My Twitter Feed

2 Ιανουαρίου, 2021

ΕΙΔΗΣΕΙΣ.ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ:

Συνεχίζονται τα αντιπλημμυρικά -

Πέμπτη, 31 Δεκεμβρίου, 2020

Σταθερά στη μαύρη πρώτη θέση! -

Τετάρτη, 30 Δεκεμβρίου, 2020

“Γαλάζια νυστέρια” για το ΓΝΚ! -

Τετάρτη, 30 Δεκεμβρίου, 2020

ΣΥΡΙΖΑ: Διερεύνηση καταγγελιών -

Τετάρτη, 30 Δεκεμβρίου, 2020

To tvxs.gr για το Νοσοκομείο Κιλκίς -

Τετάρτη, 30 Δεκεμβρίου, 2020

Εξανέστη από το… βήμα του twitter -

Τετάρτη, 30 Δεκεμβρίου, 2020

Την Πέμπτη η Λαϊκή του Κιλκίς -

Τετάρτη, 30 Δεκεμβρίου, 2020

Έργα 1,2 εκατ. για συντήρηση δρόμου -

Τετάρτη, 30 Δεκεμβρίου, 2020

Ομιλία Παραστατίδη για Ασφαλιστικό

parastatidis_theodorosΔιαβάστε την ομιλία του ανεξάρτητου βουλευτή Κιλκίς, Θόδωρου Παραστατίδη, για το Ασφαλιστικό, που εκφώνησε στη Βουλή στις 10 Δεκεμβρίου:

Κύριε Υπουργέ,

Παρότι το περιεχόμενο του σημερινού ΝΣ ίσως δεν προσφέρεται για έντονη κριτική και αυτό διότι, αναφέρεται κυρίως σε διαδικαστικά ζητήματα.

Όμως δεν μπορώ να το δω αποσπασματικά και να μην κάνω αναφορά στις σημερινές συνθήκες της αγοράς, λόγου και της ανατροπής κάθε έννοιας εργασιακών δικαιωμάτων, που είναι αποτέλεσμα της σημερινής ασκούμενης πολιτικής από πλευράς Κυβέρνησης.

Ας αναλογιστούμε λοιπόν πως διοικείται και πως κυβερνάτε αυτός ο τόπος.

Είναι  πέρα από βέβαιο πως την περίοδο αυτή που διανύουμε, δυστυχώς τις περισσότερες των περιπτώσεων, η βουλή δεν νομοθετεί, αφού η νομοθετική εξουσία έχει μεταβιβαστεί στην Κυβέρνηση και τους γραφειοκράτες.

Η Κυβέρνηση με την σειρά της, νομοθετεί και κυβερνά σύμφωνα με τις οδηγίες και τις κατευθύνσεις που δίνει η Τρόικα και το σκληρό διευθυντήριο του Eurogroup.

Αυτοί με την σειρά τους, εκφράζουν αποδεδειγμένα πλέον και απροκάλυπτα, μεγάλα και οργανωμένα συμφέροντα, τα οποία εκφράζονται μέσα από τους δανειστές μας.

Δυστυχώς είναι αυτοί οι οποίοι προγραμματίζουν, σχεδιάζουν, ενεργούν και παραγγέλλουν διατάξεις και ΝΣ. Εν τέλει είναι αυτοί που αποφασίζουν για όλα.

Όπως  αντιλαμβάνεστε η ταχτική αυτή οδηγεί στην κατάργηση της διάκρισης των εξουσιών, στην απώλεια εθνικής κυριαρχίας και κυρίως στην παραμόρφωση του πολιτικού μας συστήματος.  

 

Κ και Κ συνάδελφοι,

Αυτή την πολιτική της ενωμένης Ευρώπης βιώνουμε σήμερα, η οποία δεν έχει καμία σχέση με αυτούς που την οραματίστηκαν. Δεν έχει καμία σχέση με μια Ευρώπη της αλληλεγγύης, μιας Ευρώπης της ανάπτυξης και της ευημερίας, μιας Ευρώπης των συμμαχιών.

Σήμερα έχουμε την Ευρώπη της Γερμανικής μονοκρατορίας, με μια αυταρχική πολιτική, η οποία μπορεί να χαρακτηριστεί χωρίς υπερβολή ως μια «κρεατομηχανή» των λαών.  

