My Twitter Feed

4 Φεβρουαρίου, 2021

ΕΙΔΗΣΕΙΣ.ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ:

“Στη ΝΔ κάποιοι τρώνε δικούς της” -

Τετάρτη, 3 Φεβρουαρίου, 2021

Ο Βιεϊρίνια στον ΣΦ ΠΑΟΚ Κιλκίς -

Τετάρτη, 3 Φεβρουαρίου, 2021

Καλείται συνεταιριστική τράπεζα -

Τετάρτη, 3 Φεβρουαρίου, 2021

Ναι αλλά γινόμαστε …Χόλυγουντ! -

Τρίτη, 2 Φεβρουαρίου, 2021

Έχει Ευζώνους και η Ευρυτανία; -

Τρίτη, 2 Φεβρουαρίου, 2021

Παίρνουμε πάλι την ανηφόρα; -

Τρίτη, 2 Φεβρουαρίου, 2021

Ποιοι εκλέχτηκαν στη νέα ΝΕ Κιλκίς -

Τρίτη, 2 Φεβρουαρίου, 2021

“Υποβάθμιση και της Γουμένισσας” -

Τρίτη, 2 Φεβρουαρίου, 2021

Οι δράσεις του ΝΗΡΕΑ Κιλκίς

nireas-kilkisΠαρεμβάσεις σε μαθητές Γυμνασίων που εφαρμόζουν το πρόγραμμα σεξουαλικής αγωγής με τίτλο: «Ερωφίλοι: επιθυμώ, μαθαίνω, νοιάζομαι»

Φέτος για πρώτη φορά με τη συνεργασία εκπαιδευτικών και στελεχών πρόληψης υλοποιείται σε μαθητές γυμνασίων πρόγραμμα σεξουαλικής αγωγής με τον τίτλο «Ερωφίλοι: επιθυμώ, μαθαίνω, νοιάζομαι». Στα πλαίσια λοιπόν της εφαρμογής αυτού του προγράμματος πραγματοποιήθηκαν στη διάρκεια όλης της σχολικής χρονιάς επισκέψεις από τα αντίστοιχα σχολεία στο Κέντρο Πρόληψης, αλλά και το αντίστροφο.
Πιο αναλυτικά, την Παρασκευή 28 Φεβρουαρίου πραγματοποιήθηκε δίωρη συνάντηση με τους μαθητές των δυο τμημάτων της Γ΄ τάξης του Γυμνασίου Αξιούπολης. Μέσα από τη δραματοποίηση και το παιχνίδι ρόλων δόθηκε η δυνατότητα να συζητηθούν θέματα που αφορούσαν τα στερεότυπα και τους ρόλους των δυο φύλων, την ομοφυλοφιλία, τον τρόπο με τον οποίο μιλάμε για τη σεξουαλική μας συμπεριφορά και πώς διαχειριζόμαστε έντονα συναισθήματα που προκύπτουν στις σχέσεις μας.

Την Πέμπτη 13 Μαρτίου 2014 επισκέφτηκαν το Κέντρο Πρόληψης 17 μαθητές της Β΄ τάξης του Γυμνασίου Ν. Αγιονερίου. Τα θέματα που συζητήθηκαν αφορούσαν πώς τα συναισθήματα σχετίζονται με τη σεξουαλική μας συμπεριφορά και πώς επηρεάζουν τις σχέσεις μας. Μερικά από τα σχόλια των μαθητών: «νιώθω χαρά, μου άρεσε, έμαθα καινούρια πράγματα, μου άρεσε που συζητήσαμε και είπαμε τις απόψεις μας».

