My Twitter Feed

4 Σεπτεμβρίου, 2024

ΕΙΔΗΣΕΙΣ.ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ:

Κιλκίς: Θα πει το νερό…νεράκι; -

Δευτέρα, 2 Σεπτεμβρίου, 2024

Στο Φανάρι ο μητροπολίτης Κιλκίς -

Δευτέρα, 2 Σεπτεμβρίου, 2024

“Επί τάπητος” τα προβλήματα -

Κυριακή, 1 Σεπτεμβρίου, 2024

Συνάντηση Παππά με ΕΛΜΕ Κιλκίς -

Παρασκευή, 30 Αυγούστου, 2024

Αποχαιρετισμός στον σπουδαίο Αλέν Ντελόν -

Παρασκευή, 30 Αυγούστου, 2024

Ζητείται κτήριο των “Διδύμων” -

Παρασκευή, 30 Αυγούστου, 2024

Ολοκλήρωση με επιτυχία των Αξιουπολίτικων -

Παρασκευή, 30 Αυγούστου, 2024

Αλλαγή ημέρας για το Φεστιβάλ ΚΝΕ -

Τρίτη, 27 Αυγούστου, 2024

Για τα κινητά και τους εκπαιδευτικούς

Σε δηλώσεις για τα κενά των εκπαιδευτικών στα σχολεία και για το θέμα των κινητών εν ώρα μαθήματος, προχώρησε ο βουλευτής Κιλκίς και τομεάρχης Παιδείας του ΠΑΣΟΚ-ΚΙΝΑΛ, Στέφανος Παραστατίδης.

Η δήλωση για τα κενά, με τίτλο «μπακαλοτέφτερο αντί ψηφιακής πλατφόρμας» έχει ως εηής:

«Ο Υπουργός Παιδείας κ. Πιερρακάκης, επί ένα ολόκληρο χρόνο με αλλεπάλληλες δημόσιες τοποθετήσεις του, εξήγγειλε ένα νέο ψηφιακό σύστημα έγκαιρης διάγνωσης και καταγραφής των εκπαιδευτικών κενών στα σχολεία, ενόψει της σχολικής χρονιά που ξεκινά.

Σήμερα που έφτασε το πλήρωμα του χρόνου, οι εξαγγελίες αυτές  συγκροτούν ένα χρονολόγιο ανεκπλήρωτων εξαγγελιών και δεσμεύσεων που διαψεύστηκαν.

Έτσι, η πολυδιαφημιζόμενη από τον Υπουργό ψηφιακή πλατφόρμα κεντρικής αποτύπωσης των κενών όχι μόνο δεν έγινε αλλά επιχειρούν να τεθεί αθόρυβα  στο αρχείο μαζί με όλα τα άλλα έπεα πτερόεντα αυτής της κυβέρνησης.