Έχουμε μια τιμωρητική, αλλοπρόσαλλή και καταστροφική πολιτική των ισχυρών, η οποία υποχρεώνει σε υποταγή τις οικονομικά αδύναμες χώρες, οδηγώντας τες σε πλήρη κατάρρευση και τους πολίτες σε εξαθλίωση.  Η πολιτική αυτή επιβάλλεται δια των Μνημονίων. Όλοι πλέων αντιλαμβανόμαστε, εκτός βέβαια της Κυβέρνησης, πως το μνημόνιο δεν έγινε για να βοηθήσει την Ελλάδα αλλά για να δώσει χρόνο στην Ευρωζώνη,  να θωρακίσει τους θεσμούς της, ώστε να μην πληγεί από τις εξελίξεις στην Ελλάδα.

Εκτιμώ πως οι συμπεριφορές αυτές, αργά ή γρήγορα, θα οδηγήσουν στην διάλυση της Ενιαίας Ευρωζώνης δημιουργώντας οικονομίες δύο και τριών ταχυτήτων.

Αυτό ας το κρατήσουμε.

 

Κύριε Υπουργέ,

Αρκεί κανείς να ρίξει μια ματιά στο περιεχόμενο του ΝΣ που συζητάμε για να καταλάβει, ότι τα θέματα που περιλαμβάνει, έχουν χαρακτηριστικά κυρίως Εισπρακτικά και Κατασταλτικά.

Δεν έχει γίνει αντιληπτό  πως με τόσους φόρους, με τόσες περικοπές και με τόσες άλλες  επιβαρύνσεις, οι μικρομεσαίες οικογενειακές επιχειρήσεις, δεν θα μπορούν να ανταπεξέλθουν στις υποχρεώσεις τους, όσους εισπρακτικούς μηχανισμούς και αν δημιουργήσετε, όσα πρόστιμα και να επιβάλλετε. Και αυτό, όχι γιατί δεν θέλουν ή το κάνουν από αντίδραση, αλλά γιατί  αδυνατούν να πληρώσουν.  

 

Είναι γεγονός πως η οικονομική κρίση τα τελευταία χρόνια, έχει διαμορφώσει ένα ασφυκτικό πλαίσιο στην λειτουργία και βιωσιμότητα των μικρομεσαίων κυρίως επιχειρήσεων. Οι σημαντικές αυξήσεις των ασφαλιστικών υποχρεώσεων, οι συνεχείς  επιβαρύνσεις με φόρους και ιδιαίτερα η φορολόγηση από το πρώτο Ευρώ, οδηγεί μαθηματικά την κατηγορία αυτή των συμπολιτών μας, σε μαρασμό και εξαφάνιση.

 

Σήμερα 300 χιλιάδες περίπου έμποροι και μαγαζάτορες, σχεδόν στο σύνολο τους, ζούνε με τον κίνδυνο, εξ αιτίας της αδυναμίας τους να εξοφλήσουν τις οφειλές προς το ταμείο του ΟΑΕΕ, να διωχθούν ποινικά. Κινδυνεύουν με κατασχέσεις περιουσιακών στοιχείων, είδη έχουν αποσταλεί και επιστολές.  Στερούνται  ιατροφαρμακευτικής περίθαλψης. Θα  μου πείτε τώρα, πως προχωρήσατε σε ρυθμίσεις, όπου θα μπορούσαν να ενταχθούν σ΄ αυτές.

 

Ας πάρουμε ένα παράδειγμα ρύθμισης για κάποιον που οφείλει έως 5000 Ε.

Έγινε  ρύθμιση σε 12 δόσεις, που σημαίνει 450Ε μηνιαίως. Συνυπολογίζοντας  κάθε 2Ο μήνα και την τρέχουσα δόση, αυτό σημαίνει πως κάθε μήνα  χρειάζονται 650 Ε για ασφαλιστικές εισφορές. Είναι δυνατόν αυτοί να μπορούν να ανταπεξέλθουν στην υποχρέωση αυτή, ώστε να είναι συνεπείς για να μην εκπέσουν της όποιας ρύθμισης ;

 

Σημειωτέον ότι δεν είναι μόνο αυτές οι  υποχρεώσεις τους, αλλά είναι και τα ενοίκια, ΔΕΗ, χαράτσια, φόρος εισοδήματος,  προκαταβολή φόρου, έκτακτη εισφορά και πολλά άλλα.

 

Το σημερινό ΝΣ, που είναι ένα τμήμα του όλου ΣΝ, ενώ θα έπρεπε να έχει έλθει ολοκληρωμένο στην Βουλή προς συζήτηση  διαχωρίστηκε ουσιαστικά σε τρία μέρη. Το πρώτο μέρος θεωρείται εισπρακτικό το δεύτερο κατασταλτικό και το τρίτο διεκπεραιωτικό για το οποίο θα είμαστε θετικοί.

