My Twitter Feed

15 Νοέμβριος, 2016

ΕΙΔΗΣΕΙΣ.ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ:

Το ΠΑΜΕ για την απεργία της 24ης -

Τρίτη, 15 Νοέμβριος, 2016

Η ΑΔΕΔΥ Κιλκίς για το Πολυτεχνείο -

Τρίτη, 15 Νοέμβριος, 2016

Η ΝΕ ΠΑΣΟΚ υπέρ του διευθυντή -

Τρίτη, 15 Νοέμβριος, 2016

Μετεγκατάσταση των προσφύγων -

Δευτέρα, 14 Νοέμβριος, 2016

ΝΟΔΕ: Επιδοκιμάζει τον διευθυντή -

Κυριακή, 13 Νοέμβριος, 2016

Νίκες για το «κουαρτέτο» της 2ης θέσης -

Κυριακή, 13 Νοέμβριος, 2016

Κιλκίς: Τον έπιασαν με 11,5 κιλά χασίς -

Σάββατο, 12 Νοέμβριος, 2016

ΣΓΚ: Καταγγέλλει την σύλληψη -

Σάββατο, 12 Νοέμβριος, 2016

Μια άλλη ματιά στο θέμα του Λυκείου

Με τίτλο «μια άλλη ματιά στο ζήτημα του 2ου Λυκείου», από την αναγνώστριά μας Νίκη Μάτσκου λάβαμε την ακόλουθη επιστολή:

2o-lykeio-kilkisΑγαπητέ Άγνωστε Αναγνώστη,

Λέγομαι Νίκη Μάτσκου. Είμαι 19 χρονών και στο 2ο έτος του τμήματος Αρχιτεκτόνων στο ΑΠΘ. Φοίτησα τρία χρόνια στο 2ο ΓΕΛ Κιλκίς. Πέρασα και καλές και κακές στιγμές εκεί μέσα. Θυμάμαι ακόμα με λύπη ότι η σκέψη που έκανα διασχίζοντας για τελευταία φορά την πόρτα του σχολείου ήταν ότι «δε θα μου λείψει τίποτα και κανείς. Ίσως γιατί ένιωθα ότι δεν με σέβονταν στο βαθμό που θέλω να με σέβονται οι άνθρωποι γύρω μου. Αυτό που με έκανε να σκέφτομαι πολλές φορές «αν δεν με σέβονται εδώ σε αυτό το χώρο, που αυτοαποκαλείται μικρογραφία της κοινωνίας, τότε στην πραγματική κοινωνία τι γίνεται?». Και αναφέρομαι πάντα σε ορισμένους από τους καθηγητές αυτού του σχολείου.

  Σύμφωνα με τον Ν. Καζαντζάκη, «Ο ιδανικός δάσκαλος είναι εκείνος που γίνεται γέφυρα για να περάσει αντίπερα ο μαθητής του. Κι όταν πια του διευκολύνει το πέρασμα, αφήνεται χαρούμενα να γκρεμιστεί, ενθαρρύνοντας τον μαθητή του να φτιάξει δικές του γέφυρες». Το βασικό πρόβλημα αυτής της σαθρής εκπαίδευσης και των ανθρώπων που την απαρτίζουν δεν έγκειται τόσο στο ότι δεν χτίζονται γέφυρες, αλλά στο ότι δεν ενθαρρύνονται οι ίδιοι οι μαθητές να χτίσουν τις δικές τους…

  Μετά από αυτόν το μακροσκελή πρόλογο, φτάνω στο ζήτημα που μας ενδιαφέρει, το οποίο είναι το πρόσφατο συμβάν της διανομής φυλλαδίων με πολιτικό περιεχόμενο. Δε θα αναφερθώ στη στάση της συγκεκριμένης πολιτικής παράταξης, την οποία δεν υποστηρίζω με τη ψήφο μου. Ούτε και στην απολύτως κενή σε θέματα πολιτικοποίησης εκπαίδευση θα αναφερθώ, γιατί κατά τη γνώμη μου δεν είναι της παρούσης. Αυτό στο οποίο θα ήθελα να σταθώ, είναι η αντιμετώπιση του ζητήματος από το Διευθυντή του Σχολείου και το Σύλλογο Γονέων και Κηδεμόνων.

  Θα ήθελα να θέσω κάποια ερωτήματα. Όταν τα φροντιστήρια μοίραζαν διαφημιστικά φυλλάδια, κυριολεκτικά εκατοστά έξω από την αυλόπορτα, τότε δε βλέπατε; Γιατί δεν προστατεύατε τους μαθητές από τα διαφημιστικά τότε; Τα φροντιστήρια προωθούσαν τη δουλειά τους. Εσείς τη δουλειά σας, να προωθείτε τη δημόσια δωρεάν παιδεία, πιστεύετε ότι την κάνετε σωστά; Σήμερα, απορώ πως και τότε δεν είχε βγει τέτοια απόφαση, εφόσον το 2ο Λύκειο διαθέτει τόσο αξιόλογο προσωπικό για ιδιαίτερα μαθήματα. Μήπως βρήκατε τώρα το φως σας, επειδή εσείς δεν υποστηρίζετε τη συγκεκριμένη παράταξη (της οποίας το ξανατονίζω ΔΕΝ είμαι ούτε μέλος, ούτε ψηφοφόρος); Ναι η απόφασή σας είναι σωστή, την υποστηρίζω. Αλλά γιατί τώρα και όχι τότε;

  Εθελοτυφλείτε και το ξέρετε. Αν και είναι το μόνο που μας έχει απομείνει, η παιδεία έχει γίνει κλωτσοσκούφι. Εμφανίζονται ως εκπρόσωποι αυτού του συστήματος άνθρωποι που δεν έχουν συνειδητοποιήσει την αξία της παιδείας. Και το βασικότερο κατά την άποψή μου: αδιαφορούν για το τι κρύβει εκεί μέσα, στην ψυχή του, το κάθε παιδί. Αυτό με στενοχωρεί πιο πολύ από όλα. Λυπάμαι πρώτα αυτά τα παιδιά, μετά τον εαυτό μου, που τα λέω αυτά τώρα και όχι τότε και μετά εσάς κύριε Διευθυντά, Μέλη του Συλλόγου, καθηγητές και καθηγήτριες. Επιστρέφω με εκτίμηση το «αιδώς Αργείοι» σε αυτούς από τους οποίους λέχθηκε. Αγαπητέ Άγνωστε Αναγνώστη, έχεις μάτια για να βλέπεις, αυτιά για να ακούς και φωνή για να μιλάς. Μη κάνεις το ίδιο λάθος που έκανα και γω τότε…

Νίκη Β. Μάτσκου

Σχολιάστε