My Twitter Feed

21 Μάιος, 2017

ΕΙΔΗΣΕΙΣ.ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ:

«Μπλε φάλαινα» και στο Κιλκίς! -

Σάββατο, 20 Μάιος, 2017

Κινητοποιήσεις εργαζομένων ΟΤΑ -

Σάββατο, 20 Μάιος, 2017

Δράσεις για ιστορικό τουρισμό -

Παρασκευή, 19 Μάιος, 2017

Υπογραφές για Δήμο Γουμένισσας -

Πέμπτη, 18 Μάιος, 2017

Μόνο το ΠΑΜΕ συγκέντρωση -

Τετάρτη, 17 Μάιος, 2017

Διήμερη απεργία της ΠΟΕ-ΟΤΑ -

Τετάρτη, 17 Μάιος, 2017

Τι θέλει η επιχειρηματικότητα -

Τετάρτη, 17 Μάιος, 2017

Διήμερη αποχή των δικηγόροι -

Τετάρτη, 17 Μάιος, 2017

Η ιστορία του δρόμου συνεχίζεται…

Επίκαιρη ερώτηση για τον δρόμο Κιλκίς-Θεσσαλονίκης κατέθεσε στη Βουλή ο Γιώργος Γεωργαντάς, μέσω της Κοινοβουλευτικής Ομάδας της ΝΔ. Η ερώτηση θα συζητηθεί στις 29 Μαΐου και βάση του Κανονισμού θα πρέπει να παρευρίσκεται κι ο ίδιος ο αρμόδιος υπουργός, Παν. Λαφαζάνης. 

dromos1-001Όπως τονίζουν οι βουλευτές της ΝΔ, το έργο έχει καταληκτική ημερομηνία αποπεράτωσης την 31 Δεκεμβρίου 2015, ήδη όμως εδώ και μήνες, οι όποιες εργασίες έχουν παγώσει χωρίς υπαιτιότητα του εργολάβου, καθότι έχει παρέλθει η ισχύς της προηγούμενης απόφασης Έγκρισης Περιβαλλοντικών Όρων και απαιτείται ανανέωσή της, η οποία όμως έχει “κολλήσει” επειδή δεν έχει συσταθεί ακόμα το αρμόδιο για την έκδοσή τους Συμβούλιο (ΚΕΣΠΑ).

Όσο για το τμήμα Κιλκίς-Μαυρονέρι, δεν έχουν καταβληθεί ακόμη οι αποζημιώσεις για τις απαλλοτριωθείσες εκτάσεις, ύψους 3 εκατ. ευρώ, ενώ δεν έχει πληρωθεί κι ο εργολάβος για τις εργασίες που ήδη έκανε, με αποτέλεσμα να “κολλήσει” και αυτό το έργο.

 

Η επίκαιρη ερώτηση:

Με το άρθρο 13 του Ν.4014/2011 συστάθηκε το Κεντρικό Συμβούλιο Περιβαλλοντικής  Αδειοδότησης (ΚΕ.Σ.Π.Α) στο Υπουργείο Παραγωγικής Ανασυγκρότησης, Περιβάλλοντος και Ενέργειας (ΥΠΕΚΑ). Το ΚΕ.Σ.Π.Α έχει ως αντικείμενο την παροχή γνώμης για την περιβαλλοντική αδειοδότηση ορισμένων έργων και δραστηριοτήτων, όπως ορίζονται απο το νόμο. Το άρθρο 13 του Ν. 4014/2011 ορίζει επίσης τη σύνθεση του ΚΕ.Σ.Π.Α στο οποίο συμμετέχουν ο Γενικός Γραμματέας του ΥΠΕΚΑ ως Πρόεδρος και εκπρόσωποι Υπουργείων ως μέλη, οι οποίοι ορίζονται με αποφάσεις των αντίστοιχων υπουργών.

