My Twitter Feed

14 Ιανουαρίου, 2021

ΕΙΔΗΣΕΙΣ.ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ:

Μονάδα επεξεργασίας αποβλήτων -

Πέμπτη, 14 Ιανουαρίου, 2021

Πρώτοι σε θνησιμότητα το 2020! -

Πέμπτη, 14 Ιανουαρίου, 2021

Έξοδος από τη καυτή πρώτη 7άδα -

Πέμπτη, 14 Ιανουαρίου, 2021

Πυροπροστασία σε 75 σχολικές μονάδες -

Πέμπτη, 14 Ιανουαρίου, 2021

Νέες αναρτήσεις για δασικ. χάρτες -

Τετάρτη, 13 Ιανουαρίου, 2021

“Ριγμένες” οι επιχειρήσεις του Κιλκίς -

Τρίτη, 12 Ιανουαρίου, 2021

Υγειονομικοί: Εμβόλιο μόνο το 33%! -

Τρίτη, 12 Ιανουαρίου, 2021

Μονοψήφιοι αριθμοί κρουσμάτων -

Τρίτη, 12 Ιανουαρίου, 2021

Προκήρυξη διοδίων σε Ευζώνους

Στην προκήρυξη διαγωνισμού για την κατασκευή τεσσάρων νέων σταθμών διοδίων, ένας εκ των οποίων θα είναι  στην περιοχή των Ευζώνων, προχώρησε η “Εγνατία Οδός Α.Ε.”, μετά την ανακοίνωση του ΤΑΙΠΕΔ πριν λίγες μέρες, για εκκίνηση της διαδικασίας ιδιωτικοποίησης της εταιρείας. 

diodia-001Η λειτουργία διοδίων στους Ευζώνους προβλέπεται από την Εγνατία ΑΕ με την αιτιολόγηση ότι ανάμεσα στα προς παραχώρηση τμήματα περιλαμβάνεται και η κάθετος από τον Α/Κ Χαλάστρας έως τον μεθοριακό σταθμό.

Με αφορμή το γεγονός, ο βουλευτής Κιλκίς της ΝΔ, Γιώργος Γεωργαντάς, κατέθεσε επίκαιρη ερώτηση προς τον υπουργό  Υποδομών Χρ. Σπίρτζη, τονίζοντας ότι δεν μπορεί να επιβληθεί τέλος κυκλοφορίας για τη χρήση του εν λόγω οδικού άξονα πριν ολοκληρωθούν οι παρεμβάσεις βελτίωσής του. Παράλληλα ζητά να απαλλαγούν πλήρως οι μόνιμοι κάτοικοι των χωριών, τα οποία βρίσκονται πλησίον του προβλεπόμενου σταθμού διοδίων των Ευζώνων, με την κατάλληλη χωροθέτησή του.

Με την ερώτησή του, ο κ. Γεωργαντάς τονίζει το γεγονός ότι στον άξονα Χαλάστρας-Ευζώνων υπάρχει αμφίδρομη κυκλοφορία χωρίς διαχωριστικό στηθαίο, το οδόστρωμα είναι φθαρμένο και το πλάτος του δεν επαρκεί για την λειτουργία δύο λωρίδων κυκλοφορίας ανά κατεύθυνση. “Τα τελευταία 13 χρόνια συνέβησαν 34 θανατηφόρα τροχαία συμβάντα στα 32 χιλιόμετρα του δικτύου που βρίσκεται στην αρμοδιότητα του Α.Τ Πολυκάστρου. Ο δρόμος ειδικά τη νύχτα είναι ιδιαίτερα επικίνδυνος καθώς δεν υπάρχουν σε όλο το μήκος του παράπλευρες μπάρες ούτε επαρκής φωτισμός”, υπογραμμίζει.

georgantas-vouliΤο κείμενο της επίκαιρης  ερώτησης:

«Πριν λίγες μέρες το Ταμείο Αξιοποίησης Ιδιωτικής Περιουσίας του Δημοσίου (ΤΑΙΠΕΔ) ανακοίνωσε την εκκίνηση της διαδικασίας για την ιδιωτικοποίηση της Εγνατίας Οδού Α.Ε και την παραχώρηση του οδικού της δικτύου. Ανάμεσα στα προς παραχώρηση τμήματα περιλαμβάνεται και η κάθετος από την Α/Κ Χαλάστρας έως τον μεθοριακό σταθμό Ευζώνων. Σύμφωνα με την ανακοίνωση του ΤΑΙΠΕΔ η διαβούλευση για τη σύμβαση της παραχώρησης θα  προκηρυχτεί στις αρχές του 2017 με στόχο οι δεσμευτικές προσφορές να κατατεθούν ως το Νοέμβριο του ίδιου έτους.

