My Twitter Feed

3 Ιανουαρίου, 2021

ΕΙΔΗΣΕΙΣ.ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ:

Συνεχίζονται τα αντιπλημμυρικά -

Πέμπτη, 31 Δεκεμβρίου, 2020

Σταθερά στη μαύρη πρώτη θέση! -

Τετάρτη, 30 Δεκεμβρίου, 2020

“Γαλάζια νυστέρια” για το ΓΝΚ! -

Τετάρτη, 30 Δεκεμβρίου, 2020

ΣΥΡΙΖΑ: Διερεύνηση καταγγελιών -

Τετάρτη, 30 Δεκεμβρίου, 2020

To tvxs.gr για το Νοσοκομείο Κιλκίς -

Τετάρτη, 30 Δεκεμβρίου, 2020

Εξανέστη από το… βήμα του twitter -

Τετάρτη, 30 Δεκεμβρίου, 2020

Την Πέμπτη η Λαϊκή του Κιλκίς -

Τετάρτη, 30 Δεκεμβρίου, 2020

Έργα 1,2 εκατ. για συντήρηση δρόμου -

Τετάρτη, 30 Δεκεμβρίου, 2020

Ο Αύγουστος των ελληνικών…

…αναψυκτικών.

Του Όμηρου Ταχμαζίδη*


Ο Αύγουστος είναι, ίσως, εκείνος ο μήνας με την υψηλότερη, κατά μέσον όρο, κατανάλωση αναψυκτικών στην Ελλάδα. Η Κρήτη, με τη σειρά της, είναι η περιοχή με τη μεγαλύτερη -μεγαλύτερη ακόμη και από εκείνη του Λεκανοπεδίου της Αττικής- κατανάλωση αναψυκτικών στη χώρας μας. Κατά συνέπεια θέρος και τουρισμός προκαλούν τεράστιους κύκλους εργασιών στον κλάδο των αναψυκτικών, των χυμών, του κρύο τσαγιού και του εμφιαλωμένου ύδατος.

Το πιο μεγάλο μέρος από αυτή την καταναλωτική ένταση καρπώνεται η αμερικανική πολυεθνική Coca Cola. Ωστόσο, τα μερίδια αγοράς της σμικρύνονται, χρόνο με το χρόνο, χάρη στο μποϊκοτάζ, το οποίο κήρυξαν οι απεργοί του εργοστασίου της Coca Cola στην Θεσσαλονίκη με κύριο σύνθημα “Ούτε γουλιά Coca Cola μέχρι να επαναλειτουργήσει το εργοστάσιο” και τη συνειδητοποίηση μεγάλου μέρους του καταναλωτικού κοινού.

Έτσι μέσα στις σκληρές συνθήκες της κρίσης και της γενικότερης μειώσεως των πωλήσεων στον συγκεκριμένο κλάδο εξαιτίας της πτώσης της αγοραστικής δύναμης των καταναλωτών, το ελληνικό επιχειρείν (ιδιωτικού, συνεταιριστικού, συνεργατικού, δημόσιου χαρακτήρα) στον συγκεκριμένο κλάδο ανθεί και υπόσχεται καλύτερες μέρες για την ελληνική οικονομία. Οι ελληνικές επιχειρήσεις αναψυκτικών, χυμών, εμφιαλωμένου ύδατος είναι παράγοντες ενίσχυσης της οικονομικής και κοινωνικής δραστηριότητας στην ελληνική περιφέρεια.

