My Twitter Feed

24 Μαΐου, 2024

ΕΙΔΗΣΕΙΣ.ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ:

Πανελλήνιο πρωτάθλημα Κ-16 και Κ-20 -

Παρασκευή, 24 Μαΐου, 2024

Ο Κεφαλογιάννης σε ΠΕ και Δήμο Κιλκίς -

Πέμπτη, 23 Μαΐου, 2024

Δημιουργίες πτυχιούχων και φοιτητών -

Τετάρτη, 22 Μαΐου, 2024

Μετεό σταθμός στην Αξιούπολη -

Τετάρτη, 22 Μαΐου, 2024

Κλειστά πάντα τα εργαστήρια -

Δευτέρα, 20 Μαΐου, 2024

Σήκω Ψυχή μου στα Ελευθέρια -

Δευτέρα, 20 Μαΐου, 2024

ΑΔΕΔΥ: Κάλεσμα για νέα απεργία -

Δευτέρα, 20 Μαΐου, 2024

Κασσελάκης: Υπέγραψε ομόνοια! -

Κυριακή, 19 Μαΐου, 2024

Δυστύχημα: Πρώτα σχόλια

Του Χρήστου Σπίγκου.


– Είναι στιγμές βαθιάς οδύνης και θλίψης. Ζούμε μια αδιανόητη τραγωδία με δεκάδες νεκρούς και αγνοούμενους, μεταξύ των οποίων δυστυχώς και πολλά νέα παιδιά.

Εκφράζουμε τη βαθύτατη οδύνη και τη συμπαράστασή μας στους συγγενείς των θανόντων, αλλά και τις ευχές μας για ταχεία ανάρρωση στους τραυματισμένους.

Από κει και πέρα..

– Δεν υπάρχει αμφιβολία ότι πρόκειται για μια προαναγγελθείσα τραγωδία. Το μαρτυρούν οι καταγγελίες των ίδιων των εργαζόμενων στον Σιδηρόδρομο, οι οποίες έχουν εκφραστεί

με επιστολές, παραιτήσεις και προειδοποιήσεις ακόμα και μέσω εξωδίκων.

– Κάθε προσπάθεια απόκρυψης και συγκάλυψης της αλήθειας για την τραγωδία των Τεμπών αποτελεί ασέβεια προς τους νεκρούς. Η επιλογή όλων μας τώρα δεν μπορεί παρά να είναι μία:

Όλα στο φως! Μόνο έτσι θα έχουμε κάνει το χρέος μας ώστε να μην ξαναζήσουμε ποτέ μια τραγωδία σαν και αυτή.

-Δυστυχώς, για ακόμα μία φορά η προσπάθεια του πρωθυπουργού και της κυβέρνησης να καταφύγουν σε επικοινωνιακά τεχνάσματα, χονδροειδείς απόπειρες συμψηφισμού και διαχρονικές

δικαιολογίες, προκαλεί σοβαρές ανησυχίες και αλγεινή εντύπωση.

-Επαναλαμβάνουμε ότι για όποιον πραγματικά σέβεται τις ζωές που χάθηκαν άδικα, τις οικογένειές τους, όλους όσοι αγωνιούν για το πώς και γιατί φτάσαμε στο πολύνεκρο δράμα, η αλήθεια είναι μονόδρομος.

Ο πρωθυπουργός οφείλει να απαντήσει αυτή τη στιγμή σε τέσσερα ερωτήματα:

1. Τι ακριβώς θα πήγαινε να εγκαινιάσει προεκλογικά στη Θεσσαλονίκη την ημέρα του δυστυχήματος; Ένα κέντρο τηλεδιοίκησης και σηματοδότησης με ανύπαρκτο σύστημα;

2. Ποιος και πώς διόρισε έναν άνθρωπο άπειρο και ακατάλληλο στη θέση του σταθμάρχη Λάρισας και πόσες μέρες πριν το δυστύχημα είχε αναλάβει υπηρεσία;

3. Ποιος ο λόγος παραίτησης το 2022 του πρόεδρου της Επιτροπής που είναι αρμόδια για τα έργα σηματοδότησης και ασφάλειας στο σιδηροδρομικό δίκτυο και ποια η απάντηση στα συνεχόμενα εξώδικα των εργαζόμενων;

4. Τέλος, περιμένουμε από τον κ. Μητσοτάκη που απέδωσε στον κ. Καραμανλή την «αντικειμενική πολιτική ευθύνη» να μας απαντήσει εάν αυτή θα διαρκέσει μέχρι τις εκλογές και μετά θα είναι κανονικά υποψήφιος.

