My Twitter Feed

4 Φεβρουαρίου, 2021

ΕΙΔΗΣΕΙΣ.ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ:

“Στη ΝΔ κάποιοι τρώνε δικούς της” -

Τετάρτη, 3 Φεβρουαρίου, 2021

Ο Βιεϊρίνια στον ΣΦ ΠΑΟΚ Κιλκίς -

Τετάρτη, 3 Φεβρουαρίου, 2021

Καλείται συνεταιριστική τράπεζα -

Τετάρτη, 3 Φεβρουαρίου, 2021

Ναι αλλά γινόμαστε …Χόλυγουντ! -

Τρίτη, 2 Φεβρουαρίου, 2021

Έχει Ευζώνους και η Ευρυτανία; -

Τρίτη, 2 Φεβρουαρίου, 2021

Παίρνουμε πάλι την ανηφόρα; -

Τρίτη, 2 Φεβρουαρίου, 2021

Ποιοι εκλέχτηκαν στη νέα ΝΕ Κιλκίς -

Τρίτη, 2 Φεβρουαρίου, 2021

“Υποβάθμιση και της Γουμένισσας” -

Τρίτη, 2 Φεβρουαρίου, 2021

Δρόμοι του Κιλκίς με… ιστορία

Μεγάλη ανησυχία από τις καθυστερήσεις στα έργα.

Δημοσίευμα στη ΠΡΩΤΗ ΣΕΛΙΔΑ

dromos-kilkisΣτον τοπικό τύπο του νομού μας έχει εμπεδωθεί η έκφραση “ήμουνα νιος και γέρασα”. Ο λόγος απλός: Εδώ και δεκαετίες στα πρωτοσέλιδα έρχονται, παρέρχονται κι επανέρχονται τα ίδια θέματα που απασχολούν το νομό. Εργα ζωτικής σημασίας που όλο εξαγγέλονται και ποτέ δεν υλοποιούνται. Οι κυβερνήσεις αλλάζουν, οι αιρετοί αλλάζουν, αλλά τα μεγάλα έργα υποδομής παραμένουν σταθερά στο πλαίσιο των εξαγγελιών και των ευσεβών πόθων.

Δικαστικό Μέγαρο, βιωσιμότητα ΤΕΙ, αποπεράτωση Γηροκομείου, Γ’ Πτέρυγα Νοσοκομείου, Προαστιακός και κυρίως, οι οδικοί άξονες, έχουν παγιωθεί πλέον στη μόνιμη λίστα των αιτημάτων του νομού.

Οι οδικοί άξονες

Α) Στον τομέα αυτό, προέχει η ολοκλήρωση της σύνδεσης με Θεσσαλονίκη. Το τμήμα Ν. Σάντα-κόμβος Ασσήρου έχει παρουσιάσει τέτοια καθυστέρηση που ο κίνδυνος να χαθούν τα πολλά εκατομμύρια των εγκεκριμένων κονδυλίων, είναι ορατός. Το έργο πρέπει να αποπερατωθεί μέχρι το τέλος του 2015 και μέχρι στιγμής ο εργολάβος δεν έχει εγκατασταθεί στο τμήμα μετά τη Ν. Σάντα.

Το διάστημα των αμέσως προηγούμενων ημερών, πραγματοποιήθηκαν νέες συναντήσεις στην Περιφέρεια Κ. Μακεδονίας με πρωτοβουλία του κ. Γ. Γεωργαντά. Τα μηνύματα δεν είναι και τόσο αισιόδοξα, παρά την δικαστική εξέλιξη και την Πράξη Νομοθετικού Περιεχομένου του Υπουργικού Συμβουλίου που απαιτήθηκαν για να “σωθεί” το έργο. Τα χρονικά περιθώρια όμως είναι απαγορευτικά, σύμφωνα με εκτιμήσεις έμπειρων τεχνικών του νομού.

Στο όλο θέμα, εσχάτως προστέθηκε μια νέα παράμετρος. Ο ανάδοχος του έργου απαιτεί την λεγόμενη “Αποζημίωση αδρανείας”. Τα τρία χρόνια που το έργο είχε “νεκρώσει” χωρίς υπαιτιότητα του εργολάβου, προκαλείται η νόμιμη απαίτηση του εργολάβου. Ως γνωστόν η όλη διαδικασία “κόλλησε” κυρίως λόγω των απαλλοτριώσεων.

