My Twitter Feed

8 Ιανουαρίου, 2021

ΕΙΔΗΣΕΙΣ.ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ:

Παιονία: Αναλυτικά το έργο-μαμούθ -

Παρασκευή, 8 Ιανουαρίου, 2021

Εμβολιασμοί για άνω των 85 ετών -

Παρασκευή, 8 Ιανουαρίου, 2021

Ιός: Παραμένει σε υψηλά επίπεδα -

Παρασκευή, 8 Ιανουαρίου, 2021

Υποστήριξη για τον COVID-19 -

Παρασκευή, 8 Ιανουαρίου, 2021

Μέσα ατομικής προστασίας σε ΓΝΚ -

Παρασκευή, 8 Ιανουαρίου, 2021

“Μας έφεραν εδώ να μας σώσουν;” -

Πέμπτη, 7 Ιανουαρίου, 2021

Πρόταση 5,7 εκ. για ύδρευση Παιονίας -

Τρίτη, 5 Ιανουαρίου, 2021

Μίνι λίφτινγκ σε σχολεία -

Τρίτη, 5 Ιανουαρίου, 2021

Υγεία: “Απαράδεκτο το νομοσχέδιο”

Ομιλίες Αγαθοπούλου – Παραστατίδη στη Βουλή.

giatroiΜε ομιλία της στην Ολομέλεια της Βουλής κατά τη συζήτηση του νομοσχεδίου του Υπουργείου Υγείας με θέμα «Πρωτοβάθμιο Εθνικό Δίκτυο Υγείας (Π.Ε.Δ.Υ.), αλλαγή σκοπού Ε.Ο.Π.Υ.Υ. και λοιπές διατάξεις», παρενέβη χθες η βουλευτής Κιλκίς του ΣΥΡΙΖΑ Ειρήνη Αγαθοπούλου.

Αναφερόμενη η βουλευτής στο Άρθρο 1 του νομοσχεδίου, που το περιγράφει ως ρύθμιση που «θα  παρέχει ισότιμα σε κάθε πολίτη, ανεξάρτητα από την οικονομική, κοινωνική, επαγγελματική, ασφαλιστική του κατάσταση και τον τόπο κατοικίας του, μέσα από ένα καθολικό, ενιαίο και αποκεντρωμένο Πρωτοβάθμιο Εθνικό Δίκτυο Υγείας», το χαρακτήρισε «ωραία λόγια»! Χαρακτηριστικά εξήγησε: «Η Κυβέρνηση λοιπόν μας λέει ότι με τον προϋπολογισμό για την υγεία να παραμένει καθηλωμένος στο 6% του συνεχώς μειούμενου ΑΕΠ της χώρας, τον μικρότερο προϋπολογισμό από όλες τις χώρες τις ευρωζώνης για την υγεία, θα κάνει μια μεταρρύθμιση που θα προσφέρει υπηρεσίες υγείας σε όλους, ασφαλισμένους και ανασφάλιστους, πλούσιους και φτωχούς και μάλιστα σε κάθε άκρη της Ελλάδος!! Σαν να κυβερνά κάποια άλλη χώρα αυτή η Κυβέρνηση, αγνοεί τους ανθρώπους που στοιβάζονται σε ράντζα στα νοσοκομεία, αγνοεί τις ελλείψεις γιατρών, αγνοεί ότι οι ασθενείς κουβαλάνε από το σπίτι τους γάζες, φάρμακα, επιδέσμους και άλλο υγειονομικό υλικό στα νοσοκομεία, αγνοεί τις ατελείωτες ουρές καρκινοπαθών για χημειοθεραπείες, αγνοεί τις ελλείψεις φαρμάκων, αγνοεί και τους εκατοντάδες χιλιάδες συμπολίτες μας που καταφεύγουν στα κοινωνικά ιατρεία και φαρμακεία για να λάβουν υπηρεσίες υγείας, αφού το κράτος τους έχει απαξιώσει ολοκληρωτικά».

