My Twitter Feed

31 Δεκεμβρίου, 2020

ΕΙΔΗΣΕΙΣ.ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ:

Συνεχίζονται τα αντιπλημμυρικά -

Πέμπτη, 31 Δεκεμβρίου, 2020

Σταθερά στη μαύρη πρώτη θέση! -

Τετάρτη, 30 Δεκεμβρίου, 2020

“Γαλάζια νυστέρια” για το ΓΝΚ! -

Τετάρτη, 30 Δεκεμβρίου, 2020

ΣΥΡΙΖΑ: Διερεύνηση καταγγελιών -

Τετάρτη, 30 Δεκεμβρίου, 2020

To tvxs.gr για το Νοσοκομείο Κιλκίς -

Τετάρτη, 30 Δεκεμβρίου, 2020

Εξανέστη από το… βήμα του twitter -

Τετάρτη, 30 Δεκεμβρίου, 2020

Την Πέμπτη η Λαϊκή του Κιλκίς -

Τετάρτη, 30 Δεκεμβρίου, 2020

Έργα 1,2 εκατ. για συντήρηση δρόμου -

Τετάρτη, 30 Δεκεμβρίου, 2020

Κατέκτησε 50 χώρες η Eurimac!

Θα φανταζόταν κανείς ότι στην Ιαπωνία θα έτρωγαν αντί για νουντλς ελληνικά ζυμαρικά; Και όμως, αυτό έχει καταφέρει μία από τις κορυφαίες ελληνικές εξαγωγικές εταιρίες στον κλάδο των τροφίμων, η Eurimac, που εδρεύει στην Βιομηχανική Περιοχή Κιλκίς.

Η εταιρεία, προχωρώντας σε σημαντικές επενδύσεις κατά την περίοδο της κρίσης, διατηρώντας μάλιστα πολύ χαμηλό δανεισμό, καινοτομεί λανσάροντας στην αγορά  τη νέα σειρά ζυμαρικών “ΜΑΚΒΕΛ 5 Δημητριακά”. Για την πορεία της Eurimac, την εντυπωσιακή εξαγωγική της δραστηριότητα και τη στρατηγική αναπτυξιακής πορείας που ακολουθεί μιλάει στο Capital.gr o Πρόεδρος και CEO της εταιρίας, Σταύρος Κωνσταντινίδης.

– Κύριε Κωνσταντινίδη, η Eurimac είναι η Νο1 εταιρεία σε εξαγωγές ζυμαρικών στην Ελλάδα. Ποια ακριβώς είναι η διεθνής της παρουσία; Και πώς διαμορφώνεται ο ανταγωνισμός για μία ελληνική εταιρία ζυμαρικών;

Η Eurimac εξάγει σήμερα το 40%  της παραγωγής  σε 50 χώρες  σε όλο τον πλανήτη,  από Ιαπωνία έως  και Καναδά και σταθερή στρατηγική της εταιρείας είναι η ανάπτυξη των αγορών του εξωτερικού. Μάλιστα, η πορεία των εξαγωγών της είναι σταθερά ανοδική, φτάνοντας από 30% το 2005 στο 40% σήμερα. Ειδικότερα, εξάγει τα προϊόντα είτε με δικά της σήματα, είτε με τα σήματα μεγάλων εταιρειών λιανικής.

Όσο για τον ανταγωνισμό για μια ελληνική εταιρεία ζυμαρικών, αυτός είναι διττός. Αφενός από τα επώνυμα ιταλικά ζυμαρικά, λόγω φήμης και παράδοσης, αφετέρου από εταιρείες παραγωγής ζυμαρικών εκτός Ε.Ε. (Τουρκία- Αίγυπτος- Μαρόκο κ.λπ.), οι οποίες χρησιμοποιώντας κατώτερης ποιότητας πρώτη ύλη είναι κατά πολύ φθηνότερες.

– Πώς δημιουργήθηκε η Eurimac;

Η Eurimac ​​​​​​ είναι μια joint venture εταιρεία, αποτέλεσμα της στρατηγικής συνεργασίας της γνωστής ελληνικής εταιρείας ζυμαρικών ΜΑΚΒΕΛ Α.Ε., που δραστηριοποιείται στην Ελλάδα και στο εξωτερικό από το 1939, και της εταιρείας Euricom s.p.a., Ιταλικού ομίλου βιομηχανιών σε ζυμαρικά, άλευρα και ρύζια. Ιδρύθηκε τον Μάιο του 1996 στη βιομηχανική περιοχή του Κιλκίς και απασχολεί ένα ιδιαίτερα ειδικευμένο εργατικό δυναμικό με μακρόχρονη εμπειρία στην παραγωγή ζυμαρικών.