Την Τετάρτη 26 Μαρτίου 2014 επισκέφτηκαν το Κέντρο Πρόληψης 15 μαθητές της Γ’ Τάξης του 1ου Γυμνασίου Κιλκίς. Τα θέματα που συζητήθηκαν αφορούσαν τους τρόπους με τους οποίους λαμβάνουμε αποφάσεις και πώς οι επιλογές που κάνουμε έχουν αντίκτυπο στις σχέσεις μας και στον εαυτό μας. Μερικά από τα σχόλια που έγραψαν οι μαθητές σχετικά με το τί τους άρεσε από αυτήν τη συνάντηση ήταν: «μου άρεσε η συζήτηση και οι διάφορες απόψεις που είχε ο καθένας,… η συνάντηση, ο χώρος και οι άνθρωποι που ήταν ζεστοί, …που κάναμε και μια συνάντηση εκτός σχολείου,… που είχαμε διαφορετικές απόψεις, διαφωνήσαμε, μιλήσαμε για τις ευθύνες, την προστασία και κάναμε διάλογο, …ανοίχτηκα στους συμμαθητές μου».

Τέλος, πραγματοποιήθηκε την Πέμπτη 10 Απριλίου 2014 στο χώρο του Κέντρου Πρόληψης επίσκεψη μαθητών της Γ’ Τάξης του Γυμνασίου Καμπάνη. Στη συνάντηση συμμετείχαν 10 μαθητές και η εκπαιδευτικός που υλοποιεί το πρόγραμμα, ενώ τα θέματα που συζητήθηκαν με βιωματικό τρόπο ήταν ο ρόλος του διαδικτύου στη σεξουαλική μας ζωή, στη σχέση μας με το άλλο φύλο και στις φιλικές μας σχέσεις. Στη συνάντηση τα παιδιά είχαν τη δυνατότητα να ανταλλάξουν τις απόψεις τους και να εκφράσουν τους προβληματισμούς τους.

Βραχείες Παρεμβάσεις σε μαθητές Γυμνασίων και Λυκείων 
Πραγματοποιήθηκε την Παρασκευή 31 Ιανουαρίου 2014 στο χώρο του Κέντρου Πρόληψης των Εξαρτήσεων και Προαγωγής της Ψυχοκοινωνικής Υγείας «ΝΗΡΕΑΣ» επίσκεψη μαθητών της Β’ Τάξης του Γυμνασίου Σ.Σ. Μουριών στα πλαίσια προγράμματος αγωγής υγείας με θέμα τις διαπροσωπικές σχέσεις. Στη συνάντηση συμμετείχαν 23 μαθητές και το θέμα που συζητήθηκε με βιωματικό τρόπο ήταν ο ρόλος του διαδικτύου στις διαπροσωπικές σχέσεις. Στη συνάντηση τα παιδιά είχαν τη δυνατότητα να ανταλλάξουν τις απόψεις τους και να εκφράσουν τους προβληματισμούς τους σχετικά με την επικοινωνία μέσω του διαδικτύου, τους λόγους χρήσης του διαδικτύου και τους κινδύνους που υπάρχουν.

Την Τετάρτη 19 Φεβρουαρίου 2014 πραγματοποιήθηκε συνάντηση στο Γυμνάσιο Πλατανιάς με τους μαθητές της Γ΄ τάξης στα πλαίσια εφαρμογής προγράμματος αγωγής υγείας με θέμα: «Την χρήση αλκοόλ και ουσιών στην εφηβεία». Στη συνάντηση συμμετείχαν 17 μαθητές και ο εκπαιδευτικός που υλοποιεί το πρόγραμμα και τα θέματα που συζητήθηκαν με βιωματικό τρόπο ήταν η έννοια της εξάρτησης, οι μορφές της εξάρτησης, οι αιτίες των εξαρτήσεων και ο ρόλος της πρόληψης. Στη συνάντηση τα παιδιά είχαν τη δυνατότητα να ανταλλάξουν τις απόψεις τους και να εκφράσουν τους προβληματισμούς τους.

Την Παρασκευή 7 Μαρτίου 2014 πραγματοποιήθηκε συνάντηση στο 2ο Γυμνάσιο Κιλκίς με τους μαθητές του Β5 με θέμα την πρόληψη της επιθετικής συμπεριφοράς. Τα θέματα που συζητήθηκαν ήταν η επιθετική συμπεριφορά μέσα στο σχολείο και οι δυσκολίες που προκύπτουν στις σχέσεις μεταξύ των μαθητών. Συμμετείχαν 25 μαθητές και τρεις εκπαιδευτικοί.

