My Twitter Feed

11 Ιανουαρίου, 2021

ΕΙΔΗΣΕΙΣ.ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ:

Πάντα ανησυχία από τα κρούσματα -

Δευτέρα, 11 Ιανουαρίου, 2021

“Εγκληματικό άνοιγμα σχολείων” -

Δευτέρα, 11 Ιανουαρίου, 2021

ΠΟΕΔΗΝ: Απαράδεκτη κατάσταση -

Κυριακή, 10 Ιανουαρίου, 2021

Το ΓΝΚ και η διασπορά του ιού -

Κυριακή, 10 Ιανουαρίου, 2021

Το Κιλκίς έχασε και τον Θ. Παυλίδη -

Κυριακή, 10 Ιανουαρίου, 2021

Απολογισμός με κριτική για όλα -

Σάββατο, 9 Ιανουαρίου, 2021

Έφυγε από τον ιό κι ο Δημ. Ταταρίδης -

Σάββατο, 9 Ιανουαρίου, 2021

Μικρός ο αριθμός των κρουσμάτων -

Παρασκευή, 8 Ιανουαρίου, 2021

Η κυνική «ευαισθησία»…

omiros-taxmazidis

…της Coca Cola.

Του Όμηρου Ταχμαζίδη (Αυτοαπασχολούμενος δημοσιογράφος, ΜΑ Φιλοσοφίας-Ιστορίας)

«Εθελούσια απόλυση»: Η CocaCola 3 E, η μοναδική «ελληνική πολυεθνική», έχει εξαπολύσει ένα κύμα απολύσεων σε όλη την ελληνική επικράτεια, εκμεταλλευόμενη τους φόβους των εργαζομένων και την αγωνία τους για το μέλλον: ο ευφημισμός της εξαγορασμένης απόλυσης ονομάζεται «εθελούσια έξοδο». Ο εργαζόμενος «συναινεί» στην καταδίκη του στην ανεργία – τούτη σήμερα ισούται με «κοινωνικό θάνατο».

Η συγκεκριμένη πολιτική της CocaCola 3 E  είναι πάγια και διαχρονική: δε συνδέεται με την κρίση και τις συνέπειές της, απλώς τώρα εντείνεται.  Η πολυεθνική έχει καταγράψει αποτελέσματα: διακοπή λειτουργίας των μονάδων στην Κέρκυρα, το Μεσολόγγι, τη Ρόδο, τώρα στην Πάτρα – προφανώς στο πρόγραμμα είναι και το οριστικό κλείσιμο του εργοστασίου στην Θεσσαλονίκη. Και θα υλοποιηθεί εάν δεν αντιδράσουμε συνολικώς ως τοπική κοινωνία.

Πριν από ένδεκα μήνες οι εργαζόμενοι με μια απεργία 43 συνεχών ημερών, κατόρθωσαν να περισώσουν ένα μέρος της λειτουργίας του εργοστασίου – έως πότε όμως; Η πολυεθνική με την πρακτική των «εθελούσιων εξόδων» αποφεύγει την κοινωνική κατακραυγή: η απώλεια των θέσεων εργασίας και ο αρνητικός αντίκτυπος στην τοπική και εθνική οικονομία περνάει σε δεύτερη μοίρα –  οι θέσεις εργασίας καταργούνται και το καταναλωτικό κοινό δε δυσανασχετεί με το πρόγραμμα των μαζικών απολύσεων από τα εργοστάσια της CocaCola 3 E.

Αλλά είναι προφανές: η CocaCola 3 E έχει κηρύξει προ πολλού τον πόλεμο στην ελληνική κοινωνία και στις ανάγκες της.

Ο κυνισμός: Οι ιθύνοντες της πολυεθνικής κάμνουν λογαριασμούς βασιζόμενοι στην οικονομική ισχύ της εταιρίας και στο συμβολικό κεφάλαιο της στο χώρο της αγοράς: η παραπλάνηση του καταναλωτικού κοινού έχει συστηματικό χαρακτήρα και στοχεύει στην πλήρη παραπληροφόρηση του – για να χειραγωγείται απολύτως.