Συνεχίζοντας η Ειρήνη Αγαθοπούλου, επανέλαβε την εκτίμηση ότι «το νομοσχέδιο είναι μια ψευδεπίγραφη μεταρρύθμιση, μανδύας για περεταίρω συρρίκνωση του προϋπολογισμού για την υγεία, μανδύας για χιλιάδες διαθεσιμότητες και απολύσεις, όπως επιτάσσει η τρόικα. Δεν πρόκειται να αλλάξει τίποτε στον χώρο της υγείας όσο ασκείται υγειονομική πολιτική με δημοσιονομικούς όρους και όχι με κοινωνικά κριτήρια». Αναφερόμενη στην ηγεσία του Υπ. Υγείας επισήμανε : «Δεν μπορείτε, σε περιόδους τόσο έντονης οικονομικής και κοινωνικής κρίσης, με την ανεργία να αγγίζει το 30%, με τους ανασφάλιστους να πλησιάζουν τα 3εκ., με τους μισθούς να έχουν πέσει κατακόρυφα και με το ¼ των νοικοκυριών να ζει στα όρια της φτώχειας να εξακολουθείτε να κινείστε σε μια πολιτική μειούμενων δημόσιων υγειονομικών παροχών, να εφαρμόζετε κλειστούς προϋπολογισμούς με ελάχιστο πακέτο υπηρεσιών και αυστηρά πλαφόν συνταγογράφησης. Γιατί οι κλειστοί προϋπολογισμοί σημαίνουν σταθερές δημόσιες δαπάνες, δηλαδή το κράτος, όπως δήλωσε ο κ. Υπουργός στην επιτροπή, δε θα ξεφύγει από τους δημοσιονομικούς στόχους που του έχει θέσει η τρόικα. Αλλά τεχνηέντως δεν ανέφερε τι θα γίνει με την ιδιωτική δαπάνη, δηλαδή με αυτό που θα πληρώνει ο ασθενής από την τσέπη του, όταν δε συμπεριλαμβάνεται στο κλειστό πακέτο παροχών του ΕΟΠΥΥ».

Υπενθύμισε δε, ότι η σημερινή Κυβέρνηση έχει δώσει πρακτικά δείγματα γραφής για το που οδηγεί την δημόσια υγεία: «Κλείνει νοσοκομεία, τώρα θα κλείσει και τις μονάδες του ΕΟΠΥΥ (πρώην ΙΚΑ), και αναγκάζει τον κόσμο να διανύει δεκάδες χιλιόμετρα για να εξυπηρετηθεί. Επιπλέον αναγκάζει τους ασθενείς να πληρώνουν 5ευρα για να εξεταστούν στα νοσοκομεία, 1 ευρώ για κάθε εκτέλεση συνταγής φαρμάκου, καθώς και να πληρώνουν ολόκληρη τη διαφορά στα φάρμακα μεταξύ ασφαλιστικής και λιανικής τιμής. Με συνέπεια, ΜΟΝΟ η συμμετοχή του ασφαλισμένου στα φάρμακά του να έχει αυξηθεί από 10% περίπου που ήταν το 2009 σε 28% σήμερα»!

Στηλιτεύοντας τις αναφορές του κ. Γεωργιάδη σε «κάποιους που βολεύονται με τη σημερινή κατάσταση» ή «εξυπηρετούν συμφέροντα», η βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ δήλωσε ότι η κυβερνητική πολιτική στην Υγεία «ανοίγει την πόρτα στο ιδιωτικό κεφάλαιο που καιροφυλαχτεί». Απευθυνόμενη δε στον Υπουργό ρώτησε: «Ποιους εννοείτε όταν μιλάτε για συμφέροντα; Τους ασθενείς ή τους γιατρούς; Θα έπρεπε να ντρέπεστε να μιλάτε με αυτόν τον τρόπο για ανθρώπους που δουλεύουν σε άθλιες συνθήκες εργασίας και με πενιχρούς μισθούς»! Ενώ συνέχισε λέγοντας: «Το κακό όμως για εσάς είναι ότι όλη η κοινωνία έχει καταλάβει πλέον και τους σχεδιασμούς σας αλλά και ποιους εξυπηρετείτε. Και βρίσκεται όλη απέναντί σας. Έψαξα να βρω ένα δημοσίευμα στον Τύπο που να πλέκει το εγκώμιο αυτής της μεταρρύθμισης, που να συγχαίρει τον Υπουργό για αυτή του την πρωτοβουλία και δε βρήκα ούτε ένα!! Ακόμη και ο εκπρόσωπος του ΠΟΥ, τον οποίον φέρατε και στην επιτροπή για να σας υπερασπιστεί, ήταν επιφυλακτικός και το μόνο που είπε ήταν ότι η πρωτοβάθμια φροντίδα υγείας στη χώρα μας προφανώς και χρήζει βελτίωσης – αυτό το λέει και ο ΣΥΡΙΖΑ και όλα τα κόμματα και κάθε λογικός άνθρωπος. Αλλά δήλωσε ότι είναι απαραίτητο ένα μεταβατικό στάδιο και έθεσε ερωτήματα, για το εάν με αυτό το νομοσχέδιο όντως θα βελτιωθεί η κατάσταση. Ερωτήματα ίδια με αυτά που θέτει ο ΣΥΡΙΖΑ: Εάν η πρόσβαση των ασθενών θα είναι ευκολότερη ή δυσκολότερη. Εάν θα πληρώνουν οι πολίτες περισσότερα ή λιγότερα. Εάν το νομοσχέδιο αυτό θέτει ως προτεραιότητα τις υπηρεσίες προς τους πολίτες και μετά τους θεσμούς που τις προσφέρουν» και άλλα παρόμοια.

