My Twitter Feed

25 Μαΐου, 2024

ΕΙΔΗΣΕΙΣ.ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ:

Πανελλήνιο πρωτάθλημα Κ-16 και Κ-20 -

Παρασκευή, 24 Μαΐου, 2024

Ο Κεφαλογιάννης σε ΠΕ και Δήμο Κιλκίς -

Πέμπτη, 23 Μαΐου, 2024

Δημιουργίες πτυχιούχων και φοιτητών -

Τετάρτη, 22 Μαΐου, 2024

Μετεό σταθμός στην Αξιούπολη -

Τετάρτη, 22 Μαΐου, 2024

Κλειστά πάντα τα εργαστήρια -

Δευτέρα, 20 Μαΐου, 2024

Σήκω Ψυχή μου στα Ελευθέρια -

Δευτέρα, 20 Μαΐου, 2024

ΑΔΕΔΥ: Κάλεσμα για νέα απεργία -

Δευτέρα, 20 Μαΐου, 2024

Κασσελάκης: Υπέγραψε ομόνοια! -

Κυριακή, 19 Μαΐου, 2024

Τo τρένο που πάτησε την…

…ελληνική δημοσιογραφία.

Του Στέλιου Κούλογλου.


Η οργή και ο θυμός μετά το πολύνεκρο δυστύχημα στα Τέμπη, ξεπερνάει κατά πολύ την τραγωδία στο Μάτι. Και δικαιολογημένα: η τελευταία ήταν αποτέλεσμα ενός ακραίου, και πρωτόγνωρου καιρικού φαινομένου, ανεξάρτητα από την κακή επικοινωνιακή διαχείρησή της από την τότε κυβέρνηση.

Στα Τέμπη, ήρθε σε άπλετο φως η τριτοκοσμική πλευρά της χώρας, όπως την έχουν καταντήσει οι ολιγάρχες που την κυβερνούν επί δεκαετίες και οι υποτελείς τους, το διεφθαρμένο και ανίκανο πολιτικό σύστημα. Και η πορεία απομάκρυνσης από τα ευρωπαϊκά στάνταρ, την οποία έχει επιταχύνει η δήθεν «μένουμε Ευρώπη» κυβέρνηση Μητσοτάκη σε όλους τους τομείς: από την ακρίβεια μέχρι το κράτος δικαίου.

Βραχίονας του σάπιου συστήματος, τα περισσότερα ΜΜΕ έχουν σοβαρότατες ευθύνες για την πορεία προς τη βαλκανική υπανάπτυξη. Πριν από λίγες μέρες, η Εφημερίδα των Συντακτών δημοσίευσε έρευνα της Public Issue για το μέγεθος της διαφθοράς σε διάφορους επαγγελματικούς χώρους.

Οι διεφθαρμένοι δημοσιογράφοι

Οι δημοσιογράφοι συναγωνίζονται τους πολιτικούς για την πρώτη θέση, «προηγούμενοι » των επιχειρηματιών, των δικαστών, των αστυνομικών, των γιατρών. Το 94% των ερωτηθέντων πιστεύει ότι «πάρα πολλοί » δημοσιογράφοι ή «αρκετοί» είναι διεφθαρμένοι ενώ για τους πολιτικούς το άθροισμα φτάνει στο 93%. Μπορεί να ξεπερνούσαν και τους μαφιόζους αν τους έβαζαν στην έρευνα!

Μεγάλο ενδιαφέρον παρουσιάζει επίσης η διαχρονική αντίληψη των πολιτών για τη διαφθορά στη δημοσιογραφία, η οποία από το 51% στην έρευνα της εταιρείας το 2015, εκτινάσσεται στο 94% το 2023! ξεπερνώντας άλλες κατηγορίες εργαζόμενων, για τις οποίες οι πολίτες είχαν τότε χειρότερη γνώμη.

Το «ξύπνημα» της ΕΣΗΕΑ

Ελπιδοφόρο μήνυμα αλλά και ένδειξη ότι το δυστύχημα στα Τέμπη είναι η σταγόνα που ξεχείλισε το ποτήρι, είναι η ανακοίνωση της ΕΣΗΕΑ και ΕΣΠΗΤ που έχει τίτλο «Δημοσιογραφία για το δημόσιο συμφέρον. Μια συγγνώμη και μία υπόσχεση», στην οποία τονίζεται μεταξύ άλλων:

«Οι προειδοποιήσεις των εργαζομένων στους σιδηροδρόμους δεν είχαν την κάλυψη που αναλογούσε στη σοβαρότητα του ζητήματος και τα λίγα, αλλά υπαρκτά, ρεπορτάζ δημοσιογράφων, ΜΜΕ και ερευνητικών δημοσιογραφικών ομάδων δεν αναπαρήχθησαν..