Έτσι, ακόμη και τούτη την εορτινή περίοδο και ενώ  η πολυεθνική έχει εξαπολύσει κυνηγητό εναντίον των εργαζομένων για να υπογράψουν τα έγγραφα του «κοινωνικού θανάτου» τους, διατυμπανίζει την υποτιθέμενη κοινωνική της ευαισθησία: μια ακόμη προσπάθεια να αποκρύψει το αποκρουστικό της πρόσωπο και τις ανήθικες πρακτικές της.

Η Coca Cola είναι κοινωνικώς ανάλγητη, ηθικώς απαράδεκτη και της πρέπει ανάλογη μεταχείριση από το καταναλωτικό κοινό: η πρόκληση και η υποκρισία πρέπει να πάρουν ένα μάθημα – πρέπει να πάθουν για να μάθουν. 

Τα εργαλεία: Η Coca Cola 3 E διεξάγει διαρκώς έναν επικοινωνιακό πόλεμο νάρκωσης της κοινωνίας: σε περιόδους οικονομικής ευμάρειας υποσχόμενη με το εργαλείο της διαφήμισης εικονικούς παραδείσους, σε περιόδους οικονομικής καχεξίας προβάλλοντας ένα πρότυπο οικογενειακής θαλπωρής και αισιοδοξίας- υποτιθέμενης μέριμνας για το κοινωνικό σύνολο.

Η πρόκληση: Ενώ γνωστό στέλεχος της πολυεθνικής ανεβοκατεβαίνει από την Αθήνα κάθε τόσο στην Θεσσαλονίκη, ακόμη και τώρα, λίγες μέρες πριν τις εορτές των Χριστουγέννων, και συναντά εργαζόμενους προσπαθώντας να τους μεταπείσει να αποδεχθούν την «εκούσια απόλυσή» τους, στον οικονομικό τύπο τα κατευθυνόμενα δημοσιεύματα διαβεβαιώνουν: «Η CocaCola στηρίζει την Θεσσαλονίκη». [εφ. ΚΕΡΔΟΣ, Παρασκευή 14 Δεκεμβρίου 2012]

Η φιλεύσπλαχνη Coca Cola  με τα συναισθήματα στοργής απέναντι στους  πένητες και τους ανήμπορους: την ίδια στιγμή κατά την οποία διάφοροι επιτήδειοι αετονύχηδες ερωτούν τους εργαζόμενους στη Νέα Ραιδεστό για το χρόνο που θα εκποιηθούν οι εγκαταστάσεις της επιχείρησης ως παλιοσίδερα. Αλλά το δημοσίευμα «ύμνος» ζωγραφίζει το δικό του πλαστογραφημένο εικονικό κόσμο: «Η CocaCola, πιστεύοντας σε «Ένα καλύτερο αύριο» στηρίζει την Θεσσαλονίκη».

Και μια αράδα παρακάτω εμφανίζεται το απαύγασμα της κυνικής επιχειρηματικής νοοτροπίας της πολυεθνικής: «Για την CocaCola αποτελεί αναπόσπαστο κομμάτι της εταιρικής της φιλοσοφίας να δημιουργεί στιγμές αισιοδοξίας και βεβαίως να δρα υπεύθυνα σε κάθε κοινωνία όπου κι αν δραστηριοποιείται».

Στην πραγματικότητα η συγκεκριμένη «εταιρική φιλοσοφία» βασίζεται στη διάλυση των ανθρωπίνων σχέσεων: στις συνθήκες της κρίσης η προσπάθεια διάλυσης των σχέσεων αυτών επιχειρείται με εξαιρετική μεθοδικότητα και συστηματικότητα και στοχεύει στην παρεμπόδιση της όποιας πιθανής αλληλεγγύης των ανθρώπων: του ενδεχομένου για παράδειγμα οι καταναλωτές να αρνηθούν να καταναλώσουν το  προϊόντα της συγκεκριμένης εταιρίας, όταν οι εργαζόμενοι ευρίσκονται σε απεργία με βασικό αίτημα τη συνέχιση της λειτουργίας του εργοστασίου – η οποία αποψιλώνεται και τούτη τη στιγμή με ύπουλο και συστηματικό τρόπο.

