My Twitter Feed

10 Οκτώβριος, 2019

ΕΙΔΗΣΕΙΣ.ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ:

Αντί ΠΑΘΕ φτιάχνουν τη παλιά ΕΟ! -

Πέμπτη, 10 Οκτώβριος, 2019

Αγωνία μαθητών Ν. Αγιονερίου -

Τετάρτη, 9 Οκτώβριος, 2019

Ο Σιωνίδης βλέπει Θεοδωρικάκο -

Τετάρτη, 9 Οκτώβριος, 2019

Απάντηση Αγαθοπούλου σε ΝΟΔΕ -

Τετάρτη, 9 Οκτώβριος, 2019

Γονείς καταγγέλλουν το ΚΤΕΛ -

Τετάρτη, 9 Οκτώβριος, 2019

Ομόφωνα τα νομικά Πρόσωπα -

Τετάρτη, 9 Οκτώβριος, 2019

Φραγγίδης: Για Ν. Καβάλα και άλλα -

Τετάρτη, 9 Οκτώβριος, 2019

ΝΟΔΕ: Απάντηση για το επίδομα θέρμανσης -

Τρίτη, 8 Οκτώβριος, 2019

Νέα διοίκηση στη Τέχνη Κιλκίς

*Η οποία πάει θέατρο για «Φόνισσα» του Παπαδιαμάντη.

Την Τρίτη  8 Οκτωβρίου συνήλθαν τα μέλη του νεοεκλεγέντος  Διοικητικού Συμβουλίου της Μ.Κ.Ε. ΤΕΧΝΗ προκειμένου να συγκροτηθούν σε σώμα.

Η σύνθεση  του νέου Διοικητικού Συμβουλίου για τη διετία 2020-2021  καθορίστηκε ως ακολούθως:

  • Πρόεδρος:Σοφία Κεσίδου
  • Γ.Γραμματέας: Αλεξάνδρα Ανανιάδου
  • Ταμίας: Δέσποινα Δουλκερίδου
  • Αντιπρόεδρος: Θεόδωρος Γιαννακός
  • Μέλος-υπεύθυνη τμημάτων χορού και μουσικής: Άννα Αρκούδη
  • Μέλος- υπεύθυνη τμημάτων ζωγραφικής και δημιουργικής έκφρασης: Δέσποινα Κοσμίδου
  • Μέλος-υπεύθυνη θεατρικού παιχνιδιού: Ελένη Αραβίδου
  • Υπεύθυνη Πινακοθήκης: Μαρία Σαραντοπούλου

«Επιλέγουμε την αισιοδοξία για ένα αύριο με χρώματα, ομορφιά, αγκαλιές, θετική διάθεση και δημιουργία.

Ονειρευτήκαμε την πόλη σαν μια μεγάλη παρέα. Σας ευχαριστούμε που μας εμπιστεύεστε.

Σας θέλουμε δίπλα μας, έχουμε ανάγκη τις ιδέες, τις προτάσεις, την αγάπη και τη στήριξη σας.

Προχωράμε παρέα!»

Πάμε θέατρο;

Η παράσταση: Η Φόνισσα

Ο συγγραφέας:  Αλέξανδρος Παπαδιαμάντης

Το θέατρο : Θέατρο Τ

Στο ρόλο της Φόνισσας : Έφη Σταμούλη

ΚΥΡΙΑΚΗ 20 ΟΚΤΩΒΡΙΟΥ 2019

Αναχώρηση 18.00 από την πλατεία Ειρήνης

Συμμετοχή στα τηλέφωνα:

Απόγευμα 4-8 : 23410 24217

Απόγευμα 5-8: 6946 595 220

Ελάτε να παρακολουθήσουμε  την Κυριακή 20 Οκτωβρίου 2019 την ατμοσφαιρική, καθηλωτική παράσταση της Πειραματικής Σκηνής της Τέχνης,  “ Η Φόνισσα”  του αγαπημένου σκιαθίτη συγγραφέα Αλέξανδρου Παπαδιαμάντη.

Η Φόνισσα γραμμένη το 1903 θεωρείται ίσως το πιο επιτυχημένο έργο του συγγραφέα, το οποίο συνεχίζει να σαγηνεύει όλο και περισσότερους αναγνώστες και δημιουργούς. Αποτελεί μία νουβέλα με κεντρικό πρόσωπο την Χαδούλα, τη Φόνισσα, η οποία, έχοντας πάρει τον συνήθη για τις γυναίκες της εποχής της χαρακτηρισμό από το όνομα του άντρα της, είναι πλέον η Φραγκογιαννού. Ο Παπαδιαμάντης μας αφηγείται την ιστορία ‘’της τάλαινας γυνής’’, η οποία υποχρεωμένη να υπομένει τα βάσανα που όριζε το φύλο και η εποχή της, διαδέχεται τους δουλικούς ρόλους της κόρης, της συζύγου, της μάνας και στη συνέχεια, της ‘’πενθεράς’’ και ‘’μάμμης’’.