Παράλληλα η ΄Εγνατία Οδός Α.Ε. προκηρύσσει διαγωνισμό για την κατασκευή 4 νέων σταθμών διοδίων, ένας εκ των οποίων θα είναι  στην περιοχή των Ευζώνων, η λειτουργία του οποίου αναμένεται εντός των λίγων επόμενων μηνών.

Τίθενται δύο πολύ μεγάλα ζητήματα επί των οποίων πρέπει να δώσετε απάντηση και βεβαίως λύση.

Το πρώτο έχει να κάνει με το γεγονός ότι δεν μπορεί να επιβληθεί τέλος κυκλοφορίας για τη χρήση της οδού ενός οδικού άξονα  (Χαλάστρας-Ευζώνων) στον οποίο καμία προϋπόθεση ενός σύγχρονου  αυτοκινητόδρομου δεν πληρούται. Είναι γνωστό  ότι το τμήμα αυτό της Εθνικής Οδού είναι ουσιαστικά το μοναδικό στο οποίο υπάρχει αμφίδρομη κυκλοφορία χωρίς διαχωριστικό στηθαίο. Το οδόστρωμα είναι φθαρμένο και το πλάτος του δεν επαρκεί για την λειτουργία δύο λωρίδων κυκλοφορίας ανά κατεύθυνση. Τα τελευταία 13 χρόνια συνέβησαν 34 θανατηφόρα τροχαία συμβάντα στα 32 χιλιόμετρα του δικτύου που βρίσκεται στην αρμοδιότητα του Α.Τ Πολυκάστρου. Ο δρόμος ειδικά τη νύχτα είναι ιδιαίτερα επικίνδυνος καθώς δεν υπάρχουν σε όλο το μήκος του παράπλευρες μπάρες ούτε επαρκής φωτισμός.

Είναι λοιπόν επιτακτική ανάγκη να γίνουν άμεσα οι παρεμβάσεις στο συγκεκριμένο οδικό άξονα, ο οποίος άλλωστε αποτελεί την πύλη εισόδου της χώρας, πλην όμως είναι έξω από κάθε λογική η λειτουργία διοδίων πριν την αναβάθμιση της οδού. Οι σταθμοί διοδίων λειτουργούν με βάση την αρχή της ανταποδοτικότητας και ουδείς μπορεί να απαιτήσει από τους χρήστες οποιαδήποτε επιβάρυνση πριν ολοκληρωθούν οι παρεμβάσεις. Εν προκειμένω δεν υπάρχει καν σαφές και δεσμευτικό χρονοδιάγραμμα για το ποιός θα αναλάβει αυτό το έργο και πότε θα το εκτελέσει.

Είναι ξεκάθαρο ότι δεν μπορεί ο συγκεκριμένος σταθμός διοδίων να εξισωθεί με όλους τους άλλους που επιδιώκετε να θέσετε σε λειτουργία καθώς μια τέτοια απόφαση θα είναι νομικά έωλη και ηθικά απαράδεκτη.

Ένα δεύτερο ερώτημα στο οποίο πρέπει να δώσετε απάντηση είναι αυτό της πρόνοιας  που οφείλει η πολιτεία να επιδείξει απέναντι στους λιγοστούς κατοίκους των χωριών που βρίσκονται στην παραμεθόριο αυτή περιοχή.

Υπάρχει η υποχρέωση και η δυνατότητα οι μόνιμοι κάτοικοι των χωριών τα οποία βρίσκονται πλησίον του προβλεπόμενου σταθμού διοδίων των Ευζώνων με την κατάλληλη χωροθέτηση  των διοδίων να απαλλαγούν πλήρως όχι μόνο οι ίδιοι αλλά και οι λιγοστοί επισκέπτες τους.

Είναι αδήριτη ανάγκη άμεσα και πριν την ιδιωτικοποίηση της Εγνατίας Οδού Α.Ε. να προβείτε στις ενέργειες εκείνες που αρχικά θα δεσμεύουν τον μελλοντικό παραχωρησιούχο για τη λειτουργία του σταθμού διοδίων μόνο μετά την ολοκλήρωση των εργασιών αναβαθμίσεως του οδικού άξονα Χαλάστρας-Ευζώνων και ταυτόχρονα να διασφαλίσετε την απαλλαγή των κατοίκων των χωριών της παραμεθορίου με την κατάλληλη χωροθέτηση του σταθμού διοδίων.              

Με βάση τα ανωτέρω, ερωτάσθε:

Τί προτίθεστε να κάνετε σχετικά με τα δύο αυτά εξαιρετικά σημαντικά ζητήματα;»

Σχολιάστε