My Twitter Feed

4 Φεβρουαρίου, 2021

ΕΙΔΗΣΕΙΣ.ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ:

Έμποροι: Θέλουμε μαγαζιά ανοιχτά -

Πέμπτη, 4 Φεβρουαρίου, 2021

Επίσκεψη Στεφανή για το ΠΚΕΕΥΕ -

Πέμπτη, 4 Φεβρουαρίου, 2021

“Στη ΝΔ κάποιοι τρώνε δικούς της” -

Τετάρτη, 3 Φεβρουαρίου, 2021

Ο Βιεϊρίνια στον ΣΦ ΠΑΟΚ Κιλκίς -

Τετάρτη, 3 Φεβρουαρίου, 2021

Καλείται συνεταιριστική τράπεζα -

Τετάρτη, 3 Φεβρουαρίου, 2021

Ναι αλλά γινόμαστε …Χόλυγουντ! -

Τρίτη, 2 Φεβρουαρίου, 2021

Έχει Ευζώνους και η Ευρυτανία; -

Τρίτη, 2 Φεβρουαρίου, 2021

Παίρνουμε πάλι την ανηφόρα; -

Τρίτη, 2 Φεβρουαρίου, 2021

Έκρηξη Ευζώνων, στασιμότητα Δοϊράνης

teloneio-eyzonon-580x433Εντυπωσιακή είναι η αύξηση των αφίξεων στον μεθοριακό σταθμό των Ευζώνων, όπου από 249.463 αφίξεις το 1996 και 719.897 αφίξεις το 2002 καταγράφονται περίπου 1,5 εκατομμύριο αφίξεις αλλοδαπών το 2012. Χαρακτηριστικός είναι επίσης ο σχεδόν διπλασιασμός των αφίξεων αλλοδαπών στους Ευζώνους μεταξύ των ετών 2005 και 2012.

Τα στοιχεία μόνο για τις οδικές αφίξεις αλλοδαπών συνολικά για την περίοδο 1996-2012 δείχνουν ότι αύξηση αφίξεων παρουσιάζουν όλες οι οδικές πύλες με εξαίρεση τη Δοϊράνη, η οποία μετά από διακυμάνσεις διατήρησε εντέλει τις αφίξεις αλλοδαπών στα ίδια επίπεδα.

Τα παραπάνω στοιχεία προκύπτουν από μελέτη που έκανε το “Παρατηρητήριο” της Εγνατίας Οδού ΑΕ, και αφορά τον δείκτη “Κίνηση στους Μεθοριακούς Σταθμούς”. Τα πρωτογενή στοιχεία προέρχονται από τα τελωνεία των αντίστοιχων τελωνειακών σταθμών και αφορούν τόσο τα εισερχόμενα όσο και τα εξερχόμενα οχήματα στην Ελλάδα κατά σταθμό εισόδου τους.

Την περίοδο 2002-2012 όλες οι οδικές πύλες κατέγραψαν αύξηση των αφίξεων αλλοδαπών, κυρίως οι Εύζωνοι και το Ορμένιο, με εξαίρεση τις οδικές πύλες της Κακαβιάς και του Προμαχώνα, που κατέγραψαν μειώσεις κατά 62% και 36% αντίστοιχα.

Για την περίοδο 2008-2012 τα μεγαλύτερα ποσοστά οδικών αφίξεων στη χώρα παρουσιάζουν κατά μέσο όρο οι σταθμοί Ευζώνων (30%), Κρυσταλλοπηγής (18%) και Προμαχώνα (17%). Σε σχέση με τη μεταβολή των οδικών αφίξεων για την περίοδο αυτή, οι σταθμοί Κήπων, Ευζώνων και Κακαβιάς παρουσιάζουν αύξηση 144%, 90% και 84% αντίστοιχα, ενώ ο σταθμός Προμαχώνα παρουσιάζει μείωση 28%.

Στον μεθοριακό σταθμό του Προμαχώνα (σύνορα Βουλγαρίας) καταγράφηκαν τα περισσότερα διερχόμενα οχήματα του 2012, ενώ στη δεύτερη θέση κατατάσσεται ο σταθμός της Κρυσταλλοπηγής (σύνορα Αλβανίας), ο οποίος μετά το 2011 ξεπέρασε τον μεθοριακό σταθμό των Κήπων (Τουρκία).

Σε μια περίοδο εξαετίας, πάντως, από το 2006 έως το 2012, η συνολική κίνηση πολλαπλασιάστηκε στους μεθοριακούς σταθμούς Κρυσταλλοπηγής και Νίκης (σύνορα ΠΓΔΜ), παρουσιάζοντας αύξηση κατά 88,5% και 209% αντίστοιχα.

Το έτος 2012, μετά τους σταθμούς Προμαχώνα και Κρυσταλλοπηγής, ακολουθούν ο μεθοριακός σταθμός της Δοϊράνης (σύνορα ΠΓΔΜ) και ο μεθοριακός σταθμός της Νίκης (σύνορα ΠΓΔΜ), ο οποίος το 2012 ξεπέρασε για πρώτη φορά σε συνολική κίνηση τον μεθοριακό σταθμό Κακαβιάς (σύνορα Αλβανίας).

Σχολιάστε