My Twitter Feed

14 Μαΐου, 2024

ΕΙΔΗΣΕΙΣ.ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ:

Παιονία: 2η φάση αδελφοποίησης -

Δευτέρα, 13 Μαΐου, 2024

ΑΟΚ: Σπουδαίο “διπλό” στο Αιγίνιο -

Δευτέρα, 13 Μαΐου, 2024

Συναντήσεις Δένδια στο Κιλκίς -

Δευτέρα, 13 Μαΐου, 2024

Η επίσκεψη Φ. Σαχινίδη στο νομό -

Δευτέρα, 13 Μαΐου, 2024

Παππάς: Όχι χρεωκοπία της Υγείας -

Κυριακή, 12 Μαΐου, 2024

“Μοντέλο για τη χώρα το Σταραμάκι” -

Παρασκευή, 10 Μαΐου, 2024

Επίσκεψη Δένδια για ευρωεκλογές -

Πέμπτη, 9 Μαΐου, 2024

ΠΑΣΟΚ: Το πρόγραμμα ομιλιών -

Τετάρτη, 8 Μαΐου, 2024

Κριτική για την Εκπαίδευση

“Αυτό δεν είναι μεταρρύθμιση, βάπτιση είναι”, υπογράμμισε ο Στέφανος Παραστατίδης μιλώντας στη Βουλή επί του νομοσχεδίου για την Επαγγελματική Εκπαίδευση.

Ο βουλευτής Κιλκίς και Ειδικός Αγορητής του ΠΑΣΟΚ-ΚΙΝΑΛ τοποθετήθηκε στην συζήτηση που έγινε τη Πέμπτη 18 Ιανουαρίου στην Ολομέλεια αναφέροντας μεταξύ άλλων τα ακόλουθα:

  • Το συγκεκριμένο σχέδιο Νόμου είναι μία οργανωτικού τύπου παρέμβαση τρία μόλις χρόνια μετά την ψήφιση του «εμβληματικού» Ν.4763/2020. Γιατί προφανώς δεν έγινε τίποτε από όλα όσα εξαγγέλθηκαν. Όπως δεν έγινε με την πανεπιστημιακή αστυνομία.  Όπως δεν έγινε με την εκλογή των συμβουλίων διοίκησης στα ΑΕΙ. Όπως δεν έγινε με την αξιολόγηση. Όπως δεν έγινε τίποτα, τελικά,  με την Παιδεία.»
  • Το κακό δεν είναι μόνο ότι αποτύχατε. Το χειρότερο είναι ότι συνεχίζετε στο ίδιο μοτίβο.  Με συγκεντρωτικές δομές και μοντέλα διοίκησης,  χωρίς εκτενή διάλογο με τους φορείς και την κοινωνία,  με αδιαφανείς και αναξιοκρατικές αντιλήψεις.
  •  Ιδρύετε υπέρ – συγκεντρωτικές μέγα-δομές, 600, 800 ή και 1000 μαθητών. Δομές που δοκιμάσατε και στο παρελθόν, με τον Ν.576/1977. Βέβαια, τότε, ο Γεώργιος Ράλλης δεν είχε μεταρρυθμιστικό οίστρο. Και αντί για campus, τα ονόμασε Κ.Ε.Τ.Ε. Και τα οποία καταργήθηκαν το 1985 ως πλήρως αποτυχημένα από το νόμο Κακλαμάνη.
  • Για τις 60 μεγα-δομές δημιουργείτε θέσεις “Οργανωτικού Συντονιστή” που θα λαμβάνουν το επίδομα του Προϊσταμένου Γενικής Διεύθυνσης. Όμως οι οργανωτικοί συντονιστές δεν διορίζονται με διαδικασία όμοια με τους γενικούς διευθυντές. Ο υπουργός ορίζει τις προϋποθέσεις. Ο υπουργός ορίζει την τριμελή επιτροπή που τους επιλέγει. Ο υπουργός δύναται να τους παύσει. Αυτός είναι ο λόγος που καταθέσαμε συγκεκριμένη τροπολογία,  προτείνοντας η επιλογή να γίνεται από το ΕΙΣΕΠ (Ειδικό Συμβούλιο Επιλογής Προϊστάμενων) που συμμετέχουν εκπρόσωποι του ΑΣΕΠ.
  • Βαπτίζετε τα ΚΕΤΕ σε Κ.Ε.Ε.Κ (campus) βαπτίζετε τα ΙΕΚ σε ΣΑΕΚ. Βαπτίζετε καλές πρακτικές που δεν έχουν καν αξιολογηθεί από τα πΕΠΑΛ .Αυτό δεν είναι μεταρρύθμιση. Βάπτιση είναι.  Μπορεί βέβαια να μην είστε μεταρρυθμιστές. Εύχομαι τουλάχιστον να είστε άξιοι νονοί.
  • Εμείς, στο ΠΑΣΟΚ, πιστεύουμε στο διάλογο και το έχουμε αποδείξει στην πράξη.   Αναφέρω, επί παραδείγματι, τη μεγάλη μεταρρύθμιση του ΠΑΣΟΚ στην τριτοβάθμια εκπαίδευση για την οποία προηγήθηκε εκτενής και ουσιαστικός διάλογος. Εσείς προαναγγέλλετε μία νέα μεταρρύθμιση στην τριτοβάθμια εκπαίδευση. Και τη γράφετε μόνοι σας, στο υπουργείο, στα μουλωχτά.  Αλήθεια, σε ποια δημοκρατική χώρα της Ευρώπης γίνονται μεταρρυθμίσεις στην Παιδεία χωρίς εκτενή διάλογο; Σε ποια Δημοκρατία μαθαίνονται οι αλλαγές στην Παιδεία από παραπολιτικά και non paper;
  • Το ΠΑΣΟΚ επιμένει ιδεολογικά ότι η εκπαίδευση δεν πρέπει να φθίνει εις βάρος της κατάρτισης.  Οι δομές κατάρτισης  πρέπει να λειτουργούν συμπληρωματικά στις δομές εκπαίδευσης και όχι ως υποκατάστατα.  Θέλουμε πρώτα πολίτες και ύστερα εργαζόμενους.  Αυτό όμως απαιτεί: βαθιές τομές στην παραγωγή δεξιοτήτων, στην κοινωνική προστασία, στη φορολογία και στις εργασιακές σχέσεις.
  • Προτείνουμε την δημιουργία ενός νέου κεντρικού φορέα κατ’ αντιστοιχία του ΙΕΠ για το σύνολο της Επαγγελματικής Εκπαίδευσης. Ένός φορέα με δύο πυλώνες: Επιστημονικό για το σχεδιασμό την εκπόνηση προγραμμάτων σπουδών και τη συγγραφή νέων βιβλίων. Διαχειριστικό για τη χρηματοδότηση  όλων των αναγκών της επαγγελματικής εκπαίδευσης σε υποδομές και εξοπλισμό. Αυτό το νέο Ινστιτούτο για την Επαγγελματική εκπαίδευση, σωστά στελεχωμένο και μακριά από τις αβελτηρίες και την ανεπάρκεια των υφιστάμενων φορέων είναι το πρώτο και αναγκαίο βήμα.
Σχολιάστε