My Twitter Feed

29 Ιουνίου, 2021

ΕΙΔΗΣΕΙΣ.ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ:

Oμάδες για εμβόλια σε κοινότητες -

Τρίτη, 29 Ιουνίου, 2021

Πληθωρικό καλοκαίρι πολιτισμού -

Τρίτη, 29 Ιουνίου, 2021

Εν μέσω πτώσης, εμείς σταθεροί! -

Κυριακή, 27 Ιουνίου, 2021

Πήρε το εξιτήριο ο Δημήτριος -

Κυριακή, 27 Ιουνίου, 2021

“Το πόρισμα δεν αφορά ότι έθεσα” -

Σάββατο, 26 Ιουνίου, 2021

Ικανοποίηση για το πόρισμα -

Σάββατο, 26 Ιουνίου, 2021

24ωρη λειτουργία Ευζώνων άμεσα -

Παρασκευή, 25 Ιουνίου, 2021

Μέγα-φωτοβολταϊκό Πολυκάστρου -

Παρασκευή, 25 Ιουνίου, 2021

Απόσταγμα Ελευθερίας στο Λόφο Κιλκίς

Η μεγάλη Πατρίδα και η γενέθλια Πατρίδα του Κιλκίς συνεόρτασαν χθες βράδυ την Ελευθερία τους, κοινωνώντας το λυτρωτικό της απόσταγμα με λόγο ιστορικό, με θέατρο και μουσικά έργα τέχνης, τους θεατές που παρακολούθησαν τη συναυλιακή παράσταση ‘’Από την Ελευθερία της Πατρίδος… στα Ελευθέρια της πόλης μας’’.

Στο Θέατρο Λόφου Αγίου Γεωργίου οι σταθμοί της ιστορίας αντάμωσαν στο ίδιο σταυροδρόμι. Η αφετηρία των 200 χρόνων από την κήρυξη της Ελληνικής Επανάστασης και η 108η επέτειος από την επική μάχη του Κιλκίς συμπορεύθηκαν στις ατραπούς της τέχνης και της λόγιας μουσικής παράδοσης σε μια εκδήλωση που γοήτευσε το πολυπληθές κοινό. Άρτια διοργανωμένη από το Δήμο Κιλκίς και την Ιερά Μητρόπολη Πολυανής και Κιλκισίου η θεατρική και μουσική παράσταση τελούσε υπό την αιγίδα της Περιφερειακής Ενότητας Κιλκίς.

Χαιρετισμούς απηύθυναν ο Τοποτηρητής της Ιεράς Μητροπόλεως Πολυανής και Κιλκισίου, Σεβασμιότατος Μητροπολίτης Γουμενίσσης, Αξιουπόλεως και Πολυκάστρου κ. Δημήτριος εξυμνώντας το μεγαλείο της ελληνικής γλώσσας της ανθρωπιάς, του ισοζυγίου μεταξύ λεβεντιάς και θυσίας την οποία τραγουδούν τα τραγούδια μας και οι παραδοσιακοί χοροί και ουσιαστικά όπως τόνισε αυτή η γλώσσα είναι η ποιητική και μουσική μετάφραση της ιστορίας μας.

Ο Δήμαρχος Κιλκίς Δημήτρης Κυριακίδης αναφέρθηκε στην εδραία βάση της εκδήλωσης, την Ελευθερία, σημειώνοντας ότι αποτέλεσε το κυρίαρχο αίτημα του σκλαβωμένου γένους κατά τη διάρκεια του επαναστατικού αγώνα αλλά και το ισχυρό πρόταγμα για τη μεγαλειώδη νίκη στη Μάχη του Κιλκίς. Επισήμανε ότι σε όλους τους αγώνες, σε όλα τα εθνικά προσκλητήρια της Πατρίδας, ομολογουμένως και στην ιστορική μάχη του Κιλκίς, η λευτεριά και η πίστη στο Θεό, ήταν σφιχτοδεμένες έννοιες και πράξεις. Για τις ένδοξες σελίδες που έγραψε η Επανάσταση και η Μάχη του Κιλκίς στη νεότερη ιστορία μίλησε ο Αντιπεριφερειάρχης Κιλκίς Ανδρέας Βεργίδης.

Ο ιστορικός – συγγραφέας Χρήστος Ίντος φώτισε με την περιεκτική ομιλία του αθέατες πτυχές της προεπαναστατικής και επαναστατικής περιόδου στην Πατρίδα μας και στο νομό μας και συνέδεσε αριστοτεχνικά το νήμα της ιστορίας με τους βαλκανικούς πολέμους και την αποφασιστική συμβολή της εποποιίας της Μάχης του Κιλκίς στη νικηφόρα έκβασή τους, με τη θυσία χιλιάδων ηρώων ως αντίλυτρο της απελευθέρωσης της πόλης

Η θεατρική ομάδα του Ηλία Καλπάκα Jitterbugs παρουσίασε θεατρικό δρώμενο βασισμένο σε πραγματικά γεγονότα της Μάχης του Κιλκίς ενώ στη συνέχεια ο καταξιωμένος Κιλκισιώτης τραγουδοποιός Δρόσος Κουτσοκώστας και η Μελίνα Καραπάνου, πλαισιωμένοι από το εξαμελές μουσικό σχήμα “Rodopi Ensemble” , επιχείρησαν ένα μουσικό οδοιπορικό ανοίγοντας τους κύκλους της ιστορικής πορείας του Ελληνισμού.

Τραγούδια του ακριτικού κύκλου, με την αισθαντική επεξήγηση της ραδιοφωνικής παραγωγού Ζωής Αγαθοπούλου, διηγήθηκαν ιστορίες πριν από την άλωση της Πόλης, θρηνητικά άσματα εξέφρασαν τον καημό των Ελλήνων για την κατάληψη και τη δραματική πτώση του λίκνου του ελληνισμού.

Η μακραίωνη οδυνηρή σκλαβιά, η προσμονή της λευτεριάς, η ζωή και τα κατορθώματα των αρματολών και κλεφτών, τα ανδραγαθήματα των ηρώων της Επανάστασης αποδόθηκαν, επίσης, με τη δύναμη του δημοτικού τραγουδιού. Από τις ξεχωριστές στιγμές της βραδιάς η συγκινητική ερμηνεία του τραγουδιού “Αητέντ’ς επαραπέτανεν” και το“Ποντιακό μοιρολόι” για τον Συνταγματάρχη Αντώνη Καμπάνη, σε σύνθεση του Δ. Κουτσοκώστα.

Η μουσική παράσταση συνοδεύθηκε από προβολές πινάκων και γκραβούρας σχετικές με τα γεγονότα της Εθνεγερσίας μέσω προτζέκτορα με την επιμέλεια του Κώστα Συμεωνίδη και της κας Αγαθοπούλου.

Σχολιάστε