευτής υπηρετούσε το θεσμό του Νομάρχη. Από την απάντηση του Υπουργείου Εσωτερικών προκύπτει πως καλώς εχόντων των πραγμάτων το έργο θα ολοκληρωθεί σε 4 χρόνια από τώρα, δηλαδή μέσα στο 2016.”

Η απάντηση του Υπουργείου Εσωτερικών για τα δυο τμήματα του δρόμου Κιλκίς – Θεσσαλονίκη, και τα συμπεράσματα δικά σας:

Σε απάντηση της ανωτέρω Ερώτησης, που κατέθεσε ο Βουλευτής κ. Θεόδωρος Παραστατίδης, με θέμα «Οδικός Άξονας Κιλκίς- Θεσσαλονίκης», κατά λόγο αρμοδιότητας, σας διαβιβάζουμε το υπ’ αριθμ. πρωτ. 427266/11913/27-11-2012 έγγραφο της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας, για ενημέρωσή σας.

A. ‘Όσον αφορά το έργο «Οδικός άξονας Θεσσαλονίκης-Κιλκίς-Δοϊράνη, Τμήμα από Α/Κ Ασσήρου έως τον Α/Κ   Ν. Σάντας »:

To έργο δημοπρατήθηκε στις 9-11-2010 σύμφωνα με την οποία η εκτέλεση του έργου ανατέθηκε στην «ΑΝΑΣΤΗΛΩΤΙΚΗ ATE». Η σύμβαση του έργου υπογράφτηκε στις 28 Μαρτίου 2011 με ποσό συμφωνητικού 37.566.108,88 (συμπεριλαμβανομένου ΦΠΑ). Ως ημερομηνία περαίωσης ορίστηκε η Τρίτη 5 Μαΐου 2015.

Στις εργασίες της εργολαβίας περιλαμβάνονται 11,45 χλμ. τετράϊχνου αυτοκινητόδρομου, καθαρού ασφαλτικού πλάτους 8,20μ ανά κατεύθυνση, δημιουργούνται τρεις (3) ανισόπεδοι κόμβοι (Μυγδονίας, Δρυμού και Καμάρας) και εξασφαλίζεται πλήρες παράπλευρο δίκτυο εκατέρωθεν της αρτηρίας. Προβλέπεται να εκτελεστούν εργασίες χωματουργικών, τεχνικών: οδοστρωσίας, ασφαλτικών, αποχέτευσης-αποστράγγισης, σήμανσης-ασφάλειας, ηλεκτροφωτισμού και πρασίνου.

Μέχρι σήμερα έχουν πραγματοποιηθεί εργασίες που αφορούν τη θεμελίωση και τα βάθρα του τεχνικού του Ξηροποτάμου (Τ-8). Η απορρόφηση μέχρι σήμερα είναι 2.867.075,23€ (συμπεριλαμβάνονται οι δεδουλευμένοι τόκοι και ο ΦΠΑ).

Η μη έγκαιρη κήρυξη της απαλλοτρίωσης είχε ως αποτέλεσμα την καθυστέρηση των εργασιών του έργου. Η καθυστέρηση αυτή οφείλονταν στις αλλαγές που επήλθαν στις αρμοδιότητες των υπηρεσιών εξαιτίας του Ν.3852/2012 «Πρόγραμμα Καλλικράτης», Κατόπιν των προαπαιτούμενων ενεργειών που πραγματοποίησε η Υπηρεσία μας και των εισηγήσεων των Κτηματικών Ν. Θεσσαλονίκης” και Ν. Κιλκίς για την κήρυξη της απαλλοτρίωσης. του έργου του θέματος, έγιναν οι παρακάτω ενέργειες:

  • Εκδόθηκε η με αρ. 15/19-1-2012 απόφαση του Περιφερειακού Συμβουλίου Κεντρικής Μακεδονίας, με την οποία εγκρίθηκε η κήρυξη της απαλλοτρίωσης του έργου του θέματος, λαμβάνοντας υπόψη την υπ’ αρ. πρωτ,: 398379/οικ.5272/14-12-2011 εισήγηση της Υπηρεσίας μας.
  • Πραγματοποιήθηκε επιτυχώς ο έλεγχος νομιμότητας της παραπάνω απόφασης με το υπ’ αρ. πρωτ,: 9503/10-2-2012 έγγραφο της Αποκεντρωμένης Διοίκησης Μακεδονίας-Θράκης.
  • Ακλούθησε η υπ’ αρ. πρωτ.: 65386/1040/8-3-2012 απόφαση του Περιφερειάρχη Κεντρικής Μακεδονίας κήρυξης της παραπάνω απαλλοτρίωσης, σε εκτέλεση της απόφασης του Περιφερειακού Συμβουλίου, η οποία στάλθηκε για δημοσίευση στο Εθνικό Τυπογραφείο.
  • Εκδόθηκε το υπ’ αρ. πρωτ.: Λ 36861/26-3-2012 έγγραφο του Εθνικού Τυπογραφείου, με το οποίο μας επιστράφηκε αδημοσίευτη η 3) σχετ. απόφαση, λόγω αναρμοδιότητας του υπογράφοντος κατά την άποψη της Γενικής Γραμματείας της Κυβέρνησης, σε αντίθεση με την άποψη του Υπουργείου Εσωτερικών.
  • Η  Υπηρεσία μας συνέταξε το υπ’ αρ. πρωτ.: 120449/2194/24-4-2012 έγγραφό, με το οποίο διαβίβασε ερώτημα για την κήρυξη της προαναφερόμενης απαλλοτρίωσης προς νη Νομική Υπηρεσία της Π.Κ.Μ..
  • Ακολούθησαν το υπ’ αρ. ττρωτ.:153834/906/17-5-2012 έγγραφο της Νομικής Υπηρεσίας της Π.Κ.Μ., σχετικά με την αρμοδιότητα κήρυξης αναγκαστικής απαλλοτρίωσης για την κατασκευή του υπόψη έργου και το υπ’ αρ. πρωτ.: 181579/4287/23-5-2012 έγγραφό μας προς το Περιφερειακό Συμβούλιο της Π.Κ.Μ., σε συνέχεια αυτού.
  • Κατόπιν αλλεπάλληλων συσκέψεων και συναντήσεων των αρμοδίων οργάνων, εκδόθηκε η με αρ. πρωτ,: 269807/οικ.7394/19-7-2012 εισήγηση της Υπηρεσίας μας προς την Αποκεντρωμένη Διοίκηση Μακεδονίας – Θράκης για την κήρυξη της υπόψη απαλλοτρίωσης.
  • Τελικά εκδόθηκε η αρ.: 5639/28-8-2012 Απόφαση κήρυξης της απαλλοτρίωσης του έργου του θέματος από την Αποκεντρωμένη Διοίκηση Μακεδονίας – Θράκης, η οποία δημοσιεύτηκε στο ΦΕΚ/τ.Α.Α.Π./285/12-9-2012.

Εκτιμάται ότι το χρονικό διάστημα μέχρι την 5η Μαΐου  2015,  όπου λήγει  η προθεσμία για την ολοκλήρωση του έργου, είναι αρκετό για να ολοκληρωθεί! το έργο χωρίς παρατάσεις και εντός του χρονοδιαγράμματος του.

Β. Όσον αφορά το έργα «Οδικός άξονας Θεσσαλονίκης-Κιλκίς-Δοϊράνης, Τμήμα από Α/Κ Μαυρονερίου-είσοδος Κιλκίς»:

To έργο έχει προϋπολογισμό μελέτης 25.900.000,00 Ευρώ. To έργο έχει όλες τις απαιτούμενες εγκρίσεις από την Διαχειριστική Αρχή καθώς και την Οικονομική Επιτροπή της Π.Κ.Μ. και θα δημοπρατούνταν την Τρίτη 23 Οκτωβρίου 2012 αλλά η δημοπρασία ματαιώθηκε λόγω της αποχής του TEE, των εργοληπτών και της στάσης εργασίας της ΕΜΔΥΔΑΣ. Η επαναδημοπράτηση του έργου πραγματοποιήθηκε την Τρίτη 27 Νοεμβρίου 2012. Η συνολική προθεσμία περάτωσης κατασκευής όλου του έργου, εξοπλισμένου και έτοιμου προς λειτουργία, λήγει σε 1100 ημερολογιακές μέρες από την ημέρα που θα υπογραφεί η σύμβαση του έργου.

