My Twitter Feed

5 Ιανουαρίου, 2021

ΕΙΔΗΣΕΙΣ.ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ:

ΝΔ: Δυσαρέσκεια στη Βόρ. Ελλάδα -

Τρίτη, 5 Ιανουαρίου, 2021

Δ. Κιλκίς: 50 έκτακτες προσλήψεις -

Τρίτη, 5 Ιανουαρίου, 2021

Ο χρόνος άλλαξε, ο κορονοϊός όχι! -

Δευτέρα, 4 Ιανουαρίου, 2021

Επαναξιολογούνται οι διοικητές; -

Δευτέρα, 4 Ιανουαρίου, 2021

Παραμένει αναβαθμισμένος -

Δευτέρα, 4 Ιανουαρίου, 2021

Καταγγελίες υγειονομικών Κιλκίς -

Δευτέρα, 4 Ιανουαρίου, 2021

Εμβολιασμοί στα νοσοκομεία μας -

Δευτέρα, 4 Ιανουαρίου, 2021

ΣΥΡΙΖΑ: Ανησυχία για τα σχολεία -

Δευτέρα, 4 Ιανουαρίου, 2021

Γουμένισσα: Μπλόκο στην αξιολόγηση

sxoleiaΣυγκέντρωση στο Γραφείο του Σχολικού Συμβούλου στη Γουμένισσα, από τις 8 το πρωί και τρίωρη στάση εργασίας, πραγματοποιούν την Παρασκευή 13 Δεκέμβρη, οι εκπαιδευτικοί της 3ης Εκπαιδευτικής Περιφέρειας του νομού μας, με στόχο το μπλοκάρισμα της εφαρμογής της αξιολόγησης.

Να σημειωθεί ότι την ώρα της κινητοποίησης, που αποφάσισε ο Σύλλογος Εκπαιδευτικών ΠΕ Παιονίας, έχουν κληθεί στο γραφείο του σχολικού συμβούλου οι διευθυντές και οι προϊστάμενοι των σχολείων να παρακολουθήσουν τα σεμινάρια για τη γενίκευση της αυτοαξιολόγησης, ώστε στη συνέχεια να μπει σε εφαρμογή η αξιολόγηση των εκπαιδευτικών και των σχολικών μονάδων.

Το ΠΑΜΕ 

Για συμμετοχή στην κινητοποίηση καλεί το ΠΑΜΕ Εκπαιδευτικών με την ακόλουθη ανακοίνωση:

Συναδέλφισσες, Συνάδελφοι,

Το Υπουργείο Παιδείας με τις εγκυκλίους 157723/Γ1 και 157842/Γ1 στις 23.10.2013, που βασίζονται στο νόμο 3848/2010, και το Π.Δ. 152/5-11-2013 προωθεί την εφαρμογή της αξιολόγησης των εκπαιδευτικών και των σχολικών μονάδων.

Σ’ αυτά τα πλαίσια την Παρασκευή 13 Δεκεμβρίου 2013, στις 9:00 το πρωί, καλούνται οι Διευθυντές και οι Προϊστάμενοι των Σχολείων να παρακολουθήσουν τα σεμινάρια για τη γενίκευση της αυτοαξιολόγησης, στο γραφείο του Σχολικού Συμβούλου της 3ης Εκπαιδευτικής Περιφέρειας Κιλκίς, στη Γουμένισσα, ώστε στη συνέχεια να μπει σε εφαρμογή η αξιολόγηση των εκπαιδευτικών και των σχολικών μονάδων.

Η επικείμενη υλοποίηση της αξιολόγησης στην Εκπαίδευση αποτελεί βασικό μοχλό για την εφαρμογή της αντιλαϊκής πολιτικής:

α) Την προώθηση του νέου σχολείου της ημιμάθειας, της Ευρωπαϊκής Ένωσης, των επιχειρήσεων και της κινητικότητας εκπαιδευτικών και μαθητών.

β) Την κατηγοριοποίηση σχολείων, εκπαιδευτικών και μαθητών. Είναι όργανο για τον ασφυκτικό τους έλεγχο.

γ) Είναι εργαλείο για την απόλυση χιλιάδων εκπαιδευτικών.

Η αξιολόγηση δεν έχει στόχο να γίνει ο εκπαιδευτικός και το δημόσιο σχολείο καλύτερο για να υπηρετήσει τις σύγχρονες μορφωτικές ανάγκες των παιδιών των λαϊκών οικογενειών.

