My Twitter Feed

23 Απρίλιος, 2018

ΕΙΔΗΣΕΙΣ.ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ:

ΤΑΙΠΕΔ: Εξετάζει και προτίθεται… -

Δευτέρα, 23 Απρίλιος, 2018

Πρωταθλήτριες οι γυναίκες του AOK! -

Δευτέρα, 23 Απρίλιος, 2018

Στο Money Show τo e-δημοπρατήριο -

Σάββατο, 21 Απρίλιος, 2018

Συνάντηση Κιλτίδη – Μητσοτάκη -

Παρασκευή, 20 Απρίλιος, 2018

Διαβούλευση για αστική μετακίνηση -

Πέμπτη, 19 Απρίλιος, 2018

Αιτήσεις για επανασυνδέσεις -

Πέμπτη, 19 Απρίλιος, 2018

Τσιτουρίδης κατά Κ. Αχ. Καραμανλή -

Πέμπτη, 19 Απρίλιος, 2018

Δέσμευση για κτήριο ΤΣΦ Παιονίας -

Πέμπτη, 19 Απρίλιος, 2018

ΤΑΙΠΕΔ: Εξετάζει και προτίθεται…

Το ΤΑΙΠΕΔ εξετάζει και προτίθεται να προτείνει σύντομα προς το Ελληνικό Δημόσιο να καταστεί εφικτή η συμπερίληψη στην σύμβαση παραχώρησης η υποχρέωση του παραχωρησιούχου για την εκτέλεση των σχετικών εργασιών στο τμήμα της ΠΑΘΕ από τα Μάλγαρα μέχρι τον κόμβο Πολυκάστρου.

Αυτό τονίζει ο πρόεδρος του ΤΑΙΠΕΔ, Άρης Ξενόφος, στην απάντησή του σε επιστολή του δημάρχου Παιονίας, Χρήστου Γκουντενούδη, για το θέμα της επικινδυνότητας του εν λόγω τμήματος.

Η απάντηση αυτή ασφαλώς διαφέρει από τη ανακοίνωση του βουλευτή, Γιώργου Γεωργαντά, περί διαβεβαίωσης του κ. Ξενόφου στον ίδιο ότι κατασκευή του τμήματος Πολυκάστρου – Χαλάστρας της ΠΑΘΕ, με δύο λωρίδες ανά κατεύθυνση, διαχωριστική νησίδα και κιγκλιδώματα στις δύο άκρες του οδοστρώματος, θα συμπεριληφθεί στον διαγωνισμό για την παραχώρηση της εκμετάλλευσης της Εγνατίας Οδού και των κάθετων αξόνων της, ως υποχρέωση του εργολάβου.

Σύμφωνα με την απάντηση του κ. Ξενόφου προς τον κ. Γκουντενούδη, μέχρι και σήμερα δεν έχει περιέλθει στο Ταμείο το δικαίωμα και η αρμοδιότητα σχεδιασμού και εκτέλεσης κατασκευαστικών εργασιών επί του εν λόγω τμήματος. Προσθέτει, πάντως ότι «το ΤΑΙΠΕΔ συμμερίζεται απολύτως τους προβληματισμούς» σχετικά με την ανάγκη αναβάθμισης του εν λόγω τμήματος.

Η επιστολή του δημάρχου Παιονίας είχε σταλεί στις 2 Απριλίου 2018 και έκανε λόγο το μοναδικό τμήμα στο οποίο δεν υπάρχει διαχωριστική νησίδα, ενώ συναντώνται φθορές επί του οδοστρώματος και πλήρης συσκότιση σε αρκετά σημεία, με συνέπεια ανθρώπινες ζωές να χάνονται αδίκως.

