My Twitter Feed

21 Μάιος, 2017

ΕΙΔΗΣΕΙΣ.ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ:

«Μπλε φάλαινα» και στο Κιλκίς! -

Σάββατο, 20 Μάιος, 2017

Κινητοποιήσεις εργαζομένων ΟΤΑ -

Σάββατο, 20 Μάιος, 2017

Δράσεις για ιστορικό τουρισμό -

Παρασκευή, 19 Μάιος, 2017

Υπογραφές για Δήμο Γουμένισσας -

Πέμπτη, 18 Μάιος, 2017

Μόνο το ΠΑΜΕ συγκέντρωση -

Τετάρτη, 17 Μάιος, 2017

Διήμερη απεργία της ΠΟΕ-ΟΤΑ -

Τετάρτη, 17 Μάιος, 2017

Τι θέλει η επιχειρηματικότητα -

Τετάρτη, 17 Μάιος, 2017

Διήμερη αποχή των δικηγόροι -

Τετάρτη, 17 Μάιος, 2017

Καθηγητές Κιλκίς: Όχι στο «ΕΥΖΗΝ»

euzinΜε αφορμή την επέκταση του σε όλους τους μαθητές, του προγράμματος με την ονομασία Ε.Υ.Ζ.Η.Ν., το οποίο έχει ως στόχο τη βελτίωση της φυσικής κατάστασης αλλά και των διατροφικών συνηθειών που έχουν οι μαθητές, η ΕΛΜΕ Κιλκίς καλεί:

  • τους εμπλεκόμενους εκπαιδευτικούς και τους διευθυντές των σχολικών μονάδων να μη δεχθούν να συμμετέχουν σ’ αυτή την έρευνα
  • τους Συλλόγους Γονέων να αντιδράσουν και να μη δεχτούν να κάνουν τα παιδιά τους στατιστικά στοιχεία στα συρτάρια μιας εταιρείας
  • το Υπουργείο Παιδείας να αποσύρει άμεσα το πρόγραμμα
  • την ΟΛΜΕ έστω και τώρα να απαιτήσει την άμεση διακοπή του συγκεκριμένου προγράμματος.

Στο ΕΥ ΖΗΝ βασικό ρόλο θα διαδραματίσουν οι καθηγητές Φυσικής Αγωγής, οι οποίοι θα αναλάβουν, κατά τη διάρκεια του μαθήματός τους, να διενεργήσουν μετρήσεις στους δείκτες σωματικής διάπλασης και της φυσικής κατάστασης των παιδιών και να καταγράψουν τα αποτελέσματα.

Η ανακοίνωση της ΕΛΜΕ έχει ως εξής:

Aγαπητοί συνάδελφοι,

Με αφορμή τη  «Διενέργεια Προγράμματος  Ε.Υ.Ζ.Η.Ν στην  Δ.Ε & Π.Ε»,  και τα σχετικά έγγραφα, τα οποία έχουν φθάσει στα σχολεία μας από το Υπουργείο Παιδείας, σύμφωνα με τα οποία  συνάδελφοι ΠΕ 11, ΠΕ19.-20,  ΠΕ 70 καθώς και ΠΕ 60 εμπλέκονται σε μια διαδικασία δύο φάσεων, απίστευτα χρονοβόρα, με αμφίβολα δεδομένα, με ανατροπή της ροής του προγράμματος του σχολείου, με εξοπλισμό που δεν είναι  δεδομένος στα σχολεία μας και του οποίου μάλιστα η προμήθεια μας επιβάλλεται  (με «δαπάνη του σχολείου» όπως αναγράφεται), έχουμε να επισημάνουμε τα εξής:

•   Ζητείται από εκπαιδευτικούς των προαναφερθεισών  ειδικοτήτων να συμβάλουν σε μια διαδικασία, χωρίς να γνωρίζουν το σκοπό του προγράμματος, τους στόχους του, το πού και πώς θα χρησιμοποιηθούν τα δεδομένα του, το  πώς εμπλέκεται στη διαδικασία το Χαροκόπειο  Παν/μιο και ο επιστημονικός υπεύθυνος του προγράμματος κ. Συντώσης, πώς εξασφαλίζεται η ανωνυμία και η προστασία των ευαίσθητων προσωπικών δεδομένων (καταγράφεται ο αριθμός μητρώου των μαθητών) και τέλος, αν και με ποιο τρόπο εξασφαλίζεται η προστασία των  δεδομένων  των μετρήσεων και των αξιολογήσεων. 

