My Twitter Feed

18 Μαΐου, 2024

ΕΙΔΗΣΕΙΣ.ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ:

Ο γραμματέας ΠΑΣΟΚ στο νομό -

Παρασκευή, 17 Μαΐου, 2024

Εκλογική επιτροπή και μήνυμα -

Παρασκευή, 17 Μαΐου, 2024

Κόντρα δήμου με διευθύντρια ΔΕ -

Παρασκευή, 17 Μαΐου, 2024

Παππάς: Επικίνδυνη μετεστέγαση -

Πέμπτη, 16 Μαΐου, 2024

Επίσκεψη Κασσελάκη στο Κιλκίς -

Πέμπτη, 16 Μαΐου, 2024

Έντονο προεκλογικό τριήμερο -

Πέμπτη, 16 Μαΐου, 2024

Κιλκίς: Αλληλεγγύη στη Παλαιστίνη -

Τετάρτη, 15 Μαΐου, 2024

24ωρη απεργία στα νοσοκομεία -

Τετάρτη, 15 Μαΐου, 2024

Δηλώσεις για το τροχαίο στη ΠΑΘΕ

Οι υποψήφιοι δήμαρχοι Παιονίας Χρήστος Γκουντενούδης και Τάσος Βασιλακάκης προέβησαν σε δηλώσεις για το νέο πολύνεκρο δυστύχημα στη ΠΑΘΕ, στο ύψος του Άσπρου, που έλαβε χώρα τη Κυριακή 12 Σεπτεβρίου.

Ο Χρ. Γκουντενούδης:

“Για μια ακόμη φορά γινόμαστε μάρτυρες μιας τραγωδίας στον τόπο μας και συγκεκριμένα στο δρόμο «καρμανιόλα» -της κατ’ επίφαση επονομαζόμενης ΠΑΘΕ- στο τμήμα της εθνικής οδού από τα Μάλγαρα μέχρι τον κόμβο Πολυκάστρου, το οποίο είναι και το μοναδικό στη χώρα, στο οποίο υπάρχει αμφίδρομη κυκλοφορία.

Το γεγονός αυτό σε συνδυασμό με τις φθορές επί του οδοστρώματος λόγω της μη συντήρησης του αλλά και της συσκότισης που παρατηρείται σε αρκετά σημεία, το καθιστούν εξαιρετικά επικίνδυνο με συνέπεια να σκοτώνονται άνθρωποι στο δρόμο.

Και πάλι θρηνήσαμε άδικα τέσσερις ζωές συνανθρώπων μας και βυθίστηκε η πατρίδα μας στο πένθος. Άνθρωποι οι οποίοι είχαν την ατυχία να διέρχονται από αυτό το άθλιο οδικό τμήμα για το οποίο κανείς στην κεντρική διοίκηση και την κυβέρνηση όλα αυτά τα χρόνια δεν έδειξε σοβαρό ενδιαφέρον, το οποίο να παράγει έμπρακτα αποτελέσματα για την ασφάλεια των συνανθρώπων μας.

Το τμήμα αυτό της ΠΑΘΕ είναι ουσιαστικά η πύλη εισόδου της χώρας για άνω των 10 εκατομμυρίων ανθρώπους από και προς το εξωτερικό. Η κίνηση ιδιαίτερα την καλοκαιρινή περίοδο είναι ιδιαιτέρως αυξημένη αλλά και βεβαρυμμένη λόγω φορτηγών βαρέως τύπου.

Ως τότε δημοτική αρχή Παιονίας, είχαμε επισημάνει και διεκδικήσει ενεργά, αναρίθμητες φορές την επιτακτική ανάγκη να επισκευασθεί το εν λόγω τμήμα της εθνικής οδικής αρτηρίας καθώς η σχετική μελέτη ήταν ήδη έτοιμη στα γραφεία της «Εγνατίας Οδού Α.Ε.» και απλά χρειάζεται επικαιροποίηση και εξασφάλιση των αναγκαίων πιστώσεων.

