My Twitter Feed

ΕΙΔΗΣΕΙΣ.ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ:

Συνεχίζονται τα αντιπλημμυρικά -

Πέμπτη, 31 Δεκεμβρίου, 2020

Σταθερά στη μαύρη πρώτη θέση! -

“Γαλάζια νυστέρια” για το ΓΝΚ! -

ΣΥΡΙΖΑ: Διερεύνηση καταγγελιών -

To tvxs.gr για το Νοσοκομείο Κιλκίς -

Τετάρτη, 30 Δεκεμβρίου, 2020

Εξανέστη από το… βήμα του twitter -

Την Πέμπτη η Λαϊκή του Κιλκίς -

Έργα 1,2 εκατ. για συντήρηση δρόμου -

Η εκδρομή συνταξιούχων στη Κρήτη

Για δεύτερη φορά ο Σύλλογος μας αναχώρησε την Παρασκευή 5 Οκτωβρίου αεροπορικώς για μια πενθήμερη εκδρομή στην Κρήτη. Στο αεροδρόμιο Ηρακλείου «Νίκος Καζαντζάκης» μας περίμενε το λεωφορείο με τη συνοδό μας Χρυσούλα Βουτσινού και ξεκινήσαμε για τη Μονή Αρκαδίου που έμεινε στην Ιστορία με το Ολοκαύτωμα το 1866.

Μετά το καλωσόρισμα από τον Σύλλογο και τον Ηγούμενο της Μονής, την ξενάγηση και τις αναμνηστικές φωτογραφίες, ξεκινήσαμε για την Αργυρούπολη, την καταπληκτική αυτή τοποθεσία με τα πολλά νερά και τις ταβέρνες για μεσημεριανό φαγητό (το περίφημο αντικριστό κλπ). Για την υπόλοιπη μέρα έγινε ξενάγηση στην παλιά πόλη του Ρεθύμνου, και αργά τακτοποίηση στο ξενοδοχείο.

Το Σάββατο 6 Οκτωβρίου: Αναχώρηση για τα Χανιά με ενδιάμεση στάση στην πανέμορφη λίμνη του Κουρνά. Συνέχεια στο Ακρωτήρι με τους τάφους των Βενιζέλων, το εκκλησάκι του Προφήτη Ηλία και το άγαλμα του Σπύρου Καγιαλεδάκη ή Καγιαλέ, που όταν οι οβίδες των μεγάλων δυνάμεων στην επανάσταση του 1897 έσπασαν τον ιστό της Σημαίας, έκαμε ιστό το κορμί του.

Αναχωρήσαμε για την πόλη των Χανίων όπου μας περίμενε ο Σύλλογος και μας πρόσφερε καφέ στον πανέμορφο κήπο της πόλης. Έγινε ξενάγηση στη Δημοτική αγορά που είναι διατηρητέο μνημείο, στην παλιά πόλη με τα περίφημα σοκάκια και στην παραλία με τις ταβέρνες για φαγητό. Αργά επιστροφή στο Ρέθυμνο, συνάντηση και έξοδος με το Δ.Σ. του Συλλόγου.

Την Κυριακή 7 Οκτωβρίου: Αναχώρηση για το γραφικό χωριό Σπήλι με τις 25 βρύσες με μορφή κεφαλής λιονταριού, που από τα στόματά τους τρέχει 330 κ.μ. νερού την ώρα.

Επόμενος σταθμός η Μονή Καλυβιανής στην οποία λειτουργούν Ορφανοτροφείο – Γηροκομείο – Κέντρο Εφηβικής Προστασίας – Σχολή Κοπτικής Ραπτικής – Εργαστήριο Ιεροραπτικής, Υφαντικής και Αγιογραφίας – Δημοτικό Σχολείο – Νηπιαγωγείο καθώς και Μουσείο.

Μετά το κέρασμα, την ομιλία και ξενάγηση από τις αδελφές Μαρκέλλα και Διονυσία, φύγαμε για τον αρχαιολογικό χώρο του Μινωικού Ανακτόρου της Φαιστού με τον περίφημο δίσκο της.

Επόμενη στάση μας τα Μάταλα με τις σπηλιές τους και την ιστορία με τους χίπης τις δεκαετίες 1960 και 1970.

