My Twitter Feed

15 Ιανουαρίου, 2021

ΕΙΔΗΣΕΙΣ.ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ:

“Όχι στη μονάδα του Μυτιληναίου” -

Πέμπτη, 14 Ιανουαρίου, 2021

Μονάδα επεξεργασίας αποβλήτων -

Πέμπτη, 14 Ιανουαρίου, 2021

Πρώτοι σε θνησιμότητα το 2020! -

Πέμπτη, 14 Ιανουαρίου, 2021

Έξοδος από τη καυτή πρώτη 7άδα -

Πέμπτη, 14 Ιανουαρίου, 2021

Πυροπροστασία σε 75 σχολικές μονάδες -

Πέμπτη, 14 Ιανουαρίου, 2021

Νέες αναρτήσεις για δασικ. χάρτες -

Τετάρτη, 13 Ιανουαρίου, 2021

“Ριγμένες” οι επιχειρήσεις του Κιλκίς -

Τρίτη, 12 Ιανουαρίου, 2021

Υγειονομικοί: Εμβόλιο μόνο το 33%! -

Τρίτη, 12 Ιανουαρίου, 2021

Τουρισμός: «Νέες τάσεις και…

…ευκαιρίες ανάκαμψης».

Του Γιώργου Φραγγίδη*


Η ελληνική οικονομία, στενά συνδεδεμένη με τον τουρισμό, βρίσκεται αντιμέτωπη με μεγάλες προκλήσεις. Μετά την πολυετή οικονομική κρίση, η πανδημία του covid-19 έφερε νέα αβεβαιότητα και ανασφάλεια, έπληξε την επιχειρηματική δραστηριότητα και αναμένεται να εκτοξεύσει την ανεργία.

Το οικονομικό και κοινωνικό αποτύπωμα του τουρισμού είναι μεγαλύτερο από οποιασδήποτε άλλης οικονομικής δραστηριότητας. Αυτό τον καθιστά ταυτόχρονα ευάλωτο και ισχυρό. Ενώ είναι ο τομέας που πλήττεται περισσότερο, την ίδια στιγμή μπορεί να υποστηρίξει ουσιαστικά την οικονομία και την κοινωνική συνοχή, δημιουργώντας ευκαιρίες απασχόλησης και ανάπτυξης, συμβάλλοντας τα μέγιστα σε ένα ευρύτερο πλάνο οικονομικής ανασυγκρότησης.

Ο τουρισμός θα ανακάμψει, όπως τόσες φορές στο παρελθόν, μετά από πολέμους, πανδημίες, οικονομικές κρίσεις. Η πρόκληση είναι η γρήγορη επανεκκίνησή του. Οι άνθρωποι σύντομα θα θελήσουν να ξαναταξιδέψουν. Αυτό που πρέπει να αποκατασταθεί γρήγορα είναι το αίσθημα της ασφάλειας. Η εύρεση αποτελεσματικής θεραπείας, το εμβόλιο, τα διαγνωστικά τεστ, θα κάνουν τους πολίτες να αισθανθούν ασφαλείς. Χρειάζεται γι αυτό διεθνής διάλογος και συνεργασία. Σε επίπεδο ΕΕ, απαιτείται ένα Κοινό Ευρωπαϊκό Πρωτόκολλο για ελεγχόμενες υγειονομικά μετακινήσεις. Η Ελλάδα, από πλευράς εξέλιξης της πανδημίας, βρίσκεται σε πλεονεκτική θέση σε σχέση με άλλες χώρες και κυρίως τις ανταγωνίστριές της στον τουρισμό (Ιταλία, Γαλλία, Ισπανία, Τουρκία). Ο ελληνικός τουρισμός, αν και επηρεαζόμενος από τις διεθνείς εξελίξεις, ενδέχεται να ανακάμψει γρηγορότερα.

Τα σημεία στα οποία πρέπει να εστιάσουμε σε πρώτο χρόνο είναι:

η διαμόρφωση εικόνας για τη χώρα μας ως «ασφαλούς προορισμού», μέσω κατάλληλων εργαλείων επικοινωνίας, μάρκετινγκ και προβολής. Η καλή πορεία της πανδημίας στη χώρα μας και οι ευνοϊκές κλιματικές συνθήκες είναι ισχυρά πλεονεκτήματα για την προσέλκυση τουριστών.

