My Twitter Feed

1 Ιούνιος, 2017

ΕΙΔΗΣΕΙΣ.ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ:

24ωρη απεργία στις εφορίες -

Πέμπτη, 1 Ιούνιος, 2017

«Με ασφάλεια τα πλυντήρια» -

Πέμπτη, 1 Ιούνιος, 2017

ΓΝΚ: «Πλυντήρια Συνειδήσεων» -

Πέμπτη, 1 Ιούνιος, 2017

Εδώ ο παπάς… που είναι ο παπάς! -

Τετάρτη, 31 Μάιος, 2017

Αθώος στο εφετείο ο Δ. Τερζίδης -

Τρίτη, 30 Μάιος, 2017

ΓΑΣ Κιλκίς: «Χάλκινος» Ευρωπαίος! -

Δευτέρα, 29 Μάιος, 2017

Κιλκισιακός: Φιλικό με πρόσφυγες -

Δευτέρα, 29 Μάιος, 2017

Στο πλευρό των συμβασιούχων -

Δευτέρα, 29 Μάιος, 2017

Εκθεση Κιλκισιωτη δασκαλου στην ΤΕΧΝΗ

Τη Δευτέρα 26 Μαρτίου, στις 8 μ.μ., στην αίθουσα ‘’Κούρος Ευρωπού’’ της ΤΕΧΝΗΣ θα γίνουν τα εγκαίνια της έκθεσης ‘‘Φευγαλέα όνειρα’’ με κόκκους μελάνης του συντοπίτη μας δασκάλου Δημήτρη Γκιούλτσου.

Η ΤΕΧΝΗ πραγματοποιεί την έκθεση των σημαντικών έργων του Δημ. Γκιούλτσου, με την πρωτότυπη και πρωτόγνωρη τεχνική τους, γιατί θεωρεί αναγκαιότητα την ανάδειξη και προβολή του ντόπιου καλλιτεχνικού δυναμικού.

Η έκθεση θα διαρκέσει έως τις 8 Απριλίου, και οι ώρες λειτουργίας της είναι:

Καθημερινά 10 π.μ. έως12 μ.και 4 έως 8.30΄ μ.μ.

Σάββατο: 10 π.μ. έως 5 μ.μ.

Οι επισκέψεις σχολείων θα γίνονται κατόπιν ραντεβού (τηλ.: 23410 24217).

Η Ιστορικός Τέχνης Χρύσα Δανέλλη, αναφερόμενη στις δημιουργίες του, που για πρώτη φορά εκτίθενται στο κοινό, μεταξύ άλλων, λέει τα εξής:

«Ο Δημήτρης Γκιούλτσος είναι ένας καλλιτέχνης από το Κιλκίς που εκθέτει για πρώτη φορά τη δουλειά του στο κοινό, γι΄ αυτό η συγκεκριμένη έκθεση αποκτά ιδιάζουσα σπουδαιότητα για την καλλιτεχνική του πορεία. Η θεματογραφία που παρουσιάζεται, εδράζεται σε τέσσερις άξονες: τοπία, πρόσωπα, τοπία με γυμνά, χαλάσματα και πέτρες. Η τεχνική του απαιτεί πολύωρη εργασία για τη δημιουργία κάθε έργου. Μια μαύρη επιφάνεια αποτελεί την ένωση πολλών διαδοχικών κόκκων μελάνης που μελετώνται με προσοχή, ώστε με την πύκνωση και την αραίωσή τους να δίνουν το παιχνίδισμα του φωτός και της σκιάς και να μορφοποιούν μια συμπαγή εικόνα. Ακόμα και η παραμικρή λεπτομέρεια της σύνθεσης και το φόντο αποτελούνται από μικρά, ακριβή χτυπήματα με ραπιδογράφο, συντίθενται από κόκκους μελάνης, ενώ ο καλλιτέχνης δεν έχει τη δυνατότητα κάποιας μεταγενέστερης διόρθωσης και απαιτείται γρήγορη κίνηση και εξάσκηση.

Η πρόταση του Γκιούλτσου είναι να δημιουργήσει συνθέσεις που επιβάλλονται με τη σχεδιαστική τους απλότητα κι όχι με τις διαστάσεις τους. Στα τοπία η σύνθεση είναι λιτή, καθώς απεικονίζονται ελάχιστα στοιχεία της φύσης, κυρίως δέντρα, στα πρόσωπα αποτυπώνονται με εκφραστικότητα μόνο μερικές λεπτομέρειες του προσώπου, ενώ στα χαλάσματα πέτρινων κτιρίων αποδίδονται τμήματα του σπιτιού χωρίς απόδοση του περιβάλλοντα χώρου.

Τα έργα του ακόμα απελευθερώνονται από την κυριαρχία του χρώματος και αποκτούν δική τους οντότητα, καθώς αναπαράγονται μόνο με τη χρήση των ‘’μη χρωμάτων’’ του άσπρου και του μαύρου. Με τον τρόπο αυτό συλλαμβάνει μεν το στιγμιαίο και τονίζει τη φευγαλέα εντύπωση, ταυτόχρονα, όμως, το έργο του αποκτά διαχρονικότητα με την απουσία του χρόνου και την ασάφεια του χώρου. Ιδιαίτερα είναι τα έργα στα οποία προβάλλεται σε ένα απροσδιόριστο τοπίο η γυναίκα. Η γυναικεία φιγούρα διακρίνεται συνήθως στα άκρα της σύνθεσης, ξεχωρίζει για την αισθητική της αξία και παράγει μια αινιγματική ατμόσφαιρα. Οι καμπύλες του σώματός της δημιουργούν την αίσθηση της κίνησης και ο αισθησιακός τους χαρακτήρας δίνεται σαφέστερα με το μοίρασμα των φωτοσκιάσεων, ενώ το σχέδιο πλέον δε στοχεύει μόνο στην αίσθηση της όρασης, αλλά και της αφής.

Αναμφίβολα τα έργα του Γκιούλτσου αφηγούνται τη δική τους ιστορία και οι υφολογικές τους αναζητήσεις, που είναι πολλά υποσχόμενες, αποπνέουν γαλήνη και ηρεμία.»

 

 

Σχολιάστε