My Twitter Feed

5 Μαΐου, 2024

ΕΙΔΗΣΕΙΣ.ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ:

3,8 εκ. για συντήρηση δρόμων -

Τρίτη, 30 Απριλίου, 2024

Στη Βουλή οι διακοπές σε φ/β -

Τρίτη, 30 Απριλίου, 2024

ΑΔΕΔΥ: Όλοι σε απεργία 1ης Μάη -

Τρίτη, 30 Απριλίου, 2024

Κάλεσμα φορέων για τη 1η Μάη -

Τρίτη, 30 Απριλίου, 2024

ΑΟΚ: Απίστευτη ανατροπή από το ΙΕΚ ΔΕΛΤΑ -

Κυριακή, 28 Απριλίου, 2024

Βροντερό “παρών” για την Υγεία -

Σάββατο, 27 Απριλίου, 2024

Ερώτηση ΚΚΕ για τη Παθολογική -

Παρασκευή, 26 Απριλίου, 2024

Επισκέψεις ενόψει ευρωεκλογών -

Πέμπτη, 25 Απριλίου, 2024

Φλέγον πρόβλημα με το 2ο ΕΕΕΕΚ

*Ερώτηση στη Βουλή από Στ. Παραστατίδη.

To 2ο ειδικό δημοτικό και νηπιαγωγείο Κιλκίς – ΕΕΕΕΚ έπαψε να λειτουργεί, καθώς ο Δήμος Πυλαίας – Χορτιάτη Θεσσαλονίκης, στον οποίο ανήκει οργανικά, αποφάσισε να αναστείλει την λειτουργία του.

Η ανακοίνωση της απόφασης έγινε στις 19 Φεβρουαρίου, με τον ως άνω δήμο να αναφέρει ως αιτία το γεγονός ότι τα κτίρια που στεγάζουν τα σχολεία αυτά έχουν κριθεί ακατάλληλα, και γι` αυτό καλεί κάθε υπεύθυνο φορέα να αναλάβει τις ευθύνες του.

Όπως επισημαίνει ο βουλευτής Κιλκίς του ΠΑΣΟΚ-ΚΙΝΑΛ, Στέφανος Παραστατίδης, το θέμα της ακαταλληλότητας των χώρων έχει τεθεί εδώ και χρόνια, ωστόσο δεν έχουν γίνει οι απαιτούμενες ενέργειες για εξεύρεση χώρου κατάλληλου για τη στέγαση των μαθητών με ειδικές ανάγκες, ενώ σύμφωνα με δημοσιεύματα έχει ήδη αποφασιστεί η κατανομή των μαθητών αυτών σε άλλα ειδικά σχολεία του νομού.

Ερώτηση στη Βουλή

Για το φλέγον αυτό πρόβλημα, ο κ. Παραστατίδης κατέθεσε ερώτηση προς τον υπουργό Παιδείας, το κείμενο της οποίας έχει ως εξής:

Σύμφωνα με ανακοίνωση της διοίκησης του Δήμου Πυλαίας Χορτιάτη στις 19 Φεβρουαρίου ο Δήμος θα προχωρήσει στην αναστολή της λειτουργίας του 2ου ΕΕΕΕΚ, του Ειδικού Δημοτικού και του Ειδικού νηπιαγωγείου.

Στην απόφαση της η διοίκηση του Δήμου αφού αναφέρει ότι τα κτίρια που στεγάζουν τα σχολεία αυτά έχουν κριθεί ακατάλληλα από τους αρμόδιες επιτροπές καλεί κάθε υπεύθυνο φορέα να αναλάβει τις ευθύνες του.

Αν και το θέμα της ακαταλληλότητας των χώρων που στεγάζουν τα ειδικά αυτά σχολεία έχει τεθεί εδώ και χρόνια, δεν έχουν γίνει οι απαιτούμενες και αναγκαίες ενέργειες στην κατεύθυνση της εξεύρεσης χώρου κατάλληλου για τη στέγαση των μαθητών με ειδικές ανάγκες.

