My Twitter Feed

20 Μάιος, 2017

ΕΙΔΗΣΕΙΣ.ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ:

Κινητοποιήσεις εργαζομένων ΟΤΑ -

Σάββατο, 20 Μάιος, 2017

Δράσεις για ιστορικό τουρισμό -

Παρασκευή, 19 Μάιος, 2017

Υπογραφές για Δήμο Γουμένισσας -

Πέμπτη, 18 Μάιος, 2017

Μόνο το ΠΑΜΕ συγκέντρωση -

Τετάρτη, 17 Μάιος, 2017

Διήμερη απεργία της ΠΟΕ-ΟΤΑ -

Τετάρτη, 17 Μάιος, 2017

Τι θέλει η επιχειρηματικότητα -

Τετάρτη, 17 Μάιος, 2017

Διήμερη αποχή των δικηγόροι -

Τετάρτη, 17 Μάιος, 2017

ΕΒΕ: Ημερίδα για εξαγωγές -

Δευτέρα, 15 Μάιος, 2017

«Καμπανάκι» για δρόμο Θεσ/νίκης-Κιλκίς-Δοιράνης

dromosΗ κατασκευή του δρόμου Θεσσαλονίκης-Κιλκίς-Δοϊράνης είναι ένα απ` τα  22 μεγάλων έργα στη χώρα, για τα οποία η  Ευρωπαϊκή Ένωση ζητά επιστροφή κονδυλίων για όσα από αυτά δεν ολοκληρωθούν έως το τέλος του 2013! Πρόκειται για έργα-γέφυρες, από την περίοδο 2000-2006 του Γ’ ΚΠΣ, τα οποία η Ευρωπαϊκή Ένωση χρηματοδότησε υπό την προϋπόθεση να έχουν ολοκληρωθεί εντός της προγραμματικής περιόδου ΕΣΠΑ 2007-2013.

Όπως αναφέρει σε ρεπορτάζ της, η εφημερίδα ΕΛΕΥΘΕΡΟΤΥΠΙΑ, την ατζέντα των διαπραγματεύσεων μεταξύ Αθήνας και Βρυξελλών, παράλληλα με την πορεία των μνημονιακών δεσμεύσεων για τη χορήγηση των δανειακών δόσεων, μπαίνουν και οι κοινοτικές χρηματοδοτήσεις 22 μεγάλων έργων, συνολικού ύψους άνω των 2,5 δισ. ευρώ, για τα οποία υπάρχουν μεγάλες καθυστερήσεις κατασκευής.

Στο ρεπορτάζ αναφέρονται και τα εξής:

«Την πόρτα των διαπραγματεύσεων ανοίγει ο Γιοχάνες Χάν, αρμόδιος επίτροπος της Ευρωπαϊκής Ενωσης για την Περιφερειακή Ανάπτυξη, ο οποίος απαντώντας σε ερώτηση του Νίκου Χουντή, ευρωβουλευτή του ΣΥΡΙΖΑ, σημειώνει ότι «η Επιτροπή αναγνωρίζει την ιδιαίτερη κατάσταση της Ελλάδας» και υπογραμμίζει ότι «κάθε ποσό που καταβλήθηκε στο πλαίσιο της περιόδου προγραμματισμού 2000-2006 για τα έργα-γέφυρες θα πρέπει να επιστραφεί στην Επιτροπή, σε περίπτωση που ολόκληρο το έργο δεν ολοκληρωθεί εντός της περιόδου προγραμματισμού 2007-2013».

Η απάντηση του κ. Χαν συνοδεύεται από τη λίστα των 23 έργων, με τα στοιχεία προόδου της κατασκευής τους και την απορρόφηση των διατιθέμενων πόρων, από την οποία προκύπτει ότι πολύ σημαντικά έργα, όπως το αυτόματο σύστημα συλλογής κομίστρου των αστικών συγκοινωνιών, οδικά έργα (περιφερειακή Θεσσαλονίκης, Θεσσαλονίκης-Κιλκίς-Δοϊράνης, κάθετοι άξονες Εγνατίας οδού κ.ά.), ενεργειακά έργα, όπως η τηλεθέρμανση Φλώρινας, κινούνται σε πολύ χαμηλούς ρυθμούς υλοποίησης.

Μεγάλο πρόβλημα αναδεικνύεται και για τα οδικά έργα με συμβάσεις παραχώρησης, στα οποία, λόγω της διακοπής κατασκευής τους και τη διελκυστίνδα μεταξύ Δημοσίου-εργολάβων και τραπεζών, έχει «παγώσει» και η αξιοποίηση των διατιθέμενων πόρων συγχρηματοδότησης από την Ευρωπαϊκή Ενωση. Χαρακτηριστικά, η απορρόφηση πόρων στην Ολυμπία οδό είναι της τάξης του 51%, ενώ σε οδικά έργα της Ιόνιας οδού για αποπεράτωση τμημάτων από το Αντίρριο μέχρι τα Ιωάννινα η απορρόφηση κοινοτικών πόρων είναι μόλις 19%.

 

Χουντής: Ευθύνες κυβερνήσεων

 

Ο ευρωβουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ, Ν. Χουντής, σχολιάζοντας την απάντηση της Κομισιόν για τα έργα-γέφυρες, δήλωσε ότι:

 

«Παρά τις προσεκτικές διαπιστώσεις του επιτρόπου για την Περιφερειακή Ανάπτυξη, για προβλήματα «στο πλαίσιο των δημόσιων συμβάσεων, των δικαστικών διαδικασιών και των προβλημάτων ρευστότητας των κατασκευαστών», δεν μπορούν να κρυφτούν οι τεράστιες ευθύνες, κυρίως των λίγων κατασκευαστικών εταιρειών που μονοπωλούν τα δημόσια έργα στην Ελλάδα. Δεν μπορούν επίσης να κρυφτούν οι ευθύνες των κυβερνήσεων, που αντί να ενεργοποιήσουν τις ρήτρες υπέρ του Δημοσίου, αποδέχονται παιχνίδια και δήθεν «συμβιβασμούς», οι οποίοι όχι μόνο καθυστερούν τα έργα, αλλά ληστεύουν και το ελληνικό Δημόσιο».

Σχολιάστε