My Twitter Feed

ΕΙΔΗΣΕΙΣ.ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ:

Συνεχίζονται τα αντιπλημμυρικά -

Πέμπτη, 31 Δεκεμβρίου, 2020

Σταθερά στη μαύρη πρώτη θέση! -

“Γαλάζια νυστέρια” για το ΓΝΚ! -

ΣΥΡΙΖΑ: Διερεύνηση καταγγελιών -

To tvxs.gr για το Νοσοκομείο Κιλκίς -

Τετάρτη, 30 Δεκεμβρίου, 2020

Εξανέστη από το… βήμα του twitter -

Την Πέμπτη η Λαϊκή του Κιλκίς -

Έργα 1,2 εκατ. για συντήρηση δρόμου -

Εκδρομή συνταξιούχων στη Κρήτη

Με δεδομένη την επιτυχία όπως πάντα στις εκδρομές μας, 60 συνάδελφοι αναχωρήσαμε την Κυριακή 15 Ιουνίου από το Κιλκίς για το αεροδρόμιο Μακεδονία Θεσσαλονίκης και από εκεί για το αεροδρόμιο Ν. Καζαντζάκης του Ηρακλείου.

syntaxiouxoi1Εκεί μας περίμενε το λεωφορείο και με την συνοδεία της ξεναγού κας  Νικηφοράκης Αθηνάς πήγαμε κατευθείαν στην Κνωσσό. Μετά την καταπληκτική ξενάγηση και τις απαραίτητες αναμνηστικές φωτογραφίες, φύγαμε για το νεοανακαινισθέν  (πριν από ένα μήνα έγιναν τα εγκαίνια) μουσείο του Ηρακλείου.

Στις 16 Ιουνίου φύγαμε με προορισμό τα Χανιά και ενδιάμεσες στάσεις την Γεωργιούπολη και στη συνέχεια την πανέμορφη λίμνη του Κουρνά. Φτάσαμε στους τάφους των Βενιζέλων και το άγαλμα του Σπύρου Καγιαλεδάκη ή Καγιαλέ που όταν οι οβίδες των μεγάλων δυνάμεων στην επανάσταση του 1897 έσπασαν τον ιστό της σημαίας, έκαμε ιστό το κορμί του κρατώντας την σημαία. Εκεί μας περίμενε το Δ.Σ. του Συλλόγου Χανίων. Όλοι μαζί στη συνέχεια πήγαμε στο Μάλεμε στο Γερμανικό Νεκροταφείο, όπου 4465 Γερμανοί σκοτώθηκαν το Μάιο του 1941. Μας εντυπωσίασε η σειρά και η καθαριότητα της όλης περιοχής, τιμώντας τους νεκρούς τους. Την ανδρεία με την οποία πολέμησαν οι κρητικοί δείχνει το παρακάτω τραγούδι: «Χίτλερ, να μην το καυχηθείς πως πάτησες την Κρήτη, ξαρμάτωτη την ηύρηκες κι έλειπαν τα παιδιά τση, στα ξένα πολεμούσανε πάνω στην Αλβανία, μα πάλι πολεμήσανε».

syntaxiouxoi2Επιστρέψαμε στα Χανιά για φαγητό, βόλτα στα μαγαζιά, την καταληπτική κλειστή αγορά, το λιμάνι, το μουσείο, το φρούριο κ.λπ.  Τα διοικητικά Συμβούλια πήγαμε στα γραφεία του Συλλόγου όπου έγινε η ανταλλαγή δώρων και το απόγευμα στον πανέμορφο κήπο ήπιαμε τον καφέ μας προσφορά του Συλλόγου Χανίων, που μας συνόδεψαν μέχρι την αναχώρησή μας.

Στις 17 Ιουνίου ξεκινήσαμε για το ιστορικό ΑΡΚΑΔΙ όπου μας περίμενε σύσσωμο το Δ.Σ. του Συλλόγου Ρεθύμνου.

syntaxiouxoi3Μετά τα καλωσορίσματα από τον Σύλλογο και τον Ηγούμενο της μονής, την ξενάγηση και τις αναμνηστικές φωτογραφίες ήπιαμε τον καφέ μας προσφορά του Συλλόγου Ρεθύμνου.

Όλοι μαζί ξεκινήσαμε για την Αργυρούπολη την καταπληκτική αυτή τοποθεσία με τα πολλά νερά και τις ταβέρνες για μεσημεριανό φαγητό (το περίφημο αντικριστό κ.λπ.)

