My Twitter Feed

“Υποβάθμιση και της Γουμένισσας” -

Κοιτάμε Μπροστά χωρίς απόβλητα -

Εκδρομή του 2ου Γυμνασίου Κιλκίς

“Ο κόσμος είναι ένα βιβλίο και αυτοί που δεν έχουν ταξιδέψει έχουν διαβάσει μόνο μία σελίδα του”

Αυγουστίνος της Ιππώνος

Ολοκληρώθηκε το Σάββατο 14 Μαρτίου 2015 η τριήμερη επίσκεψη του 2ου Γυμνασίου Κιλκίς στην Θράκη. Οι μαθητές του πολιτιστικού προγράμματος “Ήθη και Έθιμα της Ανατολικής Θράκης και της Ανατολικής Ρωμυλίας” είχαν την ευκαιρία να επισκεφθούν τη Θράκη, να πάρουν μια γεύση από το παρόν της αλλά και να αντιληφθούν καποια στοχεία του παρελθόντος της.

χοροςΤην πρώτη ημέρα, μαθητές και καθηγητές του 2ου Γυμνασίου επισκεφθήκαμε την Ορεστιάδα όπου μας υποδέχτηκαν καθηγητές και μαθητές του 1ου Γυμνασίου Ορεστιάδας για μια πρώτη γνωριμία. Στις 17 του Μάρτη οι μαθητές του περιβαλλοντικού προγράμματος του 1ου Γυμνασίου Ορεστιάδας θα βρεθούν στο Κιλκίς και θα επισκεφθούν το 2ο Γυμνάσιο στο οποίo θα πραγματοποιηθούν κάποιες περιβαλλοντικές δράσεις. Στην Ορεστιάδα είχε προγραμματιστεί και μία σύντομη συνάντηση με το Δήμαρχο, ο οποίος λόγω εκτάκτων συνθηκών δεν κατέστη δυνατόν να μας υποδεχτεί αυτοπροσώπως, έστειλε όμως τις θερμές ευχές του μέσω εκπροσώπων του Δημοτικού Συμβουλίου. Σειρά είχε το χωριό Καστανιές και ο μεθοριακός σταθμός, στον οποίο μας υποδέχτηκε η (Κιλκισσιώτισσα) Πρόξενος της Ελλάδας στην Αδριανούπολη κ. Χαριτίδου Παρασκευή. Όλοι μαζί περάσαμε τα σύνορα επισκεπτόμενοι την παλιά Ορεστιάδα (σημερινό Κάραγατς), τον παλιό σιδηροδρομικό Σταθμό και περάσαμε τη γέφυρα του (πλημμυρισμένου) Έβρου.

Κατά την παραμονή στην Αδριανούπολη έγινε αντιληπτό το πολυπολιτισμικό παρελθόν της πόλης στην οποία κυριαρχούσε το ελληνικό στοιχείο. Ελληνικά και Αρμένικα αρχοντικά (άλλα αναστηλωμένα και άλλα όχι), το Ζάππειο Παρθεναγωγείο, η εβραϊκή Συναγωγή, οι (Βουλγάρικες) ορθόδοξες εκκλησίες και τα Οθωμανικά μνημεία (Σελιμιγιέ Τζαμί, Εσκί Τζαμί κλπ.) συνθέτουν ένα ψηφιδωτό που μαρτυρά πολλά για το παρελθόν της πόλης. Μια πόλη όμως που εκτός από παρελθόν φαίνεται να έχει και μέλλον…

Agios GeorgiosΗ κιλκισσιώτικη αντιπροσωπεία είχε την ευκαιρία να επισκεφτεί το İlhami Ertem Anadolu Lisesi, ένα σχολείο της Δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης (αντίστοιχο με ένα ελληνικό Λύκειο θεωρητικής κατεύθυνσης). Εκεί o Διευθυντής και οι καθηγητές του σχολείου μάς υποδέχτηκαν με εξαιρετική θέρμη, μας ξενάγησαν στους χώρους του σχολείου, παρουσίασαν το εκπαιδευτικό σύστημα της χώρας τους και τη χρήση νέων τεχνολογιών στην εκπαίδευση. Εμείς με τη σειρά μας είχαμε την ευκαιρία να πραγματοποιήσουμε μια σύντομη παρουσίαση της πόλης μας, του σχολείου μας και του ελληνικού εκπαιδευτικού συστήματος. Η καλή διάθεση των τούρκων εκπαιδευτικών του σχολείου μάς εξέπληξε θετικά και, παρά τις δυσκολίες που δημιουργεί η διαφορά γλώσσας, νιώσαμε ότι ο “πάγος” και η διστακτικότητα ξεπεράστηκαν αμέσως. Το ίδιο βράδυ το τουρκικό σχολείο παρέθεσε γεύμα στους μαθητές και καθηγητές του σχολείου μας, σε έναν καταπληκτικό χώρο με θέα την Αδριανούπολη, κατά το οποίο, η πιο χαλαρή πια κουβέντα, η μουσική και ο χορός μας έφεραν όλους πολύ πιο κοντά. Αποχαιρετίσαμε τους, φίλους πια, συναδέλφους και συμμαθητές καλώντας τους να επισκεφθούν το Κιλκίς και το σχολείο μας. Αποδέχτηκαν, με πολλή χαρά, την πρόσκληση και τους περιμένουμε…

