My Twitter Feed

18 Ιανουαρίου, 2021

ΕΙΔΗΣΕΙΣ.ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ:

Κιλτίδης: Διολίσθηση σε διαστροφή! -

Δευτέρα, 18 Ιανουαρίου, 2021

“Στηρίξτε τις επιχειρήσεις” -

Δευτέρα, 18 Ιανουαρίου, 2021

Επιτυχής ο αποχιονισμός σε Κιλκίς -

Κυριακή, 17 Ιανουαρίου, 2021

Ξεκίνησε ο εμβολιασμός των 85+ -

Σάββατο, 16 Ιανουαρίου, 2021

Ξανά στη μαύρη πρώτη θέση! -

Παρασκευή, 15 Ιανουαρίου, 2021

Τα είπαν για έργα υποδομών -

Παρασκευή, 15 Ιανουαρίου, 2021

Κιλκίς: Ετοιμότητα για τον “Λέανδρο” -

Παρασκευή, 15 Ιανουαρίου, 2021

Ξανά στις πρώτες θέσεις το Κιλκίς -

Παρασκευή, 15 Ιανουαρίου, 2021

Η θεσμοθέτηση της «Μαθητείας»

xenelis-giorgosΤου Γιώργου Ξενέλλη (Πρόεδρος της ΕΛΜΕ ΚΙΛΚΙΣ)

————————————————————————————————————————————————————Διαλύεται, ιδιωτικοποιείται και πολυδιασπάται ακόμα περισσότερο η τεχνική – επαγγελματική εκπαίδευση.  Δημιουργούνται σχολές κατάρτισης για αποφοίτους γυμνασίου από διάφορους φορείς, δημόσιους και ιδιωτικούς, με αποτέλεσμα να γυρίζει το εκπαιδευτικό «ημερολόγιο» πίσω τουλάχιστον τρεις δεκαετίες. Καθιερώνεται η μαθητεία, δηλ. η απλήρωτη και ανασφάλιστη εργασία ανηλίκων μαθητών στους εργοδότες, ως υποκατάστατο σημαντικού μέρους της εκπαιδευτικής διαδικασίας.  Το 4ο έτος ειδίκευσης των ΕΠΑΛ υπονομεύεται πριν ακόμα καθιερωθεί, μετατρέπεται και αυτό σε μαθητεία, και παραδίδεται στον ΟΑΕΔ. Οι πρόσκαιρες ανάγκες της αγοράς και των επιχειρήσεων είναι ο οδηγός αυτών των αλλαγών.

 Σχετικά με το νέο θεσμό της «Μαθητείας»: Μαθητεία είναι στην ουσία η υιοθέτηση του Γερμανικού μοντέλου στην Εκπαίδευση. Το μοντέλο αυτό περιλαμβάνει μεγάλα κομμάτια μαθητών να οδηγούνται στην αγορά εργασίας μέσα από το Σχολείο. Τα νούμερα στη Γερμανία είναι τεράστια, η Μαθητεία αφορά 3.700.000 νέους, στη λογική όμως ότι μιλάμε για μία οικονομία ιδιαίτερα αναπτυγμένη με τεράστιο δευτερογενή τομέα που χρειάζεται    φθηνά εργατικά χέρια τα οποία πολύ νωρίς μπαίνουν στη λογική της φάμπρικας.

Στην Ελλάδα κάτι αντίστοιχο δεν υπάρχει. Εάν κοιτάξουμε το ζήτημα της μαθητείας, θα δείτε ότι υπάρχει και υπεύθυνος για τον έλεγχο της μαθητείας, χωρίς όμως να λέει πουθενά ότι είναι υπεύθυνος για την τήρηση του ωραρίου από το μαθητή και για το περιβάλλον εργασίας. Βασικός στόχος δηλαδή δεν είναι η Μαθητεία να αποτελεί συμπλήρωμα της Εκπαίδευσης του μαθητή. Δηλαδή δεν πρόκειται να κάνουμε ούτε αυτό που κάνουν οι Γερμανοί.

Δεν είναι τυχαίο το γεγονός ότι το τελευταίο διάστημα η Μαθητεία προωθείται σε Πανευρωπαϊκό επίπεδο με την Ευρωπαϊκή Συμμαχία για τη Μαθητεία που είναι έργο του ίδιου του Σόιμπλε και αφορά όλες τις Χώρες του Νότου. Εμμέσως ήδη έχουν μιλήσει για 480.000 θέσεις εργασίας Μαθητείας που λείπουν στην Γερμανία λόγω υπογεννητικότητας και θα ζητηθεί να καλυφθούν με μαθητές από τα Σχολεία του Νότου. Καταλαβαίνουμε λοιπόν ποιο θα είναι το μέλλον που ετοιμάζουν για τα παιδιά των φτωχών οικογενειών και της Χώρας μας, αφού πέρα από τους απόφοιτους επιστήμονες που φεύγουν προς τις άλλες Χώρες, σε λίγο θα φεύγουν και οι μαθητές.

Οι νέες εξελίξεις δεν είναι τίποτα παραπάνω από μια προσπάθεια της Κυβέρνησης να προχωρήσει στη διάλυση της Δημόσιας δωρεάν Εκπαίδευσης. Θεωρούμε ότι αυτά που γίνονται δεν αφορούν μόνο εκπαιδευτικούς αλλά ολόκληρη την Κοινωνία. Η Ελληνική Οικογένεια θα χάσει τη δυνατότητα να δίνει δωρεάν ποιοτική εκπαίδευση στα παιδιά της. Πρέπει να υπάρξει συντονισμένος αγώνας και σε αυτή την κατεύθυνση θα προχωρήσουμε το επόμενο διάστημα.

Σχολιάστε