 

Κύριε Υπουργέ, 

Όταν αναρτήθηκε σε δημόσια διαβούλευση το ασφαλιστικό αυτό ΝΣ, περιλάμβανε την παράγραφο 4 του άρθρου 13, η οποία αφορούσε ασφαλισμένους του ΤΑΠ-ΟΤΕ και ενδεχομένως και κάποιες άλλες κατηγορίες υπαλλήλων, που βρίσκονται στα πρόθυρα της συνταξιοδότησης. Όλως περιέργως στην επιτροπή της Βουλής αλλά και στην ολομέλεια, λείπει η παράγραφος 4.

Τι εξήγηση δίνετε σ’ αυτό ; 

 

Επίσης, διατυμπανίστηκαν μέτρα που θα βοηθούσαν χιλιάδες εργαζόμενους όπως :

  • Η προσωρινή σύνταξη θα έφτανε το 95% από 80% της οριστικής.
  • Θα ρυθμίζονταν χρέη δανειοληπτών του πρώην ΟΕΚ.

Όσον αφορά τον ΟΕΚ, 97.343 κόκκινα δάνεια, απ’ ότι διαφαίνεται, θα παραμείνουν χωρίς ρύθμιση, αφού η Τρόικα έβαλε βέτο, διαψεύδοντας και τις ελπίδες των οφειλετών και του κου Υπουργού,  που υπόσχονταν ευνοϊκούς διακανονισμούς.

  • Άδοξο τέλος είχαν και οι κυβερνητικές υποσχέσεις για βελτίωση των όρων συνταξιοδότησης των αγροτών, με 40 έτη συνολικής ασφάλισης και με ηλικία 62 ετών. 

Τελικά, όλα αυτά πήγαν περίπατο και απέμεινε, αυτό μόνο που ενδιαφέρει τους δανειστές και την Τρόικα, δηλαδή είσπραξη πάνω από 500εκ.Ε, κυρίως από παλιούς και νέους οφειλέτες στα Ταμεία.

 

Ένα πολύ σοβαρό ζήτημα Κύριε Υπουργέ είναι, η πρόθεση σας να εντάξετε στον ΟΑΕΕ και τα μαγαζάκια που λειτουργούν σε οικισμούς κάτω των 2000 κατοίκων, που σήμερα τους επιτρέπεται να ασφαλίζονται σαν επαγγελματίες στον ΟΓΑ. Μην το επιχειρήσετε . Αν παρά ταύτα το επιχειρήσετε, να είστε βέβαιοι ότι δεν θα μείνει κανένα σε λειτουργία. Ακόμα και τα καφενεία θα κλείσουν, που όπως ξέρετε, στα χωριά επιτελούν λειτούργημα το να παραμείνουν ανοικτά. Είναι ίσως ο μόνος τρόπος να βρίσκουν διέξοδο οι συνταξιούχοι και οι άνθρωποι  μεγάλης ηλικίας.

Κάποτε υπήρξε η ιδέα να γίνει αυτό επί υπουργίας Κουτρουμάνη και τότε με Επίκαιρη Ερώτηση μου, ο τότε Υπουργός, προς τιμή του, απεδέχθη την ιδιαιτερότητα της κατηγορίας αυτής των επαγγελματιών και έκανε αποδεχτή την εισήγηση μου για την εξαίρεση τους.

 

Εισέρχομαι τώρα στο περιεχόμενο του σημερινού  ΝΣ, αυτό βέβαια που απέμεινε από το ολοκληρωμένο σχέδιο νόμου που είχε δει το φως της δημοσιότητας.

Σπεύδω να υπογραμμίσω ευθύς εξ αρχής, πως δεν είμαστε αντίθετοι με τους ελέγχους, την επιβολή προστίμων, την είσπραξη των οφειλών όσων οφείλουν. Θέλω  όμως να ξεκαθαρίσω ότι όλοι αυτοί που έχουν οφειλές δεν είναι εισφοροφυγάδες, ούτε επέλεξαν να χρωστούν. Πολύ μεγάλος αριθμός βρίσκεται σε αδυναμία πληρωμής λόγω της τεράστιας κρίσης που έχει οδηγήσει ήδη σε αφανισμό εκατοντάδες χιλιάδες επιχειρήσεις, ανεβάζοντας την ανεργία στα υψηλότερα σημεία των σχετικών δεικτών της Ευρώπης.

 

Μην ξεχνάτε πως θεωρούμαστε πρωταθλητές, σύμφωνα με επίσημα στοιχεία στην Ανεργία και στα Λουκέτα.

 

Επαναλαμβάνω, πως βεβαίως και πρέπει να επιβάλλονται πρόστιμα και μάλιστα υψηλά.

