My Twitter Feed

28 Μαρτίου, 2024

ΕΙΔΗΣΕΙΣ.ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ:

Σοκ από το λουκέτο στη SONOCO! -

Πέμπτη, 28 Μαρτίου, 2024

Παιονία: Η ιστορία σε λεύκωμα Χρ. Ίντου -

Τετάρτη, 27 Μαρτίου, 2024

Ο ΣΥΡΙΖΑ για τον αξονικό του ΓΝΚ -

Τετάρτη, 27 Μαρτίου, 2024

Σε καινοτόμο έργο η ALUMIL -

Δευτέρα, 25 Μαρτίου, 2024

“Άδειασμα” από τον Γ. Φλωρίδη -

Σάββατο, 23 Μαρτίου, 2024

Παππάς: Παράνομες οι καταλήψεις -

Παρασκευή, 22 Μαρτίου, 2024

Δ. Κιλκίς: Στα Λατσιά αντιπροσωπεία του -

Παρασκευή, 22 Μαρτίου, 2024

Δ. Κιλκίς: Σε δράση τα μηχανήματα -

Παρασκευή, 22 Μαρτίου, 2024

Παρέλαση μαθητών: Η άλλη άποψη

Μια διαφορετική άποψη απ` τη γονιό Ειρήνη Κ. Κορωνίδου, διατυπώνει για τη παρέλαση των μαθητών του Κιλκίς την 28η Οκτωβρίου, ο ΣΥΝΔΕΣΜΟΣ ΕΦΕΔΡΩΝ ΑΞΙΩΜΑΤΙΚΩΝ ΝΟΜΟΥ ΚΙΛΚΙΣ. Παραθέτουμε την σχετική επιστολή που λάβαμε, προς χάρη του διαλόγου:

ΤΙΜΗ ΣΤΗΝ ΝΕΟΛΑΙΑ ΤΟΥ ΚΙΛΚΙΣ ΤΗΝ 28Η ΟΚΤΩΒΡΙΟΥ 2012 

‘Ήμουν στο Ναυτικό το 1952 και βρισκόμουνα στη Πλατεία Κλαυθμώνος, η οποία δεν είναι όπως είναι σήμερα. Οι νεότεροι δεν γνωρίζουν πάρα πολλά από τα παλιά και απορούν όταν ακούν ορισμένα γεγονότα του τότε. Εκείνη τη στιγμή έπεφτε ο ήλιος και θα γνωρίζετε ότι με τη δύση του, γίνετε υποστολή της σημαίας. Τότε το Υπουργείο Ναυτικού ήταν εκεί και η σημαία κυμάτιζε ακόμα στο κτίριο. Σήμερα είναι άλλες υπηρεσίες του Ναυτικού. Τότε πάντα κάθε πρωί, θα θυμούνται οι παλιοί, γινόταν έπαρση σημαίας και σταματούσαν τα πάντα, όπως και στη δύση του ηλίου γινόταν υποστολή. Ήταν στιγμές ωραίες, απίθανες που ζούσαν τότε οι άνθρωποι. Το άγημα αποδόσεως τιμών στο χώρο του και ακούμε τον σαλπιγκτή να δίνει το σύνθημα για την υποστολή της σημαίας. Το άγημα παρουσιάζει όπλα. Ο αξιωματικός χαιρετά και παίζεται ο Ύμνος. Όλοι οι παριστάμενοι εκεί και οι περαστικοί, όπως και εγώ, σταθήκαμε σε στάση προσοχής. Αποδίδεις με αυτό τον τρόπο την τιμή στο ιερό μας σύμβολο, στη γαλανόλευκη σημαία. Εκείνη τη στιγμή που ο αρμόδιος αξιωματικός χαιρετά, η ματιά του πέφτει λοξά και βλέπει κάτι παράξενο και η ψυχή του ταράζεται, γι’αυτό που θα σας πω παρακάτω. Τελειώνοντας η διαδικασία της υποστολής της σημαίας, οι διαβάτες συνεχίζουν το δρόμο τους, ενώ εγώ παρέμεινα από συνήθεια λίγο ακόμη. Τότε βλέπω το νεαρό αξιωματικό να κατευθύνεται θυμωμένος προς έναν γεροδεμένο πλανόδιο καστανά. Βλέπετε τότε η πλατεία ήταν κενή και στις γωνίες ήταν πάντα στιλβωτές (λούστροι) και καστανάδες που μας λείπουν τώρα. Και του είπε: «γιατί δεν σηκώθηκες όρθιος για να τιμήσεις τη σημαία μας; Δεν έχεις φιλότιμο; κτλ». Ο άνθρωπος έμεινε βουβός, εγώ παρακολουθούσα έντρομος και φανερά συγκλονισμένος με το τι γινόταν. Μετά βλέπω τον καστανά που έγινε κατακόκκινος και άρχισε να τρέμει. Ήθελε να φωνάξει, αλλά βλέπω με έκπληξη ότι συγκρατείται και σκύβοντας το κεφάλι του άρχισε να κλαίει με λυγμούς. Όμως συνέρχεται, σκουπίζει γρήγορα τα δάκρυα του και με πολλη δύναμη των χεριών του (αυτά ήταν γερά) στυλώνει το σώμα του δυνατά, σπρώχνει τον πάγκο του με τα κάστανα μπροστά και φωνάζει με όλη τη ψυχή του, στο νεαρό αξιωματικό: «Πώς να σηκωθώ κύριε. Της τα έδωσα της Πατρίδας και τα δύο». και σηκώνει τα μπατζάκια του παντελονιού όπου φάνηκαν δύο πόδια κομμένα πάνω από τα γόντα. Και ξαναρχίζει να κλαίει. Ο κόσμος γύρω του, όπως και εγώ, κλαίει και χειροκροτεί, όμως περισσότερο από όλους κλαίει ο νεαρός αξιωματικός. Τότε ο αξιωματικός σκύβει, αγκαλιάζει και φιλά τον καστανά και στη συνέχεια κάθεται ευθυτενής μπροστά στον ήρωα και φέρνει το δεξί του χέρι στην άκρη του γείσου του πηλικίου του και τον χαιρετά στρατιωτικά. Του απονέμει «τας κεκονισμένας τιμάς» που δεν μπόρεσε εκείνος τυπικά να αποδόσει στη σημαία μας, γιατί της χάρισε και τα δύο πόδια του στα βορειοηπειρωτικά βουνά μας, για να μπορεί να κυματίζει σήμερα ψηλά η γαλανόλευκη σημαία σε λεύτερη πατρίδα. Και οι άλλοι, οι πολλοί, να μπορούν να πηγαίνουν με γρήγορο βήμα στις ειρηνικές αποσχολήσεις τους, χωρίς να γνωρίζουν ότι περνούν μπροστά από έναν ήρωα του αλβανικού μετώπου, τον Έλληνα ήρωα πολεμιστή, όποιο επάγγελμα και να΄χει. Άλλοι δεν μιλούν, άλλοι όμως ειρωνεύονται. Γι’αυτό οι νέες γενιές πρέπει να μάθουν, να διδαχθούν από την οικογένεια και το σχολείο για το Έπος του 1940. Για το καλό της Πατρίδας μας’.

ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΝΤΟΥΛΙΑΣ

ΠΛΩΤΑΡΧΗΣ Π.Ν. Ε.Α.

 

            Το παραπάνω κείμενο αφιερώνεται στους μαθητές των σχολείων της πόλης του Κιλκίς, που τίμησαν τους ήρωες του ’40, παρελαύνοντας κάτω από αντίξοες συνθήκες. Χάρις σ’αυτά τα «κομμένα πόδια» και το αίμα των στρατιωτών μας, που «έπεσαν» πάνω στα βουνά ‘περπατά’ σήμερα ελεύθερα η Ελλάδα. Είναι άξιοι πολλών συγχαρητηρίων οι μαθητές που έπραξαν το χρέος τους προς την πατρίδα, ιδίως σήμερα που έχει ποινικοποιηθεί η φιλοπατρία, και οι εκδηλώσεις τιμής στους αγώνες του λαού μας για την ελευθερία και αξιοπρέπεια θεωρούνται κατάλοιπα ολοκληρωτικών καθεστώτων. Ταυτόχρονα ας διαβάσουν το κείμενο όσοι δάσκαλοι, γονείς και όποιοι άλλοι αντέδρασαν ή οργίστηκαν για την παρέλαση υπό τον φόβο του… κρυολογήματος. Σ’αυτούς υπενθυμίζουμε τα λόγια ενός σοφού, για την γενιά της νίκης, για τη γιγαντόψυχη γενιά του ’40. Έλεγε: «Βγάλτε το στεφάνι της νίκης από τα κεφάλια των στρατιωτών μας και φορέστε το στα κεφάλια των μανάδων και των δασκάλων τους».