Σύμφωνα μάλιστα με δημοσιεύματα έχει ήδη αποφασιστεί η κατανομή των μαθητών σχολείων αυτών σε άλλα ειδικά σχολεία του νομού.

Η απόφαση αυτή που λαμβάνεται στο μέσον της σχολικής χρονιάς ανατρέπει κάθε οικογενειακό προγραμματισμό, είναι αντιπαιδαγωγική και αναμένεται να προκαλέσει πρακτικά και ψυχολογικά προβλήματα στις οικογένειες αλλά και στους μαθητές που έχουν ιδιαίτερες ανάγκες και ευαισθησίες.

Σύμφωνα μάλιστα με επιστολή που απευθύνουν στον Περιφερειακό Διευθυντή Εκπαίδευσης οι Διευθυντές των άλλων σχολικών μονάδων ειδικής αγωγής που καλούνται στη μέση της χρονιάς να εγγράψουν τους μαθητές τον ειδικών σχολείων του δήμου Πυλαίας Χορτιάτη, “..η αύξηση του αριθμού των μαθητών στα σχολεία όπου καλούνται να ενταχθούν οι μαθητές των σχολείων που κλείνουν και οι αλλαγές καθώς και η ανάγκη επαναπροσαρμογής σε νέο και άγνωστο εκπαιδευτικό και κοινωνικό πλαίσιο που μοιραία θα προκύψουν θα επιβαρύνουν τον ψυχισμό όλων των μαθητών καθώς και την εύρυθμη λειτουργία των σχολείων υποδοχής”.

Όπως επισημαίνεται στην ίδια επιστολή, “τα σχολεία στα οποία μεταφέρονται οι μαθητές, είναι ήδη πλήρη και σε πολλές περιπτώσεις, υπερβαίνουν το μέγιστο της δυνατότητας που έχουν να εκπαιδεύσουν μαθητές με ειδικές ανάγκες, οι οποίοι έχουν ιδιαίτερες και αυξημένες απαιτήσεις στην εκπαίδευσή τους”.

Από τα παραπάνω προκύπτει ότι είναι άμεση η ανάγκη της εξεύρεσης κατάλληλου χώρου για τη στέγαση των σχολείων αφού σε καμία περίπτωση δεν πρέπει να προκριθεί η αντιπαιδαγωγική κατανομή των μαθητών σε άλλα σχολεία του νομού.

Ερωτάται ο αρμόδιος Υπουργός:

  1. Πέρα από τον αντιεκπαιδευτικό και αντιπαιδαγωγικό χαρακτήρα της αλλαγής σχολικού περιβάλλοντος, μεσούσης της σχολικής χρονιάς, μαθητών με αυξημένες μαθησιακές ανάγκες, θα επιμείνετε στη “λύση” κατανομής των μαθητών της εν λόγω μονάδας σε άλλα σχολεία ακόμα και μετά την ενημέρωση σας, με επιστολή που απευθύνουν στον Περιφερειακό Διευθυντή Εκπαίδευσης οι Διευθυντές των σχολικών μονάδων στις οποίες θα μεταφερθούν τα παιδιά, ότι είναι ήδη υπερπλήρεις και δεν δύνανται να ανταποκριθούν στις ιδιαίτερα αυξημένες παιδαγωγικές, και λειτουργικές ανάγκες τους;
  2. Με αυτά τα δεδομένα, ποιος είναι ο σχεδιασμός και οι συγκεκριμένες ενέργειες σας για την εξεύρεση κατάλληλου χώρου που θα στεγάσει άμεσα τις εν λόγω σχολικές μονάδες ώστε να καλύπτονται στοιχειωδώς οι αυξημένες ανάγκες των παιδιών με αναπηρία ;

Σχολιάστε