My Twitter Feed

16 Μαΐου, 2024

ΕΙΔΗΣΕΙΣ.ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ:

Κιλκίς: Αλληλεγγύη στη Παλαιστίνη -

Τετάρτη, 15 Μαΐου, 2024

24ωρη απεργία στα νοσοκομεία -

Τετάρτη, 15 Μαΐου, 2024

Σπουδαία έκθεση του ΑΕΙ μας -

Τρίτη, 14 Μαΐου, 2024

Παιονία: 2η φάση αδελφοποίησης -

Δευτέρα, 13 Μαΐου, 2024

ΑΟΚ: Σπουδαίο “διπλό” στο Αιγίνιο -

Δευτέρα, 13 Μαΐου, 2024

Συναντήσεις Δένδια στο Κιλκίς -

Δευτέρα, 13 Μαΐου, 2024

Η επίσκεψη Φ. Σαχινίδη στο νομό -

Δευτέρα, 13 Μαΐου, 2024

Παππάς: Όχι χρεωκοπία της Υγείας -

Κυριακή, 12 Μαΐου, 2024

Γυναίκες και κορίτσια στην Επιστήμη

Δήλωση της αν. Τομεάρχισσας Δικαιοσύνης του ΣΥΡΙΖΑ – ΠΣ αρμόδιας για θέματα Ισότητας, Ειρήνης Αγαθοπούλου, για τη Διεθνή Ημέρα Γυναικών και Κοριτσιών στην Επιστήμη:

“Η Διεθνής Ημέρα Γυναικών και Κοριτσιών στην Επιστήμη τιμάται κάθε χρόνο από το 2015 έχοντας διττό περιεχόμενο: την αναγνώριση της σπουδαιότητας του ρόλου των γυναικών και κοριτσιών στην Επιστήμη και στην Τεχνολογία και την ανάδειξη των έμφυλων ανισοτήτων, του έμφυλου καταμερισμού της γνώσης και της επιστήμης κυρίως στους τομείς ΕΤΜΜ-STEM (Επιστήμη, Τεχνολογία, Μηχανική, Μαθηματικά), με στόχο την εξάλειψή τους.

Η υποεκπροσώπηση των γυναικών στην επιστήμη μεταφράζεται σε γνώσεις που δεν θα παραχθούν, σε ιδέες που δεν θα υλοποιηθούν, σε μεροληπτικότητα γνώσης και εξέλιξης, σε αποκλεισμούς και μονομερείς τροχιοδρομήσεις της έρευνας και της τεχνολογίας.

Λιγότερο από το 30% των ερευνητών παγκοσμίως είναι γυναίκες και με βάση τα στοιχεία της UNESCO (2014-2016), σε παγκόσμιο επίπεδο, η εγγραφή των γυναικών είναι ιδιαίτερα χαμηλή στον τομέα της Πληροφορικής (3%), στις φυσικές επιστήμες, στα μαθηματικά και στη στατιστική (5%) και στη μηχανική, τη βιομηχανία και τις κατασκευές (8%).

H εξάλειψη του χάσματος των φύλων στην εκπαίδευση στους τομείς ΕΤΜΜ, με βάση το EIGE, θα μπορούσε να συμβάλλει σε αύξηση του ευρωπαϊκού κατά κεφαλήν ΑΕΠ μεταξύ 2,2% και 3,0% (€610-€820 δισεκατομμύρια) μέχρι το 2050.

Παρόλες τις δυσκολίες, παρά την ύπαρξη της γυάλινης οροφής, ορατής και αόρατης, κορίτσια και γυναίκες επιστημόνισσες, υπερνικούν τα εμπόδια, διαπρέπουν στους τομείς έρευνάς τους, υλοποιούν τα όνειρά τους. Κι εδώ η εκπαίδευση οφείλει να διαδραματίσει σημαντικό ρόλο ως προς την άρση των στερεοτυπικών προσλήψεων της γνώσης, της επιστήμης, της εμπέδωσης έμφυλων ρόλων, που αποτελούν τροχοπέδη στην ισότιμη συμμετοχή αγοριών και κοριτσιών ως προς την διαμόρφωση και συγκρότηση της έρευνας και της επιστήμης. Οφείλει να ενδυναμώσει κορίτσια και αγόρια στην διεκδίκηση της ζωής τους, ανεξάρτητα από το φύλο τους.

Στον αντίποδα μιας ουσιαστικής, συμπεριληπτικής εκπαίδευσης και με γνώμονα την εξάλειψη των έμφυλων στερεοτύπων, η Κυβέρνηση της ΝΔ, με «εκπαιδευτικά προγράμματα» όπως αυτά της Εταιρείας Προγεννητικής Αγωγής όσο και της Ελληνικής Αγωγής του κ. Άδωνη Γεωργιάδη, επανεισάγει τον αντιεπιστημονισμό, τους εμπεδωμένους άνισους ρόλους και τις πατριαρχικές αντιλήψεις στην εκπαίδευση, διαιωνίζοντας τις έμφυλες ανισότητες.

Ωστόσο, η σημερινή Διεθνής Ημέρα Γυναικών και Κοριτσιών στην Επιστήμη μας υπενθυμίζει ότι η αύξηση και ουσιαστική συμμετοχή των κοριτσιών και γυναικών στις επιστήμες ΕΤΜΜ- STEM, δεν μπορεί να επιτευχθεί με προγράμματα όπως τα παραπάνω, ούτε με την αποσύνδεση της Γενικής Γραμματείας Έρευνας και Τεχνολογίας από το Υπουργείο Παιδείας, αλλά με θεσμικές παρεμβάσεις με στόχο την ενδυνάμωση και προώθηση πολιτικών ισότητας, αξιοκρατίας, διαφάνειας, συμπερίληψης, πολιτικές που στο λεξιλόγιο της ΝΔ είναι εντελώς άγνωστες και συνειδητά απευκταίες.”

Σχολιάστε