                                                                                                                                       ΣΥΝΔΕΣΜΟΣ ΕΦΕΔΡΩΝ ΑΞΙΩΜΑΤΙΚΩΝ ΝΟΜΟΥ ΚΙΛΚΙΣ

Σχόλια
14 Σχόλια to “Παρέλαση μαθητών: Η άλλη άποψη”
  1. Ο/Η Βασίλης λέει:

    Καλημέρα Γιάννη …κουκιά σπέρνω..
    που αρχίζει, που τελειώνει το κείμενο του Συνδέσμου Εφέδρων και που τα σχόλια της ιστοσελίδας;.. να ξέρουμε..
    Γνωστή και καταπληκτική η αφήγηση του Πλωτάρχη που διαβάσαμε αλλά τι σχέση έχει με την επιστολή και την άποψη των γονιών για τις συνθήκες της παρέλασης στο Κιλκίς; Δεν μίλησε κανείς κατά των παρελάσεων… αλλά για την ανευθυνότητα των “υπευθύνων”… μην αλλάζατε θέμα…

    • Ο/Η Kilkis24 λέει:

      Φίλε Βασίλη, στην ιστοσελίδα ανήκουν μονάχα οι 4 πρώτες σειρές της εισαγωγής. Όλο το υπόλοιπο κείμενο στάλθηκε απ` τον Σύνδεσμο Εφέδρων. Γι` αυτό και προστέθηκε στο τέλος το όνομά του. Έτσι, για να μην υπάρχουν παρεξηγήσεις…

      • Ο/Η Βασίλης λέει:

        Ευχαριστώ πολύ για τη διευκρίνηση. Έτσι κατάλαβα κι εγώ αλλά είπα μην κάνω λάθος..
        Μόλις τους τα πω προφορικά…θα επανέλθω..

  2. Ο/Η Παράνομος λέει:

    Πολύ σωστά τα λέει ο κ. Πλωτάρχης. Αν στην εποχή του είχε διαδίκτυο ίσως ερχόταν σε επαφή με κάποιο βιβλίο του Μάρξ, του Μπρεχτ και τόσον άλλων που θα τον βοηθούσαν να δει τη ζωή με άλλο μάτι. Δυστυχώς για αυτόν απ ότι φαίνεται από ο κείμενο του δεν είχε μια τέτοια εμπειρία. Ας αναφωνήσουμε και εμείς λοιπόν ζήτω ο Μ@Λ@Κ@Σ ο καστανάς και οι τόσοι άλλοι Μ@Λ@ΚΕΣ που έδωσαν τα πόδια , τα χέρια και τη ζωή τους ΓΙΑ ΤΑ ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ ΚΑΠΟΙΩΝ.
    Υ.Γ. Όποιος συγκινήθηκε από το παραπάνω κείμενο ας κάνει μια επίσκεψη σε κάποιο γιατρό ή ας διαβάσει κανένα βιβλίο μήπως και γιατρευτεί.

  3. Ο/Η πολιτης λέει:

    Αυτός ο έρμος ο καστανάς όταν έδωσε τα πόδια στην πατρίδα , δε νομίζω να είχε αυτό ακριβώς το μέλλον ( εννοώ το παρόν σημερα) στο μυαλό του, για την πατρίδα του . Φαντάζομαι ότι οραματιζόταν μια πατρίδα περήφανη , ελεύθερη , ανεξάρτητη , αξιοπρεπή , την οποία θα σέβονται οι ελεύθεροι, περήφανοι και αξιοπρεπείς πολίτες της , καθώς και οι πολίτες όλου του κόσμου. Αν ο έρμος ο καστανάς ζούσε τα σημερινά μας χάλια , θα μας μούτζωνε από δέκα μεριές , κι αν ήταν και γεροδεμένος όπως λέτε , μπορεί και να ΄πνιγε και καμιά τριακοσαριά αργόσχολα τομάρια!

