My Twitter Feed

13 Μαΐου, 2024

ΕΙΔΗΣΕΙΣ.ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ:

ΑΟΚ: Σπουδαίο “διπλό” στο Αιγίνιο -

Δευτέρα, 13 Μαΐου, 2024

Συναντήσεις Δένδια στο Κιλκίς -

Δευτέρα, 13 Μαΐου, 2024

“Μοντέλο για τη χώρα το Σταραμάκι” -

Παρασκευή, 10 Μαΐου, 2024

Επίσκεψη Δένδια για ευρωεκλογές -

Πέμπτη, 9 Μαΐου, 2024

ΠΑΣΟΚ: Το πρόγραμμα ομιλιών -

Τετάρτη, 8 Μαΐου, 2024

3,8 εκ. για συντήρηση δρόμων -

Τρίτη, 30 Απριλίου, 2024

Στη Βουλή οι διακοπές σε φ/β -

Τρίτη, 30 Απριλίου, 2024

ΑΔΕΔΥ: Όλοι σε απεργία 1ης Μάη -

Τρίτη, 30 Απριλίου, 2024

Τέχνη με χασάπικο και ζεϊμπέκικο

Όμορφες παρέες γεννήθηκαν μέσα στα χρόνια στα τμήματα χορού της Τέχνης, παρουσίασαν τη δουλειά και το μεράκι τους σε πάρτυ και μουσικοχορευτικές παραστάσεις και άλλες τόσες προσδοκούμε να γίνουν στην πορεία!

Αποδεχόμενοι το αίτημά σας για γνήσιους λαικούς ελληνικούς χορούς δημιουργήσαμε ένα νέο τμήμα χορού στην Τέχνη. Τμήμα χασάπικου και ζεϊμπέκικου χορού.

Το Χασάπικο ή Χασάπικος είναι χορός και τύπος τραγουδιών των Ελλήνων από τη Μικρά Ασία, τη Μακεδονία και την Κωνσταντινούπολη.

Χορεύεται σε ευθεία γραμμή, τα βήματα μοιάζουν με την παράθεση τελετουργικών κινήσεων. Υπάρχουν πολλά είδη «χασάπικου», που χωρίζονται σε 2 μεγάλες κατηγορίες: τους αργούς και τους γρήγορους. Έντονο ενδιαφέρον παρουσιάζει ο τρόπος με τον οποίο μεταλλάχθηκε ο χορός αυτός στα νεότερα χρόνια. Χωρίστηκε σε δύο κατηγορίες, αργό και γρήγορο και τέσσερις μορφές που είναι το Χασάπικο, το Χασαποσέρβικο, το βαρύ και αργό χασάπικο και το αποκαλούμενο «Πολίτικο – Ταταυλιανό».

Το χασάπικο αποτέλεσε βάση για το συρτάκι (δημοφιλές από την ταινία “Αλέξης Ζορμπάς“), εξαπλώθηκε στα πέρατα της γης, με την ταινία του Ζυλ Ντασσέν «Ποτέ την Κυριακή» και έγινε πλέον γνωστό και δημοφιλές ως «συρτάκι» . Θεωρήθηκε από τους ξένους ως ο αντιπροσωπευτικότερος ελληνικός χορός. Χορογραφήθηκε και εξελίχθηκε, επηρεασμένος από τον ελληνικό κινηματογράφο, εντελώς διαφορετικός από την αρχική του προέλευση. Έστω κι έτσι όμως, στις αρχές της δεκαετίας του ’60 εισέβαλε ακόμη και σε σπίτια διπλωματικών υπαλλήλων, στις χοροεσπερίδες και τα νεανικά πάρτι.

Ο ζεϊμπέκικος  είναι ο πιο καθαρός, συγχρόνως ελληνικός ρυθμός. Ένας μοναχικός θρήνος, μια μυσταγωγία της ψυχής

Τα ζεϊμπέκικα  είναι καλλιτεχνικές δημιουργίες λαϊκών στρωμάτων, η επίδραση από τη Βυζαντινή μουσική είναι φανερή και σε ό,τι αφορά τα ηχοχρώματα και τις μελωδίες, τις κλίμακές, αλλά και τις πολλές ανατολικές αλληλοεπιδράσεις.