Ας δούμε λίγο τι έλεγε ο κ.Πιερρακάκης το φθινόπωρο του 2023

  • «Θα αναπτύξουμε ένα νέο πρόγραμμα όπου θα αποτυπώνονται οι διδάσκοντες σε κάθε σχολείο και το μαθητικό του δυναμικό, ώστε η οριοθέτηση των κενών να γίνεται σε μεγάλο βαθμό αυτόματα με βάση τις προβλέψεις της νομοθεσίας». (Καθημερινή Σεπ. 2023- Συνέντευξη Πιερρακάκη στον κ. Λακασά)
  • Ο τρόπος αποτύπωσης με τον οποίο γίνεται η αποτύπωση των κενών είναι ένας τρόπος που πρέπει να αλλάξει. (Οκτ. 2023 – Δηλώσεις Πιερρακάκη από την Μυτιλήνη)
  • «Επιπλέον σύντομα θα τεθούν σε λειτουργία δύο ψηφιακές πλατφόρμες. Η μια θα αφορά την άμεση και ακριβή αποτύπωση των κενών ώστε να καταγράφονται έγκαιρα και οι εκπαιδευτικοί να ενημερώνονται πολύ νωρίς για την περιοχή πρόσληψής τους.» (Βήμα 29.11.2023)
  • «Στην πραγματικότητα το σύστημα το οποίο έχουμε είναι παλαιού τύπου. Είναι έγχαρτο όπως λέμε. Είναι ένα σύστημα στο χαρτί που πρέπει να αλλάξει πάρα πολύ σε σχέση με την ενσωμάτωση των κανόνων διοίκησης που έχουμε νομοθετήσει. Ο στόχος μας είναι του χρόνου να μην γίνει η αποτύπωση των κενών με τον ίδιο τρόπο. Ερ. Δημ.: Θα προλάβετε; Απ. Υπουργού: Είμαστε γρήγοροι νομίζουμε το έχουμε αποδείξει ήδη…Θα προσπαθήσουμε να αποτυπώσουμε τα κενά με έναν κεντρικό μηχανισμό. Με ένα ψηφιακό σύστημα αν θέλετε.» (Οκτώβριος 2023 – Συνέντευξη Πιερρακάκη στο Aeolos tv)

Ποια είναι η πραγματική κατάσταση το φθινόπωρο του 2024:

  • Μάιος του 2024: αντί πλατφόρμας έγκαιρης διάγνωσης των κενών, πλήρης σιωπή από το Υπουργείο.
  • Αύγουστος του 2024, αντί ψηφιακής πλατφόρμας για την κατανομή των διορισμών μονίμων και αναπληρωτών εκπαιδευτικών, «παλαιού τύπου σύστημα», «έγχαρτο» ακόμα πιο προβληματικό σε σχέση με το παρελθόν, που νομοτελειακά θα οδηγήσει σε υπεραριθμίες και δυσχέρειες.
  • Σεπτέμβριος 2024, στις 11 “αλλαγές βελτίωσης της διδακτικής διαδικασίας και της σχολικής ζωής» που εξήγγειλε ο Πρωθυπουργός , η ψηφιακή πλατφόρμα εντοπισμού και καταγραφής των κενών εξαφανίστηκε.

Συμπερασματικά, εξήγγειλαν στα λόγια σύγχρονη ψηφιακή πλατφόρμα και στη πράξη  γράφουν και σβήνουν σε μπακαλοτέφτερο, ώστε τα κενά να αντιστοιχηθούν με τις πετσοκομμένες πιστώσεις για προσλήψεις αναπληρωτών τη νέα σχολική χρονιά.»

Για τα κινητα

«Χρήση κινητών στα σχολεία και μεταξωτές κορδέλες» είναι ο τίτλος της δήλωσης του κ. Παραστατίδη, η οποία έχει ως εξής:

«Η πρώτη νομοθετική παρέμβαση απαγόρευσης κατοχής κινητών τηλεφώνων στα σχολεία έρχεται από το μακρινό 2006, με την υπουργική απόφαση 132328 της κ. Γιαννάκου στις 07/12/2006.

Το 2012, επί υφυπουργίας κ. Παπαθεοδώρου, η απόφαση συμπληρώνεται με την απαγόρευση όλων των συσκευών που διαθέτουν σύστημα επεξεργασίας, δεδομένων, εικόνας και ήχου. Ταυτόχρονα, οριοθετεί τη χρήση και για τους εκπαιδευτικούς οι οποίοι καλούνται να έχουν το κινητό τους εκτός λειτουργίας κατά τη διάρκεια του μαθήματος.

Το 2016, με εγκύκλιο του ΓΓ του Υπουργείου Παιδείας κ. Παντή, αναπροσαρμόζεται το πλαίσιο και οι εκπαιδευτικοί πλέον μπορούν να χρησιμοποιούν τον δικό τους προσωπικό τεχνολογικό εξοπλισμό για τη διδακτική πράξη, ενώ πρέπει να αποφεύγεται η ανάρτηση φωτογραφιών και βίντεο στους δικτυακούς τόπους των σχολείων παρά μόνο με έγκριση των γονέων.