β. Ο κ. Μητσοτάκης μίλησε για “ανθρώπινο λάθος”. Γιατί αντιδράσατε;

– Ο κ. Μητσοτάκης έσπευσε να προδικάσει ότι η τραγωδία οφείλεται κυρίως σε “ανθρώπινο λάθος”. Ο σεβασμός στα θύματα προϋποθέτει σεβασμό στην αλήθεια.

– Πρόκειται για “τραγικό ανθρώπινο λάθος” όπως είπε ο κ. Μητσοτάκης, αφήνοντας να εννοηθεί πως όλα οφείλονται στο λάθος του σταθμάρχη ή τελικά φταίει πάλι ο ΣΥΡΙΖΑ,

όπως με σαφήνεια τόνισε ο πρώην Υπουργός κ. Καραμανλής στην επιστολή παραίτησής του;

– Εάν πρόκειται για “τραγικό ανθρώπινο λάθος” γιατί ο κ. Μητσοτάκης απέδωσε στον παραιτηθέντα κ. Καραμανλή την “αντικειμενική πολιτική ευθύνη” και γιατί ζήτησε τις παραιτήσεις των επικεφαλής του ΟΣΕ και της ΕΡΓΟΣΕ;

– Εφόσον ο κ. Μητσοτάκης έβγαλε ήδη πόρισμα πως πρόκειται για “τραγικό ανθρώπινο λάθος”, τι θα διερευνήσει η “υπερκομματική επιτροπή”;

γ. Επίσης, ο κ. Μητσοτάκης μίλησε για διαχρονικές ευθύνες. Διαφωνείτε;

Παθογένειες μπορεί να υπήρχαν, αλλά οι ευθύνες είναι πολύ συγκεκριμένες: Δεν ήταν ο ΣΥΡΙΖΑ αλλά η ΝΔ που αγνοούσε τις προειδοποιήσεις και τα εξώδικα

των εργαζόμενων που προεξοφλούσαν δυστύχημα. Δεν μπορεί να υπάρξει καμία σύγκριση ανάμεσα στις δύο κυβερνήσεις για τρεις βασικούς λόγους:

1. Η κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ ήταν αυτή που ολοκλήρωσε το πιο δύσκολο τμήμα του συνολικού έργου. Την διπλή γραμμή στην διαδρομή Αθήνα – Θεσσαλονίκη το 2018 με σήραγγες χιλιομέτρων, με γέφυρες πάνω

σε ρήγματα, με εκατοντάδες χιλιόμετρα ηλεκτροδότησης. Χωρίς γραμμή σιδηροδρομική ΔΕΝ μπορεί να τοποθετηθεί ολοκληρωμένο το ηλεκτρονικό σύστημα ασφαλείας.

Αυτό λοιπόν κάνει ακόμα μεγαλύτερες τις ευθύνες της κυβέρνησης για το ατύχημα.

2. Υλοποιήθηκε μεγάλο μέρος και ξεπεράστηκαν όλα τα προβλήματα των συμβάσεων για την σηματοδότηση και τηλεδιοικηση που παρέλαβε η ΝΔ με στόχο ολοκλήρωσης του έργου το τέλος του 2020.

Έκτοτε έγιναν τα πάντα για να μην ολοκληρωθεί .

3. Επί σύριζα παρά τα μνημόνια για να αντιμετωπιστεί το ενδεχόμενο ανθρώπινου λάθους και επειδή η σύμβαση για το ETCS δεν είχε ολοκληρωθεί είχαν τοποθετηθεί 2 έμπειροι σταθμάρχες

στους κεντρικούς σταθμούς της Αθήνας Θεσσαλονίκης Λάρισας και Τιθωρέας, όπως και κλειδούχοι σε όλα τα απαραίτητα σημεία, για τη διασφάλιση της ασφαλούς κίνησης των τρένων.

Υπήρχε μάλιστα το δευτεροβάθμιο κέντρο ελέγχου το οποίο παρακολουθούσε την κυκλοφορία όλων των τρένων.

4. Η ΝΔ όχι μόνο δεν είχε έμπειρα στελέχη, δεν προέβη ούτε στην πρόσληψη όσων συνταξιοδοτήθηκαν τα 4 χρόνια, αλλά στη θέση τους χρησιμοποίησε πολύ λιγότερους εργολαβικούς εργαζόμενους,

και με ελάχιστη ή μηδενική εμπειρία. Και όπως προκύπτει από τις αποκαλύψεις, ο εν λόγω σταθμάρχης της Λάρισας ήταν κομματικό ρουσφέτι της ΝΔ, σύμφωνα με την καταγγελία και του πρώην σταθμάρχη.

