My Twitter Feed

16 Ιανουαρίου, 2021

ΕΙΔΗΣΕΙΣ.ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ:

Ξεκίνησε ο εμβολιασμός των 85+ -

Σάββατο, 16 Ιανουαρίου, 2021

Ξανά στη μαύρη πρώτη θέση! -

Παρασκευή, 15 Ιανουαρίου, 2021

Τα είπαν για έργα υποδομών -

Παρασκευή, 15 Ιανουαρίου, 2021

Κιλκίς: Ετοιμότητα για τον “Λέανδρο” -

Παρασκευή, 15 Ιανουαρίου, 2021

Ξανά στις πρώτες θέσεις το Κιλκίς -

Παρασκευή, 15 Ιανουαρίου, 2021

Έτοιμοι για ακραία καιρικά φαινόμενα -

Παρασκευή, 15 Ιανουαρίου, 2021

“Όχι στη μονάδα του Μυτιληναίου” -

Πέμπτη, 14 Ιανουαρίου, 2021

Μονάδα επεξεργασίας αποβλήτων -

Πέμπτη, 14 Ιανουαρίου, 2021

Παρέμβαση Οικολόγων για Φ.Α.

*Με αναφορές και σ` αυτό του Κιλκίς.

Οι Οικολόγοι Πράσινοι καλούν το ΥΠΕΚΑ  “να δώσει ξεκάθαρη απάντηση σε όλα τα ερωτηματικά που δημιουργούνται από το γεγονός ότι ολοκληρωμένες υποδομές σύνδεσης με το φυσικό αέριο μένουν ανενεργές, επιβαρύνοντας τόσο το δημόσιο, όσο και τους πολίτες της χώρας, ειδικά τώρα εν όψει του χειμώνα”. 

Στην σχετική ανακοίνωση γίνεται αναφορά και στο δίκτυο του Κιλκίς, με τις εξής επισημάνσεις:

Εδώ και μια πενταετία έχουν κατασκευαστεί δίκτυα φυσικού αερίου σε διάφορες ελληνικές πόλεις, που όμως ακόμα δεν λειτουργούν. Πρόκειται για έργα που χρηματοδοτήθηκαν από το 3ο Κοινοτικό Πλαίσιο στήριξης, είναι ιδιοκτησία της ΔΕΠΑ Α.Ε. (Δημόσια Επιχείρηση Αερίου) και οι επενδύσεις που έγιναν για αυτά είναι της τάξεως των 15.000.000 ευρώ.


Αφορούν έργα στις πόλεις: Θήβα, Χαλκίδας, Σέρρες, Κιλκίς, Λαμία και Κατερίνη, στις οποίες έχουν κατασκευαστεί και δίκτυα χαμηλής πίεσης 4 bar, ώστε να συνδέονται κατευθείαν οι καταναλωτές. Με λίγα λόγια υπάρχει ολοκληρωμένη, αλλά πλήρως αναξιοποίητη υποδομή.
Αναλυτικά, στη Θήβα έχουν κατασκευαστεί 14.500, στη Χαλκίδα, 14.000, στις Σέρρες 15.000, στο Κιλκίς 11.700, στη Λαμία 17.500 και στην Κατερίνη 16.000 μέτρα. Επιπλέον έχουν κατασκευαστεί και οι σταθμοί υποβιβασμού πίεσης 70/19 bar που τροφοδοτούν τα δίκτυα και που το κόστος καθενός είναι της τάξεως των 2.200.000 ευρώ.


Τα δίκτυα αυτά έχουν ενταχθεί σε ΕΠΑ (Στερεάς Ελλάδας και Εύβοιας, Κεντρικής Μακεδονίας, Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης. ανάλογα με το που ανήκουν γεωγραφικά οι πόλεις) κατά το πρότυπο των ΕΠΑ Αττικής, Θεσσαλονίκης, Θεσσαλίας που ήδη λειτουργούν.
Μετά από άγονους διαγωνισμούς (ο τελευταίος το 2011) για την εξεύρεση επενδυτή που θα τα λειτουργήσει, τα δίκτυα μένουν ανεκμετάλλευτα, με τον Έλληνα φορολογούμενο να επωμίζεται το κόστος συντήρησης χωρίς να έχει τουλάχιστον το όφελος από την μικρότερη τιμή του φυσικού αερίου και το περιβαλλοντικό όφελος από ένα καύσιμο φιλικότερο από το πετρέλαιο ή τον πυρήνα που καίνε πλέον πολλά νοικοκυριά.


Το κράτος επιπλέον χάνει φόρους που θα εισέπραττε από το φυσικό αέριο καθώς και από καυσόξυλα και λοιπά καύσιμα νέου τύπου τα οποία ως επί το πλείστον διακινούνται παράνομα. Η ανικανότητα της ΔΕΠΑ να διαχειριστεί την περιουσία της, που είναι και περιουσία του ελληνικού λαού, ενώ διαθέτει την τεχνογνωσία, δημιουργεί πολλά ερωτηματικά για τις σκοπιμότητες οι οποίες κρύβονται από πίσω.


Το ίδιο ισχύει και για τα δίκτυα φυσικού αερίου που έχουν κατασκευαστεί αποκλειστικά για την τροφοδότηση νοσοκομείων. Επενδύσεις της τάξεως των 9.000.000 ευρώ “κοιμούνται” και οι επιτήδειοι που λυμαίνονται τις προμήθειες των νοσοκομείων συνεχίζουν το έργο τους. Νοσοκομεία, όπως αυτά σε Αλεξανδρούπολη, Ξάνθη, Θήβα, Σέρρες, Δράμα, Κομοτηνή, Λαμία δεν έχουν ακόμα συνδεθεί με το φυσικό αέριο.
Όλα τα παραπάνω προκαλούν εύλογες απορίες αλλά και ανησυχίες, αφού από τη μια υποδομές που θα μπορούσαν να προσφέρουν έσοδα παραμένουν στα αζήτητα, από την άλλη, με τις πρακτικές αυτές επιβαρύνονται οικονομικά οι καταναλωτές, αλλά και αρκετές περιοχές περιβαλλοντικά, προς όφελος διαφόρων κυκλωμάτων, συμπεριλαμβανομένου κι αυτού του πετρελαίου.”

 

Σχολιάστε