Κλείνοντας την ομιλία της η Ειρήνη Αγαθοπούλου, κάλεσε τον Υπουργό να μην στέκεται στην  φράση του απεσταλμένου του ΠΟΥ, ότι «δεν μπορεί η πρωτοβάθμια περίθαλψη στην Ελλάδα να γίνει χειρότερη από ό,τι είναι σήμερα», καταθέτοντας ταυτόχρονα στα πρακτικά μια σειρά δημοσιευμάτων που προαναγγέλλουν το ακριβώς αντίθετο και λέγοντας χαρακτηριστικά: «Δε θα συμφωνήσω μαζί του, θα πω απλά ότι δε σας ξέρει καλά ο εκπρόσωπος του παγκόσμιου οργανισμού». Τέλος, αιτιολογώντας το αίτημα του ΣΥΡΙΖΑ για ονομαστική ψηφοφορία, κάλεσε «όλους τους βουλευτές να αναλάβουν τις ευθύνες τους για να προλάβουμε τον ‘θάνατο’ της πρωτοβάθμιας φροντίδας υγείας στην Ελλάδα».

Η ομιλία Παραστατίδη

Ως κοινοβουλευτικός εκπρόσωπος των ΑΝ. ΔΗΜ. ΒΟΥΛΕΥΤΩΝ, μίλησε στην ολομέλεια της Βουλής  ο Θ. Παραστατίδης για το ΝΣ Υγείας που ήρθε στην Βουλή προς συζήτηση. Προτού όμως μπει στην ουσία του ΝΣ, έκανε αναφορά για τις κινητοποιήσεις των αγροτών. Η ομιλία του έχει ως εξής :

« Κύριε Πρόεδρε,

Κυρίες και Κύριοι Συνάδελφοι,

Πριν μπω στην ουσία του ΝΣ, θα ήθελα να κάνω αναφορά στους αγρότες, μιας και είναι σε εξέλιξη οι αγροτικές κινητοποιήσεις,  καθότι η καταγωγή μου είναι από ένα κατ΄ εξοχήν αγροτικό και ακριτικό νομό, το Νομό Κιλκίς.

Ως εκ τούτου, αισθάνομαι πραγματικά την ανάγκη να αναφερθώ στον αγώνα των αγροτών που βρίσκονται σήμερα στους δρόμους και αγωνίζονται για την επιβίωση τους, διεκδικώντας την επίλυση των προβλημάτων που τους απασχολούν. Δηλώνω και από το βήμα αυτό την συμπαράσταση μου προς αυτούς.

Κυρίες και Κύριοι συνάδελφοι,

Πριν από λίγο ο κ. Υπουργός, αναφέρθηκε στο ζήτημα των μεταρρυθμίσεων. Πράγματι μεταρρυθμίσεις πρέπει να γίνονται όπως και διαρθρωτικές αλλαγές. Όμως οι μεταρρυθμίσεις έχουν αξία, όταν βελτιώνουν και διευκολύνουν την καθημερινότητα του πολίτη. Δυστυχώς, θα έλεγα πως ζούμε σε μια περίοδο όπου έχει κακοποιηθεί η έννοια των λέξεων πλέον, διότι οι μεταρρυθμίσεις σήμερα ταυτίζονται με απολύσεις, με διαθεσιμότητες, κινητικότητες κ.λ.π.

Αγαπητοί Συνάδελφοι,

Σήμερα συζητούμε ακόμη μία μεταρρύθμιση στον τομέα της Υγείας μέσω του σημερινού νομοσχεδίου που φέρνει το Υπουργείο Υγείας. Ένα από τα πολλά που έχουν έρθει προς συζήτηση στη Βουλή τα τελευταία χρόνια από τους εκάστοτε Υπουργούς. Κάθε Υπουργός που αναλαμβάνει, προχωράει σε αλλαγή του Συστήματος Υγείας.  Είναι αλήθεια πως βαρεθήκαμε να ψηφίζουμε ΝΣ τα οποία όμως δεν έχουν ανάλογα αποτελέσματα και εφαρμογή.

