My Twitter Feed

2 Φεβρουαρίου, 2021

ΕΙΔΗΣΕΙΣ.ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ:

Ναι αλλά γινόμαστε …Χόλυγουντ! -

Τρίτη, 2 Φεβρουαρίου, 2021

Έχει Ευζώνους και η Ευρυτανία; -

Τρίτη, 2 Φεβρουαρίου, 2021

Παίρνουμε πάλι την ανηφόρα; -

Τρίτη, 2 Φεβρουαρίου, 2021

Ποιοι εκλέχτηκαν στη νέα ΝΕ Κιλκίς -

Τρίτη, 2 Φεβρουαρίου, 2021

“Υποβάθμιση και της Γουμένισσας” -

Τρίτη, 2 Φεβρουαρίου, 2021

Κοιτάμε Μπροστά χωρίς απόβλητα -

Τρίτη, 2 Φεβρουαρίου, 2021

Κορονοϊός: Η ύφεση συνεχίζεται… -

Δευτέρα, 1 Φεβρουαρίου, 2021

Με ένα κλικ περιήγηση στο “Κήπο” -

Δευτέρα, 1 Φεβρουαρίου, 2021

Για την Παγκόσμια Μέρα Εκπαιδευσης

Γράφει ο Γεώργιος Ξενέλλης, πρόεδρος της ΕΛΜΕ Ν. ΚΙΛΚΙΣ.

Η Παγκόσμια Ημέρα Εκπαιδευτικών  καθιερώθηκε το 1994 από την UNESCO για να μας υπενθυμίσει τον καθοριστικό ρόλο που παίζει ο δάσκαλος μέσα στην κοινωνία, είτε εργάζεται σε μια πλούσια πόλη της Δύσης, είτε σε μια αυτοσχέδια σχολική αίθουσα κάποιου στρατοπέδου προσφύγων.  

xenelis-giorgos-360x277Οι διεκδικήσεις των εκπαιδευτικών σ’ όλο τον κόσμο στοχεύουν σ’ ένα αξιοπρεπές εργασιακό περιβάλλον, αξιοπρεπείς αμοιβές, επαγγελματική εξέλιξη που να στηρίζεται σε υψηλού επιπέδου εκπαίδευση και συνεχή επιμόρφωση, συμμετοχή στις αποφάσεις για την ασκούμενη εκπαιδευτική πολιτική αλλά και θεσμοθέτηση συλλογικών συμφωνιών μεταξύ των κυβερνήσεων και των εκπαιδευτικών συνδικάτων.

Τα ζητήματα αιχμής της δράσης μας το επόμενο διάστημα  είναι η ανάδειξη και η συσπείρωση της  εκπαιδευτικής κοινότητας στα:

  • Αναγκαιότητα άμεσων προσλήψεων μόνιμων εκπαιδευτικών και άμεσων προσλήψεων αναπληρωτών για την κάλυψη όλων των κενών.
  • Τμήματα όχι πάνω από 25 στη γενική παιδεία, 20 στις κατευθύνσεις, 1 καθηγητής ανά 10 μαθητές στα εργαστήρια – Επαναφορά του ωραρίου.
  • Νέο μισθολόγιο με βελτίωση αποδοχών στους νέους συναδέλφους, ακώλυτη μισθολογική εξέλιξη, σταδιακή άρση των ανισοτήτων και των απωλειών
  • Κατάργηση όλου του υφιστάμενου νομοθετικού πλαισίου και ανατροπή ψήφισης νέου μοντέλου αξιολόγησης χειραγώγησης, προβολή της θέσης για άμεσα μέτρα στήριξης του εκπαιδευτικού έργου (περιεχόμενο, διδακτικά, παιδαγωγικά) με συλλογικούς θεσμούς βελτίωσης της δουλειάς του εκπαιδευτικού από σύλλογο καθηγητών – σχολικό σύμβουλο και διαδικασίες επιμόρφωσης.
  • Ουσιαστική και μαζική παρέμβαση στο ασφαλιστικό συνταξιοδοτικό με αιχμή τα όρια ηλικίας και το χτύπημα των επικουρικών – να προβληθεί η ιδιαιτερότητα της δουλειάς του εκπαιδευτικού και η τρομερή αδιοριστία του κλάδου. (βασική θέση: πλήρης σύνταξη στα 60 με 30 χρόνια υπηρεσίας).
  • Άμεση ψήφιση του πολυνομοσχεδίου του Υπουργείου Παιδείας που είχε δημοσιοποιηθεί τον Ιούνιο.

Στη χώρα μας περισσεύουν τα μεγάλα λόγια για δήθεν προτεραιότητα στην παιδεία.

Καμιά ανοχή στην πολιτική της καθήλωσης της παιδείας, στη λογική της εξοικονόμησης πόρων. Πρέπει ν’ αντιτάξουμε ένα επιθετικό κοινωνικό κίνημα Παιδείας και εκπαιδευτικού διαφωτισμού, ώστε η Εκπαίδευση να  μην καταντήσει μια μίζερη <<δημόσια υπηρεσία>> και εργαλείο  κοινωνικής επιλογής.

Σχολιάστε