My Twitter Feed

16 Ιανουαρίου, 2021

ΕΙΔΗΣΕΙΣ.ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ:

Ξανά στη μαύρη πρώτη θέση! -

Παρασκευή, 15 Ιανουαρίου, 2021

Τα είπαν για έργα υποδομών -

Παρασκευή, 15 Ιανουαρίου, 2021

Κιλκίς: Ετοιμότητα για τον “Λέανδρο” -

Παρασκευή, 15 Ιανουαρίου, 2021

Ξανά στις πρώτες θέσεις το Κιλκίς -

Παρασκευή, 15 Ιανουαρίου, 2021

Έτοιμοι για ακραία καιρικά φαινόμενα -

Παρασκευή, 15 Ιανουαρίου, 2021

“Όχι στη μονάδα του Μυτιληναίου” -

Πέμπτη, 14 Ιανουαρίου, 2021

Μονάδα επεξεργασίας αποβλήτων -

Πέμπτη, 14 Ιανουαρίου, 2021

Πρώτοι σε θνησιμότητα το 2020! -

Πέμπτη, 14 Ιανουαρίου, 2021

Εξετάσεις και Τράπεζα Θεμάτων

xenelis-giorgosΤου  Γιώργου Ξενέλλη*


Το ΥΠΑΙΘ, υποτίθεται για να αναγκάσει τάχα τους καθηγητές να ΄΄βγάζουν΄΄  όλη την ύλη και οι μαθητές να έχουν κοινά θέματα, από φέτος οι βαθμοί της Α, Β και Γ τάξης θα μετράνε για την εισαγωγή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, δημιούργησε εκτός από τον αυστηρότερο τρόπο προαγωγής από τάξη σε τάξη, μια Τράπεζα Θεμάτων κεντρική με  θέματα ανά μάθημα, τα οποία θα είναι ανοικτά στους μαθητές και από κει θα γίνεται κλήρωση στις εξετάσεις εντός σχολείου, των δύο θεμάτων των γραπτών εξετάσεων όλων των μαθημάτων στο σχολείο – τα άλλα δύο τα επιλέγει ο διδάσκων. Συγκεκριμένα ο βαθμός των τριών τάξεων θα μετράει 4, 7 και 9% για την Α, Β και Γ τάξη αντίστοιχα, στο σύνολο της βαθμολογίας εισαγωγής στην  τριτοβάθμια εκπαίδευση.

Κατ αρχάς διαφωνούμε στην από φέτος εφαρμογή γιατί ούτε η τράπεζα είναι έτοιμη – γίνεται   βιαστικά με συγκέντρωση θεμάτων από εκπαιδευτικούς κλπ -, δεν υπάρχει καμία προεργασία και ενημέρωση μαθητών και γονέων, και οι διαδικασίες δεν έχουν καθοριστεί ούτε οι συνέπειές τους φαίνονται ακόμα.   Επισημαίνουμε, επίσης, ότι τα σοβαρά κενά σε εκπαιδευτικό προσωπικό, και ειδικά στα Επαγγελματικά Λύκεια και στις Επαγγελματικές Σχολές μετά τις διαθεσιμότητες-απολύσεις χιλιάδων εκπαιδευτικών,  έχουν οδηγήσει, σε πολλά σχολεία, σε πλημμελή κάλυψη της ύλης με αποτέλεσμα να εμφανίζονται μεγάλες διαφορές από περιοχή σε περιοχή, με τα πιο μεγάλα προβλήματα να εντοπίζονται σε υποβαθμισμένες, απομονωμένες και δυσπρόσιτες περιοχές της χώρας.

Τονίζουμε για μια ακόμα φορά την πλήρη αντίθεσή μας, αλλά και όλων των εκπαιδευτικών φορέων της χώρας, στο νόμο 4186/13 και στη μετατροπή του Λυκείου σε διαρκές εξεταστικό κέντρο, με πανελλαδικού τύπου εξετάσεις μέσα από την «Τράπεζα Θεμάτων» και με τη δεσποτεία των τεστ και των τυπικών κριτηρίων  στην εξεταστική διαδικασία. Αυτά τα μέτρα αποτελούν το πρώτο βήμα για την αξιολόγηση και κατηγοριοποίηση των σχολείων και τελικά τη δημιουργία σχολείων διαφορετικών επιπέδων και ταχυτήτων

* Πρόεδρος ΕΛΜΕ Ν. ΚΙΛΚΙΣ

Σχολιάστε