My Twitter Feed

20 Μαΐου, 2024

ΕΙΔΗΣΕΙΣ.ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ:

Κασσελάκης: Υπέγραψε ομόνοια! -

Κυριακή, 19 Μαΐου, 2024

Ο γραμματέας ΠΑΣΟΚ στο νομό -

Παρασκευή, 17 Μαΐου, 2024

Εκλογική επιτροπή και μήνυμα -

Παρασκευή, 17 Μαΐου, 2024

Κόντρα δήμου με διευθύντρια ΔΕ -

Παρασκευή, 17 Μαΐου, 2024

Παππάς: Επικίνδυνη μετεστέγαση -

Πέμπτη, 16 Μαΐου, 2024

Επίσκεψη Κασσελάκη στο Κιλκίς -

Πέμπτη, 16 Μαΐου, 2024

Έντονο προεκλογικό τριήμερο -

Πέμπτη, 16 Μαΐου, 2024

Κιλκίς: Αλληλεγγύη στη Παλαιστίνη -

Τετάρτη, 15 Μαΐου, 2024

“Το Κιλκίς χρειάζεται και 3ο λύκειο”

Την αναγκαιότητα ίδρυσης και λειτουργίας τρίτου λυκείου στη πόλη του Κιλκίς αναδεικνύει η βουλεύτρια του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ, Ειρήνη Αγαθοπούλου, με ερώτηση που κατέθεσε προς την Υπουργό Παιδείας, Λίνα Μενδώνη.

Η κ. Αγαθοπούλου, επισημαίνοντας την μεγάλη συγκέντρωση μαθητών στο μοναδικό Γενικό Λύκειο του Κιλκίς, μετά τον πρόσφατο χαρακτηρισμό του δεύτερου λυκείου της πόλης σε Πειραματικό, ρωτά αν υπάρχει πρόβλεψη για τη δημιουργία του 3ου Γενικού Λυκείου.

Σε συνέχεια της ερώτησης που κατέθεσε την προηγούμενη σχολική χρονιά όσον αφορά τον σκοπό και την πρόθεση του υπουργείου για την αντιμετώπιση του σχολικού κτιριακού προβλήματος στο νομό Κιλκίς με την δημιουργία των πειραματικών σχολείων, τονίζεται για ακόμη μια φορά το πρόβλημα που υπάρχει.

Η βουλεύτρια Κιλκίς αναδεικνύει την “προχειρότητα με την οποία η Κυβέρνηση τελικά προχώρησε στην ίδρυση πρότυπων και πειραματικών σχολείων ανά την Ελλάδα, εφόσον δεν ελήφθη καμία επιπλέον ουσιαστική κτιριακή και παιδαγωγική μέριμνα”.

Η κ. Αγαθοπούλου περιγράφει το πρόβλημα της υπεραριθμίας στο 1ο ΓΕΛ, αναφέρει τις πρόχειρες και αντιπαιδαγωγικές λύσεις που πάρθηκαν και διατυπώνει με ανησυχία την αγωνία φορέων, μαθητών και γονέων, διερωτώμενη εάν υπάρχει κάποια πρόβλεψη για το ερχόμενο σχολικό έτος.

Το κείμενο της ερώτησης:

Από την προηγούμενη σχολική χρονιά με τον νόμο ν.4692/2020, ορίστηκε η ίδρυση και λειτουργία Πειραματικών και Προτύπων σχολείων. Οι αρνητικές αντιδράσεις και εισηγήσεις των Συλλόγων Διδασκόντων και των ΕΛΜΕ δεν λήφθηκαν υπόψη, καθώς ακολούθησε υπακοή από τους κατά τόπους Διευθυντές Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης. Έτσι, δημιουργήθηκαν Πειραματικά Λύκεια ανά της Ελλάδα, ένα από αυτά και το ένα από τα δύο Γενικά Λύκεια του Κιλκίς, το 2ο Γενικό Λύκειο Κιλκίς.

Μετά την έκδοση της Υπουργικής Απόφασης και την πρόσκληση εκδήλωσης ενδιαφέροντος των σχολικών μονάδων καταθέσαμε ερώτηση στη Βουλή των Ελλήνων, όπου προειδοποιούσαμε για το κτιριακό και χωροταξικό πρόβλημα, που αμέσως έδειχνε ότι προέκυπτε στην πόλη του Κιλκίς, αναδεικνύοντας την προχειρότητα με την οποία η Κυβέρνηση προχωρά στην ίδρυση πρότυπων και πειραματικών σχολείων ανά την Ελλάδα. Τέθηκε, μάλιστα, πολύ συγκεκριμένα η ερώτηση : «Τι μέτρα σκοπεύει να πάρει το Υπουργείο για να διασφαλίσει ότι θα αντιμετωπιστεί το σχολικό κτιριακό πρόβλημα στο νομό Κιλκίς, εφόσον δημιουργηθούν Πρότυπα και Πειραματικά σχολεία;»

Λίγους μήνες μετά, τα γεγονότα έρχονται να επαληθεύσουν τις προβλέψεις μας. Με τον χαρακτηρισμό του ενός από τα δύο Λύκεια της πόλης του Κιλκίς σε Πειραματικό, μένει ένα και μοναδικό λύκειο, το 1ο ΓΕΛ, όπου συγκεντρώνει όλον τον αριθμό των μαθητών και μαθητριών που φοιτούν εκτός Πειραματικού.