Τι έκανε όμως η ΝΔ;

-Απαξίωσε τον ΟΣΕ γιατί ο σχεδιασμός τους ήταν να δώσουν σε ιδιώτες και την συντήρηση και τη λειτουργία του ΟΣΕ, μέσω ΣΔΙΤ, όπως είχε επανειλημμένα διακηρύξει ο κ. Κώστας Αχ. Καραμανλής σε ομιλίες του και στη Βουλή.

-Απογύμνωσε τον Οργανισμό και κρίσιμες θέσεις από προσωπικό, αφού προχώρησε σε μείωση των εργαζομένων.

-Μείωσε τους σταθμάρχες, χωρίς να τηρούνται οι κανόνες ασφαλείας, όπως ανά κρίσιμο κόμβο τους δύο σταθμάρχες ταυτόχρονα σε υπηρεσία, την ύπαρξη κλειδούχων.

-«Απαξίωσε» τη λειτουργία του συστήματος δευτερογενούς ελέγχου.

-Υποβάθμισε την ανάγκη νέων επενδύσεων στον σιδηρόδρομο. Πιο χαρακτηριστικό παράδειγμα αποτελεί η απόφασή της να μειώσει την υποχρέωση της Hellenic Train για επενδύσεις

στον σιδηρόδρομο κατά 600 εκατ. ευρώ (από 750 εκατ. ευρώ σε 160 εκατ. ευρώ).

-Χαρακτηριστικά επί ΝΔ είχαμε 3 σιδηροδρομικά ατυχήματα μέσα στο 2022.

δ. Το 2017 ο ΣΥΡΙΖΑ προχώρησε στην ιδιωτικοποίηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ. Δεν έχετε ευθύνη λοιπόν;

Με τη συζήτηση αυτή η ΝΔ προσπαθεί να θολώσει τα νερά και να αποπροσανατολίσει από το γεγονός ότι εδώ μιλάμε για ζητήματα υποδομών που είναι στην αρμοδιότητα του κράτους.

Αυτό που ιδιωτικοποιήθηκε το 2017, είναι το μεταφορικό έργο όχι οι υποδομές. Και μάλιστα ήταν μνημονιακή υποχρέωση, από τα χρόνια του Σαμαρά. Δεν σημαίνει ότι δεν υπάρχουν άπειρες ευθύνες

τις εταιρίας για μια σειρά από πράγματα, αλλά θέματα σήμανσης και υποδομών είναι του κράτους και δεν ιδιωτικοποιήθηκαν ποτέ

Οι γραμμές οι υποδομές το δίκτυο, το τροχαίο υλικό (συρμοί τρένων), οι κανόνες ασφάλειας και οι ανάλογες διαδικασίες, ανήκουν στο ελληνικό δημόσιο.

ε. Γιατί δεν συμφωνείτε στη σύσταση της υπερκομματικής επιτροπής ώστε να διερευνηθούν τα αίτια της τραγωδίας; Ούτε σ αυτό δεν μπορείτε να συμφωνήσετε;

-Η επιτροπή για τη διερεύνηση των αιτιών του δυστυχήματος πρέπει να είναι διακομματική. Η κυβέρνηση δεν έχει επιδείξει πρόθεση συναίνεσης για τη σύνθεση της επιτροπής. Είναι ενδεικτική η τοποθέτηση από την κυβέρνηση Μητσοτάκη, του Προέδρου του ΤΑΙΠΕΔ, κ. Ζηλιασκόπουλου, ως μέλος της «υπερκομματικής επιτροπής. Σημειώνουμε ότι ο κ. Ζηλιασκόπουλος ήταν Διευθύνων Σύμβουλος της ΤΡΑΙΝΟΣΕ την περίοδο 2010 – 2015. Άρα θα ελέγξει ο ίδιος τις ευθύνες του. Αυτό που επιθυμεί όμως ο κ. Μητσοτάκης, είναι ένα βολικό πόρισμα προεκλογικά που θα επικυρώνει την ετυμηγορία που ήδη έχει βγάλει στο διάγγελμά του: Ότι όλα είναι ένα «τραγικό ανθρώπινο λάθος» και «διαχρονικές οι ευθύνες».

-Η επιτροπή θα πρέπει να συσταθεί από τη βουλή. Η κυβέρνηση Μητσοτάκη είναι ελεγχόμενη, δεν μπορεί να ορίσει τον ελεγκτή της.

στ. Όλα όσα καταλογίζετε όμως στην κυβέρνηση τα αναδείξατε αυτά τα χρόνια ως αντιπολίτευση;

– Βεβαίως, με δεκάδες ανακοινώσεις και δηλώσεις και με ερωτήσεις στη Βουλή για τους σιδηροδρόμους αλλά η κυβέρνηση Μητσοτάκη και ο μέχρι πρότινος αρμόδιος υπουργός κ. Καραμανλής αδιαφόρησαν παντελώς.