Το σύνολο των ελληνικών επιχειρήσεων αναψυκτικών, χυμών και εμφιαλωμένου ύδατος ευρίσκεται στην επαρχία: α) αναψυκτικά – “Λούξ”, (Πάτρα), “Green Cola Hellas”, (Νέα Ορεστιάδα), “Βίκος” (Ιωάννινα), “ΕΨΑ” (Βόλος), “Γεράνι” (Χανιά), “Nectar” (Σέρρες), “Τεμένια” (Χανιά), “Κλιάφα” (Τρίκαλα), “Φήμη” (Χανιά), Ιτέα-Φλώρινα (Ιτέα), “Ξινό Νερό” (Φλώρινα), και μια σειρά άλλες μικρότερες μονάδες που εμφιαλώνουν τα δικά τους αναψυκτικά ή εμφιαλώνουν, συγχρόνως, και προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας για διάφορες αλυσίδες σούπερ μάρκετ, β) χυμοί – εδώ η κατάσταση είναι ακόμη πιο ενδιαφέρουσα, διότι οι βιομηχανίες των χυμών (ιδιωτικές ή συνεταιριστικές) ευρίσκονται σε πιο στενή σχέση με την αγροτική παραγωγή και ενισχύουν την εθνική οικονομία και τις τοπικές κοινωνίες – αυτές όχι μόνο οικονομικά – σε ανυπολόγιστο βαθμό: Biofresh-Σπάρτη (παραγωγή φρεσκοστυμένων χυμών NFC (Not From Concentrate) υπό την επωνυμία Spartis Juice), Αγροτικός Συνεταιρισμός Επεξεργασίας Εσπεριδοειδών Αμυκλών Σπάρτης “Λακωνία” (παράγει υπό την επωνυμία “Λακωνία” φρουτοποτό βύσσινο, ροδάκινο, φυσικό χυμό ανανά, πορτοκάλι 100%, νέκταρ πορτοκάλι, νέκταρ πορτοκάλι-μήλο-βερίκοκο, junior red, junior blue, super juice, συμπυκνωμένο χυμό πορτοκαλιού και… αιθέρια έλαια!!!), Ένωση Αγροτικών Συνεταιρισμών Αργολίδος-Ναύπλιο (διαθέτει υπό την επωνυμία Ρέα fresh χυμούς 100% πορτοκάλι, γκρέιπ-φρουτ, ανανά, μήλο, με οκτώ φρούτα, τομάτας, επίσης νέκταρ πορτοκάλι, ροδάκινο,μήλο-πορτοκάλι-βερίκοκο, φρουτοποτό βύσσινο, φρούτα του δάσους, μήλο, λεμόνι, μπανάνα, φράουλα, παιδικούς χυμούς 100% σε διάφορους συνδυασμούς μήλο-πορτοκάλι-βερίκκοκο- ροδάκινο, μήλο-σταφύλι-φράουλα, μήλο-αχλάδι-σταφύλι-μπανάνα, επίσης υπό την επωνυμία Agros διαθέτει χυμούς 100% πορτοκάλι, γκρέιπ φρούτ, ανανά, μήλο, τομάτας, σταφύλι-ροδάκινο, μανταρίνι, τριών φρούτων κλπ.), Βιοχύμ-Χανιά (παράγει ζαχαρούχο χυμό Βιοχύμ, φρέσκους χυμούς φρούτων Creta fresh και… αιθέρια έλαια από πορτοκάλι, λεμόνι, μανταρίνι, κίτρο!!!), Οικογένεια Χριστοδούλου – εργοστάσια στην Αργολίδα και στα Κουφάλια Θεσσαλονίκης (παράγει στυμμένους χυμούς 100%, χυμούς plus, βιολογικούς και βιταμινούχους χυμούς, από 14 ελληνικά φρούτα, πορτοκάλι, ροδάκινο, αχλάδι, μήλο, ρόδι, κεράσι, βερίκοκο, δαμάσκηνο, σταφύλι, ακτινίδιο, γκρέιπ-φρουτ, καρότο, λεμόνι και… γκότζι-μπέρι!!!) Κουκάκης Φάρμα- Άγιοι Απόστολοι Κιλκίς (αν και πρόκειται κυρίως για εταιρεία γαλακτοκομικών διαθέτει δύο είδη χυμών 100% από πορτοκάλι και μήλο-πορτοκάλι-καρότο), Χυμοί Χίου με τον διακριτικό τίτλο “Κάμπος Χίου” (με την πρώτη ύλη από την Χίο και την Πελοπόννησο η εταιρεία παρασκευάζει τριών κατηγοριών προϊόντα, α)100% φυσικούς χυμούς δηλαδή μανταρίνι,πορτοκάλι, τρία εσπεριδοειδή, β) πορτοκαλάδα, μανταρινάδα, λεμονάδα, μιξ εσπεριδοειδών μανταρίνι-σανγκουίνι-πορτοκάλι- γλυκονέρατζο και γ) αεριούχα αναψυκτικά), Ελληνικοί Χυμοί- Viva fresh – Λάρισα (υπό τις επωνυμίες viva και belo διατίθενται χυμοί: πορτοκάλι, νέκταρ κοκτέιλ, μήλο, βύσσινο, μπανάνα, exotic 9 (με 9 φρούτα), ανανά, λεμόνι, ρόδι, cranberry, φράουλα, τομάτα, μήλο-πορτοκάλι-καρότο, multi-fruit) και μια σειρά άλλων επιχειρήσεων, γ) εμφιαλωμένο ύδωρ – ότι διαθέτουμε άριστης ποιότητας νερό είναι γνωστό στους περισσότερους, ότι διαθέτουμε και το καλύτερο με βραβείο ίσως να μην το γνωρίζουν οι περισσότεροι: είναι το νερό “Ζαρός” από την περιοχή του Ηρακλείου Κρήτης, το οποίο φέτος απέσπασε το πρώτο βραβείο σε παγκόσμιο διαγωνισμό στις Ηνωμένες Πολιτείες. Και αυτή η επιχείρηση επικεντρώνεται στις εξαγωγές και παρουσιάζει κέρδη και ανάπτυξη. Αυτό ως μια πρόχειρη υπόμνηση ότι έχουμε ένα προϊόν – αναφέρομαι γενικώς στα ελληνικά νερά – το οποίο δεν πρέπει να υποτιμήσουμε.