Στην Αδριανούπολη, όμως, επισκεφθήκαμε και το Ελληνικό Προξενείο. Εκεί, η Πρόξενος και τα μέλη της ελληνικής διπλωματίας μας υποδέχτηκαν εγκάρδια. Η πρόξενος μάλιστα με ιδιαίτερη συγκίνηση αφού είναι απόφοιτος του 2ου Γυμνασίου Κιλκίς και έζησε εκεί τα “πιο σκανδαλιάρικα χρόνια”, όπως η ίδια δήλωσε. Ενημερωθήκαμε για το ρόλο που παίζει ένα Προξενείο σε μια χώρα και ιδιαίτερα για το ρόλο που καλείται να παίξει το Προξενείο Αδριανούπολης σε μια πόλη τόσο κοντά μας, με τόσο πολλούς Έλληνες επισκέπτες και το έντονο ελληνικό παρελθόν, στην οποία όμως σήμερα ζούν μόνιμα ελάχιστοι (μετρημένοι στα δάχτυλα του ενός χεριού) Έλληνες. Ήταν μια πρωτόγνωρη εμπειρία για όλους μας αφού οι περισσότεροι δεν είχαμε επισκεφθεί ποτέ ένα ελληνικό προξενείο, ένα χώρο που, μέσα σε μια άλλη χώρα, είναι Ελλάδα.

Την επόμενη μέρα επισκεφθήκαμε την Μακρά γέφυρα (Uzun Kopru) όπου οι εκπλήξεις συνεχίστηκαν: Μας υποδέχτηκε ο πρόεδρος του εμπορικού επιμελητηρίου, ο Διευθυντής και καθηγητές του εκεί Anadolu Lisesi (σχολείου αντίστοιχου με αυτό της Αδριανούπολης). Στην Μακρά Γέφυρα επισκεφθήκαμε τον Ι.Ν. του Αγίου Ιωάννη του Προδρόμου ο οποίος αναστηλώθηκε και στον οποίο μάλιστα (το 2013) μετά από 91 χρόνια ξανακούστηκε το Χριστός Ανέστη από τον Πατριάρχη Κωνσταντινουπόλεως. Δυστυχώς ο χρόνος και οι κακές καιρικές συνθήκες δεν μας επέτρεψαν να περιηγηθούμε στην πόλη. Μετά το γεύμα που μας παρέθεσε το Εμπορικό Επιμελητήριο της πόλης αναχωρήσαμε για την Ελλάδα.

Ύστερα από ένα σύντομο πέρασμα από την όμορφη Αλεξανδρούπολη όπου αποχαιρετίσαμε την κα Πρόξενο, η παρουσία της οποίας στο πλευρό μας ήταν συνεχής, και την οποία πραγματικά δεν μπορούμε να βρούμε λόγια να ευχαριστήσουμε, φτάσαμε στην Κομοτηνή. Εκεί επισκεφθήκαμε το Μουσείο Καραθεοδωρή. Ενημερωθήκαμε για τον παγκοσμίως διακεκριμένο αυτό μαθηματικό, ο οποίος κατάγεται από την περιοχή της Θράκης και ο οποίος τίμησε με το επιστημονικό έργο του αλλά και με όλη γενικά τη δράση του τη χώρα μας.

Είναι πολύ δύσκολο να αποδώσουμε σε λίγα λόγια όλα όσα ζήσαμε αυτές τις τρεις μέρες, όπως ήταν και εξαιρετικά δύσκολο να κάνουμε όλα οσα θέλαμε να κάνουμε μέσα σε τρεις μόνο ημέρες. Από τη σημερινή Θράκη πήραμε μια μικρή γεύση για το παρόν της και μόνο μια μικρή ιδέα για το παρελθόν της. Ίσως πάντως αυτό το λίγο να είναι η αφορμή για να ψάξουμε περισσότερο, να μάθουμε περισσότερα και να ανοίξουμε περισσότερο τους ορίζοντές μας. Ίσως ανοίξαμε διαύλους επικοινωνίας και ξεκινήσαμε φιλίες οι οποίες στο μέλλον θα μας φέρουν πιο κοντά, τόσο στη Θράκη του παρελθόντος όσο και στη Θράκη του παρόντος και του μέλλοντος αναλογιζόμενοι τη φράση του Προυστ: “Το πραγματικό ταξίδι της ανακάλυψης δεν συνίσταται στο να ανακαλύψεις νέα τοπία, αλλά στο να αποκτήσεις καινούρια μάτια”.

Δελτίο τύπου του 2ου Γυμνασίου Κιλκίς για την τριήμερη εκδρομή στην Αδριανούπολη