Αφού κάποιοι συνάδελφοι έκαμαν το μπάνιο τους στην καταπληκτική για την ημέρα θάλασσα και τη γεμάτη παραλία κόσμο, φύγαμε για τον αρχαιολογικό χώρο της Γόρτυνας, με τους πρώτους νόμους χαραγμένους στους εγκιβωτισμένους ογκόλιθους – την πρώτη εκκλησία της Κρήτης που ίδρυσε ο Απόστολος Τίτος, όπου και μαρτύρησαν το 250 μ.Χ. οι Άγιοι Δέκα – τον αειθαλή πλάτανο στη σκιά του οποίου σύμφωνα με τη μυθολογία συνευρέθη ο Δίας με την Ευρώπη κλπ.

Επόμενη στάση μας ο Πλάτανος, χωριό του Προέδρου μας Στράτου Ξηρουδάκη, με τους περίφημους θολωτούς τάφους και τα σπάνια αρχαιολογικά ευρήματα που βρίσκονται στο μουσείο Ηρακλείου.

Ο Πλάτανος είναι ιδιαίτερη πατρίδα: του Στρατηγού – Υπουργού και Γερουσιαστού – Μακεδονομάχου (με το ψευδώνυμο Καπετάν Ρούβας) Γεωργίου Κατεχάκη, του προέδρου της Κρητικής Βουλής και επαναστάτη της Θερίσσου στενού συνεργάτη του Ελευθερίου Βενιζέλου Μιχάλη Σακλαμπάνη, του Στυλιανού Μανιδάκη ηγέτη της ταξιαρχίας του Ρίμινι, του Ανδρέα Καλοκαιρινού γιου του Στρατηγού Κατεχάκη που διετέλεσε δήμαρχος Ηρακλείου. Επίσης, ο παγκοσμίου φήμης Νίκος Καζαντζάκης είχε άριστες σχέσεις με τον Πλάτανο και τον επισκεπτόταν τακτικά γιατί η αδελφή του Αναστασία είχε παντρευτεί τον Πλατανιανό Μιχάλη Σακλαμπάνη.

Δεν μπορούν να εξιστορηθούν όλα τα ιστορικά γεγονότα που διαδραματίστηκαν στον Πλάτανο, όπως συνάξεις οπλαρχηγών, τη σύλληψη στην Εκκλησία του Χριστού μετά από πολιορκία και το φρικτό θάνατο του καπετάν Μαλικούτη στο Ηράκλειο σαν του Δασκαλογιάννη κλπ.

Στον Πλάτανο μας περίμεναν το Εκκλησιαστικό Συμβούλιο και ο Πολιτιστικός Σύλλογος, όπου αφού μας καλωσόρισαν και μας χαιρέτησαν όλους διά χειραψίας, έγινε η ξενάγηση πρώτα στην Εκκλησία του Αγίου Χαραλάμπους (διατηρητέο μνημείο), μετά στα κοιμητήρια στη νεοανεγερθείσα μοναδική εκκλησία της χριστιανοσύνης πάντων των εν Κρήτη διαλαψάντων Αγίων. Επιστρέψαμε στην πλατεία όπου και η εκκλησία του Αγίου Γεωργίου, και στη συνέχεια στην αίθουσα του Πνευματικού Κέντρου, όπου οι γυναίκες και τα παιδιά του χωριού αθόρυβα και φιλότιμα κουβαλούσαν και γέμιζαν τα τραπέζια με πιάτα – πιατέλες και δίσκους με βραστό κρέας και γαμοπίλαφο – σουβλάκια – λουκάνικα – πιταράκια – ντολμάδες – σαλάτες – μέλι με κεφαλογραβιέρα – κρασί – τσικουδιά – γλυκά κλπ. όλα άφθονα.

Δεν αποδέχτηκαν χρήματα που μαζεύτηκαν από το γκρουπ. Αυτό θυμίζει την άδολη – την απλή – τη γνήσια φιλοξενία της Κρήτης και ιδιαίτερα του Πλατάνου.

Αναχωρώντας αργά για το Ηράκλειο τους ευχαριστήσαμε από καρδιάς και τους καλέσαμε και τους καλούμε να επισκεφτούνε τον ακριτικό νομό μας για να ανταποδώσουμε.