Το εργοστάσιο παραγωγής ζυμαρικών κτίστηκε το 1997 στην ΒΙ.ΠΕ. Κιλκίς και ξεκίνησε τη λειτουργία του αρχικά με δυο γραμμές παραγωγής, το 1998. Σήμερα το εργοστάσιο είναι ένα από τα πιο σύγχρονα τεχνολογικά εργοστάσια στην Ευρώπη με πέντε υπερσύγχρονες γραμμές παραγωγής συνεχούς ροής. Ταυτόχρονα η εταιρεία έχει κάνει σημαντικές επενδύσεις για την πλήρη αυτοματοποίηση της παραγωγής και συσκευασίας των ζυμαρικών, γεγονός που συμβάλλει σημαντικά στην μείωση του παραγωγικού κόστους.

Από το τέλος του 2006 έχει ολοκληρωθεί δίπλα στο εργοστάσιο ζυμαρικών και μύλος επεξεργασίας σκληρού σίτου, μια επένδυση τελευταίας τεχνολογίας που είχε σαν αποτέλεσμα την περαιτέρω βελτίωση της ποιότητας του σιμιγδαλιού και του κόστους παραγωγής καθιστώντας την Eurimac 100% καθετοποιημένη βιομηχανία.

Τον Σεπτέμβριο του 2010 κατασκευάστηκε μια νέα υπερσύγχρονη αυτόματη αποθήκη 10.000 παλετοθέσεων με πλήρη ηλεκτρονική διαχείριση κατά το σύστημα FIFO. Η εγκατάσταση επιτρέπει τη σύγχρονη φόρτωση οκτώ φορτηγών containers.

Τον Απρίλιο του 2016, η εταιρεία, σεβόμενη το περιβάλλον εγκατέστησε λέβητα καύσης βιομάζας για την παραγωγή της ενέργειας που απαιτείται για τη λειτουργία και του μύλου, αλλά και του εργοστασίου παραγωγής ζυμαρικών. Ο λέβητας λειτουργεί με την καύση φλοιού ρυζιού πoυ προέρχεται από το εργοστάσιο ρυζιού των μετόχων (EURICOM) στην Χαλάστρα Θεσσαλονίκης. Η λειτουργία του λέβητα, πέρα από το εμφανές περιβαλλοντολογικό όφελος, έχει φέρει σημαντικότατες οικονομίες στην εταιρεία.

– Όπως φαίνεται, η κρίση κάθε άλλο παρά σας απέτρεψε από το να προχωρήσετε σε σημαντικές επενδύσεις…

Η εταιρεία μέχρι σήμερα έχει επενδύσει πάνω από 55 εκατομμύρια ευρώ. Όλες αυτές οι επενδύσεις έχουν ανεβάσει την παραγωγική δυναμικότητα του συγκροτήματος σε ετήσια βάση στους 72.000 τόνους ζυμαρικών. Όλη όμως αυτή η παραγωγική δυναμικότητα απαιτεί και πλήρη έλεγχο της ποιότητας του παραγόμενου προϊόντος, κάτι στο οποίο έχουμε επίσης επενδύσει.

Το εργαστήριο ποιοτικού ελέγχου εξασφαλίζει τον πλήρη έλεγχο της ποιότητας των ελληνικών σκληρών σιταριών που αλέθει ο ιδιόκτητος σιμιγδαλόμυλος της εταιρείας και τον πλήρη έλεγχο της ποιότητας των παραγόμενων ζυμαρικών. Αξίζει να σημειωθεί ότι υπάρχει ιχνηλασιμότητα για κάθε συσκευασία ζυμαρικών που παράγει το εργοστάσιο ζυμαρικών, δηλαδή υπάρχουν καταγεγραμμένες όλες οι συνθήκες παραγωγής της κάθε συσκευασίας ζυμαρικών.

Η συνολική παραγωγική-συσκευαστική-αποθηκευτική διαδικασία, είναι πιστοποιημένη με τα πλέον αναγνωρισμένα συστήματα ποιότητας και ασφάλειας στον τομέα των τροφίμων, και συγκεκριμένα: ΕΝ ISO 9001:2015, EN ISO 22000:2005, BRC 7, & IFS 6, καθιστώντας την Eurimac μια εκ των πλέον αξιόπιστων εταιρειών του κλάδου παγκοσμίως.

