My Twitter Feed

3 Ιανουαρίου, 2021

ΕΙΔΗΣΕΙΣ.ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ:

“Μέτρα πριν το άνοιγμα σχολείων” -

Κυριακή, 3 Ιανουαρίου, 2021

ΑΚΕ: Διαφοροποίηση στο ΣΕΝΚ -

Κυριακή, 3 Ιανουαρίου, 2021

Συνεχίζονται τα αντιπλημμυρικά -

Πέμπτη, 31 Δεκεμβρίου, 2020

Σταθερά στη μαύρη πρώτη θέση! -

Τετάρτη, 30 Δεκεμβρίου, 2020

“Γαλάζια νυστέρια” για το ΓΝΚ! -

Τετάρτη, 30 Δεκεμβρίου, 2020

ΣΥΡΙΖΑ: Διερεύνηση καταγγελιών -

Τετάρτη, 30 Δεκεμβρίου, 2020

To tvxs.gr για το Νοσοκομείο Κιλκίς -

Τετάρτη, 30 Δεκεμβρίου, 2020

Εξανέστη από το… βήμα του twitter -

Τετάρτη, 30 Δεκεμβρίου, 2020

Βλάπτει σοβαρά η …πολύ οθόνη!

Εξαιρετικά χρήσιμη και διαφωτιστική για τη σχέση παιδιών και εφήβων με την οθόνη, είτε αυτή είναι τηλεόραση, υπολογιστής, κινητό, τάμπλετ, ήταν η ενημερωτική εκδήλωση που διοργάνωσε την περασμένη Δευτέρα ο Δήμος Κιλκίς με προσκεκλημένο ομιλητή τον καθηγητή του Τμήματος Επιστήμης Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού του Α.Π.Θ. Κωνσταντίνο Μπέη.

Μαθητές και μαθήτριες του 1ου, 2ου και 3ου Γυμνασίου Κιλκίς ενημερώθηκαν για τις βλαπτικές επιρροές της οθόνης στο νεανικό εγκέφαλο και στη στάση ζωής που διαμορφώνουν από τα ερεθίσματά της, οπτικά και ακουστικά, κάνοντας υπέρμετρη χρήση της τηλοψίας.

Σύμφωνα με όσα είπε ο κ. Μπέης στο έφηβο μαθητικό κοινό:

– Τα παιδιά σήμερα κάνουν στενή παρέα με την τηλεόραση, το κινητό, τον υπολογιστή τους, τα οποία φαίνεται να αποκτούν πολλαπλούς ρόλους, αυτούς του γονιού, του φίλου, της νταντάς

– Ο εθισμός στο διαδίκτυο σύμφωνα με επιστημονικές έρευνες εμφανίζεται σε πολύ υψηλά ποσοστά, στο 90%, σε αγόρια με μέσο όρο ηλικίας τα 15 έτη. Οι εθισμένοι σερφάρουν στο διαδίκτυο περίπου 42 ώρες την εβδομάδα ενώ εθίζονται σε ποσοστό 97% στα διαδικτυακά παιχνίδια

– Παιδιά και έφηβοι, ηλικίας 4 -15 ετών βλέπουν τηλεόραση κατά μέσο όρο 2,5 ώρες την ημέρα. Ανάλογο χρόνο αφιερώνουν κατά μέσο όρο στο διάβασμα των μαθημάτων τους. Σ’ αυτό το διάστημα βλέπουν όλο και περισσότερες σκηνές βίας. Η δε κατ’ εξακολούθηση κατανάλωση σκηνών βίας προκαλεί εθισμό και ο θεατής – παίκτης στον υπολογιστή ή στο tablet αρχίζει να θεωρεί τη βίαιη συμπεριφορά ως φυσιολογική και κοινωνικά αποδεκτή

– Η τηλεοπτική – ηλεκτρονική οθόνη εθίζει τα παιδιά σε παθητική απορρόφηση κάθε είδους αρνητικών και αντιπαιδαγωγικών μηνυμάτων

– Προσφάτως αποδείχθηκε ότι η πολύωρη τηλοψία ή και η ενασχόληση με ηλεκτρονικά παιχνίδια, κινητά, υπολογιστή, εξασκεί και αλλάζει το μέγεθος του μέρους εκείνου του εγκεφάλου το οποίο ευθύνεται για την όραση και την κίνηση. Ο εγκέφαλος των παιδιών ενεργοποιείται στο να αναπτυχθεί διαφορετικά και οι αλλαγές έχουν να κάνουν με: α) διάσπαση προσοχής β) αδυναμία συγκέντρωσης γ) μειωμένη σχολική επίδοση δ) αυξημένη επιθετικότητα. Η υπόθεση που ήδη διαμορφώνεται είναι πως οι βίαιες σκηνές επιδρούν με ριζικό τρόπο στη δραστηριότητα του εγκεφάλου με συνέπεια να οδηγούμαστε σε μια πιο βίαιη γενιά στο μέλλον

– Εξίσου σοβαρές είναι οι επιπτώσεις από την υπερβολική χρήση του κινητού τηλεφώνου και του wifi. Τα παιδιά απορροφούν μεγαλύτερη ποσότητα ακτινοβολίας μικροκυμάτων από τους ενήλικες καθώς τα κρανία τους είναι λεπτότερα από αυτά των ενηλίκων και αποθηκεύουν περισσότερη ακτινοβολία στον εγκεφαλικό ιστό

– Η υπερβολική χρήση της οθόνης έχει διαγνωσθεί στην Ιαπωνία ως νέα ασθένεια, αυτή της ψηφιακής άνοιας. Η ψηφιακή άνοια παρουσιάζει ομοιότητες με τη γεροντική άνοια, μόνο που έχει εντοπιστεί σε νεαρά άτομα ηλικίας έως 25 ετών που έχουν πολύωρη και καθημερινή ενασχόληση με την οθόνη.

Ο καθηγητής συνέστησε στα παιδιά αντί να χάνουν υπερπολύτιμο χρόνο στην οθόνη να το ξανασκεφθούν και να τον αξιοποιήσουν σε ωφέλιμες και αποδοτικές για την υγεία και την κοινωνικότητά τους δραστηριότητες όπως το διάβασμα εξωσχολικών βιβλίων, η εκμάθηση μουσικών οργάνων, ο χορός, το θέατρο, η ζωγραφική. Το κύριο μήνυμα  της ενημερωτικής διάλεξης  ήταν τα παιδιά να αξιοποιήσουν τον ελεύθερο χρόνο τους για ξεκούραση, για ύπνο, ψυχαγωγία, πραγματικό παιχνίδι, για ζωντανή επικοινωνία με αληθινούς φίλους και όχι για ανύπαρκτους, ξένους, ηλεκτρονικούς δήθεν φίλους.

Επισημάνθηκε τέλος ότι ο ρόλος των γονέων πρέπει να είναι πιο ενεργός ως προς την ενημέρωσή τους για τις ψηφιακές ασχολίες των παιδιών τους, στις οποίες οφείλουν να βάζουν όρια, αλλά και στην καθημερινή επικοινωνία με τα παιδιά τους.

Σχολιάστε