– Ενδεικτικά παραδείγματα:

• 31.8.2020: Ερώτηση 33 βουλευτών ΣΥΡΙΖΑ – ΠΣ με θέμα: “Ζητήματα ασφαλείας του σιδηροδρομικού δικτύου με κίνδυνο ατυχήματος λόγω απραξίας της Κυβέρνησης στην ανάταξη και συντήρηση της υποδομής”. (εδώ)

• 19.11.2021: Παππάς – Ξενογιαννακοπούλου: “Να στηριχθεί το τρένο και οι εργαζόμενοί του, να σταματήσει η απαξίωσή του από την κυβέρνηση Μητσοτάκη” (εδώ)

• 5.7.2022: Ν. Παππάς: “Η σύμβαση δημοσίου – ΤΡΑΙΝΟΣΕ παρατείνει το καθεστώς των ακυρώσεων και των καθυστερήσεων των δρομολογίων”. (εδώ)

• 1.8.2022: Παππάς – Γιαννούλης – Σαρακιώτης: “Νέος εκτροχιασμός τρένου, 200 ακόμα επιβάτες βίωσαν την κατάρρευση του σιδηροδρόμου με ευθύνη των Μητσοτάκη – Καραμανλή” (εδώ)

• 29.11.2022: Ερώτηση βουλευτών ΣΥΡΙΖΑ – ΠΣ: “Να ανανεωθούν άμεσα οι συμβάσεις των 160 φυλάκων ισόπεδων διαβάσεων από τον ΟΣΕ και να μην εκχωρηθεί η φύλαξη στους ιδιώτες”. (εδώ)

• 9.2.2023: Ν. Παππάς: “Ο κ. Καραμανλής ιδιωτικοποιεί τον σιδηρόδρομο και ακρωτηριάζει τον ΟΣΕ: Αφού επί 3,5 χρόνια δεν προχώρησε ούτε χιλιόμετρο συντήρησης, αφού δεν πήγε βήμα παρακάτω από την πρόοδο που επετεύχθη στα έργα επί κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ, αφού ‘εκτροχίασε’ το τρένο και τις σιδηροδρομικές μεταφορές, δίνει σε τρίτους ένα σπουδαίο περιουσιακό στοιχείο του λαού και ένα πολύτιμο εργαλείο ανάπτυξης. Η επιλογή του νεκρώνει και ένα σημαντικό μέρος του έργου και των αρμοδιοτήτων του ΟΣΕ, ο οποίος όλο και υποβαθμίζεται, μέχρι, προφανώς, να καταλήξει… γενική γραμματεία στο αρμόδιο υπουργείο. Το δε προσωπικό και ο εξοπλισμός του απαξιώνονται”. (εδώ)

• 20.2.2023: Ν. Παππάς: “Μητσοτάκης και Καραμανλής είναι έννοιες ασύμβατες με την ασφάλεια των μεταφορών και των συγκοινωνιών και της ζωής εκατοντάδων συμπολιτών μας: Εργασίες τοποθέτησης οδικής γέφυρας πάνω από τις γραμμές του τρένου, αμέσως μετά τη Λαμία και στην κατεύθυνση προς Θεσσαλονίκη, χωρίς να έχει κλείσει (έστω προσωρινά) η γραμμή και να έχει σταματήσει η σιδηροδρομική κυκλοφορία”. (εδώ)

ζ. Επί ΣΥΡΙΖΑ θρηνήσαμε θύματα στο Μάτι. Γιατί κατηγορείτε με τέτοια σφοδρότητα την κυβέρνηση γι αυτό το δυστύχημα;

-Οι νεκροί, οι τραγωδίες και ο ανθρώπινος πόνος δεν συμψηφίζονται. Θα θυμηθείτε και τις πυρκαγιές της Ηλείας του 2008; Το αεροπορικό Ήλιος; Το Σάμινα;

-Είναι ντροπή και ασέβεια προς τα θύματα και τις οικογένειές τους το να προσπαθούν κάποιοι να συμψηφίσουν τον ανθρώπινο πόνο μόνο και μόνο για να μην αναλάβουν τις αντικειμενικές πολιτικές ευθύνες τους.

-Και σε κάθε περίπτωση, δεν μπορεί να συγκριθεί ένα ακραίο καιρικό φαινόμενο με μία προαναγγελθείσα τραγωδία, για την οποία προειδοποιούσαν οι εργαζόμενοι εδώ και δύο σχεδόν χρόνια. Όποιος αυτή τη στιγμή κάνει συγκρίσεις και συμψηφισμούς δεν επιθυμεί την αλήθεια αλλά την αποφυγή του πολιτικού κόστους.

Σχολιάστε