Με την κατασκευή του παρόντος έργου προβλέπεται η βελτίωση της οδού Θεσσαλονίκη-Κιλκίς από τη χιλιομετρική θέση 0+000 (στον κόμβο Μαυρονερίου) έως και τη χιλιομετρική θέση 5+147,65 (είσοδος Κιλκίς) καθώς και η κατασκευή του παράπλευρου οδικού δικτύου και των κόμβων.

Η εργολαβία περιλαμβάνει την κατασκευή νέου κλάδου επί της, Οδού ώστε. αυτή να καταταχτεί στην κατηγορία A II με 2 Λωρίδες ανά κατεύθυνση διαχωρισμένες από στηθαίο ασφαλείας 17,00μ., αναμόρφωση του υφιστάμενου ανισόπεδου κόμβου Μαυρονερίου, την κατασκευή 2 νέων ανισόπεδων κόμβων (στο Λεβεντοχώρι και τον Σιδηρ. Σταθμό Κρηστώνης), την κατασκευή μιας νέας γέφυρας πάνω από την σιδηροδρομική γραμμή, την κατασκευή 2 ισόπεδων κόμβων (στην Κρηστώνη και το Πολεμικό Μουσείο) και την κατασκευή μιας πεζογέφυρας μεταλλικής με ανελκυστήρες γιο ΑΜΕΑ πλησίον του Κιλκίς. To έργο είναι ώριμο από πλευράς μελετών, συγχρηματοδοτείται δε από το ΕΣΠΑ της Π.Κ.Μ.

Μέχρι, σήμερα όσον αφορά την απαλλοτρίωση για το έργο «Τμήμα από Λ/Κ/ Μαυρονερίου-είσοδος Κιλκίς» έγιναν οι παρακάτω ενέργειες:

Στις 30-5-2012 στάλθηκε, σύμφωνα με τις διατάξεις του Ν.2882/01 από την ΔΤΕ/ΠΚΜ η ανακοίνωση της αναγκαστικής απαλλοτρίωσης σε τοπική Εφημερίδα του Ν. Κιλκίς και στον Δήμο Κιλκίς για τοιχοκόλληση. Ταυτόχρονα στις 30-5-2012 στάλθηκε στο Υπουργείο Μεταφορών και Δικτύων αίτημα για την Εφαρμογή του Άρθρου 1 του Ν.653/77 για την κατασκευή του συγκεκριμένου έργου. Η ανωτέρω απόφαση του Αναπληρωτή Υπουργού Ανάπτυξης, Ανταγωνιστικότητας, Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων δημοσιεύτηκε στο φύλλο ΦΕΚ 307 Τ.Α.ΑΠ. στις 5-10-2012.

Στη συνέχεια η υπηρεσία μας, με το υπ’ αριθμ 386887/10706/30-10-12 έγγραφο της, έστειλε στην Κτηματική Υπηρεσία Ν. Κιλκίς τα απαιτούμενα δικαιολογητικά προκειμένου ,σύμφωνο με τον N.2882/01 ,η Κτηματική Υπηρεσία να συντάξει την Εισήγηση κήρυξης απαλλοτρίωσης ακινήτων για ι ην κατασκευή του έργου από τον Γεν. Γραμματέα Αποκεντρωμένης Διοίκησης Μακεδονίας -Θράκης.

Εκτιμάται ότι το έργο θα ολοκληρωθεί εντός του χρονοδιαγράμματός του σε 1100 ημερολογιακές μέρες από την ημέρα που θα υπογραφεί η σύμβαση του, δηλαδή περίπου τον Μάρτη του 2016.