Τη Δευτέρα 8 Οκτωβρίου: Ξεκινήσαμε με επίσκεψη στο Ενυδρείο το μεγαλύτερο συγκρότημα θαλάσσιας έρευνας, τεχνολογίας και αναψυχής στη Μεσόγειο.

Συνεχίσαμε για την Ελούντα, όπου μας περίμενε ο Σύλλογος και μαζί με το καραβάκι πήγαμε στη Σπιναλόγκα, κάνοντας τον γύρο του νησιού πρώτα και μετά την ξενάγηση πάνω στο νησί, όπου είχε ιδρυθεί το λεπροκομείο το 1903 και έκλεισε το 1957.

Το καραβάκι ήταν προσφορά του Δήμου Αγίου Νικολάου μετά από παρέμβαση της αντιπροέδρου του Συλλόγου κας Μαρίας Τσαγκαράκη. Επίσης, πηγαίνοντας και γυρίζοντας πάνω στο καραβάκι ο Σύλλογος μας κέρασε τσικουδιά – καλτσούνια – πίτες κλπ. Συνεχίζουμε για Άγιο Νικόλαο και την περίφημη άπατη λίμνη, με ελεύθερο χρόνο για φαγητό κλπ. και το απόγευμα επιστροφή στο Ηράκλειο.

Την Τρίτη 9 Οκτωβρίου: με τις αποσκευές μας φορτωμένες επισκεπτόμαστε το Αρχαιολογικό Μουσείο Ηρακλείου με την ξεναγό μας Μαρία Αλεξάκη.

Στη συνέχεια, επισκεπτόμαστε τον τάφο του Καζαντζάκη όπου ο πρόεδρος Γιώργης Κουκλινός με μέλη του Δ.Σ. μας περίμεναν και μετά από τις αναμνηστικές φωτογραφίες μας κέρασαν τσικουδιά και καλτσούνια αποχαιρετώντας μας. Συνεχίσαμε μαζί με την ξεναγό μας για το σημαντικότερο κέντρο του Μινωικού πολιτισμού το ανάκτορο της Κνωσού.

Μετά την αναλυτική και καταπληκτική ξενάγηση, φύγαμε για να δούμε και να φάμε σε ένα παραδοσιακό – λαογραφικό ρακοκάζανο στο χωριό Στείρωνας. Εκεί μας περίμενε μια ευχάριστη έκπληξη. Με όργανα – παραδοσιακές κρητικές στολές και μαντιναδολόγοι μας συνόδεψαν από το λεωφορείο μέχρι την όμορφα διακοσμημένη αίθουσα του ρακοκάζανου.

Τρώγοντας μαγειρευμένο στον ξυλόφουρνο φαγητό με άφθονη τσικουδιά και κρασί, απολαμβάναμε τους καταπληκτικούς χορευτές με παραδοσιακές στολές (κρητικές – βλάχικες – σαρακατσάνικες – ποντιακές). Μετά τις επιδέξιες φιγούρες των χορευτών, σχεδόν όλο το γκρουπ συμμετείχε στους χορούς. Δυστυχώς, δεν υπήρχε άλλος χρόνος, έπρεπε να φύγουμε για το αεροδρόμιο. Ενθουσιασμένοι αναχωρήσαμε με τις καλύτερες εντυπώσεις.

Ευχαριστούμε θερμά τα Δ.Σ. των Συλλόγων ΧΑΝΙΩΝ – ΡΕΘΥΜΝΟΥ – ΗΡΑΚΛΕΙΟΥ και ΛΑΣΙΘΙΟΥ για τη φιλοξενία και πιστεύουμε σε μελλοντική τους εξόρμηση στη Μακεδονία να συμπεριλάβουν και το ΚΙΛΚΙΣ για να ανταποδώσουμε. Επίσης, ευχαριστούμε το πρακτορείο για την -για όλες τις μέρες- συνοδό μας, την πληρωμή εκτός συμφωνίας του λεωφορείου από Κιλκίς για το αεροδρόμιο Θεσσαλονίκης και επιστροφή και της ξεναγού στο Αρχαιολογικό Μουσείο Ηρακλείου και στην Κνωσό, καθώς επίσης για την πληρωμή των οργάνων και των χορευτών στην ευχάριστη έκπληξη στο ρακοκάζανο του Στείρωνα (σφραγίδα στην επιτυχία της εκδρομής μας).