Ο Διονύσης Χαριτόπουλος, μεταξύ άλλων γράφει για το ζεϊμπέκικο : «είναι ιερατικός χορός με εσωτερική ένταση και νόημα που ο χορευτής οφείλει να το γνωρίζει και να το σέβεται.  Είναι η σωματική έκφραση της ήττας. Η απελπισία της ζωής. Το ανεκπλήρωτο όνειρο. Είναι το «δεν τα βγάζω πέρα». Το κακό που βλέπεις να έρχεται. Το παράπονο των ψυχών που δεν προσαρμόστηκαν στην τάξη των άλλων».

Τα μαθήματα θα γίνονται κάθε Τρίτη 6 με 7 και απευθύνονται σε ηλικίες από 15 έως 105 ετών.

Και φυσικά ποιός άλλος παρά ο βιρτουόζος και επαγγελματίας χορευτής παρά ο Κωνσταντίνος Πετρίδης, θα σας παρασύρει στα μυστικά των ελληνικών χορών?.

Μα φυσικά ο Κωνσταντίνος Πετρίδης! Καθηγητής χορού στην Ανώτερη Επαγγελματική Σχολή Χορού του Δήμου Θεσσαλονίκης, γεννήθηκε στο Βρότσλαφ της Πολωνίας.
Σε ηλικία 10 ετών εισήχθη στην Κρατική Σχολή Χορού του Πόζναν, απ’ όπου και αποφοίτησε ως διπλωματούχος χορευτής και δάσκαλος χορού, μετά από σπουδές εννέα ετών. Προσελήφθη στην όπερα του Βρότσλαφ ως σολίστ, όπου και εργάστηκε δύο χρόνια, χορεύοντας κλασικό και σύγχρονο ρεπερτόριο.
Εργάστηκε ως σολίστ για οκτώ χρόνια στο Κρατικό Θέατρο Βορείου Ελλάδος,
ενώ απασχολήθηκε και στην όπερα του Γκέλσεν Κίρχεν στη Γερμανία.
Από το 1994 διδάσκει ως καθηγητής χορού στην Ανώτερη Επαγγελματική Σχολή Χορού του Δήμου Θεσσαλονίκης και είναι ιδρυτικό μέλος της ομάδας σύγχρονου χορού “Εμμέλεια”.

Έχει διδάξει σε Ανώτερες Δραματικές Σχολές, έχει χορογραφήσει για το Κ.Θ.Β.Ε., για μιούζικαλ και άλλες θεατρικές παραστάσεις όπως “Μποστ-Φαύστα”, “Γενικός γραμματέας” του Καπετανάκη, “Όπερα της πεντάρας”.
Το 1997 παίρνει χορογραφική διάκριση στο διαγωνισμό της Ραλλού Μάνου Δήμου Αθηναίων.
Συνεργάστηκε με τον G. Bregovic στην πολιτιστική πρωτεύουσα Ευρώπης στη Θεσσαλονίκη το 1997, και χόρεψε γι’ αυτόν στο Άρχους της Δανίας το 1999 και στο Παλέρμο της Ιταλίας το 2000.
Συμμετείχε σε σειρά παραστάσεων που διοργάνωσε το Μέγαρο Μουσικής Θεσσαλονίκης, χορεύοντας το ρόλο του “άνδρα” στην όπερα Κάρμεν του Μπιζέ, στο πλαίσιο των “Δημητρίων”.
Έχει χορέψει σε πολλά μπαλέτα, όπως: “Ιεροτελεστία της Άνοιξης” του Ι. Στραβίνσκι, “Εικαστικά παιχνίδια” του Ρ. Σούμαν, “Μάγκριτ” του Σ. Προκόφιεφ, “Ρωμιοσύνη” σε μουσική του Μ. Θεοδωράκη και πολλά άλλα.

Μη χάσετε τη μοναδική εμπειρία να εκπαιδευτείτε διασκεδάζοντας από τον πρωτοχορευτή Κωνσταντίνο Πετρίδη!

Πληροφορίες για εγγραφές στα μαθήματα: Από την Τρίτη 12 Σεπτεμβρίου και κάθε Τρίτη και Πέμπτη, 5 με 9 μ.μ. στα γραφεία της ΤΕΧΝΗΣ (25ης Μαρτίου 20) και τηλεφωνικά ίδιες ημέρες και ώρες στο 23410 – 24217 και 6946253961 ενώ μπορείτε να λαμβάνετε πληροφορίες στέλνοντας e-mail στη διεύθυνση texni-kilkis@hotmail.gr

Σχολιάστε