My Twitter Feed

19 Ιανουαρίου, 2021

ΕΙΔΗΣΕΙΣ.ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ:

Τριήμερο ανάσας για το ν. Κιλκίς -

Δευτέρα, 18 Ιανουαρίου, 2021

Χώρος για φιλοξενία των αστέγων -

Δευτέρα, 18 Ιανουαρίου, 2021

Κιλτίδης: Διολίσθηση σε διαστροφή! -

Δευτέρα, 18 Ιανουαρίου, 2021

“Στηρίξτε τις επιχειρήσεις” -

Δευτέρα, 18 Ιανουαρίου, 2021

Επιτυχής ο αποχιονισμός σε Κιλκίς -

Κυριακή, 17 Ιανουαρίου, 2021

Ξεκίνησε ο εμβολιασμός των 85+ -

Σάββατο, 16 Ιανουαρίου, 2021

Ξανά στη μαύρη πρώτη θέση! -

Παρασκευή, 15 Ιανουαρίου, 2021

Τα είπαν για έργα υποδομών -

Παρασκευή, 15 Ιανουαρίου, 2021

Η CocaCola συνετρίβη σε…

taxmazidis-omiros (1)…διαδικτυακή σύγκρουση.

Του Όμηρου Ταχμαζίδη.

Ανώμαλη προσγείωση για τους επικοινωνιολόγους της CocaCola. Μέσα σε έξι ώρες αναγκάστηκαν χθες (Πέμπτη 7 Αυγούστου 2014) να «κατεβάσουν» προπαγανδιστική ανάρτηση  της πολυεθνικής εταιρείας στον ιστότοπο «Μηχανή του χρόνου» του δημοσιογράφου Χρίστου Βασιλόπουλου μετά από καταιγισμό αρνητικών σχολείων των αναγνωστών κατά του προκλητικού προπαγανδιστικού κειμένου.

Η επιλογή του συγκεκριμένου ιστοτόπου δεν ήταν τυχαία: η επικοινωνιακή ομάδα της CocaCola προσπάθησε με την προπαγανδιστική δημοσίευση να ισοφαρίσει τις εντυπώσεις που άφησε πίσω της η δημόσια ανακοίνωση των απεργών ενάντια σε διαφήμιση της CocaCola: σύμφωνα με τους εργαζόμενους η διαφήμιση παραπλανούσε τους καταναλωτές προσπαθώντας να δημιουργήσει την εντύπωση ότι το εργοστάσιο στην Θεσσαλονίκη άρχισε πάλι να λειτουργεί.

Η ανακοίνωση των απεργών φιλοξενήθηκε σε πολλούς ιστοτόπους: θραύση έκανε η αναμετάδοσή της από τον ευρείας επισκεψιμότητας ιστότοπο του δημοσιογράφου Κώστα Μπαξεβάνη «Το κουτί της Πανδώρας» –  οι αναμεταδόσεις της ανακοίνωσης ξεπέρασαν τις  οκτώ  χιλιάδες.  Η ανακοίνωση αναρτήθηκε υπό τον τίτλο: «Εργαζόμενοι CocaCola: Η εταιρία διαφημίζει ότι μένει Ελλάδα ενώ κλείνει εργοστάσια».

Στο μεσοδιάστημα η CocaCola αναδιπλώθηκε: η παραπλανητική τηλεοπτική διαφήμιση της με την ελληνική σημαία, τα κάστρα και τον Λευκό Πύργο, την πλατεία Αριστοτέλους και τους δρόμους της Θεσσαλονίκης έφυγε από τις οθόνες των τηλεοράσεων όπως εμφανίσθηκε – νύχτα σαν τον κλέφτη στο σκοτάδι…

Από αυτό το αδιέξοδο θέλησε να ξεφύγει η ομάδα επικοινωνίας της CocaCola με τη δημοσίευση της προπαγανδιστικής καταχώρησης στον ιστότοπο «Η μηχανή του χρόνου»: αλλά η αντίδραση των αναγνωστών και αναγνωστριών υπήρξε άμεση και δυναμική – χιλιάδες αρνητικά σχόλια ανάγκασαν τους διαχειριστές της σελίδας να αποσύρουν το, ούτως ή άλλως, γελοίο προπαγανδιστικό άρθρο (έχω αποθηκεύσει όλο το κείμενο και το έχω στη διάθεσή μου: εν καιρώ θα ασχοληθώ με την παραπλανητική ρητορεία του και άλλα φληναφήματα των σχεδιαστών της προπαγάνδας της πολυεθνικής εταιρίας).

Ο τίτλος του κειμένου που έχει αναρτήσει ο ιστότοπος «Μηχανή του χρόνου» και δεν είναι πλέον διαθέσιμος μετά την εσπευσμένη «απόσυρσή» του: «CocaCola Τρία Έψιλον: Εδώ και 45 χρόνια τα αγαπημένα προϊόντα των Ελλήνων» – διαφημίζει όλα τα προϊόντα της εταιρίας, ακόμη και τα πατατάκια «Τσακίρης» (=CocaCola!!!)

Έχω επισημάνει συχνά τους κινδύνους που διατρέχει το «σύστημα CocaCola» από το Διαδίκτυο και τα socialmedia: πολύ πρόσφατα ασχολήθηκα με το ζήτημα στο άρθρο μου «Η CocaCola καταρρέει  εξαιτίας των socialmedia» – η απόσυρση της παραπλανητικής διαφήμισης από την τηλεόραση και πολύ περισσότερο η χθεσινή αυθόρμητη επίθεση των χρηστών του Διαδικτύου εναντίον της δημοσίευσης- καταχώρησης της CocaCola στον ιστότοπο «Η μηχανή του χρόνου» καταγράφουν την αποτυχία της προσπάθειας να ελεγχθεί η πληροφόρηση του κοινού μέσω μιας «εξαγορασμένης-κατασκευασμένης δημοσιότητας».

Το μήνυμα που έστειλαν οι αγανακτισμένοι καταναλωτές αυθόρμητα και κατά χιλιάδες προς το διαχειριστή του ιστοτόπου και την CocaCola ήταν σαφές: όποιος «πληρώνεται», ξεσκεπάζεται – όποιος παραπλανά, τιμωρείται…

Σχολιάστε