Όλη η υπόλοιπη μέρα  ήταν στην πόλη του Ρεθύμνου, τα δε Δ/κα Συμβούλια πήγαμε στα γραφεία του Συλλόγου, όπου έγινε η ανταλλαγή δώρων.

Στις 18 Ιουνίου ξεκινήσαμε για την Ελούντα και με το καραβάκι πήγαμε στην Σπιναλόγκα, όπου  ανάμεικτα συναισθήματα διακατείχαν τον καθένα ανάμεσα στις πολλές εκατοντάδες των επισκεπτών. Το 1903 ιδρύθηκε το λεπροκομείο και έκλεισε το 1957. Στη συνέχεια πήγαμε στον Άγιο Νικόλαο όπου μας περίμενε ο Πρόεδρος και αφού κεραστήκαμε προσφορά του Συλλόγου, πήγαμε στα γραφεία για την ανταλλαγή δώρων και αναχωρήσαμε για το οροπέδιο Λασιθίου με τις εκατοντάδες εγκαταλειμμένους ανεμόμυλους και την σπηλιά του Δία και στο όμορφο Τζερμιάδο καθίσαμε για φαγητό.

Στην επιστροφή μας κάναμε στάση στην Ιερά μονή Παναγίας της Κεράς Καρδιώτισσας του 12ου αιώνα. Επίσης στο περίφημο ενυδρείο λίγα χιλιόμετρα έξω από το Ηράκλειο.

Στις 19 Ιουνίου η πρώτη μας στάση από το Ηράκλειο ήταν ο αρχαιολογικός χώρος  της Γόρτυνας με την πρώτη εκκλησία της Κρήτης που ίδρυσε ο Αποστόλης Τίτος όπου και μαρτύρησαν το 250μ.χ. οι Άγιοι Δέκα – το αειθαλές πλατάνι κ.λπ.

Δεύτερη στάση μας η Ιερά Μονή της Παναγίας της Καλυβιανής με πλούσια δράση όπως: Ορφανοτροφείο – Γηροκομείο – Κέντρο Εφηβικής Προστασίας – Παιδική Προστασία – Σχολή Κοπτικής Ραπτικής – Εργασήριο Ιεροραπτικής, Υφαντικής, Αγιογραφίας – Δημοτικό Σχολείο και Νηπιαγωγείο – Κατασκηνώσεις στον Κόκκινο Πύργο για τα παιδιά των Ιδρυμάτων, των φτωχών και άπορων οικογενειών. Μετά το κέρασμα και την καταπληκτική ομιλία – ξενάγηση του Παπά Νεκτάριου Πατεράκη φύγαμε για τον αρχαιολογικό χώρο το ανάκτορο της Φαιστού, με την εξαιρετική αρχιτεκτονική και τον περίφημο δίσκο της.

Επόμενη στάση μας είναι τα Μάταλα με τις σπηλιές τους. Στην καταπληκτική θάλασσα της ημέρας κάναμε το μπάνιο μας για αρκετές ώρες και ξεκινήσαμε για τον Πλάτανο, χωριό του Προέδρου μας Στράτου Ξηρουδάκη, με τους περίφημους θολωτούς τάφους και τα αρχαιολογικά ευρήματα που βρίσκονται στο Μουσείο του Ηρακλείου. Καθ’ οδόν ενημερώθηκαν οι συνάδελφοι εκδρομείς για την ιστορία του Πλατάνου που ήταν έδρα Δήμου, ιδιαίτερη πατρίδα του Στρατηγού Μακεδονομάχου – Υπουργού Γεωργίου Κατεχάκη, του Ανδρέα Καλοκαιρινού Δημάρχου Ηρακλείου, του Μιχάλη Σαχλαμπάνη στενού συνεργάτη του Ελευθερίου Βενιζέλου και είχε νυμφευτεί την αδερφή του Νίκου Καζατζάκη. (Για περισσότερα και για άλλους συγχωριανούς και ιστορικά γεγονότα  που διαδραματίστηκαν στον Πλάτανο με τους οπλαρχηγούς της περιοχής Μεσσαράς με τους Τούρκους σε επόμενο ιδιαίτερο αφιέρωμα).

Στον Πλάτανο μας περίμενε σύσσωμο σχεδόν το χωριό παρουσία του Δημάρχου κ. Νίκου Σχοιναράκη,  με μπροστάρη τον Παπά Νεκτάριο Γουλερμάκη και το εκκλησιαστικό Συμβούλιο.

