My Twitter Feed

4 Μαΐου, 2024

ΕΙΔΗΣΕΙΣ.ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ:

3,8 εκ. για συντήρηση δρόμων -

Τρίτη, 30 Απριλίου, 2024

Στη Βουλή οι διακοπές σε φ/β -

Τρίτη, 30 Απριλίου, 2024

ΑΔΕΔΥ: Όλοι σε απεργία 1ης Μάη -

Τρίτη, 30 Απριλίου, 2024

Κάλεσμα φορέων για τη 1η Μάη -

Τρίτη, 30 Απριλίου, 2024

ΑΟΚ: Απίστευτη ανατροπή από το ΙΕΚ ΔΕΛΤΑ -

Κυριακή, 28 Απριλίου, 2024

Βροντερό “παρών” για την Υγεία -

Σάββατο, 27 Απριλίου, 2024

Ερώτηση ΚΚΕ για τη Παθολογική -

Παρασκευή, 26 Απριλίου, 2024

Επισκέψεις ενόψει ευρωεκλογών -

Πέμπτη, 25 Απριλίου, 2024

Τα άλυτα προβλήματα της Παιδείας

Tο «Οδοιπορικό για την Παιδεία» που υλοποιεί στο νομό Κιλκίς ο βουλευτής Κιλκίς, Στέφανος Παραστατίδης ως υπεύθυνος Κ.Τ.Ε. Παιδείας του ΠΑΣΟΚ – Κινήματος Αλλαγής, συνεχίστηκε την Παρασκευή 19 Απριλίου στην περιοχή του Κιλκίς, με επισκέψεις σε σχολικές μονάδες και δομές, ολοκληρώνοντας τον φετινό προγραμματισμό, καθώς είχαν προηγηθεί αντίστοιχα οδοιπορικά στην Παιονία.

Πραγματοποιήθηκαν επισκέψεις σε 1ο Δημοτικό Κιλκίς, 3ο Γυμνάσιο, ΕΝ.Ε.Ε.ΓΥ.Λ., 1ο ΕΠΑ.Λ., 1o Εργαστηριακό Κέντρο και Τμήμα Δημιουργικού Σχεδιασμού και Ένδυσης, έγιναν συναντήσεις με συλλόγους διδασκόντων, με τον πρόεδρο και τη γραμματεία του Τμήματος Δημιουργικού Σχεδιασμού και Ένδυσης, με φοιτητές, με τους συλλόγους εκπαιδευτικών Σ.Ε.Π.Ε. Κιλκίς και Ε.Λ.Μ.Ε. Κιλκίς. Στα πλαίσια των συναντήσεων πραγματοποιήθηκαν γόνιμες συζητήσεις σε θέματα γενικής παιδείας, ειδικής αγωγής, υποδομών, κτηριακών εγκαταστάσεων, τεχνολογικού αλλά και ειδικού εξοπλισμού.

Η καταγραφή των προβλημάτων

Καταγράφοντας τα άλυτα προβλήματα της Εκπαίδευσης στο νομό μας, ο κ. Παραστατίδης τα παραθέτει ως εξής σε ανακοίνωσή της:

“Το κτηριακό και οι υποδομές αποτελούν καίρια προβλήματα, με τα περισσότερα κτήρια να είναι παλαιά και να χρήζουν συνεχών ανακαινίσεων και επεμβάσεων. Αναφορές έγιναν για τους προσεισμικούς, στατικούς και ηλεκτρολογικούς ελέγχους που δεν έχουν γίνει στα κτήρια και στην έλλειψη οικοδομικών αδειών που θέτει εμπόδια στην ενεργειακή αναβάθμισή τους. Βέβαια, τα μεγαλύτερα και σοβαρότερα προβλήματα διαπιστώνονται στις κτηριακές υποδομές του ΕΝ.Ε.Ε.ΓΥ.Λ. και του 1ου Εργαστηριακού Κέντρου, για τα οποία πρέπει να δοθούν άμεσες λύσεις.

