My Twitter Feed

5 Μαΐου, 2024

ΕΙΔΗΣΕΙΣ.ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ:

3,8 εκ. για συντήρηση δρόμων -

Τρίτη, 30 Απριλίου, 2024

Στη Βουλή οι διακοπές σε φ/β -

Τρίτη, 30 Απριλίου, 2024

ΑΔΕΔΥ: Όλοι σε απεργία 1ης Μάη -

Τρίτη, 30 Απριλίου, 2024

Κάλεσμα φορέων για τη 1η Μάη -

Τρίτη, 30 Απριλίου, 2024

ΑΟΚ: Απίστευτη ανατροπή από το ΙΕΚ ΔΕΛΤΑ -

Κυριακή, 28 Απριλίου, 2024

Βροντερό “παρών” για την Υγεία -

Σάββατο, 27 Απριλίου, 2024

Ερώτηση ΚΚΕ για τη Παθολογική -

Παρασκευή, 26 Απριλίου, 2024

Επισκέψεις ενόψει ευρωεκλογών -

Πέμπτη, 25 Απριλίου, 2024

“Υπουργείο εναντίον προσφύγων”

Ένα εξαιρετικά σημαντικό θέμα που αφορά την εκπαίδευση παιδιών προσφύγων και μεταναστών που διαμένουν στο Κιλκίς, αναδεικνύει ο τοπικός ΣΥΡΙΖΑ με σχετική ανακοίνωσή του.

Υπογραμμίζοντας ότι η κυβέρνηση αποφάσισε να διακόψει το πρόγραμμα ενοικίασης διαμερισμάτων για τη διαμονή ευάλωτων ανθρώπων οι οποίοι αιτούνται άσυλο, η ΝΕ Κιλκίς του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ τονίζει ότι οι πρόσφυγες οδηγούνται ξανά στα κέντρα φιλοξενίας και οι μαθητές αλλάζουν σχολικό περιβάλλον με κίνδυνο να εγκαταλείψουν τη φοίτησή τους.

Κάνοντας λόγο για “αντιπροσφυγική και αντιμεταναστευτική πολιτική” που “έφτασε στο απόγειό της με το τέλος του προγράμματος ΕΣΤΙΑ”, η ΝΕ στην ανακοίνωσή της με τίτλο “το Υπουργείο Παιδείας εναντίον των προσφύγων” τονίζει τα εξής:

“Βιώνουμε την χειρότερη περίοδο στον χώρο της εκπαίδευσης. Ο αυταρχισμός, τα εμπόδια στην πρόσβαση στην εκπαίδευση, η υιοθέτηση της λογικής του ανταγωνισμού και η εκχώρηση όλο και περισσότερων τομέων στους ιδιώτες είναι τα χαρακτηριστικά της πολιτικής του Υπουργείου Παιδείας.

Φυσικά, οι επιπτώσεις μιας τέτοιας πολιτικής επηρεάζει σε μεγαλύτερο βαθμό τα περισσότερο ευάλωτα κοινωνικά στρώματα. Τμήμα αυτών είναι και οι πρόσφυγες, τους οποίους η κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ προσπάθησε να τους εντάξει, μέσα σε δύσκολες συνθήκες, χωρίς προϋπάρχουσες υποδομές και κυρίως να συμπεριλάβει τα παιδιά των προσφύγων στα σχολεία της περιοχής τους.

Η διαδικασία αυτή δεν ήταν εύκολη, ειδικά για τις περιοχές, όπου οι πρόσφυγες ήταν εγκατεστημένοι σε κέντρα φιλοξενίας και κατά συνέπεια, υπήρχε μεγάλος αριθμός μαθητών που έπρεπε να ενταχθεί στα σχολεία της περιοχής.

Στο Κιλκίς, όμως, όπου, με τη συμβολή της ΟΜΝΕS, οι πρόσφυγες εγκαταστάθηκαν σε διαμερίσματα, οι Δ/σεις της Α/θμιας και της Β/θμιας εκπαίδευσης πέτυχαν ώστε η ένταξη των προσφυγόπουλων να γίνει ομαλά. Δεκάδες παιδιά πέρασαν από τις τάξεις του ελληνικού σχολείου, είχαν ένα σημείο αναφοράς σ’ αυτή τη δύσκολη περίοδο της ζωής τους και γνώρισαν κάποια στοιχεία της ελληνικής παιδείας.

Και ξαφνικά με την αλλαγή της κυβέρνησης, παρόλη την ρητορική για τη δημιουργία ενός συμπεριληπτικού σχολείου, άρχισε να μειώνεται ο πληθυσμός των προσφύγων. Γιατί; Μα οι πρόσφυγες πια συνολικά κλείνονται στα κέντρα φιλοξενίας -η πανδημία επιδείνωσε την κατάσταση περισσότερο-, οι τοπικές κοινωνίες γίνονται πιο εχθρικές, τα τμήματα υποδοχής λιγοστεύουν και οι ίδιοι προσπαθούν να φύγουν όσο το δυνατόν πιο μακριά….

Η αντιπροσφυγική και αντιμεταναστευτική πολιτική έφτασε στο απόγειό της με το τέλος του προγράμματος ΕΣΤΙΑ, καθώς η κυβέρνηση αποφάσισε να περιορίσει και εν τέλει να διακόψει το συγκεκριμένο πρόγραμμα στέγασης το οποίο υλοποιούσε το υπουργείο Μετανάστευσης και Ασύλου με ευρωπαϊκή χρηματοδότηση και αφορούσε την ενοικίαση διαμερισμάτων για τη διαμονή ευάλωτων ανθρώπων οι οποίοι αιτούνται άσυλο.

Κατά συνέπεια, οι πρόσφυγες οδηγούνται ξανά στα κέντρα φιλοξενίας. Οι μαθητές αλλάζουν σχολικό περιβάλλον με κίνδυνο να εγκαταλείψουν τη φοίτησή τους. Ποιο, λοιπόν, είναι το μέλλον αυτών των παιδιών που φοιτούσαν στα σχολεία της πόλης; Να επιστρέψουν στις δύσκολες συνθήκες απ’ όπου ξεκίνησαν, να ματαιωθούν όλοι οι κόποι τους και ουσιαστικά να οδηγηθούν στην εγκατάλειψη του σχολείου.

Κρίμα για τις προσπάθειές τους αλλά και τις προσπάθειες των εκπαιδευτικών! Αντί, λοιπόν, μέσω της μετάδοσης της ελληνικής παιδείας, η πολιτεία να καλλιεργήσει σ’ αυτούς τους βασανισμένους ανθρώπους αισθήματα ευγνωμοσύνης προς τη δεύτερή τους πατρίδα, επιλέγει να τους τιμωρήσει, για να ικανοποιήσει ένα ακροδεξιό ακροατήριο.

Σχολιάστε