Με βάση τα παραπάνω πρέπει να εμποδίσουμε,

να ακυρώσουμε την αξιολόγηση στη πράξη.

Τόσο ο νόμος 3848/2010 και οι εγκύκλιοι 157723/Γ1 και 157842/Γ1 στις 23.10.2013 για την αυτοαξιολόγηση της σχολικής μονάδας όσο και το Π.Δ. 152/5-11-2013 για την αξιολόγηση των εκπαιδευτικών δεν αφήνουν περιθώρια για αυταπάτες, δίνουν αποστομωτική απάντηση σε όλους εκείνους που σε πολιτικό και συνδικαλιστικό επίπεδο μιλούσαν για καλή και κακή, εσωτερική και εξωτερική, τιμωρητική και μη τιμωρητική… αξιολόγηση. Μία είναι η αξιολόγηση στην ταξική κοινωνία που ζούμε. Είναι εργαλείο στα χέρια του αστικού κράτους για να περάσουν οι αναδιαρθρώσεις στην εκπαίδευση, που:

•           Σπάνε τον ενιαίο χαρακτήρα της εκπαίδευσης και διαφοροποιούν ταξικά το περιεχόμενό της.

•           Οργανώνουν και στελεχώνουν το σχολείο ως διοικητική μονάδα που διαμορφώνει εκπαιδευτικό πρόγραμμα, αναζητάει πόρους και αξιολογείται από την αγορά. Μεταφέρουν το κόστος και την ευθύνη της μόρφωσης στις πλάτες της οικογένειας.

•           Ξεδιαλέγουν και διαχωρίζουν τα παιδιά των εργατικών λαϊκών οικογενειών από νωρίς, τα στέλνουν μέσω της ψευτοκατάρτισης στην εκμετάλλευση. Αυξάνουν τον αριθμό εκείνων που οδηγούνται στην εγκατάλειψη του σχολείου.

•           Ανατρέπουν τις εργασιακές σχέσεις και των εκπαιδευτικών, τσακίζουν συθέμελα πτυχίο και σπουδές.

Όλα τα παραπάνω, όπως και η αξιολόγηση αποτελούν κατεύθυνση της Ε.Ε., του ΟΟΣΑ, των επιχειρηματικών ομίλων. Δεν είναι προϊόν των μνημονίων και γι’ αυτό έχει υλοποιηθεί και σε άλλα καπιταλιστικά κράτη, ανεξάρτητα από χρέος, δανειακές συμβάσεις, κτλ.

Σήμερα, σε συνθήκες κρίσης, οι παραπάνω αλλαγές επιταχύνονται. Εντάσσονται στις συνολικές αλλαγές που έχουμε στο Δημόσιο Τομέα, για ένα κράτος πιο επιτελικό, πιο αυταρχικό, πιο ικανό να στηρίζει την κερδοφορία των μονοπωλίων.

Καλός δάσκαλος θα είναι αυτός που θα προωθεί τα κριτήρια του νέου σχολείου (επιχειρηματικότητα, σύνδεση του σχολείου με την τοπική κοινωνία, βλέπε δήμους επιχειρήσεις, θα εξασφαλίζει πόρους δηλ. χορηγούς, θα διδάσκει φτηνές ληξιπρόθεσμες καταρτίσεις κλπ.).

Γίνεται κατανοητό, λοιπόν, ότι η αξιολόγηση δεν έχει να κάνει με το πόσο καλύτερος πρέπει να γίνει ο εκπαιδευτικός και το δημόσιο σχολείο για να δώσει μόρφωση στα παιδιά του ελληνικού λαού. Απαντάει στο ερώτημα: Σε τι αξιολογείται και σε τι ζητάει το αστικό κράτος να είναι καλός ο εκπαιδευτικός του «νέου σχολείου» αλλά και το ίδιο το σχολείο. Δηλαδή:

•           Θα τσακίσει τα μορφωτικά δικαιώματα των παιδιών της λαϊκής οικογένειας, γιατί θα διδάσκονται διαθεματικά αποσπασματικές ληξιπρόθεσμες καταρτίσεις μέσα από τα διάφορα προγράμματα και θα υποβαθμιστούν τα βασικά επιστημονικά πεδία. Κι αυτό θα γίνει γιατί ο εκπαιδευτικός θα ωθείται να ασχολείται πιο πολύ μ’ αυτά τα καινοτόμα προγράμματα, γιατί γι’ αυτά θα αξιολογείται και αντικειμενικά θα υποβαθμίζει τα βασικά μαθήματα.