Την Παρασκευή 9 Μαΐου 2014 επισκέφτηκαν το χώρο του Κέντρου Πρόληψης οι μαθητές της Α’ Τάξης του 1ου ΕΠΑΛ Κιλκίς στα πλαίσια project με θέμα: «Κίνδυνοι στην εφηβεία – Ουσίες». Στη συνάντηση συμμετείχαν 12 μαθητές και η εκπαιδευτικός που υλοποιεί το project και τα θέματα που συζητήθηκαν με βιωματικό τρόπο ήταν η έννοια της εξάρτησης, οι μορφές της εξάρτησης, οι αιτίες των εξαρτήσεων και ο ρόλος της πρόληψης. Στη συνάντηση τα παιδιά είχαν τη δυνατότητα να ανταλλάξουν τις απόψεις τους και να εκφράσουν τους προβληματισμούς τους.

Συμμετοχή του Κέντρου Πρόληψης σε ενημερωτικές ομιλίες/ημερίδες
Πραγματοποιήθηκε την Τρίτη 10 Δεκεμβρίου 2013 στην Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Κιλκίς ημερίδα για στελέχη διοίκησης των σχολείων Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης με θέμα: «Παρεμβάσεις στη σχολική κοινότητα, στοχεύοντας στην ψυχική υγεία». Το Κέντρο Πρόληψης των Εξαρτήσεων και Προαγωγής της Ψυχοκοινωνικής Υγείας Περιφερειακής Ενότητας Κιλκίς «ΝΗΡΕΑΣ» συμμετείχε στην ημερίδα, παρουσιάζοντας συστηματικές καινοτόμες δράσεις που υλοποιεί πιλοτικά την τρέχουσα σχολική χρονιά με θέματα την σεξουαλική αγωγή και την πρόληψη της επιθετικής συμπεριφοράς, στα πλαίσια προγραμμάτων Αγωγής Υγείας που εφαρμόζονται στα σχολεία.

Πραγματοποιήθηκε τη Δευτέρα 20 Ιανουαρίου 2014 με πρωτοβουλία της Διεύθυνσης Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Κιλκίς και σε συνεργασία με την Περιφερειακή Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Κεντρικής Μακεδονίας και τη Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Κιλκίς, στην Αίθουσα Εκδηλώσεων του 1ου ΕΠΑΛ Κιλκίς εισαγωγική επιμόρφωση με θέμα: «Επιμόρφωση στελεχών – Υπευθύνων στο σχολικό εκφοβισμό». Στην επιμόρφωση συμμετείχε και το Κέντρο Πρόληψης των Εξαρτήσεων και Προαγωγής της Ψυχοκοινωνικής Υγείας Περιφερειακής Ενότητας Κιλκίς «ΝΗΡΕΑΣ» με εισήγηση με θέμα: «Παρεμβάσεις πρόληψης κατά του εκφοβισμού στη σχολική κοινότητα». Η εισήγηση αφορούσε παρουσίαση του προγράμματος ομοτίμων με θέμα την πρόληψη της επιθετικής συμπεριφοράς στο σχολείο που υλοποιεί φέτος ο «ΝΗΡΕΑΣ» σε συνεργασία με σχολεία της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης.

