My Twitter Feed

5 Ιανουαρίου, 2021

ΕΙΔΗΣΕΙΣ.ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ:

Ο χρόνος άλλαξε, ο κορονοϊός όχι! -

Δευτέρα, 4 Ιανουαρίου, 2021

Επαναξιολογούνται οι διοικητές; -

Δευτέρα, 4 Ιανουαρίου, 2021

Παραμένει αναβαθμισμένος -

Δευτέρα, 4 Ιανουαρίου, 2021

Καταγγελίες υγειονομικών Κιλκίς -

Δευτέρα, 4 Ιανουαρίου, 2021

Εμβολιασμοί στα νοσοκομεία μας -

Δευτέρα, 4 Ιανουαρίου, 2021

ΣΥΡΙΖΑ: Ανησυχία για τα σχολεία -

Δευτέρα, 4 Ιανουαρίου, 2021

“Μέτρα πριν το άνοιγμα σχολείων” -

Κυριακή, 3 Ιανουαρίου, 2021

ΑΚΕ: Διαφοροποίηση στο ΣΕΝΚ -

Κυριακή, 3 Ιανουαρίου, 2021

Μας λείπουν πάλι οκτώ ολιγομελή

*Ερώτηση της Ειρ. Αγαθοπούλου προς υπουργό Παιδείας.

Με μείον οκτώ ολιγομελή τμήματα ξεκινά και η νέα σχολική χρονιά στο Κιλκίς. Τα τμήματα αφορούν λύκεια του νομού, εκ των οποίων τα τρία είναι γενικά και τα υπόλοιπα πέντε επαγγελματικά.

Το ΔΣ της ΕΛΜΕ Κιλκίς με ανακοίνωσή του απαιτεί την άμεση έγκριση  των ολιγομελών τμημάτων, τα οποία είναι τα εξής:

ΓΕΝΙΚΑ ΛΥΚΕΙΑ

ΓΕΛ ΕΥΡΩΠΟΥ Τάξη Γ-Ομάδα προσανατολισμού :Θετικών Σπουδών και Υγείας

ΓΕΛ ΧΕΡΣΟΥ. Τάξη Γ-Ομάδα προσανατολισμού :Θετικών Σπουδών και Υγείας.

ΓΕΛ ΑΞΙΟΥΠΟΛΗΣ. Τάξη Β-Ομάδα προσανατολισμού :Ανθρωπιστικών  Σπουδών.

  ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΑ ΛΥΚΕΙΑ

1Ο ΕΠΑΛ ΚΙΛΚΙΣ. Τάξη Γ, Τομέας  Διοίκησης και Οικονομίας. Ειδικότητα Υπάλληλος Αποθήκης και Συστημάτων Εφοδιασμού.

 1ο ΕΠΑΛ ΚΙΛΚΙΣ. Τάξη Γ  , Τομέας Πληροφορικής . Ειδικότητα

Τεχνικός Η/Υ και Δικτύων Η/Υ.

2 ΕΠΑΛ ΚΙΛΚΙΣ. Τάξη Γ, Τομέας  Ηλεκτρολογίας. Ειδικότητα: Τεχνικός Ηλεκτρολογικών Συστημάτων, Εγκαταστάσεων & Δικτύων.

ΕΠΑΛ Αξιούπολης. Τάξη Β, Τομέας Γεωπονίας Τεχνολογίας Τροφίμων και Διατροφής .

ΕΠΑΛ Αξιούπολης. Τάξη .Γ, Τομέας  Υγείας, Προνοίας, Ευεξίας, Ειδικότητα :Αισθητικής Τέχνης.

Ερώτηση της Ειρ. Αγαθοπούλου 

Με ερώτηση της προς την υπουργό Παιδείας, η βουλεύτρια ΣΥΡΙΖΑ Ν. Κιλκίς, Ειρήνη Αγαθοπούλου, αναδεικνύει το θέμα της μη λειτουργίας ολιγομελών τμημάτων στα ΓΕΛ και τα ΕΠΑΛ του Ν. Κιλκίς.

Με ιδιαίτερη έμφαση στις νέες και υπό διαμόρφωση συνθήκες στις εκπαιδευτικές μονάδες λόγω της πανδημίας του κορονοϊού και λόγω των ιδιαίτερων γεωγραφικών και δημογραφικών χαρακτηριστικών ενός ακριτικού νομού όπως το Κιλκίς, η πολιτεία πρέπει να δώσει ιδιαίτερη έμφαση στην έγκριση αυτών των τμημάτων, τονίζει.

Σημαντικό στοιχείο στην ερώτησή της είναι το γεγονός ότι με την έγκριση των ολιγομελών τμημάτων δεν υπάρχει επιπλέον δημοσιονομικό κόστος καθώς και η θετική εισήγηση της Διεύθυνσης Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Κιλκίς για την λειτουργία των παραπάνω τμημάτων.

Ολόκληρη η ερώτηση:

Η έναρξη της νέας σχολικής χρονιάς επιβάλλει για μία ακόμη φορά την ανάγκη για την κατ΄ εξαίρεση έγκριση της λειτουργίας ολιγομελών τμημάτων, προκειμένου να υποστηριχτούν τμήματα, κατευθύνσεις-ομάδες και ειδικότητες – άρα και οι επιλογές των μαθητών/τριών που φοιτούν στα εν λόγω ΓΕΛ και ΕΠΑΛ – κυρίως ορεινών, ακριτικών και απομακρυσμένων περιοχών της χώρας.