η διασφάλιση της υγείας των επισκεπτών σε όλα τα στάδια μετακίνησης και διαμονής, παρέχοντας εχέγγυα όπως πιστοποιητικό υγείας ταξιδιώτη από εγκεκριμένο φορέα, τήρηση πολιτικών και πρωτοκόλλων υγιεινής σε καταλύματα, σε χώρους επίσκεψης, αναψυχής, σίτισης και παροχής τουριστικής βιωματικής εμπειρίας. Ένα είδος δηλαδή διαμόρφωσης «προστατευμένων» από covid-19 ταξιδιών και διακοπών.

Τα παραπάνω, βέβαια, απαιτούν στενή συνεργασία κράτους, τουριστικών φορέων/ επιχειρήσεων και συναφών κλάδων.

Η μαζικότητα στον τουρισμό και τα all inclusive πακέτα διακοπών, δε θα αποτελούν μέρος της νέας τουριστικής πραγματικότητας. Θα πρέπει να είμαστε σε θέση να προσφέρουμε ευέλικτα μοντέλα εξυπηρέτησης ταξιδιωτών, με παροχή εξατομικευμένων διακοπών και εμπειριών προσαρμοσμένων στα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά και τις επιθυμίες τους. Η ευελιξία θα αφορά βέβαια και την ακύρωση κρατήσεων λόγω αστάθμητων παραγόντων (π.χ. πανδημία, φυσική καταστροφή, ασθένεια).

Ο καλός συντονισμός και διακίνηση της πληροφορίας ανάμεσα σε όλους τους παράγοντες διαμόρφωσης και πραγματοποίησης της τουριστικής εμπειρίας (π.χ. tour operators, ξενοδοχεία, καταλύματα, αεροπορικές-ακτοπλοϊκές εταιρείες) είναι θεμελιώδεις. Το ίδιο η ταξιδιωτική ασφάλιση και η χρήση νέων τεχνολογιών.

Η ανάπτυξη εναλλακτικών μορφών τουρισμού, όπως ο αγροτουρισμός, ο ιαματικός, ο ιατρικός, είναι ο ιδανικός τρόπος για να επιτύχουμε:

επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου καθόλη τη διάρκεια του χρόνου

προσέλκυση τουριστών υψηλής οικονομικής δυνατότητας και μεγαλύτερα έσοδα

μικρότερο περιβαλλοντικό αποτύπωμα και προστασία του φυσικού περιβάλλοντος

στήριξη αγροτικών και απομακρυσμένων περιοχών

αειφόρο ανάπτυξη του τουρισμού

Η ανθρώπινη υπερδραστηριότητα έχει κουράσει τον πλανήτη και επιδεινώσει την κλιματική κρίση. Φθείροντας το φυσικό περιβάλλον υπονομεύουμε την οικονομία. Ο σχεδιασμός της τουριστικής ανάπτυξης πρέπει να γίνεται με γνώμονα τη βιωσιμότητα του τουριστικού προϊόντος και την ορθολογική διαχείριση φυσικών και πολιτιστικών πόρων.

Ασφάλεια και αειφορία, σεβασμός στο περιβάλλον, βιώσιμο τουριστικό προϊόν και χρήση νέων τεχνολογιών, είναι οι νέες τάσεις και τα κύρια ζητούμενα στα οποία πρέπει να επικεντρωθούν κράτος, τουριστικοί φορείς και επιχειρήσεις. Προϋπόθεση όλων, βέβαια, είναι να εγγυηθεί η Πολιτεία την επιβίωση επιχειρήσεων και εργαζομένων, ώστε να υπάρχει η οικονομική δυνατότητα για ταξίδια και διακοπές.

*Υπεύθυνος ΚΤΕ Τουρισμού του Κινήματος Αλλαγής, βουλευτής Νομού Κιλκίς

Σχολιάστε