Βεβαίως  και η μαύρη, ανασφάλιστη εργασία είναι το μεγαλύτερο όνειδος για τον κόσμο της εργασίας και για την οικονομία της χώρας.

Όμως  με πλήρως αποδυναμωμένους   όλους τους ελεγκτικούς μηχανισμούς των Ταμείων και του Δημοσίου (ΣΕΠΕ), δε γίνεται να αντιμετωπίζεται το πρόβλημα. Δεν  μπορεί να νομοθετείται η λογική του  πρόστιμου των 10.500 Ε. για μια μικρή παράβαση ή για την καθυστέρηση υποβολής  της ΑΠΔ. Θα πρέπει εδώ να λαμβάνεται  υπόψη, η σοβαρότητα της παραβατικότητας.  Με λίγα λόγια να λαμβάνεται υπόψη το στοιχείο της αναλογικότητας.

Σε κάθε περίπτωση, δώστε δυνατότητα σε ότι αφορά τις ΑΠΔ, όταν πρόκειται για ήσσονος σημασίας αβλεψίες,  να θεωρούνται εμπρόθεσμες οι συμπληρωματικές ή διορθωτικές δηλώσεις. Αντίθετα, σε περιπτώσεις αποδεδειγμένης και σκόπιμης εισφοροδιαφυγής, πολλαπλασιάστε τα πρόστιμα. Διαφορετικά θα εξοντωθούν και τελικά θα υποχρεωθούν να κλείσουν κυρίως τα μικρά μαγαζιά. Δεν συμφωνούμε όμως, σε οριζόντια και τυφλά μέτρα και όλοι στο ίδιο τσουβάλι.

 

Κύριε Υπουργέ,

Δώστε την δυνατότητα και την ευκαιρία σε όλες αυτές τις μικρές επιχειρήσεις που πασχίζουν να επιβιώσουν, να ρυθμίσουν τις ληξιπρόθεσμες οφειλές τους με καλύτερες προϋποθέσεις, καθώς και με ευνοϊκότερους και πιο ευέλικτους τρόπους.

 

Όπως για παράδειγμα :

  • Ελεύθερη επιλογή ασφαλιστικής κλάσης.
  • Κεφαλαιοποίηση των οφειλών προς τον ΟΑΕΕ, κυρίως σε ενιαίο κεφάλαιο, το οποίο θα πάψει να διογκώνεται με προσαυξήσεις και επιπλέον πρόστιμα. (Είναι μια λύση αυτή)

 

Α) Για την Διαδοχική Επικουρική Ασφάλιση, το Υπουργείο υπόσχεται δια του ΝΣ, πως θα  βελτιωθεί ο τρόπος συνυπολογισμού του χρόνου ασφάλισης, που διανύθηκε μεταξύ φορέων Επικουρικής  Ασφάλισης, Δημοσίου και Ιδιωτικού Δικαίου  καθώς   και  των Ταμείων Επαγγελματικής  Ασφάλισης, για μετά την  01-03-2013. Όμως  εδώ, δεν διευκρινίζετε αν με την συνένωση των επικουρικών ταμείων, προκύπτει μείωση του ποσού της σύνταξης, από τα επικουρικά ταμεία. Εδώ θέλει διευκρίνιση και ρητή διατύπωση.

Αυτό που δεν λέει το ΝΣ είναι,  αν και πότε θα μειωθεί ο χρόνος αναμονής, για την απόδοση των συντάξεων με την διαδικασία της διαδοχικής ασφάλισης. Σήμερα ο χρόνος αυτός ξεπερνά τα 2 χρόνια σε πολλές περιπτώσεις.

 

Κύριε Υπουργέ,

Με  τις επιτροπές για τις αναπηρικές συντάξεις δημιουργήσατε τα ΚΕΠΑ με το σκεπτικό να αντιμετωπίζονται περιπτώσεις όπου με ευκολία δίνονταν συντάξεις. Όμως δεν δημιουργήσατε τις προϋποθέσεις εκείνες, ώστε ο χρόνος αναμονής των ασφαλισμένων, που πρόκειται να περάσουν επιτροπή, να είναι τουλάχιστον όσο ήταν και πριν,  δηλαδή 2 – 3 μήνες. Σήμερα ο χρόνος αναμονής, ιδιαίτερα στα μεγάλα ταμεία, υπερβαίνει τον ένα χρόνο, ο οποίος τείνει να αυξάνεται.