Αυτό που διαφοροποιεί τις κυριότερες ελληνικές εταιρίες του συγκεκριμένου κλάδου από την πολυεθνική Coca Cola είναι ότι κάνουν εξαγωγές. Η πολυδιαφημιζόμενη εξωστρέφεια της ελληνικής οικονομίας εδώ γίνεται πράξη, δυστυχώς η “εσωτερική αγορά” δε δύναται να στηρίξει αυτή την εξωστρέφεια εξαιτίας της de facto μονοπωλιακής πολιτικής της Coca Cola: η αμερικανική πολυεθνική αποτελούσε και αποτελεί τροχοπέδη για την ανάπτυξη του συγκεκριμένου κλάδου. Και όχι μόνο αυτού του κλάδου, αλλά ολόκληρων τομέων της εθνικής μας οικονομίας, διότι εμποδίζει εμμέσως και τις ευεργετικές επιδράσεις που θα είχε και σε άλλους τομείς της παραγωγικής δραστηριότητας η ανάπτυξη του ελληνικού επιχειρείν στον κλάδο των αναψυκτικών, χυμών και εμφιαλωμένου ύδατος.

Και αυτό διότι οι ελληνικές επιχειρήσεις αναψυκτικών ενεργοποιούν όλους τους ανοικτούς, ακόμη, διαδρόμους στην ελληνική παραγωγική βάση. Πόσες επιχειρήσεις άλλων κλάδων τροφοδοτούνται από το επιχειρείν στο χώρο των χυμών και των αναψυκτικών: η επιχείρηση από το Δρυμό Θεσσαλονίκης που κατασκεύασε και εγκατέστησε το μηχάνημα εμφιάλωσης στην μικρή επιχείρηση αναψυκτικών της Αλεξανδρούπολης είναι ένα πολύ πεζό παράδειγμα από την καθημερινή επιχειρηματική ανωνυμία που συντηρεί χιλιάδες θέσεις εργασίας (χάρη στα social media μαθαίνουμε λεπτομέρειες) ή η επιχείρηση από την Πέλλα, η οποία προσέφυγε, σε μια προσπάθεια ενεργειακής-οικολογικής αναβάθμισης της, σε επιχείρηση της Θεσσαλονίκης (επί της παλαιάς εθνικής οδού Κιλκίς- Θεσσαλονίκης) για να παραγγείλει τον κατάλληλο μηχανισμό αξιοποίησης των πυρήνων των ροδακίνων για την παραγωγή ενέργειας ή η υπεραυτόματη “παλετοποίηση” των προϊόντων επιχειρήσεως στο Άργος με αυτοματοποιημένους μηχανισμούς ρομποτικής που κατασκευάζει ελληνική εταιρία που εδρεύει στην Αθήνα ή ακόμη και το γεγονός ότι μια ελληνική εταιρία κινηματογραφίας δημιούργησε για λογαριασμό της “Βίκος” τα διαφημιστικά μηνύματα για τα προϊόντα με στέβια – είναι αυταπόδεικτο ότι η άνοδος του ελληνικού επιχειρείν στον χώρο των αναψυκτικών και χυμών, ενισχύει και άλλες επιχειρηματικές, κοινωνικές και πολιτιστικές δραστηριότητες προσθέτοντας πλούτο στη χώρα.