Το υπό συζήτηση ΝΣ περιλαμβάνει ένα πολύ σημαντικό ζήτημα όπως είναι η Πρωτοβάθμια Φροντίδα Υγείας και η ανασυγκρότηση των υπηρεσιών αυτής. Σήμερα, η περαιτέρω ανάπτυξη και αναδιοργάνωση της Πρωτοβάθμιας Φροντίδας Υγείας, είναι πιο επιτακτική από ποτέ. Αυτό ορίζει η πραγματικότητα, αυτό απαιτούν οι πολίτες και ένα ΝΣ έχει αξία, όταν ανταποκρίνεται ικανοποιητικά και αποτελεσματικά στις ανάγκες των πολιτών. Έχει αξία όταν δίνει λύση στα προβλήματα.

Σε ένα πρώτο επίπεδο ανάγνωσης, θα μπορούσε κανείς με ευκολία να διαπιστώσει τις καλές προθέσεις του Υπουργού Υγείας. Ο κρατικός φορέας ΠΦΥ θα γίνει πραγματικότητα και ο ΕΟΠΥΥ θα αποτελέσει τον ενιαίο ασφαλιστικό φορέα. Θα καθιερωθεί η ανάπτυξη και επικαιροποίηση Εθνικού Προγράμματος Προληπτικού Ελέγχου Νεογνών, ενώ παράλληλα, θα θεσμοθετηθεί η  λειτουργία των Ιατρείων Διακοπής καπνίσματος. Επιπλέον προβλέπεται δημιουργία κινητών μονάδων πρωτοβάθμιας υγείας. Σημαντικό και απαραίτητο.

Θα εφαρμοστούν όμως ;

Φαίνεται πως οι προθέσεις είναι καλές, αλλά δεν έχει διευκρινιστεί ωστόσο η πηγή χρηματοδότησης.

Πώς λοιπόν όλα αυτά θα υλοποιηθούν ;

Είναι εύκολο να συντάσσουμε ένα ΝΣ και να ενσωματώνουμε σε αυτό, διατάξεις που θεωρητικά θα ήταν ιδανικές, αλλά όταν πρόκειται για την πρακτική εφαρμογή τους, να μην γίνεται αναφορά στην εύρεση πόρων.

Βλέπουμε, λοιπόν, πως στο ΝΣ που συζητούμε απόψε, υπάρχουν διατάξεις που κινούνται προς θετική κατεύθυνση. Δυστυχώς όμως, θα αναφέρονται μόνο στο ΝΣ και δεν θα βρουν ποτέ το δρόμο προς υλοποίηση, καθώς    δεν υπάρχουν   οι   πόροι  ή  τουλάχιστον   δεν   μας   έχει  διευκρινίσει ο κ. Υπουργός με ποιον τρόπο θα φτάσουμε στο σημείο, ώστε όλα όσα προτείνει δεν θα μείνουν για ακόμη μία φορά στα άρθρα ενός Νόμου, αλλά θα εφαρμοστούν.

Προχωρώντας σε ένα δεύτερο επίπεδο ανάγνωσης, διαπιστώνουμε πως η επιχειρούμενη από το Υπουργείο Υγείας μεταρρύθμιση στην Πρωτοβάθμια Φροντίδα Υγείας, έχει σκοπό τόσο την περαιτέρω μείωση των δημοσίων δαπανών, με συνέπεια τη συρρίκνωση του Δημόσιου τομέα με κλείσιμο μονάδων, όσο και την οικονομική επιβάρυνση των ασθενών, οι οποίοι ήδη τα τελευταία χρόνια έχουν υποστεί τις συνέπειες του υποχρηματοδοτούμενου συστήματος Υγείας.

 Να υπογραμμίσουμε στο σημείο αυτό, πως σύμφωνα με τον Παγκόσμιο Οργανισμό Υγείας από το 2009 μέχρι το 2011, υπήρξε μείωση δαπανών της τάξης του 28%. Αξιοσημείωτο είναι πως τα οφέλη που προκύπτουν από τις περικοπές, είναι πολύ μικρότερα στο θέμα της μείωσης δαπανών από τις επιπτώσεις της υγείας μακροπρόθεσμα.

Επίσης δεν γίνεται στο ΝΣ οποιαδήποτε πρόβλεψη για τους ανασφάλιστους, οι οποίοι έχουν ξεπεράσει αισίως τα 3 εκατ. Η όποια αναφορά, αφορά ασφαλισμένους, συνταξιούχους και προστατευόμενα μέλη και όχι ανασφάλιστους.