Το ΕΝ.Ε.Ε.ΓΥ.Λ., που πολύ σωστά δημιουργήθηκε για να καλύψει τις ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες παιδιών του νομού μας, προσφέροντας ίσες ευκαιρίες εκπαίδευσης και κοινωνικής ενσωμάτωσης, στεγάζεται σε χώρο του πρώην Κ.Ε.Γ.Ε. Κιλκίς (νυν κτίριο ΟΠΕΚΕΠΕ). Λειτουργεί, όμως, σε έναν χώρο που δεν πληροί, ούτε τις προδιαγραφές αλλά ούτε  και τις προϋποθέσεις να φιλοξενηθεί σχολείο.Το κτήριο χρησιμοποιείται κι από άλλους φορείς τις απογευματινές ώρες (ΔΙΕΚιλκίς). Είναι ακατάλληλο και αντιστρόφως ανάλογο στις ανάγκες των μαθητών. Δεν υπάρχει αύλειος χώρος, μόνο μια μικρή αυλή χωρίς χώρο για γήπεδα μπάσκετ, βόλεϊ, ποδοσφαίρου κ.ά., δεν υπάρχει εργαστήριο, ούτε γυμναστήριο, οι αίθουσες δεν επαρκούν καθώς οι ανάγκες και ο αριθμός των μαθητών αυξάνονται. Αναγκαστικά, χρησιμοποιούνται και έχουν μετατραπεί σε αίθουσες πολύ μικροί χώροι ή αποθήκες ή κουζινάκια. Το εργαστήριο πληροφορικής είναι μικρό, με λίγους Η/Υ, σε πολύ μικρή αίθουσα. Στο κτήριο η σύνδεση wifi είναι μικρής εμβέλειας, με αποτέλεσμα πολλές αίθουσες να αδυνατούν να έχουν πρόσβαση στο διαδίκτυο. Υπάρχουν κάποια τεχνολογικά μέσα (Η/Υ, laptops, διαδραστικοί πίνακες) αλλά και άλλα που όμως δεν έχουν εγκατασταθεί και παραμένουν κλειστά στις αποθήκες, καθώς δεν επαρκούν οι αίθουσες. Λιγοστά είναι και τα όργανα της γυμναστικής. Καταγράφεται, επίσης, και η ανάγκη προμήθειας ενός οχήματος, τύπου minivan, για τη μεταφορά μαθητών για τη συμμετοχή τους ή για παρακολούθηση θεαμάτων και εκδηλώσεων.

Το κτήριο, που στεγάζει το Εργαστηριακό Κέντρο χαρακτηρίζεται ως εντελώς ακατάλληλο, θα μπορούσαμε να πούμε ότι δεν είναι κατάλληλο ούτε για προσωρινή στέγη. Στερείται οικοδομικής άδειας και χρήζει στατικής μελέτης. Είναι χωρίς αύλειο χώρο, με την είσοδο, με μικρό πεζοδρόμιο να βρίσκεται πολύ κοντά σε δρόμο. Δεν υπάρχει κυλικείο και οι μαθητές απευθύνονται στα γύρω καταστήματα. Οι χώροι και οι αίθουσες είναι μικροί και ανασφαλείς, σε καμία περίπτωση δεν πλησιάζουν τα ενδεδειγμένα τετραγωνικά μέτρα, σύμφωνα με τις προδιαγραφές. Στο κτήριο εξυπηρετούνται οι εργαστηριακές ανάγκες του 1ου ΕΠΑ.Λ. και του 2ου ΕΠΑ.Λ., του Εσπερινού ΕΠΑ.Λ. και του Δ.Σ.Α.Ε.Κ. Κιλκίς, καθιστώντας αναγκαστική και δύσκολη την μετακίνηση μαθητών και εκπαιδευτικών, καθώς οι κύριες μονάδες τους στεγάζονται αλλού και μακριά. Υπάρχει εξοπλισμός καινούριος, ο οποίος όμως μένει αναξιοποίητος, εξαιτίας της ακαταλληλότητας των χώρων.

Αναδείχθηκε το θέμα του δημογραφικού προβλήματος που σταδιακά επηρεάζει και την εκπαίδευση, με την αυξανόμενη μείωση, χρόνο με το χρόνο, των εγγραφών μαθητών και η οποία εμφανίζεται στα Νηπιαγωγεία και Δημοτικά κυρίως. Ειδικά στην επαρχία, σε χωριά, παρατηρείται το φαινόμενο να υφίστανται σχολικές μονάδες με λίγους μαθητές, με την αιωρούμενη απειλή να οδηγηθούν σε κλείσιμο και οι εναπομείναντες μαθητές να αναγκαστούν σε μετακινήσεις.

Στα σχολεία διδάσκουν αρκετοί αναπληρωτές, καλύπτοντας τα λειτουργικά κενά, εδώ και πολλά έτη. Υπάρχει πάντα η αγωνία για την πρόσληψη και τοποθέτησή τους αλλά και για τον μόνιμο διορισμό τους. Η κάλυψη των κενών των εκπαιδευτικών αλλά και των ειδικοτήτων που χρειάζονται έγκαιρα, στην αρχή του σχολικού έτους είναι πάγια θέση τους.

Ακούστηκαν προτάσεις, σε γυμνάσιο και λύκειο, για αναδιαμόρφωση του προγράμματος σπουδών και της έκτασης της ύλης των μαθημάτων, καθώς είναι εκτεταμένη. Επίσης, η διαπίστωση ότι κάποια μαθήματα έχουν υποβαθμιστεί από 2ωρα και 3ωρα σε 1ωρα, μειώνοντας έτσι το ενδιαφέρον και τη συμμετοχή των μαθητών.