Είχαμε πραγματοποιήσει πλειάδα διαβημάτων τόσο εγγράφων όσο και με διά ζώσης συναντήσεις με την πολιτική ηγεσία των Υπουργείων Μεταφορών και Οικονομικών, την ΕΓΝΑΤΙΑ ΟΔΟ Α.Ε. αλλά και το ΤΑΙΠΕΔ ήδη από το 2015. Οι προσπάθειας μας είχαν ήδη τελεσφορήσει με την απόφαση 264 (ΦΕΚ 2274 15/5/2018) η οποία και δημοσιεύθηκε σε ΦΕΚ και δικαίωσε τις προσπάθειες του Δήμου Παιονίας, καθώς δημιούργησε δικαίωμα του Ελληνικού Δημοσίου μελέτης και κατασκευής του έργου της αναβάθμισης με προδιαγραφές αυτοκινητόδρομου του τμήματος Χαλάστρα-Πολύκαστρο, του τμήματος του ΠΑΘΕ από τον Α/Κ Αξιού/Χαλάστρας έως το μεθοριακό σταθμό Ευζώνων, συμπεριλαμβανομένων και των επεμβάσεων στους κόμβους Αξιού/Χαλάστρας και Πολυκάστρου.

Δεν είδαμε όμως καμία κίνηση που να αλλάξει τα πράγματα.

Έκτοτε, πλήρης αδιαφορία από τις τοπικές αρχές και καμία ανταπόκριση από την κυβέρνηση. Το μόνο που τους ενδιαφέρει είναι η διασφάλιση μονάχα του παραχωρησιούχου του έργου και τα χρήματα που θα εισπράττει από τους σταθμούς διοδίων για ένα δρόμο θανατηφόρο, στον οποίο θρηνούμε συνεχώς θύματα , κι όλα αυτά κοροϊδεύοντας τους πολίτες και τις αρχές του τόπου.

Είναι άδικο να πληρώνουμε με ανθρώπινο αίμα την κωλυσιεργία ή την αβελτηρία της κρατικής μηχανής στην κύρια είσοδο της χώρας!

Το εν λόγω τμήμα της ΠΑΘΕ από τα Μάλγαρα μέχρι και το μεθοριακό σταθμό Ευζώνων είναι μήκους περίπου 64 χλμ και από αυτά τα 33 είναι εντός της περιοχής ευθύνης του Δήμου Παιονίας, τα υπόλοιπα είναι στο νομό Θεσσαλονίκης. Συνεπώς το θέμα αφορά όλους.

Η τοπική κοινωνία αλλά και όλοι οι συμπολίτες μας, είναι συγκλονισμένοι και δεν αντέχουν άλλο εμπαιγμό και εγκληματική αδιαφορία από τους αρμοδίους παρά μόνο στην πράξη άμεσες παρεμβάσεις για την αναβάθμιση του οδικού δικτύου και την ασφάλεια των διερχομένων οδηγών.

Δεν αρκεί απλά η συντήρηση του δρόμου ή η στρώση του με νέο ασφαλτοτάπητα. Απαιτείται η επέκταση και η ανακατασκευή του δρόμου σε σύγχρονο αυτοκινητόδρομο με διαχωριστική νησίδα, η τοποθέτηση φωτισμού και γενικότερα κάθε εργασία που θα καταστήσει ασφαλή τον δρόμο για διέλευση.

Εκφράζουμε την οδύνη μας και το σπαραγμό για τους 4 συνανθρώπους μας και ευχόμαστε αυτή τη φορά να «ιδρώσει το αυτί» τους στην κεντρική εξουσία και να προβούν στα δέοντα, διασφαλίζοντας ότι δεν θα χαθεί άλλη ανθρώπινη ζωή.”

Ο Τ. Βασιλακάκης

“Η καθυστέρηση κατασκευής σύγχρονου αυτοκινητόδρομου ευθύνεται για το πολύνεκρο δυστύχημα στην ΠΑΘΕ”, υπογραμμίζει σε εκτενή δήλωσή του, ο υποψήφιος δήμαρχος Παιονίας με τη Λαϊκή Συσπείρωση, Τάσος Βασιλακάκης.