Για τη συγκρότηση του ΚΕ.Σ.Π.Α απαιτείται απόφαση του Υπουργού ΠΕΚΑ με την οποία ρυθμίζονται όλες οι αναγκαίες λεπτομέρειες που αφορούν στη σύνθεση και λειτουργία του. Η προηγούμενη Γενική Γραμματέας παραιτήθηκε την 10 Δεκεμβρίου 2014. Απο τότε και μέχρι σήμερα και ενώ έχει τοποθετηθεί νέος Γενικός Γραμματέας δεν έχει ορισθεί ακόμα από εσάς κύριε Υπουργέ η σύνθεση του ΚΕ.Σ.Π.Α με αποτέλεσμα να έχει σωρευθεί πλήθος αιτήσεων που εκκρεμούν.

Μία τέτοια αίτηση για παράταση έγκρισης περιβαλλοντικών όρων αφορά το έργο «Οδικός Άξονας Θεσσαλονίκη-Κιλκίς-Δοϊράνη, Τμήμα απο Α/Κ Ασσήρου έως Α/Κ Νέας Σάντας». Το συγκεκριμένο έργο πραγματοποιείται μέσω ΕΣΠΑ. Έχει ολοκληρωθεί η διαδικασία απαλλοτρίωσης και απομένει μόνο η γνωμοδότηση απο το ΚΕ.Σ.Π.Α προκειμένου να εγκατασταθεί ο ανάδοχος εργολάβος. Για το συγκεκριμένο έργο υπάρχουν αυστηρά χρονικά όρια για την ολοκλήρωση του και ήδη ο ανάδοχος εργολάβος επικαλείται την αδράνεια αυτών των μηνών αξιώνοντας τα εκ της εργολαβικής συμβάσεως και των σχετικών διατάξεων δικαιώματα του.

Σύμφωνα με την υπ’ αριθμ. πρωτ. οικ. 174404/13-082014 Εγκύκλιο του ΥΠΕΚΑ σε περίπτωση που η γνωμοδότηση αφορά ανανέωση προηγούμενης έγκρισης, όπως στο παρόν έργο, η γνωμοδότηση των αρμόδιων φορέων θα πρέπει να δίδεται μέσα σε διάστημα είκοσι πέντε (25) εργάσιμων ημερών. Η προθεσμία αυτή έχει παρέλθει για το συγκεκριμένο έργο και μάλιστα η Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας σας απέστειλε στις 04 Μαρτίου 2015 ενημερωτική επιστολή με το χαρακτηρισμό εξαιρετικά επείγον.  Η καθυστέρηση αυτή θέτει σε κίνδυνο την υλοποίηση του ίδιου του έργου, δεδομένου οτι τα χρονικά όρια ολοκλήρωσης είναι ασφυκτικά.

Το συγκεκριμένο έργο για να μπορέσει να εκτελεσθεί άμεσα και να βοηθήσει ως κάθετος άξονας της Εγνατίας οδού στην ανάπτυξη της Βιομηχανικής Περιοχής Κιλκίς και της ευρύτερης περιοχής χαρακτηρίσθηκε απο το Υπουργικό Συμβούλιο τον Μάρτιο του 2014 ως «έργο μεγάλης σημασίας για την οικονομία της χώρας». Είναι λυπηρό η διαδικαστική αυτή εκκρεμότητα να στερεί το έργο αυτό απο τους Κιλκισιώτες και να τίθεται έτσι σε κίνδυνο μία υποδομή αναγκαία για την οικονομική ανάπτυξη της περιοχής.

Επειδή όλα τα παραπάνω σας τα είχα θέσει και με σχετική ερώτηση στην οποία δεν απαντήσατε ως σήμερα

ΕΡΩΤΑΣΘΕ:

1) Για ποιό λόγο καθυστερεί η συγκρότηση του ΚΕ.Σ.Π.Α;

2) Πόσες αιτήσεις εκκρεμούν για γνωμοδότηση απο το ΚΕ.Σ.Π.Α και πόσες εξ’ αυτών  απαιτούν άμεση διευθέτηση λόγω χρονικών περιορισμών, όπως το έργο «Οδικός Άξονας Θεσσαλονίκη-Κιλκίς-Δοϊράνη»;

Σχολιάστε