Σε έναν τέτοιο ακριτικό νομό όπως το Κιλκίς, με μεγάλη γεωγραφική έκταση, με μεγάλες αποστάσεις μεταξύ των χωριών, και συνεπώς μεγάλες αποστάσεις ανάμεσα στις σχολικές μονάδες και με ιδιαίτερο το δημογραφικό πρόβλημα, αποτελεί συνήθη τακτική η δημιουργία ολιγομελών τμημάτων, ιδιαίτερα στις τελευταίες τάξεις του Λυκείου, από τις οποίες εξαρτάται άμεσα και ο επαγγελματικός προσανατολισμός των περισσότερων μαθητών/τριών.

Επίσης, η φετινή χρονιά έχει την ιδιαιτερότητα της λειτουργίας των σχολείων υπό το πρίσμα της προστασίας των μαθητών από την πανδημία του κορονοϊού. Σημαντικό μέτρο ασφάλειας σε αυτή την υγειονομική κρίση είναι οι τάξεις με λίγους μαθητές αλλά και η αποφυγή μετακινήσεων των μαθητών ώστε να αποφευχθεί η διασπορά σε περισσότερες σχολικές μονάδες.

Συγκεκριμένα, στον Ν. Κιλκίς δεν εγκρίθηκε η κατ’ εξαίρεση λειτουργία των παρακάτω ολιγομελών τμημάτων, παρότι υπήρξαν τμήματα που εγκρίθηκαν με τον ίδιο ακριβώς αριθμό μαθητών με αυτά:

Στα ΓΕΛ Ευρωπού και Χέρσου δεν εγκρίθηκε στη Γ’ τάξη η ομάδα προσανατολισμού Θετικών Σπουδών και Υγείας και στο ΓΕΛ Αξιούπολης, στη Β΄ Τάξη, η ομάδα προσανατολισμού Ανθρωπιστικών Σπουδών.

Στο 1ο ΕΠΑΛ Κιλκίς στη Γ’ Τάξη ο Τομέας Διοίκησης και Οικονομίας (ειδικότητα Υπάλληλος Αποθήκης και Συστημάτων Εφοδιασμού) και ο Τομέας Πληροφορικής (ειδικότητα Τεχνικός Η/Υ και Δικτύων Η/Υ). Στο 2ο ΕΠΑΛ Κιλκίς στη Γ’ Τάξη ο Τομέας Ηλεκτρολογίας (ειδικότητα Τεχνικός Ηλεκτρολογικών Συστημάτων, Εγκαταστάσεων και Δικτύων) και τέλος, στο ΕΠΑΛ της Αξιούπολης στη Γ’ Τάξη ο Τομέας Υγείας, Πρόνοιας, Ευεξίας (ειδικότητα Αισθητικής Τέχνης) και στη Β’ Τάξη ο Τομέας Γεωπονίας, Τεχνολογίας Τροφίμων και Διατροφής.

Επειδή το Υπουργείο οφείλει να λάβει υπ’ όψιν του τις ιδιαίτερες συνθήκες που διαμορφώνονται φέτος με την πανδημία

Επειδή το Υπουργείο οφείλει να εξασφαλίσει ισότιμα την απρόσκοπτη παρακολούθηση των μαθημάτων για όλους τους μαθητές και τις μαθήτριες της Δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης

Επειδή οφείλει να επιδείξει την δέουσα παιδαγωγική ευαισθησία σεβόμενη τις προσωπικές επιλογές των μαθητών/τριών των ΓΕΛ και ΕΠΑΛ αναφορικά με τις κατευθύνσεις και τις ειδικότητες που οι μαθητές/τριες επιλέγουν

Επειδή οι μετακινήσεις του μαθητικού δυναμικού αυξάνει εν δυνάμει τον κίνδυνο της διασποράς του Covid19 και επιβαρύνουν οικονομικά τις οικογένειες αυτών

Επειδή υπάρχει η θετική εισήγηση της Διεύθυνσης Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Κιλκίς για την λειτουργία αυτών των τμημάτων, καθώς δεν δημιουργεί πρόσθετο δημοσιονομικό κόστος.

Επειδή στα ΕΠΑΛ υπάρχει ο σχετικός υλικοτεχνικός εξοπλισμός για την υποστήριξη της εκπαιδευτικής διαδικασίας.

Επειδή, αναλογιζόμενοι την περσινή χρονιά, με την διακοπή των δια ζώσης μαθημάτων για μεγάλο χρονικό διάστημα λόγω της πανδημίας, είναι εξαιρετικά σημαντικό οι μαθητές να μην χάσουν ούτε μια μέρα διδασκαλίας λόγω της μη έγκρισης λειτουργίας των παραπάνω τμημάτων.

Ερωτάται η κ. Υπουργός:

Σκοπεύει να εγκρίνει την κατ’ εξαίρεση λειτουργία των παραπάνω ολιγομελών τμημάτων του Ν. Κιλκίς για το σχολικό έτος 2020-21;

Ποιος ο λόγος που δεν εγκρίθηκαν από την αρχή τα τμήματα αυτά, παρότι η εισήγηση της Διεύθυνσης Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης ήταν θετική και δεν υπήρχε επιπλέον δημοσιονομικό κόστος;

 

Σχολιάστε