Το Κέντρο Πρόληψης των Εξαρτήσεων και Προαγωγής της Ψυχοκοινωνικής Υγείας Περιφερειακής Ενότητας Κιλκίς «ΝΗΡΕΑΣ» συμμετείχε σε ημερίδα με θέμα: «Οι γονείς και οι εκπαιδευτικοί συνεργάζονται για την υποστήριξη των παιδιών στη σχολική τους πορεία» που πραγματοποιήθηκε με επιτυχία την Τετάρτη 14 Μαΐου 2014 στο Πολιτιστικό Κέντρο Γουμένισσας. Η ημερίδα συνδιοργανώθηκε από την 3η Περιφέρεια Δημοτικής Εκπαίδευσης Ν. Κιλκίς και το Σύλλογο Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Παιονίας. Το θέμα της εισήγησης ήταν: «Παιδί, σχολείο, οικογένεια. Γέφυρες επικοινωνίας και συνεργασίας» και αφορούσε παρουσίαση του προγράμματος ομότιμων με θέμα την πρόληψη της επιθετικής συμπεριφοράς στο σχολείο που υλοποιεί φέτος το Κέντρο Πρόληψης «ΝΗΡΕΑΣ» σε συνεργασία με σχολεία της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης. Η ημερίδα έκλεισε με ανταλλαγή απόψεων και δημιουργική συζήτηση για θέματα που αφορούν τη βελτίωση της εκπαιδευτικής και παιδαγωγικής διαδικασίας, με την ενεργό συμμετοχή γονέων και εκπαιδευτικών.

Την Πέμπτη 15 Μαΐου 2014 στο Δημοτικό Νέου Αγιονερίου υλοποιήθηκε ενημερωτική συνάντηση με τους γονείς των μαθητών του σχολείου ύστερα από κάλεσμα- αίτημα του διευθυντή. Στη συνάντηση συμμετείχαν 11 γονείς και το θέμα αφορούσε την ευαισθητοποίηση τους σχετικά με την επιθετική συμπεριφορά των παιδιών και πώς η δικιά τους συμπεριφορά και η στάση τους μπορεί να συμβάλλει στην πρόληψη αντίστοιχων συμπεριφορών. Η κουβέντα ξεκίνησε με την ανάγνωση της ιστορίας με τίτλο: «Το ημερολόγιο ενός κακού» της Τζέμη Τασάκου από το βιβλίο «Μίλα μη φοβάσαι». Μέσα από την ιστορία προέκυψαν και συζητήθηκαν θέματα σχετικά με την επικοινωνία μέσα στην οικογένεια, την έκφραση των συναισθημάτων, τις σχέσεις μεταξύ αδερφών, το ρόλο των δυο φύλων, την ενίσχυση της αυτοεκτίμησης, την επίλυση συγκρούσεων και διαφωνιών μεταξύ παιδιών-γονιών και γονιών-παιδιών και την ανάληψη ευθύνης για τις πράξεις μας.

Ολοκλήρωση του βιωματικού εργαστηρίου Δικτύωσης 
Με επιτυχία πραγματοποιήθηκε το διήμερο βιωματικό εργαστήρι δικτύωσης με θέμα: «Η συναισθηματική νοημοσύνη και η επίδρασή της στην εκπαιδευτική διαδικασία» που απευθυνόταν σε εκπαιδευτικούς πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης στις 6 και 7 Μαΐου 2014. Το εργαστήρι υλοποιήθηκε σε συνεργασία με τις Διευθύνσεις Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Κιλκίς, στο χώρο της Πολιτιστικής Εταιρείας Εκπαιδευτικών Κιλκίς. Στο εργαστήρι συμμετείχαν συνολικά 43 εκπαιδευτικοί πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης. Οι συμμετέχοντες μέσα στις μικρότερες ομάδες είχαν τη δυνατότητα να ανταλλάξουν εμπειρίες και απόψεις σχετικά με την αναγκαιότητα της ύπαρξης και διαμόρφωσης δικτύων συνεργασίας μέσα στη σχολική κοινότητα, να μοιραστούν τις δυσκολίες που συναντούν και να αναζητήσουν από κοινού στοιχεία που βοηθούν στην ενίσχυση των δεξιοτήτων της συναισθηματικής νοημοσύνης τόσο των ίδιων όσο και των μαθητών. Ακολουθούν μερικές από τις απαντήσεις των συμμετεχόντων στην ερώτηση “τι σου άρεσε στο εργαστήρι”: «μου άρεσε ότι όλοι είπαν ανοιχτά την άποψή τους, η δυνατότητα να εκφραστώ και να είμαι ο εαυτός μου, έμαθα πράγματα για τον τρόπο με τον οποίο βλέπουν οι συνάδελφοί μου το επάγγελμα, η βιωματική του μορφή, η συμμετοχή των εκπαιδευτικών από διαφορετικές βαθμίδες, η ανταλλαγή των απόψεων και προβληματισμών».