Όλα δείχνουν ότι ο κλάδος των τροφίμων – υπό τη γενικότερη έννοια – δύναται να αποτελέσει ένα σταθερό υπόστρωμα επί του οποίου θα αναπτυχθούν περαιτέρω και άλλοι τομείς της οικονομίας. Ευρισκόμαστε εμπρός σε μια ιστορική ευκαιρία, να αναστρέψουμε την καταστροφή που επέφερε η Coca Cola στον συγκεκριμένο κλάδο και στην εθνική οικονομία τα τελευταία τριάντα χρόνια. Η κατανάλωση των ελληνικών προϊόντων ενισχύει τη μεγέθυνση των εταιριών που τα παράγουν, αυτή για να διατηρηθεί απαιτεί την εξέλιξή τους, η εξέλιξή τους απαιτεί τη βελτίωση τους, η βελτίωσή τους οδηγεί αναγκαστικά στο “άνοιγμα” υπό τη μορφή παραγγελιών σε άλλους κλάδους, οι παραγγελίες ενισχύουν δραστηριότητες και επιχειρήσεις άλλων κλάδων κ.ο.κ. Και υπάρχουν οι υποστηρικτικοί εκείνοι κλάδοι, ακόμη, που μπορούν να στηρίξουν “εκ των ένδον” μια τέτοια διαδικασία. Δεν πρέπει να αφήσουμε το δυναμικό αυτό να φθαρεί και, στο τέλος, να εξαφανιστεί.

Ο Αύγουστος είναι ο κατ΄ εξοχήν μήνας των διακοπών. Είναι ο μήνας της μεγάλης κατανάλωσης. Μπορούμε από φέτος να τον καθιερώσουμε ως μήνα των ελληνικών αναψυκτικών και των ελληνικών χυμών. Ο ΑΥΓΟΥΣΤΟΣ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΙΚΩΝ ΑΝΑΨΥΚΤΙΚΩΝ. Για να δώσουμε περαιτέρω ώθηση στο ελληνικό επιχειρείν και να δημιουργήσουμε με την καταναλωτική συμπεριφορά μας χιλιάδες νέες θέσεις εργασίας.

Και κυρίως αποφεύγουμε τα προϊόντα της Coca Cola :“Ούτε γουλιά Coca Cola, Fanta, Sprite, Schweppes, Amita, Frulite, Nestea, νερό ΑΥΡΑ” – για ένα καλύτερο μέλλον.

Υ.Γ.: Για μια γενικότερη εποπτεία της συγκεκριμένης θεματολογίας παραπέμπω στην εκτενή “δικτυογραφία” μου, από όπου επιλέγω μερικούς τίτλους άρθρων: Όμηρος Ταχμαζίδης, Το μποϊκοτάζ στην Coca Cola κινητοποιεί κεφάλαια, Όμηρος Ταχμαζίδης, Η καταναλωτική συνείδηση και το μποϊκοτάζ στην Coca Cola, Όμηρος Ταχμαζίδης, Η La Mia Stevia να γίνει ο εφιάλτης της Coca Cola, Όμηρος Ταχμαζίδης, Έτσι ύπουλα φεύγει η Coca Cola στη Βουλγαρία, Όμηρος Ταχμαζίδης, Το μποϊκοτάζ στην Coca Cola μετατρέπεται σε επιχειρηματικό και κοινωνικό πόλεμο, Όμηρος Ταχμαζίδης, Coca Cola και κοινωνικό απαρτχάιντ στα Βαλκάνια, Όμηρος Ταχμαζίδης, H Coca Cola καταπνίγει ικανότητες και ταλέντο στη χώρα, Όμηρος Ταχμαζίδης, Ο Ανδρέας Παπανδρέου, η Coca Cola και ο Μίτος της Αριάδνης, Όμηρος Ταχμαζίδης, Η Coca Cola εκθέτει τώρα τα σούπερ μάρκετ “Μασούτης”.

*Μέλος του Ε.Γ. της “Σοσιαλιστικής Προοπτικής”

Σχολιάστε