Τελευταία νομοθετική ισχύουσα παρέμβαση είναι η εγκύκλιος του κ. Γαβρόγλου (22/06/2018), η οποία προσθέτει τη μη λειτουργία καμερών εντός του σχολικού χώρου κατά τη διάρκεια της λειτουργίας του σχολείου.

Αυτό ισχύει μέχρι σήμερα και -προσέξτε- δεν αφορά στην απαγόρευση μόνο στη χρήση αλλά και στη μη κατοχή κινητών.

Χθες, διαβάζω στην ανακοίνωση περί 11 αλλαγών της κυβέρνησης (μετά από τη συνάντηση του κ. Μητσοτάκη με τον κ. Πιερρακάκη) ότι τα κινητά δεν πρέπει να έχουν θέση στα σχολεία. Το κινητό μπορεί ο μαθητής να το φέρνει στο σχολείο, αλλά πρέπει να είναι στην τσάντα κατά τη διάρκεια όλης της σχολικής ημέρας.

Παράλληλα, αν γκουγκλάρετε τις λέξεις ‘κινητά’ και ‘σχολεία’ θα διαβάσετε πηχιαίους τίτλους στα ενημερωτικά σάιτς περί ‘απαγόρευσης κινητών’, ‘τέλος στα κινητά τηλέφωνα’, ‘φραγή στα κινητά’, ‘σχολεία χωρίς κινητά’ κτλ.

Η κυβέρνηση συνεχίζει να παρουσιάζει αλλαγές και μεταρρυθμίσεις με όρους επικοινωνίας χωρίς αυτές να υφίστανται.

1)Δεν υπάρχει καμία αλλαγή στη μη χρήση κινητών. Το νομοθετικό πλαίσιο για μη κατοχή υφίσταται από το 2006!

2) Δεν υπάρχει αυστηροποίηση στη χρήση κινητών. Το αντίθετο, το προηγούμενο στάτους απαγόρευε την κατοχή ενώ η επικείμενη υπουργική απόφαση απαγορεύει τη χρήση (το κινητό μένει στην τσάντα).

3) Δεν υπάρχει ειδική ποινή για τη χρήση κινητού. Το ποινολόγιο που τέθηκε σε ισχύ από τον Απρίλιο αυστηροποιεί το γενικότερο πλαίσιο ποινών.

Η κυβέρνηση συνεχίζει να πουλάει φύκια και μεταξωτές κορδέλες στους Έλληνες πολίτες χωρίς να αλλάζει τίποτα (και) στην παιδεία.

Εν τω μεταξύ στον υπόλοιπο κόσμο γίνονται συνεχείς μελέτες και παρεμβάσεις διότι το θέμα της χρήσης κινητού από τα παιδιά είναι το μείζον ζήτημα.

Για παράδειγμα, στις ΗΠΑ έχει γίνει διακομματική πρόταση από τη γερουσία για δημιουργία θυρίδων που θα αποθηκεύονται τα κινητά των παιδιών.

Στην Ευρώπη κυκλοφορούν κινητά με περιορισμένες λειτουργίες.

Η γαλλόφωνη κοινότητα του Βελγίου απαγόρευσε την κατοχή και χρήση έξυπνων κινητών στα σχολεία ως μέσο για την καταπολέμηση της βίας, της κόπωσης αλλά και μη συμμετοχής των μαθητών, ενώ οι Ιρλανδοί και οι Φινλανδοί έχουν νομοθετήσει απαγορεύσεις και ούτω καθεξής.

Στην Ελλάδα η κυβέρνηση επιλέγει τα ψευτοσυνθήματα και επιχειρεί να επικοινωνήσει στους πολίτες ότι αλλάζει τη χώρα και κάνει μεταρρυθμίσεις -όμως ούτε η χώρα αλλάζει, ούτε μεταρρυθμίσεις γίνονται. Για να λέμε τα πράγματα με το όνομά τους.»

Σχολιάστε