My Twitter Feed

22 Μαΐου, 2024

ΕΙΔΗΣΕΙΣ.ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ:

Κλειστά πάντα τα εργαστήρια -

Δευτέρα, 20 Μαΐου, 2024

Σήκω Ψυχή μου στα Ελευθέρια -

Δευτέρα, 20 Μαΐου, 2024

ΑΔΕΔΥ: Κάλεσμα για νέα απεργία -

Δευτέρα, 20 Μαΐου, 2024

Κασσελάκης: Υπέγραψε ομόνοια! -

Κυριακή, 19 Μαΐου, 2024

Ο γραμματέας ΠΑΣΟΚ στο νομό -

Παρασκευή, 17 Μαΐου, 2024

Εκλογική επιτροπή και μήνυμα -

Παρασκευή, 17 Μαΐου, 2024

Κόντρα δήμου με διευθύντρια ΔΕ -

Παρασκευή, 17 Μαΐου, 2024

Παππάς: Επικίνδυνη μετεστέγαση -

Πέμπτη, 16 Μαΐου, 2024

Χάντρες και καθρεφτάκια για…

…τους ιθαγενείς της Θεσσαλονίκης.

Του Γιάννη Μυλόπουλου.


Τα ίδια ακριβώς που επαναφέρει σήμερα υποσχόταν στους Θεσσαλονικείς ο πρωθυπουργός των Τεμπών και πέρσι πριν από τις εθνικές εκλογές. Είχε επιστρατεύσει και πάλι τις επεκτάσεις του μετρό σαν προεκλογικό πυροτέχνημα, για να τις ξεχάσει βεβαίως πάλι μετά τις εκλογές.

Ομως οι πολίτες της Θεσσαλονίκης γνωρίζουν καλά ότι η κυβέρνηση της Ν.Δ. και ο κ. Μητσοτάκης προσωπικά είναι υπεύθυνοι για τη σημερινή τριτοκοσμική Θεσσαλονίκη. Τη μόνη πόλη με 1 εκατ. κατοίκους στην Ευρώπη χωρίς Μέσα Μαζικής Μεταφοράς και συγκεκριμένα χωρίς μετρό, τραμ, σύγχρονες λεωφορειακές γραμμές, χωρίς σύνδεση με προαστιακό σιδηρόδρομο με τις υπόλοιπες περιφερειακές ενότητες της Κ. Μακεδονίας και χωρίς σιδηροδρομική σύνδεση με την Ευρώπη και με τον υπόλοιπο κόσμο.

Οι πολίτες της Θεσσαλονίκης γνωρίζουν καλά ότι σήμερα η πόλη τους θα είχε μετρό αν ο κ. Μητσοτάκης δεν άλλαζε ο ίδιος προσωπικά τον Σεπτέμβριο του 2019, ως μη όφειλε ως μη τεχνικός, τον σχεδιασμό του έργου, για να εκτελέσει το παλιό σχέδιο του κόμματός του: να αποσπάσει δηλαδή και να καταστρέψει το εξαιρετικής αξίας αρχαιολογικό πολεοδομικό συγκρότημα που βρέθηκε στον σταθμό Βενιζέλου.

Ο Κ. Μητσοτάκης συνεπώς με την απόφασή του αυτή είναι προσωπικά υπεύθυνος για τις συνέπειές της. Που είναι πρώτα απ’ όλα η τεράστια καθυστέρηση τουλάχιστον 4 χρόνων της λειτουργίας του έργου. Το οποίο, αν συνέχιζε όπως εκτελούνταν το 2019, θα είχε ολοκληρωθεί και θα είχε λειτουργήσει από το τέλος του 2020 η βασική γραμμή του και από το 2021 η γραμμή Καλαμαριάς, αφού το 45% του έργου του μετρό ολοκληρώθηκε επί κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ μόλις σε 3,5 χρόνια (2016-2019), την ώρα που από το 2019 μέχρι σήμερα δεν κατάφεραν να ολοκληρώσουν παρά μόνο ένα 15% του έργου.

Δεύτερη συνέπεια της τραγικής απόφασης του κ. Μητσοτάκη το 2019 ήταν να καταστραφούν τα αρχαία της Βενιζέλου. Αντί του μοναδικού στον κόσμο αυθεντικού πολεοδομικού συμπλέγματος της ρωμαϊκής και μετέπειτα βυζαντινής εποχής που θα είχαμε σήμερα αν συνέχιζε ο προηγούμενος σχεδιασμός, στη θέση του θα έχουμε μια αναπαράσταση του πραγματικού μνημείου.

Τρίτη συνέπεια της ολέθριας απόφασης Μητσοτάκη για το μετρό ήταν η αιμορραγία του Δημοσίου με περισσότερα από εκατό εκατομμύρια ευρώ, τα οποία όδευσαν προς τα ταμεία των εργολάβων ως αποζημιώσεις εξαιτίας της καθυστέρησης του έργου που η ίδια η κυβέρνηση προκάλεσε μετά το 2019.

Και σαν να μην έφταναν αυτά η κυβέρνηση των Τεμπών πάγωσε τις δύο επεκτάσεις δυτικά και προς αεροδρόμιο, η χάραξη των οποίων είχε συμφωνηθεί από το 2019 με την αυτοδιοίκηση και τους τοπικούς φορείς και ήταν έτοιμη από τότε για δημοπράτηση.

Και ακόμη χειρότερα, αντί των επεκτάσεων ξεκίνησαν βιαστικά και χωρίς αξιόπιστες κυκλοφοριακές, στατικές και περιβαλλοντικές μελέτες ένα έργο αχρείαστο και πανάκριβο, τον FlyOver, που ταλαιπωρεί ήδη την πόλη και φέρνει ήδη αποζημιώσεις στους εργολάβους. Το οποίο αντί να δίνει κίνητρο, όπως θα έκανε το μετρό, για μείωση της κυκλοφορίας των Ι.Χ. στους δρόμους, θα βγάλει πολύ περισσότερα αυτοκίνητα επιδεινώνοντας το κυκλοφοριακό πρόβλημα της πόλης.

Και, τέλος, ο πρωθυπουργός των Τεμπών φέρνει τώρα, προεκλογικά, 6 χρόνια μετά από τότε που αυτή ανατέθηκε από την κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ, τη μελέτη ανάπτυξης του μετρό. Τη στιγμή που αυτή έπρεπε ήδη να έχει αρχίσει από χρόνια να εφαρμόζεται, στηρίζοντας τις δύο πρώτης προτεραιότητας επεκτάσεις του μετρό δυτικά και προς αεροδρόμιο.

Τα οποία η δική του κυβέρνηση καταδίκασε. Η κυβέρνηση των Τεμπών μετά τον σιδηρόδρομο καταδίκασε, προς όφελος εργολαβικών συμφερόντων και των συμφερόντων του λόμπι της βενζίνης, και τη Θεσσαλονίκη αφήνοντάς την χωρίς κρίσιμες υποδομές, τις οποίες υπόσχεται τώρα, προεκλογικά, σαν χάντρες και καθρεφτάκια για τους… ιθαγενείς.

Οσες επικοινωνιακές φιέστες και αν στήσουν, όσες υποσχέσεις και αν δώσουν και όσες επικοινωνιακές σαχλαμάρες για… μουσαμάδες και αν επινοήσουν, η αλήθεια είναι γραμμένη ανεξίτηλα στην καθημερινή τριτοκοσμική ζωή της πόλης.

Άρθρο στην ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ ΤΩΝ ΣΥΝΤΑΚΤΩΝ

Σχολιάστε