Αφού μας καλωσόρισαν και χαιρέτησαν όλους δια χειραψίας, έγινε ξενάγηση από τον Παπά Νεκτάριο πρώτα στην εκκλησία του Αγίου Χαραλάμπους (διατηρητέο μνημείο), μετά όλοι μαζί πήγαμε   στα κοιμητήρια και στη νεοανεγερθείσα  μοναδική εκκλησία Πάντων των εν Κρήτη Διαλαψάντων Αγίων. Επιστρέψαμε στην πλατεία όπου και η εκκλησία του Αγίου Γεωργίου, και στον αύλιο χώρο της είχαν στρωθεί τα τραπέζια για την φιλοξενία μας.

Σαν τις μέλισσες αθόρυβα και φιλότιμα οι γυναίκες του χωριού γέμιζαν τα πιάτα – τις πιατέλες – τους δίσκους και τα παιδιά κουβαλούσαν και γέμιζαν τα τραπέζια με βραστό κρέας και γαμοπίλαφο – με οφτό και τσιτσιριστό κρέας – σαλιγκάρια (χοχλιούς) με χόντρο – πιταράκια με χόρτα – ντολμάδες – μέλι με κεφαλογραβιέρα – τζατζίκια – σαλάτες – κρασί – τσικουδιά και στο τέλος άφθονα καρπούζια – πεπόνια – γλυκά όλα προσφορά (προϊόντων και εργασία) των κατοίκων του Πλατάνου και φίλων του χωριού.

Όλα αυτά βέβαια υπό τους ήχους της λύρας και των λαούτων. Στην αρχή μας ενθουσίασε το χορευτικό συγκρότημα με παραδοσιακές στολές του χοροδιδασκάλου Γιωργιλαδάκη Κωνσταντίνου από το Πετροκεφάλι.

Μετά τα καλωσορίσματα του Παπά Νεκτάριου που απέδειξε και πάλι στην πράξη την λογική του ΕΜΕΙΣ και όχι του ΕΓΩ, ο Πρόεδρος Στράτος Ξηρουδάκης συγκινημένος για την μεγάλη τιμή που έγινε σ’ αυτόν και τους συναδέλφους του με την καταπληκτική φιλοξενία, χάρισε εκ μέρους του Συλλόγου βιβλία για την βιβλιοθήκη του Πνευματικού Κέντρου. Επίσης με απόφαση του Διοικητικού Συμβουλίου και την βοήθεια των εκδρομέων παρέδωσε (500) ευρώ στο Εκκλησιαστικό Συμβούλιο για την αγιογράφηση του Ιερού Ναού των Κοιμητηρίων.

Τα μεσάνυκτα και με διαδρομή για το ξενοδοχείο πάνω από μια ώρα, και ενώ το κέφι ήταν στα ύψη, αναχωρήσαμε κατενθουσιασμένοι για την όλη συμπεριφορά και φιλοξενία, που θυμίζει την γνήσια – την απλή – την άδολη φιλοξενία της Κρήτης.

Ευχαριστούμε από καρδιάς και πιστεύουμε μια μέρα να ανταποδώσουμε.

Στις 20 Ιουλίου  η μέρα ήταν ελεύθερη για μπάνιο και την πόλη του Ηρακλείου. Το Δ.Σ. επισκέφτηκε τα γραφεία του Συλλόγου Ηρακλείου, όπου έγινε ανταλλαγή δώρων. Το απόγευμα κατά την αναχώρησή μας, κάναμε στάση στον τάφο του Καζαντζάκη, όπου οι συνάδελφοι μέλη του Δ.Σ. Ηρακλείου μας περίμεναν και μετά από αναμνηστικές φωτογραφίες μας κέρασαν τσικουδιά και καλτσούνια.

Θα θέλαμε να ευχαριστήσουμε τα Δ.Σ. των Συλλόγων  ΧΑΝΙΩΝ – ΡΕΘΥΜΝΟΥ  – ΗΡΑΚΛΕΙΟΥ και ΛΑΣΙΘΙΟΥ για την φιλοξενία , και πιστεύουμε σε μελλοντική τους εξόρμηση στην Μακεδονία, να συμπεριλάβουν και το Κιλκίς για να ανταποδώσουμε.

Το βράδυ της ίδιας μέρας φτάσαμε στο Κιλκίς με πλούσιες και ευχάριστες αναμνήσεις.