  4. Ο/Η σοβαρευτείτε λέει:

    Συμφωνώ απόλυτα με τον “πολίτη¨. Συμφωνώ και με τον ¨παράνομο” πως ουσιαστικά αυτοί που θυσιάζονται σε έναν πόλεμο είναι πιόνια στα χέρια κάποιων άλλων και με όχι τόσο αγνούς σκοπούς. Από την άλλη το να λες “Μ@Λ@Κ@” (ακριβως όπως το έγραψες), κάποιον που πιστεύει σε κάποια ιδανικά και για αυτά πολέμησε, όχι για τα παιχνίδια κάποιων, κι ίσως αν δεν υπήρχε δε θα ήμασταν τώρα εδώ κι όπως είμαστε, μάλλον εσύ φαίνεσαι πολύ μεγάλος “Μ@Λ@Κ@Σ”. Γιατί αν δεν υπήρχε αυτός πιθανότατα ούτε εσύ θα είχες τώρα τα βιβλία του Μαρξ και του Μπρεχτ…

    • Ο/Η Παράνομος λέει:

      Δε θα κρύψω πως σκέφτηκα να βάλω ‘’_’’ στη λέξη. Δεν το έπραξα γιατί πιστεύω πως και χωρίς αυτά οποιοσδήποτε μπορεί να καταλάβει τι ακριβώς λέω.
      Τώρα για τις μομφές σου να σου πω πως μια μ@λ@κι@ όλους μας δέρνει. Από το κείμενο όμως δεν προκύπτει πως ο καστανάς πολέμησε για ιδανικά. «Πώς να σηκωθώ κύριε. Της τα έδωσα της Πατρίδας και τα δύο» λέει. Ο χαρακτηρισμός που του πρόσαψα σε αυτό πάει. Περισσότερα για Πατρίδες και Έθνη μπορείς να διαβάσεις στα βιβλία των προαναφερόμενων. Επίσης δε μπορείς να με πείσεις πως την όποια ελευθερία μπορώ να έχω ως άτομο είναι απόρροια του αγώνα θυμάτων πολέμου όπως ο καστανάς. Την ελευθερία αυτή την έχουμε κερδίσει από εσωτερικούς αγώνες ή από αγώνες παγκόσμιων κινημάτων. Και για να καταλάβεις καλύτερα τι θέλω να πω με τον όρο εσωτερικούς αγώνες εννοώ συνδικαλιστικούς και ταξικούς αγώνες. Τα πόδια του ο καστανάς τα άφησε στα βορειοηπειρωτικά βουνά μας. Δεν προκύπτει από πουθενά πως κερδίσαμε ελευθερίες σαν αυτές που αναφέρεις από τους 2 παγκόσμιους πολέμους. Αντίθετα είναι σχεδόν αποδεδειγμένο πως οι συγκεκριμένοι πόλεμοι έγιναν για ένα και μόνο ένα ιδανικό που λέγετε χρήμα (από αυτά που γράφεις δεν βλέπω και εσύ να διαφωνείς σε αυτό). Τώρα αν ο καστανάς πίστευε πως πολέμησε για ιδανικά και Πατρίδες εγώ διαφωνώ μαζί του.
      Υ.Γ. Γενικά το άρθρο φέρνει σε μυθιστόρημα. Είναι σύνηθες φαινόμενο τέτοιες ιστορίες τόσο στους κόλπους του στρατού όσο και της Εκκλησίας. Οι πρώτοι μιλάνε για ήρωες και οι δεύτεροι για θαύματα.

      • Ο/Η σοβαρευτείτε λέει:

        Συμφωνώ με αυτά που λες όπως και πιστεύω ότι αν δεν υπήρχαν κράτη, θρησκείες κτλ δε θα υπήρχαν πόλεμοι. Αν δεν υπήρχε δηλαδή το χρήμα όπως σωστά είπες κι εσύ, και οι φανατισμοί κάθε είδους. Όμως κάποιον που πολέμησε για να υπερασπιστεί μία πατρίδα (γιατί στην προκειμένη δεν ξεκίνησε η Ελλάδα πόλεμο για συμφέροντα) έστω όπως το πιστεύει αυτός, δεν μπορώ να μην τον σεβαστώ. Από κει και πέρα προτιμώ κι εγώ να έχω τα πόδια και τα χέρια μου.