– Πόση σημασία έχει για μια εταιρία, ειδικά σε περιόδους κρίσης, να έχει δίπλα της τις τράπεζες; 

Παρά το γεγονός ότι ο τραπεζικός δανεισμός της Eurimac είναι  πάρα πολύ μικρός, η εταιρεία πιστεύει ακράδαντα στον ρόλο των τραπεζών και δη της Eurobank με την οποία διατηρεί άριστες σχέσεις εδώ και χρόνια. Η Eurobank πέραν του χρηματοδοτικού της ρόλου έχει και ρόλο κοινωνικο-επιχειρηματικό αφού είναι και πρεσβευτής της ελληνικής επιχειρηματικότητας στο εξωτερικό με τις συναντήσεις B2B που πραγματοποιεί τα τελευταία χρόνια στην πλατφόρμα παραγωγών και αγοραστών που διαθέτει.

– Πώς αναπτύσσεται η στρατηγική της Eurimac ώστε η πορεία της να είναι συνεχώς ανοδική, ανεξαρτήτως εξωτερικών συνθηκών;

Η στρατηγική της εταιρείας αναπτύσσεται σε δύο άξονες. Πρώτον, στη διεύρυνση του εξαγωγικού προσανατολισμού της και, δεύτερον, στην ενίσχυση του επώνυμου brand στην ελληνική αγορά.

Οι εξαγωγές, που απορροφούν το 40% της παραγωγής της εταιρείας, λειτούργησαν ως σταθεροποιητικός παράγοντας της ευρωστίας της εταιρείας και στόχος είναι η ανάπτυξη νέων συνεργασιών και το άνοιγμα νέων αγορών. Εκτός από τις ευρωπαϊκές αγορές –Αγγλία, Γερμανία, Γαλλία, Τσεχία, Ουγγαρία– η εταιρεία εξάγει στην Ιαπωνία, στην Κούβα, στη Βραζιλία, προωθώντας κυρίως τα ζυμαρικά της μέσα από τις κατοχυρωμένες μάρκες, ενώ σημαντική είναι η παρουσία της και στο εξωτερικό ως παραγωγός προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας (private label). Στο εξωτερικό η επωνυμία ΜΑΚΒΕΛ είναι πολύ γνωστή, ενώ συμπληρωματικά έχουν αναπτυχθεί οι επωνυμίες Latino, Familia, Grande Pasta κ.ά.

Στην εγχώρια αγορά η Eurimac έχει ισχυρή θέση στον τομέα της ιδιωτικής ετικέτας και αποτελεί βασικό πελάτη όλων των μεγάλων λιανεμπόρων, που απορροφούν το 70% της διανομής στο εσωτερικό. Οι νέες προϊοντικές πρωτοβουλίες αποσκοπούν στην ενίσχυση του εμπορικού brand και φιλοδοξία της διοίκησης είναι τα ζυμαρικά ΜΑΚΒΕΛ να μπουν σε κάθε ελληνικό σπίτι.

– Στο πλαίσιο των νέων προϊοντικών πρωτοβουλιών, μόλις λανσάρατε στην αγορά τη νέα σειρά ζυμαρικών “ΜΑΚΒΕΛ 5 Δημητριακά”…

Ναι. Η καινοτομία του “ΜΑΚΒΕΛ 5 Δημητριακά” δεν είναι μόνο η σύνθεσή του από πέντε διαφορετικά συστατικά – σκληρό σιτάρι, βρώμη, καλαμπόκι, κριθάρι και όλυρα. “Η νέα σειρά, συνδυάζοντας τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά των πέντε δημητριακών, προσδίδει μια κυριολεκτικά πεντανόστιμη γεύση με εξαιρετική συμπεριφορά στο βράσιμο.

Φιλοσοφία της εταιρείας μας είναι η διάθεση στους καταναλωτές των εξαιρετικών σε ποιότητα ζυμαρικών ΜΑΚΒΕΛ σε οικονομική αλλά και σταθερή τιμή. Η διοίκηση της Eurimac απορρίπτει εμπορικές πρακτικές με περιστασιακές εκπτώσεις, που πλήττουν την αξιοπιστία του brand, και επιδιώκει μια τίμια προσέγγιση του καταναλωτή.

capital.gr

Σχολιάστε