Όσον αφορά τα διόδια, ο κ. Γκουντενούδης υποστήριζε στην επιστολή του ότι με την τοποθέτηση πλευρικού σταθμού διοδίων στο ύψος του Πολυκάστρου, «όχι μόνο δεν δρομολογείται η ανταποδοτικότητα και η βελτίωση του οδικού δικτύου, αλλά εξασφαλίζεται μονάχα ο παραχωρησιούχος του έργου και θα δημιουργήσουν τεράστιο πρόβλημα στους μόνιμους κατοίκους του δήμου μας και επίσης θα καταφέρουν καίριο πλήγμα στην ήδη χειμαζόμενη τοπική αγορά».

Για το εν λόγω θέμα, ο κ. Ξενόφος δεν κάνει στην απάντησή του καμιά απολύτως αναφορά.

Η απάντηση του προέδρου του ΤΑΙΠΕΔ:

«Αξιότιμε κύριε Δήμαρχε,

Αναφερόμαστε στην από 02.04.2018 επιστολή σας με την οποία μας θέτετε σειρά ζητημάτων σχετικά με το τμήμα της Εθνικής Οδού από τα Μάλγαρα μέχρι τον κόμβο Πολυκάστρου.

Τα ακριβή δικαιώματα σε σχέση με τον αυτοκινητόδρομο της Εγνατίας Οδού που έχουν περιέλθει στο ΤΑΙΠΕΔ προβλέπονται στην υπ’ αριθ. 215/10.8.2012 απόφαση της Διυπουργικής Επιτροπής Αναδιαρθρώσεων και Αποκρατικοποιήσεων («ΔΕΑΑ») (ΦΕΚ ΄Β 2316), όπως τροποποιήθηκε από την υπ’ αριθμ. 241/27.8.2013 απόφαση της ιδίας Επιτροπής (ΦΕΚ ΄Β 2221).

Όπως προκύπτει από το περιεχόμενο της ως άνω ΔΕΑΑ, μέχρι και σήμερα δεν έχει περιέλθει στο Ταμείο το δικαίωμα και άρα ούτε η αρμοδιότητα σχεδιασμού και εκτέλεσης κατασκευαστικών εργασιών επί του εν λόγω τμήματος, όπως αυτές που αναφέρονται στην επιστολή σας.

Σε κάθε περίπτωση, το ΤΑΙΠΕΔ συμμερίζεται απολύτως τους προβληματισμούς σας αναφορικά με την ανάγκη αναβάθμισης του εν λόγω τμήματος. Για τον λόγο αυτό, το ΤΑΙΠΕΔ εξετάζει και προτίθεται να προτείνει σύντομα προς το Ελληνικό Δημόσιο την τροποποίηση της σχετικής ΔΕΑΑ ώστε να καταστεί εφικτή η συμπερίληψη στην σύμβαση παραχώρησης η υποχρέωση του παραχωρησιούχου για την εκτέλεση των σχετικών εργασιών.

Ανεξαρτήτως των ανωτέρω, ως προς τα αναφερόμενα για την ύπαρξη φθορών στο οδόστρωμα, θα θέλαμε να επιστήσουμε την προσοχή σας στη ρύθμιση του άρθρου 2 παρ. 7 του ν. 3986/2011. Σύμφωνα με την διάταξη αυτή, από την μεταβίβαση ενός δικαιώματος στο Ταμείο, ο προηγούμενος φορέας του παραμένει στη διοίκηση, διαχείριση και άσκησή του, ως εκ του νόμου εντολοδόχος του Ταμείου, χωρίς αμοιβή, με την υποχρέωση να το διατηρεί κατάλληλο για τον προορισμό του μέχρι την αξιοποίηση του από το Ταμείο. Σημειώνεται δε ότι τη ρύθμιση του νόμου την επαναλαμβάνει και η παρ. 4 της υπ’ αριθμ. 215/10.8.2012 απόφασης ΔΕΑΑ, όπως ισχύει τροποποιημένη, ορίζοντας ότι η διοίκηση, διαχείριση και άσκηση των δικαιωμάτων που περιήλθαν στο Ταμείο, δυνάμει της εν λόγω απόφασης, παραμένει στον εκάστοτε φορέα τους (Ελληνικό Δημόσιο ή/και Εγνατία Οδός Α.Ε.)».

Σχολιάστε