Κύριε Υπουργέ,

Θα ήθελα να διευκρινίσετε επίσης τον ρόλο που καλείται να παίξει ο ΥΠΕΔΙΦΚΑ, ως ελεγκτικός μηχανισμός, στα πλαίσια του ΝΣ αυτού.

Οι αρμοδιότητες του θα παραμείνουν οι ίδιες με αυτές που προϋπήρχαν ;

Παρακαλώ διευκρινίστε το.

Ένα άλλο ζήτημα στο οποίο θα ήθελα να αναφερθώ, είναι η ανυπαρξία περιφερειακής συγκρότησης. Η συγκρότηση του Υγειονομικού Χάρτη της χώρας γίνεται σε επίπεδο υγειονομικών περιφερειών. Υπάρχει ένας παραλογισμός, διότι  δεν υπάρχει εδαφική συνέχεια στον σχεδιασμό. Για παράδειγμα, στον Υγειονομικό Χάρτη, βλέπουμε να ανήκουν στην ίδια υγειονομική περιφέρεια, η Λακωνία και η Ήπειρος ενώ ταυτόχρονα, άλλες περιοχές όπως η Μακεδονία, να τεμαχίζονται.

Έρχομαι σε ένα ακόμη σημαντικό θέμα.

Σύμφωνα λοιπόν με το υπό συζήτηση ΝΣ, ο Υπουργός Υγείας είναι αυτός που θα αποφασίζει, για το πόσοι οικογενειακοί γιατροί θα είναι απαραίτητοι ανά ΔΥΠΕ. Το  πόσοι γιατροί θα εξυπηρετούν τη δημόσια υγεία σε κάθε υγειονομική περιφέρεια, δεν θα προκύπτει από τις πραγματικές ανάγκες μετά από έρευνα, αλλά θα προκύπτει μετά από απόφαση του Υπουργού Υγείας.

Στην  βάση ποιων κριτηρίων ;

Αγαπητοί συνάδελφοι,

η Πρωτοβάθμια Φροντίδα Υγείας είναι μία πολύ σοβαρή υπόθεση για να αντιμετωπίζεται με πρόχειρα ΝΣ, που μόνο σκοπό έχουν τη δημιουργία εντυπώσεων για μία δήθεν αναδιοργάνωση του συστήματος Υγείας. Μελετώντας το σημερινό ΣΝ, γίνεται αμέσως αντιληπτό ότι δεν υπάρχει συνολικός σχεδιασμός που να περιλαμβάνει και να συνδέει τον δημόσιο με τον ιδιωτικό τομέα, καθώς και την Πρωτοβάθμια, Δευτεροβάθμια και την Τριτοβάθμια φροντίδα υγείας.

Κανείς δεν μπορεί να καταστρατηγεί το δικαίωμα των πολιτών, στη δωρεά πρόσβαση σε υπηρεσίες υγείας, ούτε να φαλκιδεύει εργασιακά δικαιώματα.

Πρέπει, λοιπόν, να υπάρξει συνολική μεταρρύθμιση του Εθνικού Συστήματος Υγείας, το οποίο σαφώς και θα εμπεριέχει ένα αναβαθμισμένο σχέδιο για την Πρωτοβάθμια Φροντίδα Υγείας.  Οι  ανάγκες του πολίτη στον τομέα της υγεία, επιβάλλεται να τοποθετηθούν στο επίκεντρο της υγειονομικής φροντίδας. Οι παροχές υπηρεσιών υγείας πρέπει να είναι προσιτές στο σύνολο του πληθυσμού, χωρίς φραγμούς κοινωνικού ή οικονομικού χαρακτήρα.

Επιτρέψτε μου να πω, πως το δημόσιο σύστημα υγείας που δημιουργείτε με το ΝΣ αυτό, δεν θα είναι τίποτε περισσότερο από ένα ανοιχτό πεδίο για προσγείωση και κατάληψη χώρου από ιδιωτικές και κερδοσκοπικές δομές πρωτοβάθμιας υγείας.

 

Ως αποτέλεσμα των όσων προανέφερα, δεν μπορούμε να ψηφίσουμε αυτό το ΝΣ που :

δεν προσφέρει τίποτε καινούριο,

δεν αναμορφώνει και

δεν αναδιοργανώνει σε καμία περίπτωση το Εθνικό Σύστημα Υγείας. »

Σχολιάστε