  • Το συγκεκριμένο πρόγραμμα χρηματοδοτείται από τον Ο.Π.Α.Π. Α.Ε.  με 1.500.000 ευρώ για το διάστημα 2013-2017, όπως φαίνεται  από το έγγραφο που αναρτήθηκε στη «ΔΙΑΥΓΕΙΑ» στις 12 Οκτωβρίου 2012 με ΑΔΑ: Β4364691ΒΣ-758 http://et.diavgeia.gov.gr/f/HUA/ada/Β4364691ΒΣ-758. Ο καθηγητής που έχει την ευθύνη της έρευνας, σύμφωνα με την εγκύκλιο, είναι ιδρυτής της εταιρείας “family fit – κέντρα ρύθμισης βάρους» (www.familyfit.gr/company_s1.asp) και με «ερευνητική δραστηριότητα»,  ενώ ανάμεσα στους επιστημονικούς συνεργάτες του κέντρου υπάρχει και άλλος καθηγητής του Χαροκόπειου. Ποια είναι όλη η επιστημονική ομάδα του προγράμματος; Με ποιες διαδικασίες επιλέχτηκε από το Υπ. Παιδείας, για μια πανεθνική έρευνα, ο συγκεκριμένος επιστήμονας και το συγκεκριμένο Πανεπιστήμιο;
  • Για ποιο λόγο ζητείται η έγγραφη έγκριση των γονέων και κηδεμόνων των μαθητών προκειμένου να υλοποιηθεί το πρόγραμμα, αφού στην ουσία δεν έχουν ενημερωθεί οι γονείς για το πρόγραμμα αλλά και η συναίνεσή τους είναι τυπική και άνευ νοήματος;

•     Δε διευκρινίζεται στην ουσία αν το πρόγραμμα είναι εν τέλει υποχρεωτικό ή προαιρετικό.

       •    Πώς νομιμοποιούνται συνάδελφοι ΠΕ 70 και ΠΕ 60, έστω και κάτω από τις οδηγίες, όπως αυτές περιγράφονται στο σχετικό οδηγό αξιολόγησης σωματικής διάπλασης και φυσικής κατάστασης, να προβούν σε μετρήσεις, πέρα κι έξω από τα δεδομένα του προγράμματος του σχολείου τους και για ποιο λόγο και μάλιστα, όταν δεν υπάρχουν και τα απαραίτητα όργανα , υλικά καθώς και τα χρήματα για να αγοραστούν  από την πενιχρή χρηματοδότηση των σχολείων;

 •   Πώς οι συνάδελφοι ΠΕ 70 νομιμοποιούνται να προβούν στην αξιολόγηση Φυσικής κατάστασης και μάλιστα όταν  αυτό  συνεπάγεται επικινδυνότητα;

•    Τι σημαίνει «έγκυρο» Ατομικό Δελτίο Υγείας, τη στιγμή που αυτό ισχύει για δύο χρόνια, και όσον αφορά το καρδιολογικό τμήμα, κυρίως στην επαρχία όπου στα Περιφερειακά Νοσοκομεία δεν υπάρχουν Παιδοκαρδιολόγοι, – όπως π. χ στο Νοσοκομείο Πύργου – και άρα δεν είναι δυνατόν να πραγματοποιηθεί η απαιτούμενη προκειμένου για επίπονη άσκηση σχετική εξέταση; (Αυτή την ένδειξη έχουμε στα περισσότερα δελτία υγείας).