        • Ο/Η Παράνομος λέει:

          Στο υστερόγραφο στο πρώτο σχόλιο μου αναφέρομαι και σε μένα. Σε μικρότερη ηλικία βούρκωνα από περηφάνια όταν έκανα παρέλαση και αργότερα όταν έβλεπα την παρέλαση ακόμη και στην τηλεόραση. Μεγαλώνοντας και διαβάζοντας διάφορα κατάλαβα πως απλά ήμουν άρρωστος και κάποιοι σκόπιμα με είχαν ποτίσει με ψεύτικα ιδανικά. Ο ένας εξ αυτών ο δημοσιογράφος Γεώργιος Φερέτης είναι τώρα στην ψειρού για τοκογλυφία. Τα ‘’ιδανικά’’ του όμως τα ‘’κράτησε’’.

  5. Ο/Η Ανώνυμος λέει:

    Προς Εφέδρους:
    Μαθήματα φιλοπατρίας είναι αρκετά παράτολμο να δίνει κάποιος στις μέρες μας.
    Η φιλοπατρία έχει πολλές συνιστώσες και σίγουρα δεν εξαντλείται μόνο στην τιμή προς τους προγόνους μας.

  6. Ο/Η ψευτοευαίσθητος λέει:

    Προσωπικά είμαι κάθετα αντίθετος στο έθιμο των παρελάσεων και θα προτιμούσα να καταργηθούν άμεσα. Από τη στιγμή όμως που, καλώς ή κακώς, δικαίως ή αδίκως, αποφασίσαμε ότι θέλουμε παρελάσεις, οφείλουμε να τις κάνουμε σωστά. Είναι απαράδεκτο να βλέπεις συνοδούς καθηγητές να κρατάνε ομπρέλα την ώρα που οι μαθητές δίπλα τους τρώνε θαρραλέα τη βροχή. Όπως είναι και επιεικώς υπερβολικό το να βλέπεις κάποιους γονείς να κλαίγονται μην αρρωστήσουν τα παιδιά τους από τη βροχή (λες και δεν έχουν ξαναγίνει μούσκεμα σε χίλιες άλλες περιστάσεις), ή να ωρύονται που η μονάκριβη κόρη τους έδειξε άθελά της πόσο αέρινο είναι το πουκάμισό της (λες και είναι η πρώτη φορά που βγαίνει έτσι έξω). Φτάνει πια με την υποκρισία και τα κλαψουρίσματα. Μας έχει φάει η μετριότητα και η ψευτοευαισθησία!

    • Ο/Η Παράνομος λέει:

      ‘’αποφασίσαμε ότι θέλουμε παρελάσεις’’. Νομίζεις πως είσαι πολλοί ή όλοι. Αν ναι, δες το.
      Ο Μεταξάς το αποφάσισε. Εμείς απλά, μέσα στην αφασία του συνόλου, τις ανεχόμασταν τόσα χρόνια. Τώρα θα τις καταργήσουμε.

  7. Ο/Η Βασίλης λέει:

    Τους τα είπα προφορικά κι επανέρχομαι…
    δεν διαπίστωσα να έχουν οι έφεδροι αξιωματικοί διαφορετική ή “άλλη” άποψη.
    Δυστυχώς έχουν την ίδια και χειρότερη για το τι επικράτησε μεταξύ των “αρμοδίων” για τη λήψη μιας απόφασης για τη συνέχιση ή όχι της παρέλασης…
    Μπορείτε να το επιβεβαιώσετε ..απλά ρωτώντας τους…

    • Ο/Η Kilkis24 λέει:

      Φίλε Βασίλη, όταν ο Σύνδεσμος Εφέδρων κάνει λόγο στην ανακοίνωσή του για δάσκαλους, γονείς και …όποιους άλλους, που “αντέδρασαν ή οργίστηκαν για την παρέλαση υπό τον φόβο του… κρυολογήματος”, με προφανή περιπαικτική διάθεση, τι συμπέρασμα μπορεί να βγει; Δεχόμαστε, όμως, τη διαπίστωσή σου και χαιρόμαστε γι` αυτήν.

Σχολιάστε