Όσο τα ΜΜΕ απομακρύνονται από την αποστολή τους να ελέγχουν την εξουσία, όσο στην ιεράρχηση των ειδήσεων κυριαρχούν κριτήρια άσχετα με την υπεράσπιση του δημόσιου συμφέροντος, όσο οι επιχειρήσεις ΜΜΕ περιορίζονται να λειτουργούν απλώς ως επιχειρήσεις και με όρους τηλεθέασης και επισκεψιμότητας, όσο οι δημοσιογράφοι υφίστανται περιορισμούς στο να ερευνούν, τόσο θα αποδυναμώνονται οι θεσμικές εγγυήσεις για την λειτουργία του κράτους.

Η στείρα αναπαραγωγή non paper, ακόμη και αυτές τις τραγικές ώρες, από μερίδα ενημερωτικών σελίδων, είναι άλλο ένα δείγμα δημοσιογραφικής στρέβλωσης».

Τα παπαγαλάκια πετάνε στα Τέμπη

Η τελευταία παράγραφος, αναφέρεται στο γεγονός ότι αμέσως μετά το δυστύχημα, μια σειρά από φιλοκυβερνητικά sites δημοσίευσαν το παρακάτω κείμενο:

«Παρά τις καταγγελίες συνδικαλιστικών εκπροσώπων των σιδηροδρομικών περί παντελούς απουσίας αυτόματων δικλίδων ασφαλείας στο δίκτυο, κυβερνητικές πηγές και στελέχη του ΟΣΕ έλεγαν ότι και σύγχρονα ηλεκτρονικά συστήματα ελέγχου έχουν αποδοθεί σε ολόκληρο το κομμάτι από το Πλατύ Ημαθίας έως τον Προμαχώνα, όπως και σε μεγάλο μέρος της διαδρομής από την Αθήνα έως τη Λάρισα. Ως αποτέλεσμα, το όλο έργο έχει υλοποιηθεί σε ποσοστό που αγγίζει το 70%. Τα δύο κομμάτια που δεν καλύπτονται ακόμα είναι το σκέλος ανάμεσα στη Λάρισα και το Πλατύ, όπου σημειώθηκε το δυστύχημα, και νοτιότερα η έκταση μεταξύ Οινόης και Τιθορέας».

Tο Documento σχολίαζε το φαινόμενο της παπαγαλίας:

«Είναι εντυπωσιακό ότι το παραπάνω ‘’ρεπορτάζ’’ με τις πληροφορίες οι οποίες αποδίδονται σε κυβερνητικές πηγές και στελέχη του ΟΣΕ, είναι σε όλες τις ιστοσελίδες πανομοιότυπο. Το γεγονός αυτό αποδεικνύει ότι προφανώς το κείμενο έχει σταλεί ως άτυπη ενημέρωση, ως non paper δηλαδή, σε συγκεκριμένα Μέσα Ενημέρωσης, τα οποία δεν μπήκαν στον κόπο έστω για τυπικούς λόγους, ν’ αλλάξουν όχι μια λέξη, αλλά έστω ένα κόμμα. Το να διερευνήσουν αν όσα περιγράφονται στο non paper είναι αληθή, δεν το συζητάμε καν».

Αν τα ΜΜΕ είχαν παίξει στοιχειωδώς τον ρόλο τους, μπορεί το δυστύχημα να είχε αποφευχθεί. Το προσπάθησαν συγκεκριμένα μέσα, όπως η ΕφΣυν με συνεχή δημοσιεύματα, ανεξάρτητοι δημοσιογράφοι και το Tvxs. Το καλοκαίρι του 2022 είχα υποβάλλει ερώτηση στην Κομισιόν για την ασφάλεια των ελληνικών σιδηροδρόμων, στην οποία κανένα συστημικό μέσο ενημέρωσης δεν μπήκε στον κόπο να αναφερθεί.

Η ανακοίνωση της ΕΣΗΕΑ και της ΕΣΠΗΤ ζητάει συγνώμη και υπόσχεται αλλαγή, την οποία δεν έχει όμως τα μέσα να επιβάλλει. Το γεγονός ότι τα συνήθη παπαγαλάκια, πριν ακόμη σβήσουν οι φλόγες στα Τέμπη, προσπάθησαν να παραπλανήσουν την κοινή γνώμη, δείχνει ότι μάλλον θα κελαηδάνε τον σκοπό του αφεντικού.

Άρθρο στο tvxs.gr

Σχολιάστε