Αυτή η ατέλειωτη σειρά από βάρη ωθούν την Φραγκογιαννού στη βαθιά συνειδητοποίηση της τραγικής μοίρας της γυναικός και τη γεμίζουν οργή για την αδικία που είναι υποχρεωμένη να επωμίζεται. Σε μια προσπάθεια απονομής δικαιοσύνης ή και επανάστασης στον φαύλο κύκλο του γυναικείου ριζικού, αυτό που με τα λόγια του συγγραφέα συνεπάγεται το ‘’ψήλωμα του νου’’, η ‘’γραία’’ -55 ετών- ‘’Χαδούλα’’ επιχειρεί το ‘’έγκλημα’, μία σειρά από φόνους μικρών κοριτσιών, για να απαλλάξει από το βάρος της μοίρας τους αυτά και τους γονείς τους.

Η ταλαιπωρημένη Χαδούλα, τολμά όψιμα την επανάστασή της απέναντι στην καθεστηκυία τάξη πραγμάτων της εποχής της, που, δυστυχώς, «πνίγεται» στο αίμα. Οι ζοφερές εμπειρίες της μέσα σε μία ανδροκρατούμενη κοινωνία σταδιακά τη διαμορφώνουν σε μια ιδιόρρυθμη προσωπικότητα, σκληρή αλλά και ευαίσθητη, περιέργως πώς, έξυπνη, αλλά και προβληματισμένη για τη θέση τής γυναίκας στην εποχή της. Δε διστάζει να εκφράσει την περιφρόνηση και την απέχθειά της απέναντι στα θηλυκά παιδιά, από άποψη. Αρρωστημένη μεν, πολιτική δε.

Το τέλος  έρχεται «εις το ήμισυ του δρόμου, μεταξύ της θείας και της ανθρωπίνης δικαιοσύνης».

 Η ερμηνεία των ηθοποιών σε παρασέρνει, με την Έφη Σταμούλη να επιβεβαιώνει και πάλι τη δυναμική της ως ηθοποιό στην ενσάρκωση μιας απαιτητικής μορφής, στο πρόσωπο της οποίας συγκεντρώνεται τόσο η βασανισμένη απλή γυναίκα, όσο και η απόλυτα ψυχογραφημένη προσωπικότητα ενός ανθρώπου που προσπαθεί να ξεφύγει από τη μοίρα του και τελικά, δένεται με τραγικό τρόπο μαζί της.

Την επιλογή αποσπασμάτων επιμελήθηκε ο Νικηφόρος Παπανδρέου μαζί με τον σκηνοθέτη της παράστασης, Πάνο Δεληνικόπουλο, στον ρόλο της Φραγκογιαννούς η Έφη Σταμούλη,

Σημείωμα  του σκηνοθέτη

«Η Φόνισσα αν την ακούσει κανείς προσεκτικά δεν ηχεί σα μία φωνή, αλλά μάλλον σαν χορός». Ακριβώς αυτήν την αντήχηση της φωνής της Χαδούλας μέσα από μία σειρά γυναικών, που πιθανώς να συμβολίζουν τις διάφορες γενεές-στάδια την ζωή μιας γυναίκας, αλλά και τα τέσσερα κορίτσια που πνίγει η Φραγκογιαννού, εισπράττει ο θεατής! Τα κοστούμια (κατασκευή: Δέσποινα Γωνιάδου) λιτά και τονίζοντας με τις μακριές φαρδιές φούστες την θέση των γυναικών, καθώς και το σκηνικό (κατασκευή Γιώργος Μαυρόπουλος) με τα μπαούλα με τα πανιά να ξεχωρίζουν και να χρησιμεύουν άλλοτε σαν συμβολισμός της προίκας κι άλλοτε, σαν τα βουνά ή τα εμπόδια που συναντά η Φραγκογιαννού, σχεδιασμένα πολύ εύστοχα από τη Μαρία Καραδελόγλου και τη Σοφία Τσιριγώτη μας δημιουργούν μία αίσθηση ότι αγναντεύουμε το μπλε της Σκιάθου.

Προσαρμογή κειμένου: Νικηφόρος Παπανδρέου, Πάνος Δεληνικόπουλος

Σκηνοθεσία – Μουσική Επιμέλεια: Πάνος Δεληνικόπουλος

Σκηνικά – Κοστούμια: Μαρία Καραδελόγλου

Κατασκευή σκηνικού: Γιώργος Μαυρόπουλος

Κατασκευή κοστουμιών: Δέσποινα Γωνιάδου

Παίζουν:

Έφη Σταμούλη

Σοφία Βούλγαρη

Έλσα Καρακασίδου

Ζωή Λαζαριώτου

Αρετή Πολυμενίδη

Σχολιάστε