Βάσει ρεπορτάζ και μαρτυριών, παρατηρούνται σήμερα οι παρακάτω τραγικές αλλαγές στο ένα και μοναδικό Γενικό Λύκειο, το 1ο Γενικό Λύκειο του Κιλκίς.

Το σχολείο αύξησε τον αριθμό των φοιτούντων μαθητών και μαθητριών από 388 (τη σχολική χρονιά 2020-21) σε 417 (την τρέχουσα χρονιά)! Για να αντιμετωπιστεί αυτή η συγκέντρωση μαθητικού δυναμικού ακυρώθηκαν οι αίθουσες Φυσικής, Χημείας και η αίθουσα Μαθητικών Συμβουλίων και μετετράπηκαν σε αίθουσες διδασκαλίας. Επιπλέον, χρησιμοποιήθηκε διαμορφωμένος χώρος στο υπόγειο ως τάξη διδασκαλίας.

Η κατάσταση αυτή έχει ως αποτέλεσμα τα τμήματα του 1ου ΓΕΛ να είναι υπερφορτωμένα από την αρχή της χρονιάς, αγγίζοντας το μέγιστο αριθμό παιδιών ανά τμήμα (27). Εύλογα προκύπτει ότι ο ζωτικός χώρος των φοιτούντων και εργαζομένων περιορίζεται αισθητά.

Και όλα τα παραπάνω συμβαίνουν, ενόσω το μέχρι πρόσφατα 2ο ΓΕΛ και νυν Πειραματικό Λύκειο του Κιλκίς απολαμβάνει τμήματα των 17-20 ατόμων και ευρυχωρία εγκαταστάσεων.

Επειδή, λύση ζητείται και λύση δεν βρίσκεται για το 1ο ΓΕΛ από κάποιον αρμόδιο φορέα του Κιλκίς,

Επειδή, σε λίγους μήνες η σχολική χρονιά τελειώνει και θα παρουσιαστεί εκ νέου το πρόβλημα με τις επερχόμενες εγγραφές των μαθητών της Γ΄ γυμνασίου από τα 3 Γυμνάσια της πόλης,

Επειδή, η πόλη του Κιλκίς δεν διαθέτει τρίτο λύκειο για να μοιραστούν οι μαθητές των τριών Γυμνασίων του,

Επειδή, δεν μπορούμε να επαναπαυτούμε σε εφησυχασμούς, τύπου : «Το σύστημα θα ισορροπήσει μόνο του»

Επειδή, μέσα στην εισήγησή του προς το Υπουργείο Παιδείας και ο ίδιος ο Διευθυντής Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Κιλκίς αναφέρει, ως αρνητικό κριτήριο για την επιλογή του ως Πειραματικό, ότι «Το μέγεθός του αποτελεί μειονέκτημα» κι ότι «Το 1ο Γενικό Λύκειο υποστηρίζει προσφυγικό μαθητικό δυναμικό»

Επειδή, στην αρχή ήταν πολλοί περισσότεροι οι γονείς που έφεραν τα παιδιά τους στο 1ο ΓΕΛ και κατόπιν πιέστηκαν να κάνουν εκ νέου αιτήσεις για να επιστρέψουν στο Πειραματικό Λύκειο

Ερωτάται η αρμόδια Υπουργός:

1. Τι εκπαιδευτικά και κτιριακά μέτρα έχουν ληφθεί για την αντιμετώπιση του προβλήματος αυτού, δεδομένου ότι διανύουμε ήδη έναν χρόνο υπεραριθμίας και κατάχρησης;

2. Υπάρχει κάποιο σχέδιο, κάποια πρόβλεψη, ώστε να ληφθούν εγκαίρως μέτρα για το προσεχές σχολικό έτος;

3. Πώς έχουν προσμετρηθεί οι αντιδράσεις Γονέων, Κηδεμόνων και Εκπαιδευτικών του 1ου ΓΕΛ Κιλκίς από τους αρμόδιους φορείς;

4. Πώς θα αξιολογηθεί το 1ο ΓΕΛ όταν θα καταγραφεί ότι οι αίθουσες που προορίζονται για άλλο σκοπό, χρησιμοποιούνται ως αίθουσες διδασκαλίας;

5. Υπάρχει πρόβλεψη για τη δημιουργία 3ου Γενικού Λυκείου στο Κιλκίς;

Σχολιάστε