 

Β) Αν θέλετε πράγματι να ξεπεραστούν τα παραπάνω προβλήματα, θα πρέπει να ενισχύσετε με προσωπικό τα ασφαλιστικά ταμεία. Ίσως  σε πιο οργανωμένες  χώρες, όπου υπάρχει μηχανοργάνωση πολύ πιο αποτελεσματική, το προσωπικό αυτό να επαρκούσε. Με τους ρυθμούς όμως που ακολουθούνται,  προκειμένου να εκσυγχρονιστεί το μηχανογραφικό σύστημα διοίκησης της χώρας μας, το πιο πιθανό είναι να χρειαστούν αρκετά χρόνια. Επομένως, έως ότου φτάσουμε σ΄ αυτό το επίπεδο, είναι λάθος να απομακρύνετε κόσμο από τα Ταμεία και από τα τμήματα συντάξεων.

 

Σταματήστε πια με την κινητικότητα, η οποία οδηγεί σε ακινησία το δημόσιο και την διαθεσιμότητα, που οδηγεί σε απολύσεις  και σε απελπισία χιλιάδες συνανθρώπους μας.

 

Τέλος, πρέπει να τονίσω πως περιέχει και κάποια θετικά σημεία το ΝΣ, όπως  για παράδειγμα, το άρθρο 10 για την συνεργασία της ΗΔΙΚΑ με το πληροφοριακό σύστημα ΗΛΙΟΣ, ώστε να διασταυρώνονται τα στοιχεία  και να ελέγχονται καλύτερα οι χορηγήσεις προνοιακών επιδομάτων.

 

Όμως ερωτώ Κύριε Υπουργέ,

Τι απέγινε με τους ελέγχους για τα χιλιάδες «μαϊμού»  επιδόματα τυφλότητας και αναπηρίας,  όπως  είδαν κατά καιρούς το φως της δημοσιότητας, ως πρώτη είδηση στα ΜΜΕ ; 

Μήπως ήταν όλα αυτά ενταγμένα σε μια  επικοινωνιακή τακτική ;

Αν όχι, μπορείτε να ενημερώσετε την Βουλή και τον Ελληνικό λαό  σε ποιο σημείο βρίσκονται οι έρευνες για όλα αυτά και πότε θα ολοκληρωθούν ;

Αν έχουν καταλογισθεί μέχρι τώρα διοικητικές και πειθαρχικές κυρώσεις και σε πόσους ;

 

Κύριε Υπουργέ,

Επιπρόσθετα, θέλω να ενημερώσω πως καταθέσαμε τροπολογία μια ομάδα βουλευτών που αφορά τους υπαλλήλους της ΑΤΕ που απολύθηκαν και επαναπροσλήφθηκαν από την Τράπεζα Πειραιώς και δεν μπορούν να συνταξιοδοτηθούν με τις διατάξεις του ταμείου της ΑΤΕ, που ίσχυαν κατά την ημέρα της απόλυσης.

Θα θέλαμε κάποια απάντηση σ΄ αυτό.

 

Κλείνοντας,  θα ήθελα να αναφερθώ σε μια επιστολή που έλαβα από μία απελπισμένη Κυρία, άγνωστη προς εμέ, η οποία είναι χήρα και άνεργη,  μητέρα παιδιού με Σύνδρομο Down, που ως γνωστόν είναι μόνιμη και ανίατη αναπηρία. Η κόρη της είχε πιστοποιηθεί από 15/04/2010 από  την σχετική επιτροπή ως άτομο με νοητική υστέρηση και ελάμβανε το σχετικό προνοιακό επίδομα για 3 έτη. Κατέθεσε  στο ΚΕΠΑ Πατησίων τα απαιτούμενα δικαιολογητικά για επανεξέταση τον έκτο 2013 και μέχρι σήμερα, δεν έχει λάβει απάντηση ούτε ημ/νία για  επανεξέταση. Την επισήμανση αυτή την κάνω όχι για κανένα άλλο λόγο, αλλά διότι η Κυρία αυτή, με μηδενικό δηλωθέν εισόδημα και με επιπλέον επιβάρυνση φόρου τεκμαρτού εισοδήματος, έχει σαν μοναδικό οικογενειακό έσοδο, αυτό το προνοιακό επίδομα της κόρης της και βρίσκεται σε δεινή οικονομική κατάσταση, αντιμετωπίζοντας βασικά προβλήματα βιοπορισμού.

Σας παρακαλώ λοιπόν να δείξετε κάποιο ενδιαφέρον.

Καταθέτω την επιστολή της στα πρακτικά.

 

Τελειώνοντας Κύριε Υπουργέ,

Θα πρέπει να γνωρίζετε πως είναι  άλλο η ορθότητα των μέτρων και άλλο η ορθή εφαρμογή τους.

Σχολιάστε