My Twitter Feed

23 Φεβρουάριος, 2019

ΕΙΔΗΣΕΙΣ.ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ:

Για το τυρί από το τόπο μας -

Παρασκευή, 22 Φεβρουάριος, 2019

Αυξήσεις μισθών για κοινωφελή εργασία -

Πέμπτη, 21 Φεβρουάριος, 2019

Κοινή δήλωση Σιωνίδη – Τζούρτζου -

Πέμπτη, 21 Φεβρουάριος, 2019

Δωρεάν εξοπλισμός για λήψη TV -

Πέμπτη, 21 Φεβρουάριος, 2019

Η Λ.Σ. για 13ο και 14ο μισθό -

Πέμπτη, 21 Φεβρουάριος, 2019

Μπλογκ Λαϊκής Συσπείρωσης -

Πέμπτη, 21 Φεβρουάριος, 2019

Η σχέση Εργατικού Κέντρου-ΑΝΚΙ -

Πέμπτη, 21 Φεβρουάριος, 2019

Εκδήλωση ΚΙΝΑΛ με Χριστοδουλάκη -

Τετάρτη, 20 Φεβρουάριος, 2019

Δράση για τα δικαιώματα των παιδιών

Η παγκόσμια κοινότητα δεσμεύτηκε να προστατεύει τα δικαιώματα των παιδιών, με την υιοθέτηση της Σύμβασης των Δικαιωμάτων του Παιδιού, στις 20 Νοεμβρίου 1989. Από τότε η 20η Νοεμβρίου έχει καθιερωθεί ως Παγκόσμια Ημέρα των Δικαιωμάτων του Παιδιού.

5o_dimotiko_kilkis-001Με αφορμή αυτή την ημέρα και δεδομένου ότι το σχολείο μας έχει επιλεγεί να συμμετέχει στο πανελλαδικό πιλοτικό πρόγραμμα ΝΟΙΑΖΟΜΑΙ ΚΑΙ ΔΡΩ, με ανθρωπιστικό κι εθελοντικό χαρακτήρα, ετοιμαζόμασταν κατά τμήματα για την ημέρα αυτή και την κοινή δράση του σχολείου μας, την Δευτέρα 21 Νοεμβρίου.

Κάθε τμήμα είχε διαλέξει ένα από τα δικαιώματα για να το επεξεργαστεί και να το παρουσιάσει στη σχολική κοινότητα με κάποιο τρόπο. Επιλέχθηκαν εικαστικές δράσεις, δραματοποίηση, ποιήματα και πεζά.

Την Δευτέρα το πρωί η ΣΤ’ υλοποίησε ένα δίωρο βιωματικό εργαστήριο, πάνω στη φιλοσοφία Pestalozzi, με εμψυχώτριες την κα Άννα – Μαρία Παναγιωτίδου, υποδιευθύντρια του 1ου Γυμνασίου Κιλκίς, εκπαιδεύτρια στο πρόγραμμα Pestalozzi και την κα Αφροδίτη Ντίνου, συντονίστρια του προγράμματος στο σχολείο μας.

Το πρόγραμμα αφορούσε βέβαια τα Δικαιώματα του Παιδιού και χρησιμοποιήθηκε η μέθοδος Jigsaw για την υλοποίηση και η μέθοδος Gallery για την διάχυση των αποτελεσμάτων. Τα παιδιά ανταποκρίθηκαν με ενθουσιασμό, ήταν ήδη ενήμερα, οπότε το εργαστήρι ολοκληρώθηκε με επιτυχία, όπως διαπιστώθηκε και στην αποτίμηση της δράσης.

Στη συνέχεια, για το τελευταίο δίωρο της ημέρας, οι μαθητές και οι μαθήτριες της ΣΤ’ ανέλαβαν το ρόλο των εμψυχωτών για τις ομάδες των μικρότερων παιδιών, που δημιουργήθηκαν με τη μέθοδο «βρες τη λέξη». Κάθε παιδί πήρε ένα γράμμα, που σχημάτιζε μια λέξη που αφορούσε ένα δικαίωμα. Κάθε λέξη είχε διαφορετικό χρώμα, οπότε έτσι σχηματίστηκαν οι ομάδες, οργανώθηκαν οι λέξεις και κολλήθηκαν στο ταμπλό με τους 4 άξονες των Δικαιωμάτων του Παιδιού: Συμμετοχή, Εξέλιξη, Επιβίωση, Προστασία. Εδώ οι εμψυχωτές χρησιμοποίησαν τις γνώσεις τους για να οργανώσουν τις ομάδες τους και να συζητήσουν για το δικαίωμά τους: Πώς προστατεύεται και τι καλύτερο μπορεί να γίνει γι’ αυτό.

Ακόμη τα τμήματα είχαν την ευκαιρία να εκθέσουν τα έργα τους και να παρουσιάσουν αυτά που ετοίμασαν. Ο Σχολικός Σύμβουλος 2ης Περιφέρειας κος Πάρης Παπαδόπουλος, παρακολούθησε όλη τη δράση.

Ήταν μια πολύ διαφωτιστική ημέρα, καθώς είδαμε το αποτέλεσμα των διεργασιών στα τμήματα, αλλά και το πώς τα παιδιά αυτοοργανώνονται και λειτουργούν συνεργατικά, χωρίς να χρειαστεί να επέμβουν οι εκπαιδευτικοί. Αυτό βέβαια δεν είναι τυχαίο, καθώς τα βιωματικά εργαστήρια και οι κοινές δράσεις είναι πια στην κουλτούρα του σχολείου μας κι έχουν περάσει στη νοοτροπία όλων, εδώ κι αρκετά χρόνια.

Δελτίο τύπου 5ου Δημοτικού Σχολείου Κιλκίς

Σχολιάστε