 Η αντιστροφή: Η Coca Cola  αντιστρέφει τους όρους: εμφανίζεται ως ενσάρκωση της αλληλεγγύης, στον τόπο ακριβώς που καταβροχθίζει με απληστία τον κοινωνικό ιστό – η Coca Cola  χριστουγεννιάτικα διατυμπανίζει την ευαισθησία της για την Θεσσαλονίκη και τους πάσχοντες κατοίκους της και οφείλουμε να περιμένουμε τα χειρότερα αναφορικά με τις θέσεις εργασίας. Κάποιοι, οι οποίοι διαγράφουν θέσεις εργασίας και μαζί με αυτές και συγκεκριμένες μορφές ζωής, φόρεσαν την προσωπίδα της υποκρισίας και αναγγέλλουν τη συμμετοχή τους σε φιλανθρωπικές εκδηλώσεις – όπου θα «συγκεντρωθούν  είδη πρώτης ανάγκης για συνανθρώπους μας που πραγματικά τα χρειάζονται». Mon dieu,  τι ευαισθησία!

Ακόμη και από την ανέχεια και τον πόνο των ανθρώπων και την οικονομική αδυναμία και την πολιτική δυσπραγία των πολιτικών και κοινωνικών φορέων η Coca Cola προσπαθεί να αντλήσει συμβολικό κεφάλαιο: «… η CocaCola, με στόχο να βοηθήσει τους νέους να υιοθετήσουν έναν πιο ενεργό τρόπο ζωής, δώρισε στον δήμο Θεσσαλονίκης το ποσό των 15.000 ευρώ για την αναβάθμιση του εξοπλισμού των δημοτικών γυμναστηρίων της πόλης»!!!

Δυστυχώς η δημοτική αρχή εμπλεκόμενη σε μια ανεξέλεγκτη πρακτική χορηγιών μετατρέπεται σε «φερέφωνο» της λογικής της πολυεθνικής εταιρίας, η οποία συμπεριφέρεται στους κατοίκους της Θεσσαλονίκης σαν αποικιοκράτης – η CocaCola παίρνει ουσιαστικώς πολλά περισσότερα από την Θεσσαλονίκη και τον βορειοελλαδικό χώρο από αυτά που δίνει: αυτό πρέπει να αλλάξει.

 

Σχόλια
3 Σχόλια to “Η κυνική «ευαισθησία»…”
  1. Ο/Η xaris λέει:

    στο ονομα του ανταγωνισμου ολες οι μεγαλες εταιρειες προσπαθουν να εκμεταλευτουν λοα τα αντεργατικα μετρα που εχει παρει η κυβερνηση.Αλλα ετσι οπως παμε θελω να δω σε λιγο καιρο πιοι θα καταναλωνουν τα προιοντα που θα παραγουμε. Μαλλον οι μεγαλοδιευθυνταδες που οσο πιο πολλους απολυουν τοσο μεγαλυτερο μπονους παιρνουν

  2. Ο/Η ανδρεας λέει:

    απαράδεκτη η σταση της πολυεθνικης απέναντι στους εργαζόμενους της …

  3. Ο/Η lilian λέει:

    μόνο με μποϋκοτάζ θα μπορέσουμε να τους ταράξουμε τα ύδατα! αλλά πρέπει να συνειδητοποιήσει ο καθένας μας, ότι μπορεί να είναι στη θέση αυτών των εργαζομένων.Σήμερα είναι αυτοί, αύριο εμείς! Μόνο το εμείς μπορεί να νικήσει…

Σχολιάστε