Είναι φανερό ότι αν η υπόθεση εξακολουθεί να βαλτώνει και ο εργολάβος δηλώσει αδυναμία για οποιοδήποτε λόγο, τότε κηρύσσεται έκπτωτος και έρχεται ο επόμενος του διαγωνισμού. Μια διαδικασία που σημαίνει περίπου 100% ματαίωση του έργου και απώλεια των κονδυλίων (58 εκατ. ευρώ). Οπότε ο δρόμος Κιλκίς-Θεσσαλονίκη θα μείνει ως Κιλκίς-Μαυρονέρι-Ν.Σάντα!

Β) Στο τμήμα κόμβος Μαυρονερίου-είσοδος Κιλκίς, τα νέα είναι πιο αισιόδοξα. Το έργο εκτελείται χωρίς εμπόδια πλέον και αναμένεται η αποπεράτωσή του, εντός των προθεσμιών.

Γ) Σε πραγματικό “Γεφύρι της Αρτας” έχει εξελιχθεί η περίφημη ανάπλαση του ιστορικού κέντρου του Κιλκίς. Από της εποχής Αμανατίδη έχουν δημοσιευθεί οι μακέτες ενός έργου που σε όλες τις πρωτεύουσες αλλά και σε άλλες πόλεις της χώρας, έχει πλέον ενσωματωθεί  εδώ και δεκαετίες, αναβαθμίζοντας την ποιότητα ζωής των δημοτών.

Στο Κιλκίς, το έργο αυτό ήλθε και ξαναήλθε στην επικαιρότητα πολλές φορές, τόσο επί Τ. Τερζίδη όσο και επί Ευ. Μπαλάσκα. Η πρόσφατη εξέλιξη προέβλεπε ανάπλαση ήπιας μορφής για την 21ης Ιουνίου “από φανάρι σε φανάρι”, δημιουργία δικτύου ποδηλατοδρόμων, καθώς και ανάπλαση του χώρου μπροστά από το Δημοτικό Στάδιο. Πρόσφατες πληροφορίες αναφέρουν ότι το έργο, μαζί με άλλα 385 ανά την Ελλάδα, θα μείνει χωρίς χρηματοδότηση. Αρα, όνειρο ήταν πάλι, και πάει…

Δ) Ιδιες δεκαετίες με την ανάπλαση “μετράει” και ο περιφερειακός του Λόφου του Αγ. Γεωργίου. Μεγάλο εμπόδιο στην δρομολόγησή του ήταν το αδιέξοδο στην περιοχή του Στρατοπέδου “Καμπάνη”, αφού ο δρόμος έπρεπε να συνδεθεί με την οδό Βενιζέλου. Με απόφασή του το Υπ. Αμυνας μέσω του ΓΕΣ, συναινεί στην παραχώρηση περίπου 10(!) στρεμμάτων από το Στρατόπεδο. Οπωσδήποτε ευνοϊκή έως ανέλπιστη εξέλιξη. Πλην όμως, τώρα θα πρέπει να αναζητηθούν κονδύλια για την υλοποίηση του έργου. Και τέτοιες εποχές…

Ε) Το οδικό τμήμα από τον κόμβο Μαυρονερίου μέχρι τη διασταύρωση Δοϊράνης, καθημερινά δέχεται μεγαλύτερο φορτίο από βαρειά οχήματα με εμπορεύματα από και προς τις βόρειες Βαλκανικές χώρες. Τελευταία είχε δρομολογηθεί η δραστική του αναβάθμιση από την ΕΓΝΑΤΙΑ ΑΕ. Αντί όμως της βελτίωσης των χαρακτηριστικών του, το έργο παρουσιάζει μια σχετικά υψηλή ωριμότητα, ώστε να ενταχθεί στο νέο ΕΣΠΑ. Ενα από τα βασικά προβλήματα που θα “θεραπευθούν” με πιθανή ένταξη στο ΕΣΠΑ θα είναι η σωτήρια κατασκευή των κόμβων σύνδεσης με τους ενδιάμεσους οικισμούς.

Ιδωμεν…

Σχολιάστε