Τα στελέχη του Κέντρου Πρόληψης «ΝΗΡΕΑΣ» θα ήθελαν να ευχαριστήσουν τους Προϊστάμενους των Διευθύνσεων Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης κ.κ. Κωνσταντίνο Ραμπίδη και Γεώργιο Κωνσταντινίδη για την αμέριστη συμπαράσταση και τους Υπεύθυνους Γραφείων Σχολικών Δραστηριοτήτων κα. Γεωργία Μπλάτση και κ. Γιάννη Λιναρδάκη για την άψογη συνεργασία, καθώς και την Πολιτιστική Εταιρεία Εκπαιδευτικών Κιλκίς για τη φιλοξενία.

Βραχείες παρεμβάσεις σε μαθητές Δημοτικών
Στα πλαίσια της συνεργασίας μας με τα σχολεία της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης του Νομού υλοποιήσαμε τις εξής βραχείες παρεμβάσεις σε μαθητές δημοτικών σχολείων ύστερα από σχετικά αιτήματα που δεχτήκαμε από τα σχολεία.

Την Δευτέρα 10 Φεβρουαρίου πραγματοποιήθηκε επίσκεψη στους μαθητές της Γ΄ τάξης του 1ου Δημοτικού Πολυκάστρου, ύστερα από κάλεσμα της εκπαιδευτικού του τμήματος, η οποία εφαρμόζει πρόγραμμα πρόληψης της επιθετικής συμπεριφοράς με τίτλο «Το σπίτι των παιδιών». Στόχος της δίωρης παρέμβασης ήταν μέσα από το βιωματικό παιχνίδι να συζητήσουμε πότε και πώς λέμε όχι για να μπορέσουμε να προστατεύσουμε τον εαυτό μας από κινδύνους καθημερινούς. Συμμετείχαν 21 μαθητές μαζί με την εκπαιδευτικό τους.

Την Δευτέρα 12 Μαΐου στελέχη του Κέντρου Πρόληψης βρέθηκαν στο 3ο Δημοτικό Πολυκάστρου. Εκεί πραγματοποιήθηκαν δίωρες συναντήσεις με τους μαθητές της Ε΄ και Στ΄ τάξης αντίστοιχα. Η παρέμβαση αυτή πραγματοποιήθηκε ύστερα από κάλεσμα-αίτημα της διευθύντριας, καθώς θα εφαρμοστεί στο σχολείο πρόγραμμα για την καταπολέμηση του φαινομένου της σχολικής βίας και εκφοβισμού. Στόχος της παρέμβασης ήταν να διερευνήσουν οι μαθητές την έννοια της επιθετικότητας, φτιάχνοντας κολάζ και παίζοντας παιχνίδια συνεργασίας και εμπιστοσύνης. Οι 25 μαθητές που συμμετείχαν είχαν τη δυνατότητα να καταλάβουν τί είναι αυτό που λέμε επιθετικότητα/ εκφοβισμό, για ποιο λόγο συμβαίνει, τι συναισθήματα προκαλεί και τί μπορεί ο καθένας από μας να κάνει.

Την Τετάρτη 14 Μαΐου πραγματοποιήθηκε επίσκεψη στο 1ο Δημοτικό Γουμένισσας στους μαθητές της Στ΄ τάξης, στα πλαίσια εφαρμογής προγράμματος πρόληψης των εξαρτήσεων με τίτλο «Αγγίζοντας τον κύκλο». Στη δίωρη συνάντηση συμμετείχαν 22 μαθητές και η εκπαιδευτικός που υλοποιεί το αντίστοιχο πρόγραμμα. Στόχος της παρέμβασης ήταν η διερεύνηση και εφαρμογή τρόπων με τους οποίους μπορούμε να λέμε όχι όταν μας ζητούν να κάνουμε πράγματα που δεν μας αρέσουν ή προσπαθούν να μας τα επιβάλλουν. Οι μαθητές μέσα από το παιχνίδι ρόλων είχαν την ευκαιρία να δοκιμάσουν διάφορους τρόπους να αρνηθούν, δραματοποιώντας σκηνές από την καθημερινή τους ζωή, που τους έχουν συμβεί και θα ήθελαν να πουν όχι.