 

Σχόλια
One Response to “Ο δρόμος έχει τη δική του τρελή ιστορία!”
  1. Ο/Η Λούκυ Λούκ λέει:

    Το ζήτημα της δαιδαλώδους γραφειοκρατίας που μαστίζει την χώρα απο ανέκαθεν, αποτελεί το “αόρατο” σαράκι που κατατρώει την ανάπτυξη της χώρας ειδικά σε θέματα υποδομών. Είναι γνωστό οτι έχουν χαθεί εξ’ αιτίας της δισεκατομμύρια ευρωπα’ι’κών κονδυλίων σε βάθος χρόνου λίγων δεκαετιών. Ομως σε τί συνίσταται τέλος πάντων αυτή η περίφημη γραφειοκρατία; Ποιό είναι αυτό το “μυθικό τέρας” που κανείς δεν μπορεί να καταπολεμήσει; Συνήθως αναφερόμαστε στην γραφειοκρατία ως κάτι αναπόφεκτο, ως κάτι δεδομένο. Ομως τα πράγματα είναι πολύ πιό απλά, ΑΝ θα θέλαμε να δούμε το πρόβλημα στην ουσία του. Νομοθέτες, άνθρωποι της εκάστοτε εξουσίας, δημόσιοι υπάλληλοι και εργολάβοι είναι το τετράπτυχο που συνθέτουν το τέρας της γραφειοκρατίας, αλλά το θεμελιώδες συστατικό είναι ο τρόπος λειτουργίας των ανθρώπων που “τυχαίνει” να νομοθετούν, να εφαρμόζουν την νομοθεσία και να διαχειρίζονται τα κονδύλια. Αυτοί λοιπόν είναι το σαράκι της (υπαν-)ανάπτυξης. Κανείς άλλος. Όλοι αυτοί εργάζονται πολύ σκληρά, ωστε μέσα απο κάθε δημόσιο έργο να βρίσκουν την ευκαιρία να τα κονομάνε χοντρά. Κάτι σαν το κυνήγι του Τζάκποτ με σημαδεμένους αριθμούς. Και ρωτάει κάποιος: πώς θα μπορούσε να αλλάξει αυτό για χάρη του κοινωνικού συνόλου; Η απάντηση είναι τόσο απλή όσο και η λύση του Γόρδιου δεσμού ή όσο και το αυγό του Κολόμβου: Σπάς το αυγό ή κόβεις με το σπαθί τον περίπλοκο κόμπο. Μόνο που μέχρι σήμερα δεν έχει βρεθεί ένας Κολόμβος στην Ελλάδα. Όλοι όσοι κατέχουν εξουσία μικρή ή μεγάλη ούτε ιδέες έχουν, ούτε νοιάζονται για την χώρα. Είναι τόσο χαμερπείς, που πουλάνε και την μάνα τους προκειμένου να πετύχουν τους ιδιοτελείς σκοπούς τους. Από τους υπουργούς και βουλευτές που νομοθετούν, τους διαπλεκόμενους εργολάβους και μέχρι τον τελευταίο υπάλληλο που κρατάει μια γ——η σφραγίδα στα χέρια του. Το απόστημα της γραφειοκρατίας δεν παίρνει γιατρειά αν δεν σπάει. Αν όμως συμβεί αυτό, η δυσωδία θά ‘ναι τόσο μεγάλη που κανείς ίσως δεν θα την αντέξει. Κι’ έτσι το αφήνουν(-με) στην “ησυχία του”. ‘Αλλοι απο επίγνωση των συνεπειών, άλλοι απο αδιαφορία, άλλοι απο φόβο και άλλοι απο άγνοια. Μόνο που με αυτή την νοοτροπία, η χώρα κι’ εμείς οι πολίτες δεν πρόκειται να ορθοποδήσουμε… ούτε στον αιώνα τον άπαντα.

    “Δεν υπάρχουν ιδέες.
    Υπάρχουν μονάχα άνθρωποι
    που κουβαλούν τις ιδέες.
    Κι’ αυτές παίρνουν το μπό’ι’
    του ανθρώπου που τις κουβαλάει”

    Ν. Καζαντζάκης.

Σχολιάστε