•    Ποιος θα είναι υπεύθυνος, αν κατά τη διεξαγωγή του προγράμματος υπάρξει ατύχημα ή πρόβλημα σε μαθητές ως συνέπεια της υλοποίησης;

•    Για ποιο λόγο θα πρέπει οι συνάδελφοι να υπηρετήσουν ένα πρόγραμμα που ενέχει υψηλό βαθμό επικινδυνότητας και που εν τέλει δεν μπορεί να εξασφαλίσει ασφαλή δεδομένα ούτε ως προς τα αποτελέσματά του αλλά κι ως προς την αξιοπιστία του;

  • Οι εκτιμήσεις για διάθεση 4 διδακτικών   ωρών (σε κάθε τμήμα) για την υλοποίησή του είναι εκτός πραγματικότητας. Η υλοποίηση του προγράμματος σε πανεθνικό επίπεδο σημαίνει ότι το μάθημα της Φυσικής Αγωγής θα διακοπεί λόγω της έρευνας για δυο έως 4 εβδομάδες  (στις τάξεις που έχουν 2 ώρες Φ.Α. την εβδομάδα) για όλους τους μαθητές και μαθήτριες της χώρας ! Κανένας δεν έχει δικαίωμα να επιβάλλει την πλήρη ανατροπή του αναλυτικού προγράμματος και δεν υποχρεούται σε καμιά περίπτωση ο εκπαιδευτικός Φ.Α .να εκτελέσει κάτι τέτοιο.

  Για ποιο λόγο  οι εκπαιδευτικοί (Φ.Α., Πληροφορικής, Δ/ντές και άλλοι) είναι υποχρεωμένοι να εκτελέσουν τον τεράστιο όγκο δουλειάς και τις πολλές ώρες υπερωριών που απαιτούνται πέρα από τις μετρήσεις, για την αποδελτιωση και την καταγραφή σε ηλεκτρονική μορφή των κατάλογων  των στοιχείων και των  ερωτηματολογίων; Από πότε  μια τέτοια έρευνα θεωρείται μέσα στις αρμοδιότητες, στις υποχρεώσεις και στα καθήκοντα  των εκπαιδευτικών  εντός του διδακτικού αλλά και του εργασιακού τους ωραρίου;

•    Οι σχολικοί σύμβουλοι Φυσικής Αγωγής Ελλάδας με  έγγραφό τους που απέστειλαν στον Υπουργό Παιδείας -κι όχι μόνο- επισημαίνουν μια σειρά από ζητήματα και ζητούν διευκρινήσεις για το συγκεκριμένο πρόγραμμα, το οποίο  στην ουσία του είναι έρευνα χωρίς να αναφέρεται ότι υφίσταται γι’ αυτό σχετική έγκριση από  το Υ.ΠΑΙ.Θ.Π.Α.  (Επισυνάπτουμε και την επιστολή των Σχολικών Συμβούλων Φυσικής Αγωγής Ελλάδας) . 

Εκτός όλων αυτών, είναι τουλάχιστον πρόκληση να ζητάνε τη διενέργεια του προγράμματος, όταν έχουν  αφήσει εκατοντάδες  σχολεία χωρίς εκπαιδευτικούς Φ.Α.

Ακόμα,  σήμερα που τα σχολεία εγκαταλείπονται στη φτώχεια και όλο και περισσότεροι μαθητές στερούνται πια, μέσα κι έξω από το σχολεία, των πιο στοιχειωδών τους αναγκών: της στέγασης, της θέρμανσης,  της διατροφής, της ιατροφαρμακευτικής περίθαλψης, αποτελεί φαρισαϊσμό αυτό το  ερευνητικό «ενδιαφέρον» στα σχολεία για την σωματική υγεία, τη διάπλαση  και τη διατροφή των μαθητών! Σε περίοδο που πολλοί μαθητές υποσιτίζονται θα διεξάγουμε έρευνες για  τις διατροφικές συνήθειες υποδεικνύοντας  ενοχή των άνεργων ή απλήρωτων γονιών;

Σχολιάστε