Εκφράστηκε, από όλους, ο έντονος προβληματισμός για την έλλειψη πόρων και την υποχρηματοδότηση αλλά και για τις επικείμενες αλλαγές στη λειτουργία των σχολικών επιτροπών.

Τέλος, και για το θέμα της αξιολόγησης των εκπαιδευτικών που βρίσκεται σε εξέλιξη, έγινε διάλογος, ακούστηκαν θέσεις αλλά και προτάσεις. Όλοι συμφωνούν ότι η αξιολόγηση θα πρέπει να ενισχύει την εκπαιδευτική διαδικασία, να βελτιώνει τους δείκτες, να γίνεται σε ένα δίκαιο πλαίσιο και όχι για έλεγχο, να στηρίζει το δημόσιο σχολείο. Διαφωνούν με τη μέθοδο, τον τρόπο και τον χαρακτήρα της αξιολόγησης, που γίνεται με όρους επικοινωνίας κι όχι με όρους ουσίας.

Στο ΔΙ.ΠΑ.Ε. – ΤΜΗΜΑ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΟΥ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΥ & ΕΝΔΥΣΗΣ καταγράφηκε η ανάγκη για αύξηση του αριθμού μελών ΔΕΠ (τώρα είναι μόνο 4) όπως και των διοικητικών υπαλλήλων (τώρα είναι μόνο 2). Η πρόσφατη εξαγγελία για δημιουργία δεύτερου προγράμματος σπουδών, κρίνεται ως θετική εξέλιξη αλλά παραμένει ως πάγια επιδίωξηη δημιουργία δεύτερου τμήματος με παρεμφερές αντικείμενο σπουδών που θα συμβάλει στην αναβάθμισή του γενικότερα. Επισημάνθηκε το τεράστιο πρόβλημα της έλλειψης αστικής συγκοινωνίας που θα εξυπηρετούσε τους φοιτητές και την μετακίνησή τους από και προς το τμήμα και θα τους ανακούφιζε οικονομικά. Αναγκάζονται να μετακινούνται με ταξί ή ακόμη και με τα πόδια, αυξάνοντας την επικινδυνότητα και την πιθανότητα πρόκλησης ατυχήματος. Ένα σύγχρονο τμήμα θα έπρεπε να έχει λυμένο το θέμα της μετακίνησης των φοιτητών με ασφάλεια. Όπως, μεγάλη και επιτακτική ανάγκη είναι η δημιουργία περιφερειακού κόμβου που θα οδηγεί στο κτήριο των εγκαταστάσεων του τμήματος, ο υφιστάμενος δρόμος, με την είσοδο, είναι επικίνδυνος. Τέλος, αναφορά έγινε και στο κτήριο της φοιτητικής λέσχης που παραμένει κλειστό, λόγω της δυσκολίας μετακίνησης των φοιτητών.

Ως προτάσεις, κατατέθηκαν α) η ιδέα για εύρεση χώρου για δημιουργία φοιτητικής στέγης εστίας που θα ανακουφίσει και θα παρέχει λύση στέγασης στους φοιτητές, είτε μέσα, είτε κοντά στην πόλη και στο τμήμα, β) η αξιοποίηση των κτηριακών υποδομών του πρώην 2ου ΕΠΑΛ Κιλκίς, οι οποίες κρίθηκαν ακατάλληλες και από τότε έχουν αφεθεί στην τύχη, χωρίς να έχει γίνει καμία παρέμβαση, με το ιδανικό να βρίσκονταν όλα σε ένα συγκρότημα (1ο – 2ο ΕΠΑ.Λ., Εσπερινό ΕΠΑ.Λ, Εργαστηριακό Κέντρο) με το κυρίως κτήριο και τα εργαστήρια, γυμναστήρια κ.ά., έχοντας τη μορφή ενός mini campus, και γ) η δημιουργία Μουσικού ή Καλλιτεχνικού Σχολείου στο Νομό, που έγινε από εκπαιδευτικό των εικαστικών.

Αξίζει να τονιστεί το πολύ καλό και φιλόξενο κλίμα που κυριάρχησε σε όλες τις συναντήσεις, η διάθεση για εποικοδομητικό διάλογο αλλά και η αγωνία μόνιμων και αναπληρωτών εκπαιδευτικών για σταδιακή επίλυση των προβλημάτων.

Ευχαριστούμε θερμά τους διευθυντές και εκπαιδευτικούς των σχολείων, τον Πρόεδρο και τη Γραμματεία του Τμήματος Δημιουργικού Σχεδιασμού και Ένδυσης που μας υποδέχθηκαν, τα μέλη των συλλόγων εκπαιδευτικών που ανταποκρίθηκαν στο κάλεσμά μας.”

Σχολιάστε