•           Θα κατηγοριοποιήσει σχολεία, εκπαιδευτικούς και μαθητές.

•           Αξιολόγηση εκπαιδευτικού και αυτοαξιολόγηση της σχολικής μονάδας συνδέονται. Άλλωστε αξιολογείται ο εκπαιδευτικός για το αν συμμετέχει στην αυτοαξιολόγηση της σχολικής μονάδας και αν προωθεί το νέο σχολείο.

Ο εκπαιδευτικός και με εργαλείο την αξιολόγηση καλείται να βάλει πλάτη να περάσουν οι καπιταλιστικές αναδιαρθρώσεις στο χώρο της εκπαίδευσης, να προσαρμοστεί δηλαδή το σχολείο στις νέες ανάγκες της καπιταλιστικής οικονομίας, να λειτουργεί με ιδιωτικοοικονομικά κριτήρια. Ενώ παράλληλα θα προωθηθεί και ο στόχος των απολύσεων στο Δημόσιο.

Η ουσία όμως είναι μία:

Χρειάζεται αποφασιστική αντίσταση στο νέο σχολείο της αγοράς και στο εργαλείο της αξιολόγησης,

απόρριψη του Π.Δ. και πάλη για την κατάργηση όλου του νομοθετικού πλαισίου

της αξιολόγησης.

         Απορρίπτουμε συνολικά όλο το πλαίσιο της αξιολόγησης. Ζητάμε την κατάργηση όλων των νόμων για την αξιολόγηση.

         Απαιτούμε από τα Δ.Σ. ΔΟΕ και ΟΛΜΕ να μη συμμετέχουν στο διάλογο-απάτη με το Υπ. Παιδείας.

         Οργανώνουμε πλατιά καμπάνια ενημέρωσης σε γονείς, μαθητές για το τι σημαίνει αξιολόγηση, τι επιπτώσεις θα έχει στο μαθητή, στο σχολείο, στη λαϊκή οικογένεια.

         Παίρνουμε μέτρα ώστε συλλογικά να οργανώσουμε την ακύρωση της αξιολόγησης στην πράξη. Χωρίς οργανωμένη και συλλογική  απειθαρχία η αξιολόγηση δεν είναι δυνατόν να αποτραπεί!

•           Μπλοκάρουμε με όρους συλλογικών αποφάσεων και όρους κινήματος την οποιαδήποτε απόπειρα εφαρμογής της αξιολόγησης και την ακυρώνουμε στην πράξη με αποφάσεις Δ.Σ., Γενικών Συνελεύσεων και Επιτροπών Αγώνα, των Συλλόγων Διδασκόντων σε κάθε σχολείο.

•           Δε συμμετέχουμε σε οποιαδήποτε διαδικασία που σχετίζεται με την εφαρμογή της αξιολόγησης (σεμινάρια, αυτοαξιολόγηση, κατάθεση φακέλου…). Δε δεχόμαστε τους αξιολογητές στην τάξη, δε συνεργαζόμαστε μαζί τους.

         Έξω οι αξιολογητές από τα συνδικάτα και τα σωματεία. Στη βάση αυτή και σε αυτή τη φάση, θεωρούμε ότι δεν έχουν θέση, δηλαδή δεν μπορεί να είναι μέλη των Συλλόγων οι Περιφερειακοί Διευθυντές Εκπαίδευσης, οι Διευθυντές Α/θμιας και Β/θμιας Εκπαίδευσης των νομών και οι Σχολικοί Σύμβουλοι, οι οποίοι είναι τα «πρώτα βιολιά» της αξιολόγησης και ήδη «έχουν πιάσει δουλειά».

         Συμμετέχουμε όλοι και όλες στην 3ωρη Στάση Εργασίας (απόφαση που έχει πάρει ο Σύλλογος Εκπαιδευτικών ΠΕ Παιονίας) την Παρασκευή 13 Δεκέμβρη, από τις 8 έως τις 11 το πρωί, και στη Συγκέντρωση στο Γραφείο του Σχολικού Συμβούλου στη Γουμένισσα, ώστε να μπλοκάρουμε στην πράξη την εφαρμογή της αξιολόγησης.

Σχόλια
One Response to “Γουμένισσα: Μπλόκο στην αξιολόγηση”
  1. Ο/Η Αναρχικός Εθνικιστής λέει:

    Όταν ακους τα παιδακια να λενε ότι γιορταζουν την “28 Μαρτιου” και την “25 του Οκτωβρη”……. εεεε μια αξιολογηση την θελουν οι καθηγητές τους.

Σχολιάστε