Η δήλωση:

“Το πρόσφατο πολύνεκρο δυστύχημα στην ΠΑΘΕ αποδεικνύει για άλλη μια φορά τις εγκληματικές πολιτικές ευθύνες, διαχρονικά όλων των κυβερνήσεων ΝΔ, ΠΑΣΟΚ, ΣΥΡΙΖΑ για την καθυστέρηση, εδώ και δεκαετίες, μετατροπής του οδικού τμήματος “Χαλάστρα – Εύζωνοι” σε σύγχρονο ασφαλή αυτοκινητόδρομο.

Βασικό μέλημα της κυβέρνησης της ΝΔ εδώ και 4 χρόνια δεν είναι η λήψη ουσιαστικών μέτρων βελτίωσης της οδικής ασφάλειας του δρόμου καρμανιόλα, δηλαδή η προστασία της ανθρώπινης ζωής αλλά η ολοκλήρωση του διαγωνισμού παραχώρησης της “Εγνατίας Οδού” και των κάθετων αξόνων μέσω του ΤΑΙΠΕΔ, μιας κρατικής περιουσίας περίπου 7 δις ευρώ έναντι του ευτελούς τιμήματος του 1,5 δισ ευρώ.

Ο διαγωνισμός καθυστερεί με υπαιτιότητα των επιχειρηματικών ομίλων οι οποίοι επικαλούνται διάφορες προφάσεις για να κερδίσουν χρόνο και χρήμα, όπως τις αναταράξεις των αγορών…, την αλλαγή των όρων χρηματοδότησης τους από τις τράπεζες λόγω της ρωσικής εισβολής, της ενεργειακής κρίσης και των πληθωριστικών πιέσεων… και άλλα. Το κράτος τους “κάνει τις πλάτες” αποδεκνύοντας ότι είναι ιδιαίτερα αποτελεσματικό όταν υπηρετεί τις ανάγκες των επιχειρηματικών ομίλων και ιδιαίτερα αναποτελεσματικό όταν πρόκειται να προστατεύσει τις ζωές μας

Η σύμβαση αυτή προβλέπει πως τα 5 πρώτα χρόνια της παραχώρησης ο επιχειρηματικός όμιλος θα προχωρήσει σε μία σειρά από κατασκευαστικά έργα, συμπεριλαμβανομένης και της βαριάς συντήρησης του δρόμου, των παρεμβάσεων στις σήραγγες και της αναβάθμισης τμημάτων των αξόνων “Χαλάστρα-Εύζωνοι” και “Θεσσαλονίκη-Σέρρες-Προμαχώνας”.

Εδώ είναι και το ζουμί της υπόθεσης, που αφορά άμεσα το λαό της Παιονίας και το οποίο αποσιωπάται από τους εκπροσώπους των αστικών κομμάτων και των εκπροσώπων τους στην Τοπική Διοίκηση. Η κατασκευή του αυτοκινητόδρομου στον άξονα “Χαλάστρα – Εύζωνοι” παραπέμπεται στις καλένδες και το μόνο που θα δούμε, όταν το δούμε και αυτό, είναι η “αναβάθμιση” κάποιων τμημάτων.

Διόδια όμως θα δούμε σίγουρα και μάλιστα πολύ τσουχτερά, μιας και αυτά θα συνδέονται με την “αποζημίωση” της εταιρείας για τις επεμβάσεις που θα πραγματοποιήσει, τις δανειακές της υποχρεώσεις, το προσδοκόμενα μερίσματα – κέρδη των μετόχων της αλλά και την αποπληρωμή του δημοσίου χρέους. Όσο δε για τους τοπικούς χρήστες η σύμβαση καταργεί κάθε δυνατότητα απαλλαγής διοδίων που υπήρχε.

Η εξέλιξη αυτή συνιστά πραγματικό εμπαιγμό των εργαζόμενων και του λαού της περιοχής. Η λαική οικογένεια έχει χρυσοπληρώσει για την κατασκευή αυτών των έργων.

Οι παρατάξεις των κ. Σιωνίδη και κ. Γκουντενούδη φέρουν βαρύτατες ευθύνες διότι όχι μόνο ανέχονται τον παραπάνω σχεδιασμό ξεπουλήματος της κρατικής περιουσίας στους επιχειρηματικούς ομίλους για να βρουν κερδοφόρα διέξοδο τα υπερσυσσωρευμένα κεφάλαιά τους, όχι μόνο ανέχονται τις προκλητικές καθυστερήσεις έργων που υπαγορεύονται από την ανάγκη διασφάλισης των κερδών τους αλλά παράλληλα “παίζουν στα ζάρια” την οδική ασφάλεια και την προστασία της ανθρώπινης ζωής.