Την Τρίτη 20 Μαΐου υλοποιήθηκε δίωρη παρέμβαση στους μαθητές της Α΄ τάξης στο 1ο Δημοτικό Αξιούπολης, ύστερα από σχετικό κάλεσμα του διευθυντή. Στη συνάντηση οι 16 μαθητές που συμμετείχαν ύστερα από την αφήγηση του βιβλίου «Ο Πάνω και ο Κάτω» της Ελένης Πιτσιδοπούλου μίλησαν για την έννοια της συνύπαρξης και πόσο αναγκαίο είναι να μπαίνουμε στη θέση του άλλου για να τον καταλάβουμε. Στη συνέχεια, ζωγράφισαν τους δικούς τους κανόνες για την αρμονική συνύπαρξη τους μέσα στην τάξη.

Ολοκλήρωση βιωματικού εργαστηρίου για νήπια στο Κιλκίς
Ολοκληρώθηκε την Πέμπτη 10 Απριλίου 2014 στο Κ.Π. ΝΗΡΕΑΣ το βιωματικό εργαστήρι με τίτλο «Νιώθω, νοιάζομαι, γελώ… στη ζωή μου προχωρώ». Στο εργαστήρι συμμετείχαν σταθερά 12 νήπια ηλικίας 5 και 5,5 χρονών.

Τα συναισθήματα που δουλέψαμε ήταν η χαρά, η λύπη, ο φόβος και ο θυμός και χρησιμοποιήθηκε το βιωματικό παιχνίδι, η προβολή κινουμένων σχεδίων, η αφήγηση παραμυθιών, η ζωγραφική και η μουσική. Τα σχόλια και τα συναισθήματα από γονείς και παιδιά ήταν πολύ θετικά και υπήρξε έντονη η επιθυμία και για άλλες συναντήσεις.

Ολοκλήρωση βιωματικού εργαστηρίου για γονείς στο Π. Αγιονέρι
Το Κέντρο Πρόληψης των Εξαρτήσεων και Προαγωγής της Ψυχοκοινωνικής Υγείας Περιφερειακής Ενότητας Κιλκίς “ΝΗΡΕΑΣ” στα πλαίσια της συνεργασίας του με το Δημοτικό σχολείο Π. Αγιονερίου υλοποίησε βιωματικό εργαστήρι για γονείς με θέμα την «Επικοινωνία στην οικογένεια». Στο βιωματικό εργαστήρι εκπαίδευσης, διάρκειας 8 ωρών συμμετείχαν 12 γονείς. Οι συναντήσεις πραγματοποιούνταν στο χώρο του δημοτικού σχολείου και ολοκληρώθηκαν στις 30 Ιανουαρίου 2014. Τα θέματα που διαπραγματευτήκαμε αφορούσαν τις ανάγκες και επιθυμίες που προκύπτουν από το γονεϊκό ρόλο και τον εαυτό, τη δεξιότητα του να ακούω τον άλλο, την έκφραση των συναισθημάτων, την ενίσχυση της αυτοεκτίμησης και την επίλυση συγκρούσεων. Οι γονείς που συμμετείχαν στην ομάδα απαντώντας στην ερώτηση τί έμαθα, είπαν τα εξής: «έμαθα να ελέγχω τον εαυτό μου, …να ακούω το παιδί μου και να κάνω διάλογο, …να συζητώ και όχι να απαιτώ, …να σκέφτομαι λίγο πριν ενεργήσω, …πάρα πολλά για την επικοινωνία».

Σχολιάστε