Για αυτές τις εξελίξεις είχαν ήδη ενημερωθεί στη συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου της 30/10/2019, όπου ο κ. Γεωργαντάς εξέφρασε την εκτίμηση του ότι η κατασκευή σύγχρονου και ασφαλούς αυτοκινητόδρομου δεν είναι ρεαλιστική και εφικτή και παρουσίασε την πρόταση της κυβέρνησης, μέσω του τεχνικού συμβούλου της Εγνατίας ΑΕ και εξωτερικού συνεργάτη του Δήμου Παιονίας, για διαπλάτυνση του υπάρχοντος δρόμου, με δύο λωρίδες κυκλοφορίας ανά κατεύθυνση, διαχωριστική μεταλλική μπάρα ανάμεσα τους και ελάχιστο εως μηδαμινό πλάτος λωρίδας εκτάκτου ανάγκης. Τι έκαναν έκτοτε; Tίποτα απολύτως. Περίμεναν παθητικά.

Σε έναν δρόμο με τόσο μεγάλη κυκλοφορία και ιδιαίτερα την περίοδο του καλοκαιριού, με πλήθος βαρέων οχημάτων να τη διασχίζουν καθημερινά είναι απαράδεκτο να προκρίνονται τέτοιες λύσεις για να γίνει πιο εκλυστική η παραχώρηση της “Εγνατίας ΑΕ στους επιχειρηματικούς ομίλους, που θα εκμεταλλεύονται τις υποδομές αυτές.

Δεν μας ξενίζει η στάση τους. Εϊναι τμήμα αυτού του κράτους που όλες τις ανάγκες μας τις έχει μετατρέψει σε εμπόρευμα ακόμη και την οδική μας ασφάλεια, που βάζει στο ζύγι κόστους-οφέλους ακόμη και την προστασία της ανθρώπινης ζωής, όπως αποδείχτηκε άλλωστε με δραματικό τρόπο τόσο στις πρόσφατες πυρκαγιές, όσο στις πρόσφατες πλημμύρες.

Αναδεικνύεται για άλλη μια φορά η επικαιρότητα της πρότασης που καταθέτει το ΚΚΕ στο λαό για την κοινωνικοποίηση των συγκεντρωμένων μέσων παραγωγής, των μεταφορικών υποδομών, για την ένταξη του σχεδιασμού, της κατασκευής, της συντήρησης, της λειτουργίας και της συνεχούς αναβάθμισης υποδομών, όπως οι αυτοκινητόδρομοι, στον επιστημονικό κεντρικό σχεδιασμό της οικονομίας.

Στον δρόμο αυτής της ελπιδοφόρας προοπτικής, την οποία θα κατοχυρώσουν ριζικές αλλαγές σε επίπεδο εξουσίας και οικονομίας, καλούμε όλο το λαό να αγωνιστούμε για:

— Έργα κρίσιμα για τη ζωή και την ασφάλεια των εργαζομένων που θα κατασκευάζονται με ευθύνη του κράτους χωρίς να επιβαρύνεται ο λαός και με γνώμονα την προστασία του περιβάλλοντος.

— Να μην παραδοθεί και η Εγνατία Οδός στους επιχειρηματικούς ομίλους και να καταργηθούν όλα τα διόδια.

— Για δημοτικές αρχές που θθα διεκδικούν αυτά που έχει ανάγκη ο λαός της περιοχής και όχι αυτά που έχουν ανάγκη οι επιχειρηματικοί όμιλοι και το κράτος που τους υπηρετεί.

Τα υπόλοιπα είναι “άλλα λόγια να αγαπιόμαστε…”.

Ήρθε η ώρα να το πάρουμε αλλιώς.

Ή τα κέρδη τους ή οι ζωές μας.”

Διαλέγουμε τις ζωές μας.

Σχολιάστε